LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedrijf stuurt mij onterecht facturen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
manInNL

Bedrijf stuurt mij onterecht facturen

Ongelezen bericht door manInNL »

Een halfjaar geleden is onze baby geboren. Onze kraamzorg vroeg medipoint (onderdeel van EmCart groep BV) om een paar kraamzorg hulpmiddelen bij ons te bezorgen. We hebben Kramzorg niet gevraagd om die spullen voor ons te bestellen.
Ik heb destijds de kraamzorg gebeld en gevraagd of ik die spullen zelf moet betalen. Ze zeiden: Nee, die betalen wij zelf.
Ik had verwacht dat medipoint haar eigen spullen zelf komt ophalen. Want ik kreeg van ze een brief waarin staat dat ze die spullen zelf ophalen, als ze de spullen zelf hebben gebracht.
De tekst hieronder heeft medipoint op het internet geplaatst:

“Hoe lang kunt u een hulpmiddel lenen?

U kunt de artikelen lenen voor een periode van maximaal 26 weken. Wij verzoeken u dan contact met ons op te nemen, zodat wij het artikel bij u kunnen ophalen. Uiteraard kunt u het ook terugbrengen bij onze vestiging. Tijdens de uitleentermijn wordt u door ons gebeld om te overleggen of u het artikel na de maximale uitleentermijn nog nodig heeft. Indien nodig adviseren wij u waar u het hulpmiddel voor langdurig gebruik aan kunt aanvragen.”

Ik heb ze gevraagd om de hulpmiddelen te komen halen, maar ze kwamen niet. Ze belden mij ook niet om te overleggen of ik de spullen nodig heb na uitleendatum.
Op dezelfde website las ik het volgende:
“Ook voor kraamzorg hulpmiddelen kunt u bij ons terecht. Wij bezorgen de hulpmiddelen op de afgesproken datum bij u thuis. Met een telefoontje halen wij ze ook weer gratis bij u op.”

Zie:
http://www.harting-bank.nl/uitleen+of+t ... delen.aspx

Toen ik ze vroeg om de spullen te komen halen, zeiden ze dat ze geen afspraak maken. Na een paar keren bellen en mailen is het gelukt om een keer een afspraak met ze te maken. In verband met mijn werk heb ik ze gevraagd om na 11:00 langs te komen. Rond 10:30 belden ze mij op en ik was op mijn werk.
Een man zei:
“Ik kom de spullen ophalen en ik sta voor de deur.”
Ik zei:
Ik heb met jullie afgesproken om na 11:00 langs te komen.
Hij zei:
“We maken geen afspraken. Volgende keer probeert ik het weer.”
Sindsdien heb ik nooit iets van ze vernomen. Nu sturen ze mij facturen om te betalen, omdat ik de spullen niet heb terug gebracht. IK heb ze voor de zoveelste keer gebeld en emaild en blijven ze zeggen dat ik het geld moet betalen, omdat ik de spullen niet heb teruggebracht.

Wat moet ik doen? Deze oplichters hebben mij veel tijd gekost.

tenormin

Re: Bedrijf stuurt mij onterecht facturen

Ongelezen bericht door tenormin »

De mails printen, eventuele data op telefoon opzoeken en brief schrijven wat u allemaal hebt gedaan om contact met hen te krijgen. Die brief aangetekend versturen, geef hen een termijn van 14 dagen dat de spullen worden opgehaald; dat ze zich dan aan het afgesproken tijdstip houden en verzend bon brief goed bewaren. Ten overvloede: bent u niet in staat om de hele bubs zelf daar te brengen en af te leveren? Scheelt een stuk geouweneel....

manInNL

Als het goed is, komen ze morgen hun eigen spullen ophalen. Dit wouden ze doen nadat ik bedreigd heb met het weggooien van hun spullen, als ze hun spullen niet komen ophalen.

Maar ik moet toch geld betalen, zeggen ze. Waarom moet ik geld betalen? Ik heb niets besteld. Daarnaast hadden ze moeten komen om hun spullen op te halen.

Zo kan iedereen geld verdienen. Ik bezorg spullen bij mensen thuis en bewaar ik ze daar gratis. Als ze mij vragen om mijn spullen te komen halen, ga ik niet. Na een paar maanden dwing ik ze om geld te betalen. Dit is een makkelijk truc om geld te verdienen.

manInNL

Iemand anders had hetzelfde probleem met hetzelfde bedrijf.

Zie zijn/haar vraag hier:

http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=282807

manInNL

Nadat ik bedreigd heb met het weggooien van hun artikelen als ze niet langskomen, maakten ze met ons een afspraak. Dit stond in hun email : "Ze komen de spullen morgen halen tussen 14.00 en 17.00 uur!"

Maar ze waren hier bij ons om 13:30 uur. Ze kregen hun eigen spullen terug, omdat ik thuis ben.
IK zei tegen die man: Je zou komen tussen 14:00 en 17:00 uur, en het is nu 13:30. Stel dat ik nu niet thuis ben.
Hij zei: Ik weet er niets van. Ze zeiden niets over een afspraak.

Vorige keer vroeg ik ze om na 11:00 te komen, maar ze waren hier voor die tijd. Omdat ik toen op mijn werk was, moet ik een boete betalen. Nu krijg ik van ze een tweede boete.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ik dit zo lees dan lijkt mij dat je in je recht staat om niets te betalen. Persoonlijk zou ik geen cent overmaken.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

alfatrion schreef:Als ik dit zo lees dan lijkt mij dat je in je recht staat om niets te betalen. Persoonlijk zou ik geen cent overmaken.
Ik ook niet; laat ze maar komen met die boete. Als iets gratis is kan er geen boete op staan. Laat ze lekker in het gehakt storten. Ze hebben hun spullen terug, klaar.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Misschien heel simpel gedacht - maar:
Als jij persoonlijk niets besteld hebt, en dus ook nergens voor getekend hebt - kunnen ze je toch niet verplichten te betalen?

Laat hen maar bewijzen dat jij het besteld hebt (kunnen ze niet, want Kraamzorg..).

Of heb je een ontvangstbewijs getekend, met 'kleine lettertjes' ?

manInNL

Ik heb een klacht geplaatst op klatch.nl. Een week later kreeg ik weer een acceptgiro van Medipoint om te betalen.
Ik nam contact met de kraamzorg, maar die willen niet reageren. Ik stuurde kraamzorg weer een klacht, maar nooit een reactie van ze gehad.

Vorige week nam ik contact met mijn verzekeraar en hij heeft vandaag het probleem opgelost.

Medipoint bod excuses aan niet aan mij, maar aan de verzekeraar.

Mijn verzekeraar nam contact met de kraamzorg en deze heeft eindelijk gereageerd. Mij namen ze niet serieus, maar de verzekeraar wel. Zo gaat de kraamzorg met eigen klanten om. Nooit meer dezelfde kraamzorg.

Benedictus III

Ongelezen bericht door Benedictus III »

Edit ; was in - iets andere context, maar ook onterechte factuur, herkenbaar

Maar is na bericht hier en klacht naar Medipoint met cc Icare thuiszorg,
opgelost.

Ik werd gelijk na versturen mail al gebeld door Icare en vandaag
door medipoint zelf.

Netjes, maar wel frustrerend dat het zo gaat.

Gesloten