LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buurman zit op mijn wateraansluiting

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
nintendo
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 apr 2011 05:21

Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door nintendo »

Hoi,

Ik woon een huis dat is opgesplitst in 4 appartementen en een winkel. Mijn verhuurder heeft in 2011 aparte aansluitingen gerealiseerd voor de appartementen dmv aparte meterkasten te plaatsen alleen met het water zaten we nog ruime tijd bij elkaar op. Eind vorig jaar heeft de verhuurder dit maar laten maken. Nou zit mijn buurman bij mij op het water en ik krijg de hoge rekening en ik heb niet echt een idee hoe ik dit moet oplossen of wie aansprakelijk is voor dit.

Verder zitten er ergens nog aansluitingen van elektra buiten mijn appartement op mijn elektra aansluiting. Als er bij mij alles uit de stopcontacten gehaald wordt blijft mijn meter draaien. Dit heeft mijn verhuurder nooit aangepakt ook niet na het aangeven van dit probleem en ook geen idee hoe ik dit zou moeten oplossen.

Het gekke is mijn verhuurder is de baas van een installatie groep van zulke dingen maar lossen dit niet goed op.

Kan iemand mij helpen en advies geven hoe te handelen en wie aansprakelijk is? bedankt! :)

Jantje7
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U kunt natuurlijk van een mug en olifant maken, maar de kosten van waterverbruik zijn maximaal € 50,- per jaar voor een gezin van 2 personen. De overige kosten van uw factuur zijn niet terug te herleiden naar verbruik. Dus u kunt misschien enkele euro's besparen. Ik neem aan dat de mede gebruiker wel de aanslag van de overige kosten krijgt toegestuurd.

Jantje7

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jantje7 schreef:U kunt natuurlijk van een mug en olifant maken, maar de kosten van waterverbruik zijn maximaal € 50,- per jaar voor een gezin van 2 personen. De overige kosten van uw factuur zijn niet terug te herleiden naar verbruik. Dus u kunt misschien enkele euro's besparen. Ik neem aan dat de mede gebruiker wel de aanslag van de overige kosten krijgt toegestuurd.

Jantje7
50 euro per jaar voor 2 personen !??
Douche je dan maar 1x per maand ofzo...

witte angora
Berichten: 31188
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben op het ogenblik in mijn uppie 43 euro per drie maanden kwijt. Verbruik ligt redelijk hoog, maar ik krijg nu het vermoeden dat de aannemer indertijd de waterbesparende douchekop (ding was al aan het roesten) vervangen heeft door eentje die nogal vrolijk het water er doorheen spettert. Verbruik is nu rond de 70 m3, terwijl het in alle andere woningen die ik tot nu toe heb gehad rond de 50 m3 per jaar lag...

Maar dat was de vraag van de topicstarter niet, de vraag is hoe de waterdistributie in het pand zodanig gaat lopen dat iedereen zijn eigen verbruik gaat betalen.
Laatst gewijzigd door witte angora op 30 sep 2013 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Wonderwall
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 apr 2013 00:06
Locatie: Gronau

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door Wonderwall »

Sluit het water af. Dan is je buurman vast wel bereid de helft te betalen.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Water en stroom afsluiten wat niet bij u hoort, is de simpelste oplossing.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door olaf79 »

nintendo schreef:Hoi,

Ik woon een huis dat is opgesplitst in 4 appartementen en een winkel. Mijn verhuurder heeft in 2011 aparte aansluitingen gerealiseerd voor de appartementen dmv aparte meterkasten te plaatsen alleen met het water zaten we nog ruime tijd bij elkaar op. Eind vorig jaar heeft de verhuurder dit maar laten maken. Nou zit mijn buurman bij mij op het water en ik krijg de hoge rekening en ik heb niet echt een idee hoe ik dit moet oplossen of wie aansprakelijk is voor dit.

Verder zitten er ergens nog aansluitingen van elektra buiten mijn appartement op mijn elektra aansluiting. Als er bij mij alles uit de stopcontacten gehaald wordt blijft mijn meter draaien. Dit heeft mijn verhuurder nooit aangepakt ook niet na het aangeven van dit probleem en ook geen idee hoe ik dit zou moeten oplossen.

Het gekke is mijn verhuurder is de baas van een installatie groep van zulke dingen maar lossen dit niet goed op.

Kan iemand mij helpen en advies geven hoe te handelen en wie aansprakelijk is? bedankt! :)
Verhuurder moet dit regelen. Zo niet, mag hij de rekening betalen. Simpel en snel opgelost

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vogels schreef:
Jantje7 schreef:U kunt natuurlijk van een mug en olifant maken, maar de kosten van waterverbruik zijn maximaal € 50,- per jaar voor een gezin van 2 personen. Jantje7
Ik betaal 160,- euro per jaar (1 persoon); verbruik rond de 70m3! Dus hoezo 50,- euro voor 2 personen?
Ja dat begrijp ik dus ook echt niet.

Jantje7
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Voor diegene die de kosten van het waterverbruik niet begrijpen.
Deze € 50,- zijn de water kosten bij een verbruik van ca. 70 m³, dus niet Vastrecht, Watersysteemheffing, Zuiveringsheffing en Rijksbelasting leidingwater.
Deze kosten zijn voor elke gebruiker.

Jantje7

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door ciske »

Wonderwall schreef:Sluit het water af. Dan is je buurman vast wel bereid de helft te betalen.

Dan ben je strafbaar.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door puma73 »

ciske schreef:
Wonderwall schreef:Sluit het water af. Dan is je buurman vast wel bereid de helft te betalen.

Dan ben je strafbaar.
waarom ben je dan strafbaar?? Ik heb een lek in de keuken en moet het water afsluiten, dat mijn buurman daar toevallig ook op mijn meter meelift, dikke pech voor de buurman.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door ciske »

Je onthoudt je buurman van de dingen wat er bij hoort. En waar hij recht op heeft.

In jouw geval Puma is het een noodzaak.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:Je onthoudt je buurman van de dingen wat er bij hoort. En waar hij recht op heeft.

In jouw geval Puma is het een noodzaak.
Dat weet ik niet of je de buurman dan onthoudt van dingen waar hij recht op heeft, je bent toch potverdikkeme niet verplicht om water te leveren aan je buurman :?:

witte angora
Berichten: 31188
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door witte angora »

Jantje7 schreef:Voor diegene die de kosten van het waterverbruik niet begrijpen.
Deze € 50,- zijn de water kosten bij een verbruik van ca. 70 m³, dus niet Vastrecht, Watersysteemheffing, Zuiveringsheffing en Rijksbelasting leidingwater.
Deze kosten zijn voor elke gebruiker.

Jantje7
Sorry, ik weet niet waar jij woont, maar hier is het tarief 1,12 per kuub, inclusief BTW, ex de rest, waaronder een of andere belasting op leidingwater. Dus bij 70 kuub water kom je nog steeds op zo'n 80 euro uit, geen 50.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door puma73 »

Chocomelk schreef:
ciske schreef:Je onthoudt je buurman van de dingen wat er bij hoort. En waar hij recht op heeft.

In jouw geval Puma is het een noodzaak.
Dat weet ik niet of je de buurman dan onthoudt van dingen waar hij recht op heeft, je bent toch potverdikkeme niet verplicht om water te leveren aan je buurman :?:
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn, het enige waar je de buurman van onthoud is het water wat via jouw meter loopt en jij dus de centjes voor betaald. Ik zie namelijk nergens in de OP staan dat de buurman mee betaalt.

Dus wat is er strafbaar?? En waar staat dit.

witte angora
Berichten: 31188
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kan die strafbaarstelling ook niet terugvinden. Je sluit JOUW meter af, niet die van hem. Dat er een 'lek' is naar de waterleiding van de buren, sja...

Hetzelfde geldt natuurlijk voor de elektra. :idea: Dat is toch ook een eigen meter?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door ciske »

puma73 schreef:
Dus wat is er strafbaar?? En waar staat dit.

plaatsen alleen met het water zaten we nog ruime tijd bij elkaar op. Eind vorig jaar heeft de verhuurder dit maar laten maken.
Dit zegt TS, dan moet hij bij de verhuurder zijn, alsnog mag je niet zomaar iemand van het water afsluiten.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Het komt wel vaker voor bij een appartementencomplex dat er meerdere huishoudens samen één aansluiting hebben. De totale kosten voor water worden dan gewoon door het aantal huishoudens gedeeld. Zelfs de totale kosten voor water van meerdere appartementencomplexen gedeeld door het aantal huishoudens komt voor. Dus dat is vrij normaal.

Met meerdere huishoudens op een elektra aansluiting is niet normaal. Ik zou hierover contact opnemen met de netbeheerder.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door puma73 »

ciske schreef:
puma73 schreef:
Dus wat is er strafbaar?? En waar staat dit.

plaatsen alleen met het water zaten we nog ruime tijd bij elkaar op. Eind vorig jaar heeft de verhuurder dit maar laten maken.

Dit zegt TS, dan moet hij bij de verhuurder zijn, alsnog mag je niet zomaar iemand van het water afsluiten.
Nogmaals, waar staat dat????

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Maar als ts het water af kan sluiten, kan zijn buurman het water toch ook gewoon weer aansluiten. Het is toch één aansluiting. Ik neem toch aan dat de aansluiting zich niet in de woning van ts bevindt.
ciske schreef:Dit zegt TS, dan moet hij bij de verhuurder zijn, alsnog mag je niet zomaar iemand van het water afsluiten.
Wijziging: toevoeging van quote
Laatst gewijzigd door weetnietveel op 01 okt 2013 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten