Naar mijn mening wordt de kracht van online winkelen erg overdreven. Er zijn bepaalde producten die makkelijk te verkopen zijn maar dat is lang niet met alles. Ik wilde ook een online kledingwinkel beginnen en heb me toen verdiept in de materie. Toen de branchevereniging mij vertelde dat ongeveer 60% van alle kleding teruggestuurd werd deed ik nog wel even achter mijn oren krabben. Daarnaast is een onlinewinkel erg kwetsbaar voor mensen die misbruik maken van de ruime regels van het consumentenrecht (bij kleding dan). Ondanks alle reclame heeft Zalando ook nog nooit winst gemaakt en staan de Otto en Neckermann ook op omvallen. Dat winkelcentra leeg komen te staan heeft te maken dat de investeringsmaatschappijen die eigenaar zijn van de panden nog steeds de huren laten stijgen. Ze hebben liever een leeg pand dan op de balans het vastgoed in waarde moeten laten dalen.Vroeg of laat komt er toch wel een of ander buitenlands concern die geen cent belasting in NL betaald in het pand.
Zolang de artikelen online net zo duur kosten als in de winkel zal men altijd naar winkels blijven gaan. Online mag de prijs ook niet veel lager liggen want dan krijgt zo'n shop problemen met de fabrikant.
Dat winkels zouden verdwijnen verzinnen alleen kerels die zelf nooit winkelen. Het huidige arbeidsrecht, extreme huren, belasting verzwaringen en constant negatief economisch nieuws zijn een veel grotere dreiging voor de middenstand dan online winkels.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat is de toekomst van de winkel?
-
Re: Wat is de toekomst van de winkel?
Dat en de tegenwerking van veel Gemeenten die de kleine ondernemer het zo moeilijk maken als mogelijk is. Staat er een bankje, net buiten de aangewezen plek (ik verzin het niet - was 10 cm verschoven door klanten -) stond handhaving al klaar met het bonnenboekje. Precario rechten buiten proportie maken, enfin, winkeliertje pesten is (hier althans) schering en inslag. Vooral de terrasjes moeten het ontgelden. Te zot voor woorden.Het huidige arbeidsrecht, extreme huren, belasting verzwaringen en constant negatief economisch nieuws zijn een veel grotere dreiging voor de middenstand dan online winkels.