LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ebay NL en BE verkopers voor € 100 - € 1000,- ingeluisd!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 sep 2013 13:44
Ebay NL en BE verkopers voor € 100 - € 1000,- ingeluisd!
Ebay heeft onlangs plaatsingskosten voor veilingen ingevoerd waarbij gebruikers voor honderd tot plus duizend Euro's het schip zijn ingegaan zonder de gebruiker hierover persoonlijk in te lichten. E-mailen met de eBay Customer Support heeft weinig zin daar zij de gebruiker meerdere malen op wijzen dat de bekendmaking hiervan die meerdere malen is gepubliceerd op de Ebay Mededelingenbord. Ook de de telefonische hulp bij uw vragen over eBay is niet bereikbaar.
Er is hierover een hevige discussie losgebarsten in de discussie fora van Ebay Nederland en België over deze kwestie. Ebay geeft aan dat over de kostenwijziging meerdere keer is bericht onder de officiële Mededelingspagina van eBay. De Ebay gebruikersovereenkomst zegt het volgende hierover:
paraaf: "2. Kosten en services"
"Onze kosten staan vermeld in ons kostenoverzicht dat integraal deel uitmaakt van deze Gebruikersovereenkomst. Wij hebben het recht dit beleid en onze kosten te wijzigen. Dergelijke wijzigingen treden in werking 14 dagen na bekendmaking ervan op het mededelingenbord op de Site."
Waar staat aangegeven in de gebruikersovereenkomst hoe vaak/wanneer de gebruiker de mededelingenbord in gaten moeten houden om bv. de mededeling over wijzigingen van de plaatsingskosten te lezen? Is dit op de eerste dag van de maand, elke dag, elke minuut etc.
paraaf: "17. Beleidsregels (maken deel uit van deze overeenkomst)":
"Elk beleid kan van tijd kan tijd tot tijd wijzigen en belangrijke wijzigingen zullen worden bekendgemaakt op het mededelingsbord, met uitzondering van wijzigingen aan het privacybeleid die in werking treden 30 dagen nadat ze online worden gezet en na de verzending van een e-mail aan de leden die daarom vroegen. Gedurende een periode van 30 dagen na wijziging kun je ons kennis geven van je weigering van deze wijzigingen. In dat geval zal deze overeenkomst en dus het recht om onze services te gebruiken na afloop van de periode van 30 dagen eindigen."
Wederom, waar staat aangegeven in de gebruikersovereenkomst hoe vaak/wanneer de gebruiker de mededelingenbord in gaten moeten houden? Is dit op de eerste dag van de maand, elke dag, elke minuut etc.
Ebay is in het gebreke aangezien er niets staat in de gebruikersovereenkomst hoe vaak/frequent de gebruiker de mededelingenbord in de gaten had moeten houden: is dit op de eerste dag van de maand, elke dag, elke minuut etc. Daardoor heeft Ebay de gebruiker niet in de gelegenheid kunnen stellen om de verkooppraktijken op Ebay voort te zetten of te beëindigen door, zoals in gebruikersovereenkomst staat "de account te sluiten als je niet akkoord gaat met de wijzigingen in het Ebay beleid of in specifieke bepalingen of voorwaarden."
Er is hierover een hevige discussie losgebarsten in de discussie fora van Ebay Nederland en België over deze kwestie. Ebay geeft aan dat over de kostenwijziging meerdere keer is bericht onder de officiële Mededelingspagina van eBay. De Ebay gebruikersovereenkomst zegt het volgende hierover:
paraaf: "2. Kosten en services"
"Onze kosten staan vermeld in ons kostenoverzicht dat integraal deel uitmaakt van deze Gebruikersovereenkomst. Wij hebben het recht dit beleid en onze kosten te wijzigen. Dergelijke wijzigingen treden in werking 14 dagen na bekendmaking ervan op het mededelingenbord op de Site."
Waar staat aangegeven in de gebruikersovereenkomst hoe vaak/wanneer de gebruiker de mededelingenbord in gaten moeten houden om bv. de mededeling over wijzigingen van de plaatsingskosten te lezen? Is dit op de eerste dag van de maand, elke dag, elke minuut etc.
paraaf: "17. Beleidsregels (maken deel uit van deze overeenkomst)":
"Elk beleid kan van tijd kan tijd tot tijd wijzigen en belangrijke wijzigingen zullen worden bekendgemaakt op het mededelingsbord, met uitzondering van wijzigingen aan het privacybeleid die in werking treden 30 dagen nadat ze online worden gezet en na de verzending van een e-mail aan de leden die daarom vroegen. Gedurende een periode van 30 dagen na wijziging kun je ons kennis geven van je weigering van deze wijzigingen. In dat geval zal deze overeenkomst en dus het recht om onze services te gebruiken na afloop van de periode van 30 dagen eindigen."
Wederom, waar staat aangegeven in de gebruikersovereenkomst hoe vaak/wanneer de gebruiker de mededelingenbord in gaten moeten houden? Is dit op de eerste dag van de maand, elke dag, elke minuut etc.
Ebay is in het gebreke aangezien er niets staat in de gebruikersovereenkomst hoe vaak/frequent de gebruiker de mededelingenbord in de gaten had moeten houden: is dit op de eerste dag van de maand, elke dag, elke minuut etc. Daardoor heeft Ebay de gebruiker niet in de gelegenheid kunnen stellen om de verkooppraktijken op Ebay voort te zetten of te beëindigen door, zoals in gebruikersovereenkomst staat "de account te sluiten als je niet akkoord gaat met de wijzigingen in het Ebay beleid of in specifieke bepalingen of voorwaarden."
Re: Ebay NL en BE verkopers voor € 100 - € 1000,- ingeluisd!
Wat is nou precies je probleem?fatsoenmoetjedoen schreef:Ebay heeft onlangs plaatsingskosten voor veilingen ingevoerd waarbij gebruikers voor honderd tot plus duizend Euro's het schip zijn ingegaan zonder de gebruiker hierover persoonlijk in te lichten. E-mailen met de eBay Customer Support heeft weinig zin daar zij de gebruiker meerdere malen op wijzen dat de bekendmaking hiervan die meerdere malen is gepubliceerd op de Ebay Mededelingenbord. Ook de de telefonische hulp bij uw vragen over eBay is niet bereikbaar.
Er is hierover een hevige discussie losgebarsten in de discussie fora van Ebay Nederland en België over deze kwestie. Ebay geeft aan dat over de kostenwijziging meerdere keer is bericht onder de officiële Mededelingspagina van eBay. De Ebay gebruikersovereenkomst zegt het volgende hierover:
paraaf: "2. Kosten en services"
"Onze kosten staan vermeld in ons kostenoverzicht dat integraal deel uitmaakt van deze Gebruikersovereenkomst. Wij hebben het recht dit beleid en onze kosten te wijzigen. Dergelijke wijzigingen treden in werking 14 dagen na bekendmaking ervan op het mededelingenbord op de Site."
Waar staat aangegeven in de gebruikersovereenkomst hoe vaak/wanneer de gebruiker de mededelingenbord in gaten moeten houden om bv. de mededeling over wijzigingen van de plaatsingskosten te lezen? Is dit op de eerste dag van de maand, elke dag, elke minuut etc.
paraaf: "17. Beleidsregels (maken deel uit van deze overeenkomst)":
"Elk beleid kan van tijd kan tijd tot tijd wijzigen en belangrijke wijzigingen zullen worden bekendgemaakt op het mededelingsbord, met uitzondering van wijzigingen aan het privacybeleid die in werking treden 30 dagen nadat ze online worden gezet en na de verzending van een e-mail aan de leden die daarom vroegen. Gedurende een periode van 30 dagen na wijziging kun je ons kennis geven van je weigering van deze wijzigingen. In dat geval zal deze overeenkomst en dus het recht om onze services te gebruiken na afloop van de periode van 30 dagen eindigen."
Wederom, waar staat aangegeven in de gebruikersovereenkomst hoe vaak/wanneer de gebruiker de mededelingenbord in gaten moeten houden? Is dit op de eerste dag van de maand, elke dag, elke minuut etc.
Ebay is in het gebreke aangezien er niets staat in de gebruikersovereenkomst hoe vaak/frequent de gebruiker de mededelingenbord in de gaten had moeten houden: is dit op de eerste dag van de maand, elke dag, elke minuut etc. Daardoor heeft Ebay de gebruiker niet in de gelegenheid kunnen stellen om de verkooppraktijken op Ebay voort te zetten of te beëindigen door, zoals in gebruikersovereenkomst staat "de account te sluiten als je niet akkoord gaat met de wijzigingen in het Ebay beleid of in specifieke bepalingen of voorwaarden."
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ebay NL en BE verkopers voor € 100 - € 1000,- ingeluisd!
eBay steelt van verkopers omdat ze nu eenmaal de grootste veilingsite ter wereld zijn. Je kan nergens anders heen en dat weet eBay.
Verkopers op eBay.com moeten bijvoorbeeld 10% kosten betalen aan eBay over de verzendkosten. Verzendkosten die je aan de koper terugbetaalt omdat deze meerdere items tegelijk koopt en in 1 doos laat versturen (=goedkoper) worden door eBay gewoon met die 10% belast. eBay weigert dat terug te betalen. Dat is al ruim 2 jaar zo.
Ik verkocht op eBay.com 2 items. Verzendkosten 2x30 dollar. Omdat de 2 items in 1 doos konden, betaalde ik de koper 30 dollar terug. eBay weigerde vervolgens 3 dollar ten onrechte betaalde kosten terug te betalen. eBay berekent zo 6 dollar kosten over 30 dollar verzendkosten. Dit bovenop de 10% verkoopcommissie over het item. En 7% Paypalkosten.
Je betaalt zo ruim 20% aan kosten aan eBay/Paypal. En het wordt elk jaar erger.
Spui je kritiek op het eBay forum? Dan word je voorgoed geband. Ik kan er al jaren niet meer posten.
Verkopers op eBay.com moeten bijvoorbeeld 10% kosten betalen aan eBay over de verzendkosten. Verzendkosten die je aan de koper terugbetaalt omdat deze meerdere items tegelijk koopt en in 1 doos laat versturen (=goedkoper) worden door eBay gewoon met die 10% belast. eBay weigert dat terug te betalen. Dat is al ruim 2 jaar zo.
Ik verkocht op eBay.com 2 items. Verzendkosten 2x30 dollar. Omdat de 2 items in 1 doos konden, betaalde ik de koper 30 dollar terug. eBay weigerde vervolgens 3 dollar ten onrechte betaalde kosten terug te betalen. eBay berekent zo 6 dollar kosten over 30 dollar verzendkosten. Dit bovenop de 10% verkoopcommissie over het item. En 7% Paypalkosten.
Je betaalt zo ruim 20% aan kosten aan eBay/Paypal. En het wordt elk jaar erger.
Spui je kritiek op het eBay forum? Dan word je voorgoed geband. Ik kan er al jaren niet meer posten.
Re: Ebay NL en BE verkopers voor € 100 - € 1000,- ingeluisd!
Bob Schurkjens schreef:eBay steelt van verkopers omdat ze nu eenmaal de grootste veilingsite ter wereld zijn. Je kan nergens anders heen en dat weet eBay.
Verkopers op eBay.com moeten bijvoorbeeld 10% kosten betalen aan eBay over de verzendkosten. Verzendkosten die je aan de koper terugbetaalt omdat deze meerdere items tegelijk koopt en in 1 doos laat versturen (=goedkoper) worden door eBay gewoon met die 10% belast. eBay weigert dat terug te betalen. Dat is al ruim 2 jaar zo.
Ik verkocht op eBay.com 2 items. Verzendkosten 2x30 dollar. Omdat de 2 items in 1 doos konden, betaalde ik de koper 30 dollar terug. eBay weigerde vervolgens 3 dollar ten onrechte betaalde kosten terug te betalen. eBay berekent zo 6 dollar kosten over 30 dollar verzendkosten. Dit bovenop de 10% verkoopcommissie over het item. En 7% Paypalkosten.
Je betaalt zo ruim 20% aan kosten aan eBay/Paypal. En het wordt elk jaar erger.
Spui je kritiek op het eBay forum? Dan word je voorgoed geband. Ik kan er al jaren niet meer posten.
Zeker is Ebay de grootste veilingsite van de wereld, maar niemand belemmerd jouw om een ander, minder bekende veilingsite te gebruiken.
Kritiek spuien op de moderatie is op alle fora hetzelfde, je krijgt een ban.
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 05 apr 2013 00:06
- Locatie: Gronau
Re: Ebay NL en BE verkopers voor € 100 - € 1000,- ingeluisd!
Kan jij niet lezen? Gewoon eens in de 30 dagen het mededelingenbord raadplegen. Hoe moeilijk kan het zijn?fatsoenmoetjedoen schreef: paraaf: "17. Beleidsregels (maken deel uit van deze overeenkomst)":
"Elk beleid kan van tijd kan tijd tot tijd wijzigen en belangrijke wijzigingen zullen worden bekendgemaakt op het mededelingsbord, met uitzondering van wijzigingen aan het privacybeleid die in werking treden 30 dagen nadat ze online worden gezet en na de verzending van een e-mail aan de leden die daarom vroegen. Gedurende een periode van 30 dagen na wijziging kun je ons kennis geven van je weigering van deze wijzigingen. In dat geval zal deze overeenkomst en dus het recht om onze services te gebruiken na afloop van de periode van 30 dagen eindigen."
Wederom, waar staat aangegeven in de gebruikersovereenkomst hoe vaak/wanneer de gebruiker de mededelingenbord in gaten moeten houden? Is dit op de eerste dag van de maand, elke dag, elke minuut etc.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 sep 2013 13:44
Re: Ebay NL en BE verkopers voor € 100 - € 1000,- ingeluisd!
De 30 dagen slaat op het privacybeleid("...met uitzondering van wijzigingen aan het privacybeleid die in werking treden 30 dagen nadat ze online worden gezet en na de verzending van een e-mail aan de leden die daarom vroegen.") en niet op de belangrijke wijzigingen die Ebay bekendgemaakt op het mededelingsbord...Wonderwall schreef:Kan jij niet lezen? Gewoon eens in de 30 dagen het mededelingenbord raadplegen. Hoe moeilijk kan het zijn?fatsoenmoetjedoen schreef: paragraaf: "17. Beleidsregels (maken deel uit van deze overeenkomst)":
"Elk beleid kan van tijd kan tijd tot tijd wijzigen en belangrijke wijzigingen zullen worden bekendgemaakt op het mededelingsbord, met uitzondering van wijzigingen aan het privacybeleid die in werking treden 30 dagen nadat ze online worden gezet en na de verzending van een e-mail aan de leden die daarom vroegen. Gedurende een periode van 30 dagen na wijziging kun je ons kennis geven van je weigering van deze wijzigingen. In dat geval zal deze overeenkomst en dus het recht om onze services te gebruiken na afloop van de periode van 30 dagen eindigen."
Wederom, waar staat aangegeven in de gebruikersovereenkomst hoe vaak/wanneer de gebruiker de mededelingenbord in gaten moeten houden? Is dit op de eerste dag van de maand, elke dag, elke minuut etc.
Re: Ebay NL en BE verkopers voor € 100 - € 1000,- ingeluisd!
nee, hoe je het ook wendt of keert: het is je eigen verantwoording om de regels te lezen en je ervan te vergewissen dat er geen aanpassingen zijn. Een site kan je niet dwingen om de regels te lezen.
En ook hier: klanten willen verantwoording hebben maar als ze eenmaal verantwoording moeten afleggen dan geven ze snel niet thuis
En ook hier: klanten willen verantwoording hebben maar als ze eenmaal verantwoording moeten afleggen dan geven ze snel niet thuis
Re: Ebay NL en BE verkopers voor € 100 - € 1000,- ingeluisd!
Je kan ook bij amazon.com terecht, of bij Bonanza, wat zichzelf echt als ebay alternatief wegzet. En in Nederland zijn er Speurders en Marktplaats.Bob Schurkjens schreef:eBay steelt van verkopers omdat ze nu eenmaal de grootste veilingsite ter wereld zijn. Je kan nergens anders heen en dat weet eBay.
Verkopers op eBay.com moeten bijvoorbeeld 10% kosten betalen aan eBay over de verzendkosten. Verzendkosten die je aan de koper terugbetaalt omdat deze meerdere items tegelijk koopt en in 1 doos laat versturen (=goedkoper) worden door eBay gewoon met die 10% belast. eBay weigert dat terug te betalen. Dat is al ruim 2 jaar zo.
Ik verkocht op eBay.com 2 items. Verzendkosten 2x30 dollar. Omdat de 2 items in 1 doos konden, betaalde ik de koper 30 dollar terug. eBay weigerde vervolgens 3 dollar ten onrechte betaalde kosten terug te betalen. eBay berekent zo 6 dollar kosten over 30 dollar verzendkosten. Dit bovenop de 10% verkoopcommissie over het item. En 7% Paypalkosten.
Je betaalt zo ruim 20% aan kosten aan eBay/Paypal. En het wordt elk jaar erger.
Spui je kritiek op het eBay forum? Dan word je voorgoed geband. Ik kan er al jaren niet meer posten.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 sep 2013 13:44
Re: Ebay NL en BE verkopers voor € 100 - € 1000,- ingeluisd!
Oh nee hoor, gebruikers/klanten willen juist verantwoording afleggen, mits de regels/voorwaarden die door de site zijn opgesteld, helder zijn voor de gebruiker/klant en dat zijn ze bij Ebay Nederland en België klaarblijkelijk niet.Hellig schreef:nee, hoe je het ook wendt of keert: het is je eigen verantwoording om de regels te lezen en je ervan te vergewissen dat er geen aanpassingen zijn. Een site kan je niet dwingen om de regels te lezen.
En ook hier: klanten willen verantwoording hebben maar als ze eenmaal verantwoording moeten afleggen dan geven ze snel niet thuis
Re: Ebay NL en BE verkopers voor € 100 - € 1000,- ingeluisd!
E-Bay is nog net leuk om te kopen. maar als je ana verkopen denkt......
Dan komt het er gewoonnooit van omdat E-Bay aan grote wanorde is ind e duidelijkheid van
wat het uiteindelijk kost, en reken maar dat het flink in de papieren loopt.
en E=bay + paypal is zeker verkeerde keus.
Simpel gezet, ben er nooit aan begonnen, e-bay is veel te vaag voor verkoop. en te duur.
Plaatsingskost, verkoopkosts. EN wat nog meer ?
Dan komt het er gewoonnooit van omdat E-Bay aan grote wanorde is ind e duidelijkheid van
wat het uiteindelijk kost, en reken maar dat het flink in de papieren loopt.
en E=bay + paypal is zeker verkeerde keus.
Simpel gezet, ben er nooit aan begonnen, e-bay is veel te vaag voor verkoop. en te duur.
Plaatsingskost, verkoopkosts. EN wat nog meer ?
Re: Ebay NL en BE verkopers voor € 100 - € 1000,- ingeluisd!
Helaas weer iemand met een kritiek zonder het fijne van te weten.sadfly schreef:E-Bay is nog net leuk om te kopen. maar als je ana verkopen denkt......
Dan komt het er gewoonnooit van omdat E-Bay aan grote wanorde is ind e duidelijkheid van
wat het uiteindelijk kost, en reken maar dat het flink in de papieren loopt.
en E=bay + paypal is zeker verkeerde keus.
Simpel gezet, ben er nooit aan begonnen, e-bay is veel te vaag voor verkoop. en te duur.
Plaatsingskost, verkoopkosts. EN wat nog meer ?
Daar moet je bieden en dan het artikel kopen en betalen.
Ja het is een verschil met Marktplaats,Speurders en nog meer van deze sites.
Op de bovengenoemde sites wordt een bod uitgebracht en dan hoor en zie je niets meer van de koper, dat is pas leuk!