Telfort Klantenservice (AANGETEKEND)
Postbus 512
2400 AM Alphen a/d Rijn
Geachte heer, mevrouw,
Hıerbij wil ik graag een klacht ındienen.
Op 16 september heb ik Telfort gebeld en gevraagd naar de bel- en internetbundel Europa. De medewerkster verzekerde mij dat het gedeelte waar ik heen zou gaan (Bodrum, Turkse kust) wél bij de bel- en internetbundel Europa hoort (omdat ik naar het toeristische gebied zou gaan) en dat ik daar dus gebruik van kon maken tijdens mijn vakantie.
Op 17 september ben ik in Turkije aangekomen voor een vakantie.
Op 18 september heb ik Belbundel Europa aangevraagd (ik was het de 17e vergeten), alsmede Internetbundel Europa. Ik kreeg een sms van Telfort waarin stond dat alles succesvol was geactiveerd.
Mijn vriendin (en reisgezel) zit bij T-Mobile en zij kreeg na 2 dagen een sms dat ze 80 procent had verbruikt. Ik zag op de site van Telfort dat ik dat ook moest krijgen. Ik zit minder op internet dan zij en daarom wachtte ik nog even.
Toen ik donderdagochtend nog steeds geen sms van "80% verbruikt" had ontvangen, ben ik Mijntelfort gaan checken en de rekening bleek 650 euro!!!
Ik heb gelijk (vanuit Turkije!) naar Telfort gebeld en de medewerkster die mijn telefoontje aannam wist het naar eigen zeggen ook niet, heeft het vervolgens aan een collega gevraagd en heeft mij erna verzekerd dat Turkije bij Europa zit en dat er technisch iets fout zat, maar dat ik gewoon van mijn bundels gebruik kon maken. Ze vroeg me welke provider ik op mijn scherm zag (Turkcell) en nadat ze alles bij een collega had nagevraagd, vertelde ze me dat het kwam doordat Telfort Turkcell niet herkende, maar dat ik me echt geen zorgen hoefde te maken, dat het echt klopte en gewoon kon bellen en internetten van mijn bundel. Haar naam heb ik niet meer, maar ik ben ervan overtuigd dat jullie dat terug kunnen vinden d.m.v. het klachtnummer en wellicht dat het gesprek opgenomen is? Dat hoop ik van harte...
Geachte Mevrouw Karels,
Onlangs heeft u telefonisch een klacht ingediend. Wij hebben deze klacht verwerkt onder referentienummer
130920000063 U krijgt binnen 10 werkdagen een reactie van ons.
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen. Met vriendelijke groet,
Telfort Klantenservice mobiel
Diezelfde middag heb ik mijn moeder vanuit Nederland laten bellen, omdat ik er niet gerust op was. Zij heeft gesproken met G. Arendel en hij verzekerde mijn moeder ook dat Turkije wel bij Europa hoort en dat ik nu gewoon gebruikt maakte van mijn bel- en internetbundel en dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken.
Omdat ik het nog steeds niet vertrouwde en mijn rekening inmiddels al ruim 900 euro was, heb ik nog eens naar Nederland gebeld en nu hoorde ik ineens, nadat ik al 3 dagen in Turkije zat, dat de bundel niet in Turkije gold!! Dat accepteer ik uiteraard niet...
Inmiddels is de rekening ruim 1000 euro en ik laat u zodoende hierbij weten dat ik uiteraard niet akkoord kan gaan met dit bedrag, vanwege de verkeerde informatie die mij is gegeven.
Graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Rachna Karels.
CC naar Kassa en Radar
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort: 2x onjuiste informatie belbundel: rekening 1000 eur
-
rachnakarels
Telfort: 2x onjuiste informatie belbundel: rekening 1000 eur
Laatst gewijzigd door rachnakarels op 09 dec 2013 03:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Telfort: 2x onjuiste informatie belbundel: rekening 1000 eur
Jullie mogen allemaal je schoolgeld terugvragen. Sinds wanneer is Turkije onderdeel van de EU? Nou?
Duh... En dat je maar blijft gebruik maken van je telefoon terwijl je al ziet dat de rekening 650 euri is vind ik al helemaal belachelijk. Het is je eigen schuld en wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Duh... En dat je maar blijft gebruik maken van je telefoon terwijl je al ziet dat de rekening 650 euri is vind ik al helemaal belachelijk. Het is je eigen schuld en wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Wat jou telefonisch is toegezegd, weet ik niet, maar op de website van Telfort staat dat Turkije in Zone 2 zit en dus niet in aanmerking komt voor de bel-buitenlandbundels.
-
rachnakarels
Hellig schreef:Jullie mogen allemaal je schoolgeld terugvragen. Sinds wanneer is Turkije onderdeel van de EU? Nou?
Reactie 1:
Mijn aanname was niet zo gek. Ten eerste mag ik er als klant van uit gaan dat een medewerker mijn goed voorlicht.
En dat ik daar dan naar handel door te blijven bellen, valt niet mij te verwijten. Zeker niet nadat 2 (!!!) medewerkers mij verkeerd hebben voorgelicht.
Reactie 2:
Turkije is natuurlijk feitelijk geen onderdeel van Europa, maar bijv. bij de reisverzekering van Centraal beheer, valt Turkije tóch onder de Europa- dekking.
Dit wist ik zelf natuurlijk al, los van het feit dat de medewerkster van Telfort expliciet refereerde aan Centraal Beheer, onder het motto van: "Zij doen het ook zo, mevrouw en wij bij Telfort dus ook."
p.s. Zelf heb je kennelijk ook nog wat scholing nodig... want van jouw spellingfouten ril ik...
-
rachnakarels
Gelukkig is Telfort zo netjes en redelijk geweest om naar de kern van deze zaak te kijken: nl. het feit dat ik als klant meerdere keren door Telfort- medewerkers verkeerd was voorgelicht.A.M.A. schreef:Wat jou telefonisch is toegezegd, weet ik niet, maar op de website van Telfort staat dat Turkije in Zone 2 zit en dus niet in aanmerking komt voor de bel-buitenlandbundels.
Ik heb met dat argument dus uiteindelijk mijn bijna 1200 euro teruggekregen (omdat ik de namen van beide medewerkers nog wist, alsmede data en tijdstippen van de contacten), met uitzondering van de in Nederland gemaakte kosten, uiteraard
Een warme douche voor Telfort dus... uiteindelijk!!!