LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] registratie bkr

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
bucks
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 feb 2004 11:02

registratie bkr

Ongelezen bericht door bucks »

Beste mensen,

ik heb eigenlijk een hele simpele vraag, als men dus een a codering bij bkr heeft van dexia, hoe serieus wordt deze genomen door andere financiele instellingen, ik spreek uit eigen ervaring, de Abnamro bank doet helemaal niet moeilijk, als men in het verleden een vlekkeloze reputatie had, maar ik weet dus niet hoe het zit met andere organisaties, en helemaal niet met een telefoon abbonnement waar dexia aan herinert bij hun brief waarin ze menen dat je in gebreke bent geweest bij het voldoen van de door hun gemeende restschuld.

groeten bucks

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door Hans A »

Dexia weet kennelijk niet dat er ook prepay is. Probleem opgelost.
Bovendien is meer dan 50% van de mobile telefoon van de baas.
Dus net zo iets als: u kunt geen geld lenen. Nee gelukkig niet, want anders wil Dexia het hebben :wink:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Nou ik had een rekening korant bij de postbank en die is mij opgezegd omdat de BKR registratie daartoe aanleiding gaf. en dat kwam heel slecht uit.

Ad

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door Bekkum »

Het kan altijd nadelige gevolgen hebben een BKR. met een A.codering. en de ene bank is de andere niet.
Het wil niet zeggen als u bij de ene bank een lening of hypotheek wel krijgt dat bij een andere financiele instelling ook het geval is.
En als je eenmaal een A.codering hebt ben je daar voorlopig niet vanaf.
Je zit er minstens 5 jaar aan vast of er moeten wel zeer zeer goede redenen zijn om die BKR.melding te laten verwijderen.
Kijk er wordt wel snel geroepen niet meer betalen aan Dexia, maar denk er wel bij na kan dat voor mij geen ernstige gevolgen hebben, zoals een BKR.melding met A.codering

heuve319
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2003 08:54

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door heuve319 »

Neckermann wil ons zelfs niet voor € 16,00 leveren zonder vooruitbetaling, terwijl wij er nog nooit betalingsproblemen mee gehad hebben. Ronduit schandalig van NECKERMANN.

Nes
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:15

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door Nes »

ik zit al 20 jaar bij ABN en hoefde niet eens op kantoor voor een gemaakte afspraak te komen toen ze zagen wat ik bij BKR had staan.
Dat is schandalig.
Nou toevallig ook met hypotheek bezig. Dat krijg je ook niet. Niet bij grote bekende banken in ieder geval maar wel bij hypotheekbanken zoals Argenta weet ik nu effetjes uit mijn hoofd. Die kijken ook wel naar die A codering maar willen kijken wat daar achter ligt (een goede verklaring). Dan zijn ze misschien bereid je een lening te geven maar dan houden ze wel rekening met een eventuele kostenpost/"lening" (je restschuld die je misschien nog moet betalen aan Dexia). Dus ik vroeg 200000 euros aan de bank, zij zeiden dat ik misschien nog 15000 euros moest betalen aan Dexia, daarmee gaan ze berekenen en ik zou dan 120.00 -130.000 krijgen ipv 200 000 wat ik normaal zou kunnen krijgen. Dus weg huis dat ik wilde kopen. groet

Bos
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 nov 2003 08:53

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door Bos »

Ik had hetzelfde probleem bij de bestelling van een bankstel. Ik kreeg prompt te horen dat ik niet de moeite hoefde te doen vanwege de notering bij BKR. Ik heb ze toen schriftelijk laten weten wat het probleem was (Legiolease, et al.) en ik heb ze gewezen op mijn betalingshistorie.
Later kreeg ik een brief dat ik alsnog mijn bestelling mocht doen, maar ik had intussen al een ander bankstel gekocht bij een andere leverancier.
Dit gaat uiteraard om een klein bedrag, maar misschien is het de moeite waard om schriftelijk bezwaar te maken en ze de feiten uit te leggen. Bij de één zal het werken, bij de ander waarschijnlijk niet.

Groet,

Bos

Gast

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door Gast »

ook ik ben door de postbank benaderd.

mijn dk is opgezegd.

kan nu geen nw keuken kopen!

Gast

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door Gast »

minister zalm zou toch iets regelen?

wacht nog tot na vacantie reces !

daarna gesprek met dhr zalm.

zal piet koremans ook benaderen.

gr

pechvogel

docent
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 mei 2004 01:55

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door docent »

pechvogel,

goed je weer te zien. Ik dacht dat je gevlogen was. Kan je al iets meer zeggen over hetgeen 29 juli allemaal gebeurd is?

Gast

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door Gast »

ja docent ,

staat op een ander gedeelte van legio lease forum!


nieuwe topic zie je van zelf

pechvogel

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door Math »

Ik kan mijn hypotheek niet eens oversluiten alleen voor de gunstige rente, niets verhogen dus en dan een overwaarde hebben van 100.000 Euro mensen hoe is dit toch mogelijk?

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door Hollander »

Hoe is dit mogelijk? Waarschijnlijk staat er bij jou ook een A-notering bij je naam.

micros
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 aug 2003 13:07

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door micros »

Ik heb wel een hypotheek gekregen en hoefde Dexia niet af te lossen omdat het vanaf 2003 nog steeds bij de advocaat loopt. Mijn tussenpersoon die echt veel moeite voor me gedaan heeft heet:
Lex van Hoepen Telefoonnr. 030-2439735

Groetjes Tonnie

willem a
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2003 22:12

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door willem a »

Ook ons krediet bij de Postbank was geblokkeerd. Nadat we de Postbank uitgelegd hadden dat het om een Dexia-registratie ging, is de blokkae opgeheven.
groetjes, Willem A

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door Math »

Hollander, kijk ook mijn reactie bij de posting van Pooh 1.8.04, wat kan er gebeuren als je stopt met betalen. Als je je contract hebt uitgediend correct hebt betaald maakt niets uit je restschuld levert je een A-codering op. Mijn zaak loopt al lang bij justitie kan ik ook aantonen maar toch geeft Bouwfonds in dit geval niet thuis. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Gesloten