Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd of julie ervaring / antwoord hebben voor de volgende situatie :
Op 15-06-2012 heb ik met mijn vriendin een huis gekocht, we kregen een brief van de energiemaatschapij met een termijn bedrag op basis van historische gegevens ( 80euro gas en stroom ) omdat we dit wel erg laag vonden ( wel in bezit van een houtkachel ) hebben we dit verhoogt naar 110 immers zijn we vaak van huis omdat we allebei 40 uur werken.
Na 2maand ben ik gaan bellen met Energie Direct hoe we er voor stonden deze beste man vertelde me dat we met ons verbruik een voorschot zouden moeten hebben van 200 euro, ik schrok daar best van want alle apparatuur is nieuw ( wasmachine, droger, boiler, koelkast ) de energievreters dus.
Ik ben toen op onderzoek gegaan met een kwh meter en kon niks vinden.
Had wel de Boiler afgekoppelt omdat dit het probleem zou kunnen zijn, iets van 2maand later weer gebelt en toen vertelde ze me dat ons voorschot al op 230(!) euro zou moeten staan om bij de eindafrekening op 0 te komen staan.
Na dit gesprek er voor gekozen om een monteur langs te laten komen om onze instalatie na te kijken ook dit leverde niks op, had eigenlijk alles wel uitgesloten behalve de meter.
Belde dus met Liander met de vraag of ze mijn meter konden komen eiken, dat werd me tot 3 keer tot afgeraden omdat deze ''bijna nooit kapot gaat'' ''400 euro kost als hij niet kapot is'' ''ga nog is op onderzoek uit'' waren de antwoorden die ik kreeg.
Ook vertelde deze man dat er nauwelijks verschil zat in het verbruik van de afgelopen jaren ( hoe rekenen ze dat dan? 80€ vorige gebruikers 230€ op het toppunt??)
Daarmee akkoord gaande weer verder gaan zoeken totdat ik onze eindafrekening kreeg
dik €1300 bijbetalen.
Hebben we netjes gedaan waarna we zijn overgestapt na Eneco ( Energie Direct wou ons in geen enkel opzicht helpen om het probleem aan te pakken / op te zoeken )
Bij Eneco nieuwe slimme meters gekregen en je raad het al we verbruiken bijna niks !
1e jaar Energiedirect oude meters 5600kwh(!)
Nu na 1maand nieuwe meters 146kwh daar waar we eerst vaak 30kwh per dag kwijt waren.
Op basis van deze cijfers kan een ieder wel concluderen dat de meter niet goed gefunctioneerd heeft.
Nu is mijn vraag concreet , kan ik hier nog wat mee richting Liander of Energie Direct?
heb nu heel veel te veel betaald
Bedankt alvast voor jullie reacties!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eindafrekening Energie Direct / Liander
-
-
Re: Eindafrekening Energie Direct / Liander
Heb je op 15-6-2012 zelf je meterstanden van je nieuwe huis genoteerd en deze vergeleken met de standen in de rekeningen die je hebt ontvangen?
-
- Contacteer:
Beste Sander,
Je verhaal klinkt alsof er inderdaad het een en ander niet goed gegaan is. Of dat bij energiedirect.nl of bij je netbeheerder is, kan ik zonder wat extra gegevens niet vaststellen.
Wanneer je een e-mail stuurt naar [email protected] met daarin je (oude) klantnummer óf je postcode en huisnummer, kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen.
Ik help je graag verder hiermee.
met vriendelijke groeten,
Lisette van energiedirect.nl
Je verhaal klinkt alsof er inderdaad het een en ander niet goed gegaan is. Of dat bij energiedirect.nl of bij je netbeheerder is, kan ik zonder wat extra gegevens niet vaststellen.
Wanneer je een e-mail stuurt naar [email protected] met daarin je (oude) klantnummer óf je postcode en huisnummer, kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen.
Ik help je graag verder hiermee.
met vriendelijke groeten,
Lisette van energiedirect.nl
-
- Contacteer:
Beste Sander,
Naar aanleiding van het telefonisch contact van vandaag bericht ik je hier nog even het volgende.
De nota die we op hebben gemaakt is gebaseerd op de meterstanden die je zelf hebt doorgegeven. Helaas kan energiedirect.nl op dit moment niets meer wijzigen aan de nota. De meter waar het om gaat is eigendom van Liander. Het enige dat je nog kan proberen is bij Liander vragen of ze de meter nog kunnen ijken.
Mocht het verbruik dan alsnog niet correct zijn zullen zij ons een nieuw verbruik toesturen en maken we een correctienota op. Mocht de meter wel juist geregistreerd hebben dan blijft de nota zoals die is.
Groetjes,
Ralf
Naar aanleiding van het telefonisch contact van vandaag bericht ik je hier nog even het volgende.
De nota die we op hebben gemaakt is gebaseerd op de meterstanden die je zelf hebt doorgegeven. Helaas kan energiedirect.nl op dit moment niets meer wijzigen aan de nota. De meter waar het om gaat is eigendom van Liander. Het enige dat je nog kan proberen is bij Liander vragen of ze de meter nog kunnen ijken.
Mocht het verbruik dan alsnog niet correct zijn zullen zij ons een nieuw verbruik toesturen en maken we een correctienota op. Mocht de meter wel juist geregistreerd hebben dan blijft de nota zoals die is.
Groetjes,
Ralf
Dag allen, ook ik heb nare ervaringen met EnergieDirect. Ik woon klein en verbruik jaarlijks zo'n € 200 aan energie. Toen ik per 1 maart overstapte van EnergieDirect naar Essent kreeg ik voor de eerste maanden (naast mijn betaalde voorschotten á € 50 pm) een naheffing van € 600. Nadat ik aan had gegeven dat dat niet kon kloppen werd mijn naheffing voor die twee maanden plots € 250 (wederom excl. al betaalde voorschotten). Ook dit kan natuurlijk niet kloppen, maar na veelvuldig bellen / mailen kwam ik er niet uit en liepen incassokosten op waardoor ik besloot te betalen. Het is een ondoorzichtige markt en daar maken partijen als EnergieDirect.nl gebruik van. Ik zou voortaan toch kiezen voor een betrouwbare partij.
Een iets wat onduidelijk verhaal. Betreft deze € 50,- alleen elektriciteit, of gas en elektriciteit, of zijn hier ook de netwerkkosten bij inbegrepen? Verder als u na 2 maanden een jaarcontract opzegt komt er een boete van € 50,- voor elektriciteit en ook nog een keer € 50,- voor gas op de eindafrekening.jeedeha schreef:Dag allen, ook ik heb nare ervaringen met EnergieDirect. Ik woon klein en verbruik jaarlijks zo'n € 200 aan energie. Toen ik per 1 maart overstapte van EnergieDirect naar Essent kreeg ik voor de eerste maanden (naast mijn betaalde voorschotten á € 50 pm) een naheffing van € 600. Nadat ik aan had gegeven dat dat niet kon kloppen werd mijn naheffing voor die twee maanden plots € 250 (wederom excl. al betaalde voorschotten). Ook dit kan natuurlijk niet kloppen, maar na veelvuldig bellen / mailen kwam ik er niet uit en liepen incassokosten op waardoor ik besloot te betalen. Het is een ondoorzichtige markt en daar maken partijen als EnergieDirect.nl gebruik van. Ik zou voortaan toch kiezen voor een betrouwbare partij.
Graag iets meer toelichting.
Jantje7