LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ruitenwissers.
-
ruitenwissers.
ik heb een vraag.
afgelopen week stopte mijn ruitenwissers er mee.
dus vandaag naar een garage gegaan om het te laten maken.
toen ik daar aan kwam en mijn probleem vertelde zeiden ze dat het erg druk was.
ik vertelde dat het voor mij geen probleem was om de maandag terug te komen omdat ik vanavond belangrijke dingen moest doen en echt mn auto nodig had om naar huis te komen.
de man bood me aan om even snel een diagnose te stellen zodat hij onderdelen kon bestellen voor die maandag.....hier had ik geen probleem mee en hij vroeg of het een probleem was om heel even te wachten!! en het zou een ongeveer 20 min in beslag nemen.
de monteur begon en ik was geduldig naast mn auto aan het wachten.
na een minuut of 20 kwam er een andere monteur bij de monteur kijken en vroeg lukt het??
kreeg niet echt mee wat er verder werd gezegd.
dus op een paar minuten laten kwam hij naar me toe......en die zei dat ze toch eerst aan de andere auto s moesten gaan beginnen omdat het erg druk was en of het een probleem was dat ik in de middag terug kwam?? omdat ik 10 min van de garrage af werk zei ik dat het geen probleem was.
ben toen met mn collega weg gegaan , zijn auto bleef daar ook omdat hij zn banden moest verwisselen.
toen wij weg gingen stopte ze gelijk met mn auto hij was ongeveer (20 min bezig geweest)
in de middag werd mijn collega opgebeld en we gingen rond 4 uur die kant weer op.
op de vraag of mijn auto al klaar was kreeg ik het antwoord nee en ze zouden er gelijk weer naar gaan kijken, want ze waren er verder nog niet aan toe gekomen maar hij vroeg om half 5 terug te komen.
dus even snel mn tas op het werk opgehaald en we zijn gelijk weer terug gereden.
mn auto stond al klaar buiten en dacht nou hopen dat het gelukt is.
liep naar binnen en vroeg of het nog gelukt was. jammer genoeg kreeg ik te horen dat het niet gelukt was maar ze wisten wel dat het waarschijnlijk met een schakelaar te maken had.
nouja toen kreeg ik dus mn factuur even voorgeschoven .......en mn mond viel letterlijk open 150 euro.
voor een advies!!! want de ruitenwissers waren nog steeds niet gemaakt.
ik vroeg hem of dat bedrag een grapje was? ik bleef netjes maar liet weten dat ik het er niet mee eens was. besloot te betalen omdat ik gewoon echt weg moest.
ligt het nou aan mij of is dit absurd? kan en mag dit??
en valt er hier eventueel nog wat mee te doen?
kijk had begrepen als ik iets moest betalen! maar een bedrag van 150 euro gaat in mijn ogen gewoon te ver en dat voor een advies ! owja en een doosje pepermunt die op mn stoel stond.
ik vertelde dat het voor mij geen probleem was om de maandag terug te komen omdat ik vanavond belangrijke dingen moest doen en echt mn auto nodig had om naar huis te komen.
de man bood me aan om even snel een diagnose te stellen zodat hij onderdelen kon bestellen voor die maandag.....hier had ik geen probleem mee en hij vroeg of het een probleem was om heel even te wachten!! en het zou een ongeveer 20 min in beslag nemen.
na een minuut of 20 kwam er een andere monteur bij de monteur kijken en vroeg lukt het??
dus op een paar minuten laten kwam hij naar me toe......en die zei dat ze toch eerst aan de andere auto s moesten gaan beginnen omdat het erg druk was en of het een probleem was dat ik in de middag terug kwam?? omdat ik 10 min van de garrage af werk zei ik dat het geen probleem was.
ben toen met mn collega weg gegaan , zijn auto bleef daar ook omdat hij zn banden moest verwisselen.
toen wij weg gingen stopte ze gelijk met mn auto hij was ongeveer (20 min bezig geweest)
in de middag werd mijn collega opgebeld en we gingen rond 4 uur die kant weer op.
op de vraag of mijn auto al klaar was kreeg ik het antwoord nee en ze zouden er gelijk weer naar gaan kijken, want ze waren er verder nog niet aan toe gekomen maar hij vroeg om half 5 terug te komen.
dus even snel mn tas op het werk opgehaald en we zijn gelijk weer terug gereden.
liep naar binnen en vroeg of het nog gelukt was. jammer genoeg kreeg ik te horen dat het niet gelukt was maar ze wisten wel dat het waarschijnlijk met een schakelaar te maken had.
nouja toen kreeg ik dus mn factuur even voorgeschoven .......en mn mond viel letterlijk open 150 euro.
ik vroeg hem of dat bedrag een grapje was? ik bleef netjes maar liet weten dat ik het er niet mee eens was. besloot te betalen omdat ik gewoon echt weg moest.
kijk had begrepen als ik iets moest betalen! maar een bedrag van 150 euro gaat in mijn ogen gewoon te ver en dat voor een advies ! owja en een doosje pepermunt die op mn stoel stond.
Re: ruitenwissers.
Het hangt er van af wat op die factuur staat, en wat jullie van te voren hebben afgesproken. Je hebt ze wel akkoord gegeven om het te onderzoeken. Als ze er (gezamenlijk) nog langer naar hebben gekeken, en diagnose apparatuur hebben gebruikt etc, is het niet onrealistisch dat ze daarvoor kosten in rekening brengen. Hoeveel, en of dit té veel is, hangt ook af van de onderlinge relatie. Als je er al jaren komt is het fors, als je een nieuwe klant bent die ze niet weer zullen zien, wordt het ook al subtiel anders.supertje229 schreef:ik heb een vraag.
-
nou hij wilde even snel kijken wat er aan de hand was het zou max 30 min in beslag nemen even snel een diagnose stellen.
na 20 min vroeg hij dus of het mogelijk was om dat ik hem liet staan en zodra er tijd was hij even verder ging kijken.....toen ik er om 4 uur kwam waren ze er nog niet aan toe gekomen dus hij vroeg of ik om 5 terug wilde komen. maar was daar al weer om half 5 toen stond mn auto al klaar.
maar niet gemaakt.
er is niet uitgelezen met een computer of wat dan ook.
er staan op mijn factuur alleen een bedrag voor werkplaatskosten
en gebruik kleine middelen van net 3 euro.
dus 145 euro voor net 40 min werk??
na 20 min vroeg hij dus of het mogelijk was om dat ik hem liet staan en zodra er tijd was hij even verder ging kijken.....toen ik er om 4 uur kwam waren ze er nog niet aan toe gekomen dus hij vroeg of ik om 5 terug wilde komen. maar was daar al weer om half 5 toen stond mn auto al klaar.
maar niet gemaakt.
-
Ik weet niet wat afgesproken is of wat die meneer heeft gezegd voordat hij bij de auto ging kijken, maar even een probleem opzoeken (om oventueel onderdelen te bestellen) deze niet eens verhelpen en dan dit bedrag vragen vind ik nogal brutaal...supertje229 schreef:nou hij wilde even snel kijken wat er aan de hand was het zou max 30 min in beslag nemen even snel een diagnose stellen.na 20 min vroeg hij dus of het mogelijk was om dat ik hem liet staan en zodra er tijd was hij even verder ging kijken.....toen ik er om 4 uur kwam waren ze er nog niet aan toe gekomen dus hij vroeg of ik om 5 terug wilde komen. maar was daar al weer om half 5 toen stond mn auto al klaar.
maar niet gemaakt.
nogmaals ik weet niet wat er afgesproken isalleen hij had op zn minst kunnen melden dat het kijken/zoeken naar het probleem ook geld kost (wel 150 euro's welteverstaan!!)
maar om het even als buitenstaander te bekijken:
Diagnose: 150 euro
probleem verhelpen (motortje of schakelaar) dan ook 150 euro (als diagnose al zoveel kost??!)
dan kosten je ruitenwissertjes ineens 300 euro
in guldens omrekenen zal ik dan helemaal niet meer doen
Ik had ten eerste niet betaald zonder een redelijke uitleg desnoods van manager of wie dan ook, want zulke bedragen zijn niet te verantwoorden voor een klant (of hebben ze met 2 man een half uur naar gekeken en 2x half uur a 70 euro geclaimt??)
-
Nou precies ik zei dus ook. Dus als ik maandag terug kom
En ik laat het maken ben ik weer mininaal 150 kwijt.
dus dan ben ik 300 kwijt voor een paar ruitenwissers?
Sorry maar dat is wel heel duur in mijn ogen!
Dat je moet betalen okeeee dat is nou eenmaal zo
maar dacht 4 of 5 tientjes.
Afspraken waren dus alleen even snel een diagnose stellen
half uurtje werk..om te kijken wat voor onderdelen hij nodig had
En ik laat het maken ben ik weer mininaal 150 kwijt.
dus dan ben ik 300 kwijt voor een paar ruitenwissers?
Sorry maar dat is wel heel duur in mijn ogen!
Dat je moet betalen okeeee dat is nou eenmaal zo
maar dacht 4 of 5 tientjes.
Afspraken waren dus alleen even snel een diagnose stellen
half uurtje werk..om te kijken wat voor onderdelen hij nodig had
Ik zou die factuur van 150 euro betalen en daarna met de diagnose naar een ander bedrijf stappen. Er zijn echt zat goeie en betrouwbare garages, maar je moet wel uitkijken.
Ik kom al ruim 15 jaar bij dezelfde onafhankelijke garage. Ze kennen mij, ze kennen mijn auto en kijken bijna altijd wat de beste en voordeligste oplossing is. Dat is het voordeel van een vaste garage. Je investeert als het ware in zo'n zakelijke relatie.
Ik kom al ruim 15 jaar bij dezelfde onafhankelijke garage. Ze kennen mij, ze kennen mijn auto en kijken bijna altijd wat de beste en voordeligste oplossing is. Dat is het voordeel van een vaste garage. Je investeert als het ware in zo'n zakelijke relatie.
-
toch maar even vertellen hoe het afgelopen is.
ben naar mn eigen garage gegaan waar ik al 7 jaar kom.
en het verhaal gedaan.
hij is toen gaan kijken naar de zogenaamde schakelaar die kapot was.
hij kon niets vinden en heeft toen mijn auto uit gelezen!
wat blijkt een kapotte printplaat van de boordcomputer.
ik ben met dit verhaal naar de garage gegaan en ze stonden met hun bek vol tanden.
maar verder helpen konden ze me niet.
en kreeg dus ook geen geld terug.
ben naar mn eigen garage gegaan waar ik al 7 jaar kom.
en het verhaal gedaan.
hij is toen gaan kijken naar de zogenaamde schakelaar die kapot was.
hij kon niets vinden en heeft toen mijn auto uit gelezen!
wat blijkt een kapotte printplaat van de boordcomputer.
ik ben met dit verhaal naar de garage gegaan en ze stonden met hun bek vol tanden.
maar verder helpen konden ze me niet.
en kreeg dus ook geen geld terug.
Je shift toets is kapot.