LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Provider SMS-jes buitenland

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
keesbroekman

Provider SMS-jes buitenland

Ongelezen bericht door keesbroekman »

Ben begin september in Saarburg, Duitsland, geweest met uitstapjes naar Luxemburg en België. Telkens als ik de grens passeerde kreeg ik SMS-jes van providers dat ik in het betreffende land was en wat de kosten van mobiele telefonie waren.
Om deze SMS-jes heb ik NIET GEVRAAGD.

Ik heb een pre-paid abonnement bij Tele 2. Op mijn afrekening worden de bovengenoemde SMS-jes WEL in rekening gebracht. Weliswaar bedragen van 0,08 eurocent per SMS, maar ik heb daar NIET om gevraagd.

Kan dit zo maar??????

Kees Broekman
Wijk bij Duurstede

GJvdZ

Re: Provider SMS-jes buitenland

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De providers hebben hier ook niet om gevraagd maar zij zijn verplicht om hun klanten te informeren over de tarieven in het buitenland. Overigens klopt het niet dat de ontvanger voor deze berichten betaalt.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Zodra u een grens overgaat. word u geschakeld naar een provider van dat land, en krijgt u ook per sms de kosten te zien, wilt u deze provider niet vanwege b.v. hoge tarieven / slechte ontvangst, kan u handmatig van provider wisselen.
Het automatisch zoeken naar een provider kunt u ook uit zetten, dan krijgt u deze sms'jes niet.
Maar (grote) kosten krijgt u pas als u heeeel veel, de grenzen passeert.
U geeft zelf al aan € 8,= voor honderd keer, als u ze betalen moet.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Volgens mij kun je dit bij de (meeste) providers uit laten zetten via de klantservice. Dat er 0,08 cent gevraagd wordt voor een sms vind ik absurd. Ik zou voor zoiets direct een zaak aanspannen bij de Europese Hof voor de Rechten van de Mens :lol:

Gesloten