| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bestekeusveilingen.nl
-
dariovolaric
bestekeusveilingen.nl
Ik heb onlangs de site bestekeusveilingen.nl gevonden en het klinkt te goed om waar te zijn. Je bied op de nieuwste gadgets en producten die je soms voor minder dan de helft van de winkel waarde kan krijgen. Laten wij even naar de signalen kijken waarom ik denk dat dit een oplichting is. Als men deze NIEUWE producten echt voor minder dan 50% van de winkelwaarde kwijt zou raken dan zou je dikke verlies maken, slecht voor je zaak dus. Ten tweede kan je niet zomaar ieder bedrag bieden, je bied namelijk altijd 1 cent hoger dan je 'voorganger'. Een biedpakket kost 1 euro per cent! (dikke winst dus voor de site). Dus 30 euro voor 30 cent aan bied 'punten'. Dus als je 30 euro hebt opgemaakt, heb je maar 30 cent meer geboden. Als je eenmaal geboden hebt word de afloop tijd van een object verlengt met 20 seconden, dus heb je weer 20 seconden extra tijd om te bieden. De makers van de site kunnen ook net zo makkelijke 'virtuele' bieders inprogrammeren die op het laatste moment op het product bieden, zodat jij weer je bod met 1 cent verhoogt. Deze virtuele niet bestaande bieders (of bots) kunnen willekeurige namen hebben en altijd 1 cent meer dan jij bieden en het object uiteindelijk 'winnen' terwijl jij al je 30 euro hebt uitgegeven aan biedingen. Natuurlijk kan je als bieder niet zeker weten of de winnaar een echte bieder was of een bot gemaakt door de site bouwers. Ten laatste ziet de site er naar mijn mening verdacht goedkoop uit, maar dit kan ook het gevoel van 'low budget' stimuleren zodat de site 'echt' aanvoelt als een 'zwarte markt' waar alles goedkoop en beetje 'illegaal' aanvoelt. Ik heb hier zwaar mijn twijfels over deze site en heb zelf niks geboden. Volgens mij word iemand hier nogal slapend rijk van en vraag mij af of dit wel mag....
Re: bestekeusveilingen.nl
Zelfde als met E-Bay. Verschijdene malen mee gemaakt halve minuut voor
einde object nog geboden en bij einde object blijkt dat iemand hem heeft voor
een halve euro meer wat dan altijd nog de helft is van de nieuwaarde.
Je wordt gewoon belazerd.
einde object nog geboden en bij einde object blijkt dat iemand hem heeft voor
een halve euro meer wat dan altijd nog de helft is van de nieuwaarde.
Je wordt gewoon belazerd.
Re: bestekeusveilingen.nl
het kan ook zijn dat de bieder van ebay dit heeft gebruikt http://nl.auctionsniper.com/ super handig dit.