Een aantal weken terug is mijn samsung galaxy s3 gestolen. Bij mijn abonnement heb ik een smartcare totaal verzekering waarbij ik o.a. verzekerd zou zijn tegen diefstal en verlies. Na het opsturen van de benodigde papieren, bestaande uit de aangifte bij de politie en het formulier diefstal en verlies van HI werd ik totaal verrast.
Ik krijg bericht terug van HI/smartcare dat mijn claim niet vergoed wordt. sterker nog: ik moet een vergoeding van 95,- betalen voor mijn telefoon, en kan de rest van mijn contractsduur tm november 2014 uitzingen met een simpele telefoon. Dit alles omdat ik nalatig zou zijn geweest. (ik had mijn telefoon in mijn sporttas zitten terwijl deze in de kleedkamer van mijn hockeyclub stond). Ik had mijn telefoon niet onbeheerd achter mogen laten. Nu ben ik niet het type dat met telefoon over een hockeyveld gaat rondlopen.
Na een klacht te hebben ingediend werd ik diezelfde dag nog teruggebeld over mijn klacht. Weer kreeg ik te horen dat ik kon fluiten naar een nieuwe telefoon. Bij mijn vraag waarin ik vroeg wat dan het nut is van de verzekering voor verlies(wat pure nalatigheid is) kreeg ik als antwoord, je kan bijvoorbeeld over een bruggetje lopen en je telefoon in het water laten vallen. Voor dit soort gevallen zou ik dan wel verzekerd zijn! Met andere woorden, als ik geen aangifte had gedaan en had gezegd dat ik mijn telefoon in de vijver had laten vallen zou mijn schade gedekt worden.
de volgende keer als mij dit overkomt kan ik het beste gaan liegen over het voorval, maar deze volgende keer is uiteraard niet meer bij HI.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HI/smartcare verzekering
Re: HI/smartcare verzekering
Verzekeringen...die lichten jou op! Daar staan ze om bekend. Dus een volgende keer licht jij hun op !