LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodaphone discrimineert

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Twinsel

Vodaphone discrimineert

Ongelezen bericht door Twinsel »

Mijn vriendin is van Portugese komaf. Zij woont hier al 6 jaar in Nederland, en heeft al jaren een Nederlandse werkgever. Sinds vorig jaar heeft zij een huis gekocht, dit zonder een enkel probleem.
Maar om een mobiel abonnement af te sluiten bij Vodaphone schijnt dit niet mogelijk te zijn.

Zij heeft een Portugese Europese Identiteitskaart, en word op grond hiervan afgewezen. Alleen een Nederlandse, Belgische of Duitse ID-kaart wordt geaccepteerd door Vodaphone.

Hierover is een oordeel uitgesproken in maart door het 'college voor de rechten van de mens', zie hier:
http://www.mensenrechten.nl/publicaties ... en/2013-23

Echter is deze uitspraak bindend, rechtsgeldig? Moeten ze op grond van deze uitspraak hun 'eigen' regels herzien?
Laatst gewijzigd door Twinsel op 05 okt 2013 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc

Re: Vodaphone discrimineert

Ongelezen bericht door dhc »

Dat "college" heeft geen enkele wettige status. Als Vodafone in hun voorwaarden beperkingen heeft staan kun je dus niets afdwingen. Gelukkig zijn er meer providers....

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat andere EU landen als Polen en Litouwen ook wel eens Vodafone klant waren......

Ik weet dat het niet leuk is maar ze mogen bepaalde groepen vooraf uitsluiten van een abonnement maar nooit van prepaid.
Probeer het elders of accepteer dat je nog geen 100% Nederlandse met NL paspoort bent.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Ook Portugal staat niet hoog op de BKR ranking :)

Vodafone heeft haar A V en daar moet je het mee doen, H N is niet zo kieskeurig

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Twinsel schreef:Mijn vriendin is van Portugese komaf. Zij woont hier al 6 jaar in Nederland, en heeft al jaren een Nederlandse werkgever. Sinds vorig jaar heeft zij een huis gekocht, dit zonder een enkel probleem.
Maar om een mobiel abonnement af te sluiten bij Vodaphone schijnt dit niet mogelijk te zijn.

Zij heeft een Portugese Europese Identiteitskaart, en word op grond hiervan afgewezen. Alleen een Nederlandse, Belgische of Duitse ID-kaart wordt geaccepteerd door Vodaphone.

Hierover is een oordeel uitgesproken in maart door het 'college voor de rechten van de mens', zie hier:
http://www.mensenrechten.nl/publicaties ... en/2013-23

Echter is deze uitspraak bindend, rechtsgeldig? Moeten ze op grond van deze uitspraak hun 'eigen' regels herzien?
Nee, want het is geen uitspraak van een rechter, en dus heeft het geen waarde voor jullie om als breekijzer te kunnen gebruiken.

De makkelijkste manier, en het meest duidelijke signaal, is om met je handel naar een iets minder kieskeurige provider te gaan.

Twinsel

Ongelezen bericht door Twinsel »

Dank jullie wel voor de reacties. Zullen dus naar een andere oplossing moeten zoeken.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Twinsel schreef:Dank jullie wel voor de reacties. Zullen dus naar een andere oplossing moeten zoeken.
In zo'n zoektocht vind ik de pricewatch van tweakers altijd erg handig, daar kan je zoeken op toestel en belminuten/smsjes/databundel, en zo zie je dan meteen wat de meest voordelige is voor de gekozen looptijd.

preston88

Ongelezen bericht door preston88 »

Vodafone accepteert wel paspoorten. En er zijn voldoende redenen te bedenken why ID's niet snel geaccepteerd worden.

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

preston88 schreef:Vodafone accepteert wel paspoorten. En er zijn voldoende redenen te bedenken why ID's niet snel geaccepteerd worden.
Ik denk dat je even goed moet lezen Preston88:
Alleen een Nederlandse, Belgische of Duitse ID-kaart wordt geaccepteerd door Vodafone.

Har06

Prolix schreef:
preston88 schreef:Vodafone accepteert wel paspoorten. En er zijn voldoende redenen te bedenken why ID's niet snel geaccepteerd worden.
Alleen een Nederlandse, Belgische of Duitse ID-kaart wordt geaccepteerd door Vodafone.
Bij veel lijntje reageert Prolix met : beter lezen etc, voegt inhoudelijk weinig toe :wink:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Har06 schreef:
Prolix schreef:
Bij veel lijntje reageert Prolix met : beter lezen etc, voegt inhoudelijk weinig toe :wink:
Het antwoord van @Prolix is een zeer inhoudelijk antwoord op het bericht van @preston88. :wink:

Har06

[
Bij veel lijntje reageert Prolix met : beter lezen etc, voegt inhoudelijk weinig toe :wink:[/quote]
Het antwoord van @Prolix is een zeer inhoudelijk antwoord op het bericht van @preston88. :wink:[/quote]

Prima Jolijn, jij gelooft hetzelf ook nog ? :wink:

Jolijn

Het is geen kwestie van geloven, het is gewoon zo, zo duidelijk als maar kan, voor iedereen te lezen, niet voor tweeërlei uitleg vatbaar. :D

preston88

Prolix schreef:

Zoals ik zeg. Vodafone accepteert wel PASPOORTEN. Dit stuk gaat over ID en geef de opmerking aangaande paspoorten zodat de TS maybe een paspoort heeft en zodoende wel gebruik kan maken van..... Daarnaast de opmerking dat er idem voldoende redenen zijn om ID's, buiten onze buurlanden om, niet te accepteren.

Ik wil beste voor je in het vervolg alles uit tikken hoe wat en waarom.

Verder nog op en aanmerkingen Prolix

Jolijn

preston88 schreef:
Prolix schreef:

Zoals ik zeg. Vodafone accepteert wel PASPOORTEN. Dit stuk gaat over ID en geef de opmerking aangaande paspoorten zodat de TS maybe een paspoort heeft en zodoende wel gebruik kan maken van..... Daarnaast de opmerking dat er idem voldoende redenen zijn om ID's, buiten onze buurlanden om, niet te accepteren.

Ik wil beste voor je in het vervolg alles uit tikken hoe wat en waarom.

Verder nog op en aanmerkingen Prolix

Dus met je bericht van 12 okt 2013 20:57 bedoelde je te zeggen dat TS op zijn naam en met zijn ID een abonnement voor z'n vriendin af kan sluiten?

preston88

Ik begin me toch echt af te vragen wat de bedoeling van dit forum is, want blijkbaar dient er hier op elke slak zout gelegd te worden. Maar ergens ook begrijpelijk dat dit de insteek is van een consumenten forum want de gem. consument is ook te dom is om te poepen en hier dus de opvoeding hier begint....

Zoals ik in het begin trachtte te zeggen, in de herhaling blijkbaar weer mis gaat en eigenlijk only omdat er graag zout neergelegd wordt.... Mocht de vriendin een paspoort hebben is er geen issue, en via de shops (mbt haar ID) kan er nog wel eens een uitzondering gemaakt worden uit eigen ervaring.

Maar have fun verder met de slakken

Jolijn

Oké, vriendin kan met haar Portugese ID naar een Vodafone shop gaan, want in shops worden nog wel een uitzonderingen gemaakt.
Neem me niet kwalijk maar dat is toch iets heel anders dan wat je in je bericht van 12 okt 2013 20:57 schrijft?

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

preston88 schreef:t.... Mocht de vriendin een paspoort hebben is er geen issue, en via de shops (mbt haar ID) kan er nog wel eens een uitzondering gemaakt worden uit eigen ervaring.

Maar have fun verder met de slakken
Kijk, als je dat nou gelijk had gezegd had ik niks gezegd natuurlijk. Heeft niets te maken met zout en slakken. Wees gewoon helder en duidelijk en direct-to-the-point. Voorkomt veel onbegrip en eventueel misplaatste opmerkingen, denk ik zo. Maar goed, ik hoop maar dat de TS hier wat aan heeft en dus met vriendin+ID (paspoort of kaart) naar een Vodafoneshop gaat voor wat coulance.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Of je gaat naar 1 van de MVNO's die gebruik maken van het Vodafone netwerk. Dan heb je wel de gewenste netwerkkwaliteit, zonder dat je direct Vodafone klant bent.

Gesloten