LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op voor Sites als Treinkaartkorting.nl

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Joost1978
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2008 13:38

Pas op voor Sites als Treinkaartkorting.nl

Ongelezen bericht door Joost1978 »

Mijn ouders wilden zaterdag de 22e naar Amsterdam voor een dagje uit. Omdat ze via de trein wilden reizen vroeg mijn moeder of ik een paar kaartjes via internet wilde regelen, via www treinkaartkorting.nl

Dus ik koop via deze site 2 dagkaarten voor 40.99 euro. Vandaag wilde ik de kaartjes activeren en bleek dat ze een waarde hebben van 16 Euro! Toen ik even verder keek bleek dat het gewoon de kaartjes zijn die je bij de AH aan de kassa kunt kopen voor 16 Euro. De codes die ik in de mail kreeg bleken zelfs gewoon twee foto's te zijn van AH vouchers die bij de supermarkt gekocht waren. Dus heb ik 9 Euro te veel betaald.

Met een beetje doorzoeken was ik er wel achter gekomen dat de kaartje bij de AH 16 Euro waren. Ik heb dan ook niet de illusie dat de mensen achter de site het fatsoen zullen hebben om mij m'n geld terug te geven. Telefonisch krijg ik alleen een voicemail (beetje onprofessioneel voor een bedrijf) en mijn mail zal ook wel geen antwoord krijgen. Ik wil dan ook via deze post mensen waarschuwen voor sites als deze. Koop je kaartjes gewoon bij AH, dan ben je het goedkoopst uit.

Joost

dutchditch
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2012 07:24

Re: Pas op voor Sites als Treinkaartkorting.nl

Ongelezen bericht door dutchditch »

Jij hebt dus € 40,99 betaald voor twee dagkaarten die normaal € 48,00 per stuk kosten? Dat is dus feitenlijk een voordeel van € 55,01 in plaats van € 9,00 teveel betaald. Daarnaast vergeet je voor het gemak dat die AH actie op 26-08 is beeindigd. Verder geeft je eigenlijk aan dat jij zelf te lui was om even rond te kijken of je elders dagkaartjes goedkoop kon krijgen.

Mijn eigen ervaring met deze site:
Ik bestel 2 dagkaarten tegen een korting van € 55,-. Een van de codes werkt niet, dus ik mail de site. Binnen het uur heb ik antwoord met een directe link, en kan ik alsnog mijn 2e dagkaart activeren.

Joost1978
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2008 13:38

Re: Pas op voor Sites als Treinkaartkorting.nl

Ongelezen bericht door Joost1978 »

Dat die actie was afgelopen ben ik later pas achter gekomen. Ik wist dus niet dat het niet meer mogelijk was om die kaarten bij de AH te kopen. Daarom was ik zo kwaad; ik ging er van uit dat het gewoon ging om het doorverkopen van kaartjes door derden. Dat ik sowieso 55 euro minder betaalde had ik ook wel gezien.

Als je naar de site gaat voor twee kaarten zie je dat je 40.99 betaalt. 55 euro voordeel, waarom dan verder zoeken? Bij activatie op de site van AH zie je echter dat de waarde per kaart 16 euro is. Dan denk je niet meer aan de 55 die je niet meer hoeft te betalen, maar de 9 euro die je te veel lijkt te betalen.

Ik geef toe dat ik overdreven heb gereageerd, maar ik denk dat de site wel een verkeerd beeld geeft. Het geeft gewoon een gevoel dat je bedrogen wordt als je 41 euro betaalt voor iets waar je vervolgens van kunt zien dat het 32 euro aan waarde vertegenwoordigt.

Heb overigens een mail ontvangen van de site met uitleg. Moet nog een antwoord van deze strekking terugsturen. Overigens was met de kaartje zelf niets mis, mijn ouders hebben een fijne dag gehad in A'dam.

Joost

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: Pas op voor Sites als Treinkaartkorting.nl

Ongelezen bericht door Tassadar »

Zelf ben ik ook niet zo blij met dit soort sites, die veel goedkope dagkaarten inkopen om ze vervolgens met ongeveer 30% winst door te verkopen.

Bij dit soort acties van AH/Blokker/Kruidvat geldt vaak op = op. Als deze handelaren veel van de kaarten opkopen, dan zijn ze sneller uitverkocht, waardoor veel consumenten achter het net vissen of meer moeten betalen via treinkaartkorting.nl.
Uit principe zou ik daarom nooit kaartjes bij deze site kopen. Dan houd je dit alleen maar in stand.

Overigens staat er in de voorwaarden van AH (http://www.ah.nl/ns) dat het verboden is om de kaartjes door te verkopen, dus eigenlijk mag het niet wat treinkaartkorting.nl doet.

Als de kaartjes niet meer in de AH/Blokker/Kruidvat te krijgen zijn, dan zou ik eerst op marktplaats.nl gaan kijken of er iemand bij mij in de buurt er een wil verkopen. Vaak zijn dat mensen die een dergelijk kaartje hebben gekocht, maar er geen gebruik meer van kunnen maken. Die zijn vaak wel bereid om ze zonder winst te verkopen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Pas op voor Sites als Treinkaartkorting.nl

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tassadar schreef:Zelf ben ik ook niet zo blij met dit soort sites, die veel goedkope dagkaarten inkopen om ze vervolgens met ongeveer 30% winst door te verkopen.

Bij dit soort acties van AH/Blokker/Kruidvat geldt vaak op = op. Als deze handelaren veel van de kaarten opkopen, dan zijn ze sneller uitverkocht, waardoor veel consumenten achter het net vissen of meer moeten betalen via treinkaartkorting.nl.
Uit principe zou ik daarom nooit kaartjes bij deze site kopen. Dan houd je dit alleen maar in stand.

Overigens staat er in de voorwaarden van AH (http://www.ah.nl/ns) dat het verboden is om de kaartjes door te verkopen, dus eigenlijk mag het niet wat treinkaartkorting.nl doet.

Als de kaartjes niet meer in de AH/Blokker/Kruidvat te krijgen zijn, dan zou ik eerst op marktplaats.nl gaan kijken of er iemand bij mij in de buurt er een wil verkopen. Vaak zijn dat mensen die een dergelijk kaartje hebben gekocht, maar er geen gebruik meer van kunnen maken. Die zijn vaak wel bereid om ze zonder winst te verkopen.
Tsja das handel. Moet je maar eerder bij AH je kaartje kopen.

ktv
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2013 16:30
Locatie: Zaandam

Re: Pas op voor Sites als Treinkaartkorting.nl

Ongelezen bericht door ktv »

Heb je ook met concertkaarten en voetbalkaartjes. Snel uitverkocht en dan kun je voor de viervoudige prijs ze via de bekende sites kopen.

Het mag niet, maar wie doet er wat aan....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pas op voor Sites als Treinkaartkorting.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ktv schreef:Heb je ook met concertkaarten en voetbalkaartjes. Snel uitverkocht en dan kun je voor de viervoudige prijs ze via de bekende sites kopen.

Het mag niet, maar wie doet er wat aan....
Niemand, - en zolang mensen via dergelijke sites tickets / kaartjes / vervoerbewijzen blijven kopen - en vooral niet onderzoek vooraf (willen) doen - blijft dit systeem inderdaad rustig doorgaan.

Gesloten