LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Door het bos de bomen niet meer zien Nuon/Eneco
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 sep 2013 09:00
Door het bos de bomen niet meer zien Nuon/Eneco
Sinds een maand ben ik aan het kijken voor een andere energie leverancier.
Momenteel heb ik gas van Eneco en electra van Nuon. Bevalt beide op zich goed. Het enige waar ik een ontzettende hekel aan heb zijn de agressieve deurverkopers van zowel Nuon als Eneco. Deze deurverkopers zijn niet alleen agressief maar ook dwangmatig. In ieder geval niet waar ik van gediend ben.
Heb dit bij beide leveranciers als eens aangegeven maar dat helpt natuurlijk niets.
Bij het zoeken naar een andere leverancier zie je door de bomen het bos niet meer. Er zijn er teveel en van bijna allemaal zijn alleen maar negatieve ervaringen te lezen.
Zijn er dan echt geen goede leveranciers meer in Nederland??
Is het raadzaam, gelet op de kosten, om te kijken naar één leverancier?
Momenteel heb ik gas van Eneco en electra van Nuon. Bevalt beide op zich goed. Het enige waar ik een ontzettende hekel aan heb zijn de agressieve deurverkopers van zowel Nuon als Eneco. Deze deurverkopers zijn niet alleen agressief maar ook dwangmatig. In ieder geval niet waar ik van gediend ben.
Heb dit bij beide leveranciers als eens aangegeven maar dat helpt natuurlijk niets.
Bij het zoeken naar een andere leverancier zie je door de bomen het bos niet meer. Er zijn er teveel en van bijna allemaal zijn alleen maar negatieve ervaringen te lezen.
Zijn er dan echt geen goede leveranciers meer in Nederland??
Is het raadzaam, gelet op de kosten, om te kijken naar één leverancier?
Re: Door het bos de bomen niet meer zien Nuon/Eneco
De meeste adviezen/sites zeggen wel dat alles bij 1 club het meeste oplevert, meestal doordat je dan korting krijgt op het vastrecht van de diverse aansluitingen etc. Maar de grootste winst zit in de eenmalige bonussen bij het daadwerkelijk overstappen, maar dat zal je dan moeten blijven doen.
NEM kan echt niet voor de helft van het geld stroom produceren tov een Essent, dus het gedeelte van de prijs waarop ze echt concurreren is relatief klein, de transportkosten, btw en andere heffingen zijn voor alle bedrijven gelijk.
NEM kan echt niet voor de helft van het geld stroom produceren tov een Essent, dus het gedeelte van de prijs waarop ze echt concurreren is relatief klein, de transportkosten, btw en andere heffingen zijn voor alle bedrijven gelijk.
Re: Door het bos de bomen niet meer zien Nuon/Eneco
Oxxio is populair, de laatste tijd.
Re: Door het bos de bomen niet meer zien Nuon/Eneco
Lees de artikelen op dit en andere forums en bedenk dan wel dat een grote aanbieder meer klachten krijgt dan een kleine.
Wanneer over een klein bedrijf veel geklaagd wordt is het niet onverstandig verder te zoeken.
Persoonlijk zou ik Oxxio en NEM mijden.
Wanneer over een klein bedrijf veel geklaagd wordt is het niet onverstandig verder te zoeken.
Persoonlijk zou ik Oxxio en NEM mijden.
Re: Door het bos de bomen niet meer zien Nuon/Eneco
Persoonlijk ga ik voor Greenchoice
-
- verified
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: Door het bos de bomen niet meer zien Nuon/Eneco
Beste Amsterdamsebos,
Op dit forum lezen we je bericht dat je het bezoek van onze colporteurs vervelend vindt. We zorgen er graag voor dat je geen bezoek meer krijgt van onze colporteurs. We hebben hiervoor alleen je adres nodig. Ook doen we graag een vrijblijvend aanbod voor aantrekkelijk gas- en elektriciteitscontact. Als je ons je adres in een privébericht stuurt, of in een e-mail aan [email protected], dan zorgen we ervoor dat we niet meer langskomen. Ook horen we dan graag van je of je een vrijblijvende offerte wilt ontvangen. Bedankt.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
Op dit forum lezen we je bericht dat je het bezoek van onze colporteurs vervelend vindt. We zorgen er graag voor dat je geen bezoek meer krijgt van onze colporteurs. We hebben hiervoor alleen je adres nodig. Ook doen we graag een vrijblijvend aanbod voor aantrekkelijk gas- en elektriciteitscontact. Als je ons je adres in een privébericht stuurt, of in een e-mail aan [email protected], dan zorgen we ervoor dat we niet meer langskomen. Ook horen we dan graag van je of je een vrijblijvende offerte wilt ontvangen. Bedankt.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
Re: Door het bos de bomen niet meer zien Nuon/Eneco
Ik ben al 32 klant van nuon (en voorganger) heb dus bewezen geen shopper te zijn,aanbod voor aantrekkelijk gas- en elektriciteit
waarom krijg ik als vaste klant geen aantrekkelijk aanbod voor gas- en elektriciteit zonder contract,
hoeft tenslotte ook niet daar ik 32 jaar onder contract sta.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 11 okt 2013 08:55
Re: Door het bos de bomen niet meer zien Nuon/Eneco
Ik vind overstappen lastig. Allemaal roepen ze dat ze de goedkoopste zijn. Veel "adviseurs" en websites ontvangen provisie voor het promoten van 1 leverancier. Ik heb goede ervaringen met energiefactuurscan. Je betaald wel voor het overstappen maar dan weet je zeker dat je goed zit.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 okt 2013 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link verwijderd
Reden: commerciële link verwijderd
Re: Door het bos de bomen niet meer zien Nuon/Eneco
Overstappen is helemaal niet moeilijk. Maar als je dat zegt, lok je natuurlijk geen mensen naar die site...
Het meeste voordeel heb je als je ieder jaar overstapt. Want het eerste jaar krijg je als nieuwe klant vaak een (grote) korting. Dat is natuurlijk wel een moment waarop je er even aan moet denken, maar veel vergelijkingssites sturen je ruim voor die tijd al een herinnering dat je weer kunt overstappen. Dat is vervolgens in een paar minuten weer geregeld. Alles bij één leverancier levert vaak inderdaad ook extra korting op, waardoor de goedkoopste losse gasaanbieder en de goedkoopste losse electriciteitsaanbieder samen vaak duurder zijn dan de goedkoopste die beide levert.
Verder zijn de meeste 'aanbiedingen' waar reclame mee wordt gemaakt vaak niet echt voordelig. Bv. de oxxio met 'gratis' ipad, daarbij heb je een driejarig contract dat veel duurder is dan een gewoon contract. Je betaalt in die drie jaar dus vaak veel meer dan wat die ipad je los zou kosten.
Dus ga ewoon eens naar een vergelijkingssite (of een paar) en kijk wat je zoal aan prijs kunt besparen en wat de meningen over die aanbieder zijn.
Het meeste voordeel heb je als je ieder jaar overstapt. Want het eerste jaar krijg je als nieuwe klant vaak een (grote) korting. Dat is natuurlijk wel een moment waarop je er even aan moet denken, maar veel vergelijkingssites sturen je ruim voor die tijd al een herinnering dat je weer kunt overstappen. Dat is vervolgens in een paar minuten weer geregeld. Alles bij één leverancier levert vaak inderdaad ook extra korting op, waardoor de goedkoopste losse gasaanbieder en de goedkoopste losse electriciteitsaanbieder samen vaak duurder zijn dan de goedkoopste die beide levert.
Verder zijn de meeste 'aanbiedingen' waar reclame mee wordt gemaakt vaak niet echt voordelig. Bv. de oxxio met 'gratis' ipad, daarbij heb je een driejarig contract dat veel duurder is dan een gewoon contract. Je betaalt in die drie jaar dus vaak veel meer dan wat die ipad je los zou kosten.
Dus ga ewoon eens naar een vergelijkingssite (of een paar) en kijk wat je zoal aan prijs kunt besparen en wat de meningen over die aanbieder zijn.
-
- verified
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: Door het bos de bomen niet meer zien Nuon/Eneco
Hallo Johan3,
Ook voor onze vaste klanten hebben wij mooie, aantrekkelijke aanbiedingen. Je hebt waarschijnlijk een onbepaalde tijds contract. Wil je dat we contact met je opnemen? Stuur ons dan even een privébericht met je adres en contactgegevens? Je kunt je telefoonnummer ook invoeren op deze pagina op onze website, dan bellen we je direct terug: http://www.nuon.nl/klantenservice/contractcheck/.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
Ook voor onze vaste klanten hebben wij mooie, aantrekkelijke aanbiedingen. Je hebt waarschijnlijk een onbepaalde tijds contract. Wil je dat we contact met je opnemen? Stuur ons dan even een privébericht met je adres en contactgegevens? Je kunt je telefoonnummer ook invoeren op deze pagina op onze website, dan bellen we je direct terug: http://www.nuon.nl/klantenservice/contractcheck/.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
Re: Door het bos de bomen niet meer zien Nuon/Eneco
Of jullie willen niet snappen wat ik bedoel of jullie snappen het echt niet , ik ben 32 jaar klant en moet niet hoeven bellen voor een goed aanbod, dat moeten jullie vanzelf doen, bij al jullie trouwe klanten!
Re: Door het bos de bomen niet meer zien Nuon/Eneco
Beste Johan3,
Ik begrijp (denk ik) goed wat u bedoelt. Maar uw denkwijze is dan enigszins bejaard. De tijd, dat alle klanten van een bedrijf dezelfde prijs betaalden, ligt al weer even achter ons.
Het enige, dat momenteel van belang is bij bedrijven, is vergroting van de korte termijnwinst. Als een bedrijf een aantal trouwe klanten heeft, dan levert dat een vast inkomen op voor het bedrijf. Vergroting van dat inkomen is mogelijk door nieuwe klanten te werven. Die moet je dan overhalen door een gunstig laag tarief aan te bieden. Dat vergroot niet alleen de winst voor het bedrijf, maar ook de jaarbonus voor de commercieel medewerker.
Als het bedrijf zulke klanten binnenhaalt, dan is het de hoop van het bedrijf dat die klanten trots zijn op hun behaalde gunstige resultaat en vervolgens in slaap sukkelen. In geval de termijn verstreken is (meestal een jaar) en de klant zich niet opnieuw meldt voor een gunstige verlenging van zijn contract of voor een contract elders, dan wordt hij stilletjes toegevoegd aan het vaste klantenbestand. De prijzen worden gelijk getrokken met die van alle andere vaste klanten.
Dat in slaap sukkelen wordt nog bevorderd door berichten over prijsstijgingen voor energie, die steevast in de publiciteit komen. Energie wordt steeds duurder, door welke oorzaak dan ook. Vanzelfsprekend dat dat goede bedrijf, waar ik vorig jaar zo’n voordeel heb gehaald, nu de prijzen moet verhogen. ’t Is wel veel, maar ’t zal wel gelijk of minder zijn dan bij mijn vorige bedrijf. Dus niet zoeken, blijven zitten.
Dat is het beoogde doel van de huidige “concurrentie”. Een verlaging van de prijs voor alle trouwe klanten is beslist geen punt van overweging. De trouwe vaste klanten brengen de bulk van het totale bedrijfsinkomen binnen. Hun prijs verlagen heeft twee heel vervelende gevolgen. De termijnwinst voor het bedrijf daalt en als gevolg daarvan gaat de salarisbonus aan de neus van de commercieel medewerker voorbij.
Dat gaat dus niet gebeuren.
Ik begrijp (denk ik) goed wat u bedoelt. Maar uw denkwijze is dan enigszins bejaard. De tijd, dat alle klanten van een bedrijf dezelfde prijs betaalden, ligt al weer even achter ons.
Het enige, dat momenteel van belang is bij bedrijven, is vergroting van de korte termijnwinst. Als een bedrijf een aantal trouwe klanten heeft, dan levert dat een vast inkomen op voor het bedrijf. Vergroting van dat inkomen is mogelijk door nieuwe klanten te werven. Die moet je dan overhalen door een gunstig laag tarief aan te bieden. Dat vergroot niet alleen de winst voor het bedrijf, maar ook de jaarbonus voor de commercieel medewerker.
Als het bedrijf zulke klanten binnenhaalt, dan is het de hoop van het bedrijf dat die klanten trots zijn op hun behaalde gunstige resultaat en vervolgens in slaap sukkelen. In geval de termijn verstreken is (meestal een jaar) en de klant zich niet opnieuw meldt voor een gunstige verlenging van zijn contract of voor een contract elders, dan wordt hij stilletjes toegevoegd aan het vaste klantenbestand. De prijzen worden gelijk getrokken met die van alle andere vaste klanten.
Dat in slaap sukkelen wordt nog bevorderd door berichten over prijsstijgingen voor energie, die steevast in de publiciteit komen. Energie wordt steeds duurder, door welke oorzaak dan ook. Vanzelfsprekend dat dat goede bedrijf, waar ik vorig jaar zo’n voordeel heb gehaald, nu de prijzen moet verhogen. ’t Is wel veel, maar ’t zal wel gelijk of minder zijn dan bij mijn vorige bedrijf. Dus niet zoeken, blijven zitten.
Dat is het beoogde doel van de huidige “concurrentie”. Een verlaging van de prijs voor alle trouwe klanten is beslist geen punt van overweging. De trouwe vaste klanten brengen de bulk van het totale bedrijfsinkomen binnen. Hun prijs verlagen heeft twee heel vervelende gevolgen. De termijnwinst voor het bedrijf daalt en als gevolg daarvan gaat de salarisbonus aan de neus van de commercieel medewerker voorbij.
Dat gaat dus niet gebeuren.