Hallo,
Sinds enige dagen kan ik op het video kanaal ( 0 -frequentie 36 ) geen video meer kijken omdat UPC binnenkort dit kanaal gaat gebruiken voor internet en digitale uitzendingen.
Als ik nu wil kijken op het video kanaal 0 -frequentie 36 krijg het beeld van de videoband en de mededeling dat UPC dit kanaal 0 frequentie 36 in beslag neemt zodat ik een scherm krijg met twee beelden door elkaar,en ik dus geen video banden met goed fatsoen meer kan bekijken.
Mijn vraag is kan UPC zonder enige aankondiging dit video kanaal in beslag nemen.
Met vriendelijke groet,
rodanos.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Video kanaal
-
Video kanaal
Laatst gewijzigd door rodanos1947 op 03 okt 2013 02:39, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Video kanaal
Als u ander tv-kanaal kiest voor u video, b.v. 99, dan moet u op dat kanaal even de frequentie van de video zoeken en vast zetten, op u tv.
U kan in principe elk kanaal voor u video gebruiken.
Dat is iets te simpel gedacht (waarschijnlijk). Als de video verbonden is via scart (die dikke kabel) dan "zendt" de video een signaal uit dat ergens in het bereik van de analoge tuner van de televisie ligt. Als die frequentie toevallig gelijk of dicht bij een frequentie ligt van een van de tv zenders dan heb je dus geen beeld of dubbel beeld (zoals TS). De meeste video's kun je op verschillende frequenties laten uitzenden. Zaak is dan om via de frequentielijst van je gemeente uit te zoeken welke nog vrij is en daar zet je dan je video op. Vervolgens stel je een vrij kanaal op je tv in op dezelfde frequentie als de video, et, voila, je hebt weer videobeeld. Zie ook gebruiksaanwijzing van je video (en tv).F.van Holten schreef:Als u ander tv-kanaal kiest voor u video, b.v. 99, dan moet u op dat kanaal even de frequentie van de video zoeken en vast zetten, op u tv.
Het probleem treedt juist níet op bij scart, omdat het signaal dan juist niet eerst omgezet wordt naar een antennesignaaal, maar rechtstreeks wordt doorgestuurd.
Als je het videobeeld via de antennekabel wil bekijken, dan wordt het signaal rond kanaal 37 doorgegeven. Vroeger zonden de kabelbedrijven daarom niet op dat kanaal uit. Maar de meeste videorecorders kunnen ook ingesteld worden op bv kanaal 36 of 38. Soms kun je dat met een draaiknopje achterop instellen, soms kun je dat ergens in de instellingen instellen. Zo kun je er dus voor zorgen dat er geen overlap meer is.
Als je het videobeeld via de antennekabel wil bekijken, dan wordt het signaal rond kanaal 37 doorgegeven. Vroeger zonden de kabelbedrijven daarom niet op dat kanaal uit. Maar de meeste videorecorders kunnen ook ingesteld worden op bv kanaal 36 of 38. Soms kun je dat met een draaiknopje achterop instellen, soms kun je dat ergens in de instellingen instellen. Zo kun je er dus voor zorgen dat er geen overlap meer is.
Goh, dat er nog mensen zijn die de modulator gebruiken. Dat deden we in de jaren 80 omdat de tv nog geen scart had.
Kan je geen scart-kabel gebruiken? Dat lost het probleem meteen op. En zorgt in vrijwel alle gevallen nog voor een betere beeldkwaliteit ook.
-
Dank forum leden,
Voor alle opmerkingen en adviezen betreffende het video kanaal.
Ik heb een scart kabel aangesloten van de video naar de DVR-speler van UPC en heb nu zelfs een
mooier beeld als op het video kanaal 0 met frequentie 36,heb nu ook geen last meer van
overlappende beelden!
Groet,
rodanos.
Voor alle opmerkingen en adviezen betreffende het video kanaal.
Ik heb een scart kabel aangesloten van de video naar de DVR-speler van UPC en heb nu zelfs een
mooier beeld als op het video kanaal 0 met frequentie 36,heb nu ook geen last meer van
overlappende beelden!
Groet,
rodanos.