LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
I-Know
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 aug 2009 23:53

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door I-Know »

Hellig waar staat dit, "jij werk daar zeker?" jij suggereert dit, maar dat is heel wat anders.

Ik kom zeker met bewijzen, maar dat kost tijd.

primair is mijn boodschap: pas op voor providers die dit concept handteren voor dat je met hun in zee gaat. Zorg ervoor dat je niet voor verrassingen komt te staan.

Ik weet dat Tele2 misbruik maakt van deze data bundels, en zal zeker de onderste steen boven krijgen.

blijf alert !

Hellig
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 aug 2013 03:03

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door Hellig »

I-Know schreef:Hellig waar staat dit, "jij werk daar zeker?" jij suggereert dit, maar dat is heel wat anders....
Vraag mij tevens sterk af welke kant van de lijn je staat Hellig.
... Dat scheelt maar een haar hoor... :wink:

Anyway, ik ben nog steeds van mening dat je met goede bruikbare bewijzen moet komen voordat je zomaar kunt brullen dat eea niet klopt. Zonder bewijsvoering valt het zelfs onder "Smaad+Laster", en daar wil je niet heen.

I-Know
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 aug 2009 23:53

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door I-Know »

Joh, ik bedoel hiermee wat voor slachtoffer ben jij, omdat je zo fel uit de hoek te komt zetten.
En ik brul niet, ik deel iets mede dat is heel iets anders.

Het punt is: dat jij me op een manier probeert neer te zetten, maar daar ben ik net iets te geraffineerd voor en tevens juridisch onderlegd.

, artikel 261. ik word er niet warm of koud van.
Ik ga verder met mijn onderzoek, en niemand houdt mij tegen.
En dreigementen vind ik heerlijk daar heb ik namelijk iedere dag mee te maken :idea:

Als ik vind dat Tele2 niet integer omgaat met zijn klanten dan mag ik dat gewoon brullen, schrijven in 6.800 talen als ik dat wil. Dit noemen we namelijk "vrijheid van meningsuiting"
Juist omdat ik sterk het idee heb dat Tele2 hun klanten voor iets laat betalen dat er feitelijk helemaal niet is.
Het punt is, dat ik dit niet alleen vind maar duizenden andere consumenten ook.

Maar dat moet onderzocht worden, en dat kost tijd.

wordt vervolgd dus...

Biejay
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2013 13:36

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door Biejay »

TELE 2 - GRPS DATA Plunderaars
Stuur door - Stuur door - Stuur door - Stuur door - Stuur door

Ik ben sinds juli 2013 vaste mobiele abonnement 'klant' bij Tele 2 en inderdaad hetzelfde verhaal. Vanaf juli tot op heden ontvang ik hoge facturen door mijn data verbruik en wordt er ook nog internationaal gebeld naar Malta en UK. Tele 2 gebeld en mijn probleem verteld aan zo'n broekie van een klantenservice medewerker en wat krijg ik te horen?
"ons systeem is goed en u bent de gebruiker dus blokkeer uw 3G en data op uw Iphone". Ze kunnen dus alleen dit zeggen en van klantvriendelijkheid hebben ze waarschijnlijk nooit wat van gehoord. Raar dat er na zo veel commotie en klachten en websites als GSMactie.nl al op de hoogte zijn van de klachten maar je nog steeds behandelen als 'domme' klant.

OPTA doet niets, TELE 2 stuurt ons ghost facturen en wij kunnen helemaal niets doen.
Als Marketing Manager adviseer ik om alle ongenoegen te melden op websites, social media en OPTA.
Wellicht krijgen we dan meer gehoor en wordt er correct gehandeld door Tele2. Het allerbelangrijkste is dat we dit probleem wellicht kunnen voorkomen voor 'potentiele nieuwe Tele2 klanten' die anders ook de dupe van worden.

Dus gebruik Facebook, LinkedIN, Twitter, GooglePlus, YouTube voor je stem tegen Tele2.

vanHees1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2013 21:28

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door vanHees1988 »

Ik heb ook problemen met Tele2.

Ik heb sinds Juli j.l. een Smartmix abonnement afgesloten voor 2 jaar met de Sony Experia Z.
Leuke aanbieding...300 min onbeperkt sms en 500 mb internet ivm Wifi thuis en op school voor aktieprijs voor nog geen 29.74 per maand plus BTW 21% van €6.28 kom je rond de €35,- was niet gek.
Ook iid de eerste maand geen last van hoge rekening en...daarna kreeg ik een rekening van €150.99 euro! ik zou dus ineens +236% boven mijn internet bundel zitten...vond ik al erg vreemd, maar de rekening is betaald. Op 20,21 en 22 september was ik een weekend bij een vriendin voor haar babyshower die ik had georganiseerd waar er wifi thuis is en ik op zat en je kan begrijpen geen tijd voor mijn telefoon heb. Toch beweert Tele2 dat ik 21 en 22 September zoveel MB's heb verbruikt dat het bedrag boven de €400,- zit terwijl zij mij op 22 September hadden afgesloten. Ik heb gebeld met het gratis klantenservice nummer maar daar wordt je weer doodleuk doorgestuurd naar de site, de virtuele chats gehad waar overal dezelfde antwoorden op komen en niets inhoudelijk wordt behandeld en ook de klantenservice gebeld en mij aangaven dat ik dus op die dagen zoveel had verbruikt. Waar ik de vraag had hoe dit kan en werdt uitgelegd dat er een limiet van €250,- geldt...hoe kan ik dan het dubbele hebben? Tot die tijd ben ik dus afgesloten! Ze hebben het laten uitzoeken bij de financieele afdeling en die willen je zelfs uitmaken dat je dom bent! Ze vertellen je dat ze het hebben bekeken en ik zou het dus echt verbruikt hebben...waarna ze je voor dombo uitmaken want ja misschien dacht u dat u op wifi zat maar daadwerkelijk op 3g dus alsof je zo achtelijk als een achterwerk van een varken bent! De laatste rekening die ik heb betaald zou goed genoeg zijn om mij weer aan te sluiten vanaf de nieuwe maand wat dan morgen in gaat en nu wordt verteld dat ik pas aangesloten word als ik mijn bedrag van ruim €500,- heb betaald.
ik sluit mijn apps altijd gelijk af om dit te voorkomen en zet mijn 3g altijd uit wanneer het niet nodig is.Wifi gebruik ik thuis...ik wil hier graag meer antwoorden op. Specificatie geven ze niet...wat moet ik hiermee? want moet wel elke maand mijn abonnementsgeld betalen maar kan er geen gebruik van maken....HELP!!!

Julian D
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2014 10:55

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door Julian D »

beste mensen,

536% verhoging van rekening in verband met data verbruik
Ik ga nu de 6e maand in dat ik klant ben bij TELE2. De begin fase verliep naar tevredenheid, tot het moment dat ik merkte dat mijn rekening welke de afgelopen maanden binnen de bundel was gebleven, is verdubbeld. Bij het nabellen met TELE2 bleek dat dit te maken had met het dataverbruik, de medewerker heeft mij medegedeeld dat de volgende rekening maar liefst 536% duurder was voor het dataverbruik.

Zeer veel klachten over data gebruik in dezelfde maanden, geen oplossing TELE2
Bijna alle klanten van TELE2 hier hebben over de afgelopen maanden klachten achter gelaten over excessief datagebruik in de afgelopen maanden. Er zijn meerdere organisaties bezig met deze ongewenste vorm oneerlijke manier van zaken doen. Wat is hier de oplossing, met zn alle naar de rechter en eigen rekening blokkeren voor incasso’s voor TELE2?

Geen oplossing van TELE2 voor de rekening met een verhoging van 536%
Nadat ik eerst contact heb opgenomen met TELE2 om tot een oplossing te komen. Hebben wij “voor in de toekomst” de databundel aangepast naar een hogere bundel en de data zal worden afgeknepen indien je boven de bundel uitkomt. Dit is echter geen oplossing maar uitstelling en verandering van het probleem. In de voorgaande maanden was het gebruik namelijk altijd binnen de bundel!

Om te kunnen controleren waar het data verbruik vandaan komt heb ik een verbruik-meter gedownload om het verbruik te controleren. Hieruit blijkt dat ik niet in de buurt kom met het verbruik wat TELE2 aangeeft. Dit heb ik opgenomen met TELE2 welke aangeeft niet te kunnen zien waar de data aan verbruikt wordt, maar hier wel ENORME rekeningen over uitschrijft!

Dreigen met incasso bureau
Er wordt geen oplossing door de medewerker van TELE2 aangeboden en aangegeven dat er een incasso bureau wordt opgezet indien de door TELE2 niet te verklaren hoge rekening tijdig wordt betaald.

Als klant en mens behandeld worden
Daar ik door de betreffende medewerker niet onbeleefd te woord wordt gestaan is de inhoud van het verhaal onacceptabel en totaal niet klanten gericht. Er wordt geen oplossing geboden, kan geen leidinggevende worden gesproken en er kan telefonisch geen klacht worden aangemaakt. Algemene tips over data gebruik en het inzien van dataverkeer binnen een Iphone koop ik niks voor. Mijn rekening is 536% hoger met GEEN ANDER GEBRUIK DAN VORIGE MAANDEN. De data meter toont ook aan dat er helemaal geen hoog verbruik is (ver binnen de oude bundel).

Bijgaande brief is ook verstuurd naar TELE2. Je verwacht toch van een bedrijf als TELE2 als klant en mens behandeld te worden..


dus GEEN ZAKEN DOEN MET TELE2

Met vriendelijke groet,

Julian

Hypericum
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2014 21:33

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door Hypericum »

Ook ik heb een slechte ervaring met Tele 2. Al heel veel gebeld, maar oplossen doen ze het niet.Ook ik had torenhoge rekeningen , toen ik mijn abonnement verandert had. Dit is al vanaf juni2014 en tot nu toe niks geen vergoeding gezien.....wel beloofd....En opeens hebben ze het dan zogenaamd verrekend met die andere "" spookfacturen"", die niet kloppen. Geen een maand heb ik 15 euro moeten betalen , wat mijn abonnementskosten zijn. In volgorde: 220 euro, 95, 82, 62 ect...Herhaaldelijk contact opgenomen. Eerst geduldig, maar later heb ik dit geduld verloren, want het zijn een stelletje autisten bij tele 2.En het is bijna november en nog geen cent van hun teruggezien. Ondertussen moet ik nog steeds bijbetalen....In augustus zijn we er dan achter gekomen, dat de data bundel niet gekoppeld was aan het abonnement.....hun fout! alleen dat hebben ze gedeeltelijk verrekend, maar ze vergeten, dat die andere facturen dan ook niet kloppen. Spookfacturen met elkaar verrekenen...., daar trap ik niet in... Ik geloof, dat ook die Data bundel ""vergeten te koppelen" ook opzettelijk is gebeurd! Echte oplichters, Mafia! Ik wil dit aanpakken. Of met een advokaat of met de geschillencommissie. Dit wordt voor mij nu een principekwestie. Laten we dit allemaal doen.Zo bestrijd je het, want als we niks doen en alleen maar klagen kunnen ze deze illegale praktijken voortzetten!

Netwerker-
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 sep 2014 11:10

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door Netwerker- »

@Hypericum,

Ik denk dat het in jouw kwestie inderdaad verstandig is om naar de Geschillencommissie Telecommunicatie te gaan. Eventueel een advocaat inschakelen die gespecialiseerd is in Consumenten Recht.
Op grond van de informatie die jij geeft in jouw bericht, verwacht ik dat je in je recht staat. En je door de Geschillencommissie in het gelijk gesteld zult worden.
Maar het is een lange, intensieve en kostbare klachten-procedure.

Weblink: http://www.degeschillencommissie.nl/home

Zet je klacht duidelijk op papier, alvorens je naar een advocaat toe gaat.
En eis alle teveel-betaalde bedragen, plus alle kosten terug van Tele2 Nederland b.v.

Via dit Forum ga je niet verder komen met jouw klacht. En krijg je je teveel betaalde geld niet gecompenseerd.

Dit bericht geldt trouwens ook voor Julian D. Heel veel doorzettingsvermogen toegewenst, beiden !!!

Succes!

Netwerker-

Gesloten