LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huisgenoot met schulden.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
yuri123321

huisgenoot met schulden.

Ongelezen bericht door yuri123321 »

Hallo iedereen,

Ik woon op dit moment samsen met een vriemd van mij. Wij delen de huur, en staan samen in het huurcontract. Nu is alleen het probleem dat hij nog een schuld heeft open staan, waar de deurwaarder is voor ingeschakeld. Mijn vraag is nu mogen ze ook zo maar spullen van mij innemen, zo ja ook als ik doormidel van afschriften kan aan tonen dat het echt van mij is.

marjoboon

Re: huisgenoot met schulden.

Ongelezen bericht door marjoboon »

Lijkt me dat een deurwaarder hier wel antwoord op weet ... vooralsnog hebben ze mn huis nog niet leeggehaald en heb begrepen voordat ze zover zijn, ze alles willen weten, dus lijkt me dat je niet zo bang hoeft te zijn voor je eigen spulletjes, het lijkt me meer dat iedereen mekaar eens echt helpt, schuld hebben is heel moeilijk, en vaak wordt het alleen maar meer, rente, boete, rente, boete, rente en boete over de rente en boete enz. Niet te dragen voor iemand die zometeen niets heeft, het is niet te leven met continu die dreiging, je huis uitgeknikkerd te worden, en dan roepen ze je om te helpen, je hebt het zelf gedaan :) Hou op met schuld en ga er vooral geen rente en boete bovenop gooien!

Guardian72
Contacteer:

Re: huisgenoot met schulden.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

yuri123321 schreef:Hallo iedereen,

Ik woon op dit moment samsen met een vriemd van mij. Wij delen de huur, en staan samen in het huurcontract. Nu is alleen het probleem dat hij nog een schuld heeft open staan, waar de deurwaarder is voor ingeschakeld. Mijn vraag is nu mogen ze ook zo maar spullen van mij innemen, zo ja ook als ik doormidel van afschriften kan aan tonen dat het echt van mij is.
Als je inderdaad kan aantonen dat e.e.a van jou is - zou de deurwaarder dit met rust moeten laten.
Alleen, op het moment dat het zover komt dat men overgaat tot inbeslagname - is het wel heel ver.

Proberen zo snel mogelijk een regeling te treffen om de schuld in te lossen is m.i. een betere oplossing, en minder 'spannend' voor jou.

Gesloten