Een elektrische fiets van Aldi (SI-Zweirad) is na een paar honderd kilometer kapot.
Na minder dan 300 km deze fiets te hebben gebruikt was de aandrijving kapot. Aldi doet niets. Uiteindelijk kwam ik uit bij SI-Zweirad, maar de garantie was toen net verstreken. SI-Zweirad vind dit blijkbaar dusdanig normaal dat ze weigeren hun verplichtingen na te komen. Ook van anderen heb ik gehoord dat deze fietsen zeer slecht zijn, dus nooit kopen. Goedkoop is hier zeker duurkoop
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte electrische fietsen Aldi
Re: Slechte electrische fietsen Aldi
Aldi geeft toch doorgaans 3 jaar garantie op dit soort artikelen?
ja klopt.... hoe oud is die fiets? en wat is er kapot? de aandrijving..... hoe en wat?
Garantie is een X termijn, en geen dag langer. Het is een bedrijf, wat spul verkoopt tegen budgetprijzen, wat verwacht je dan? Voor liefdadigheid moet je bij de kerk zijn.Harry255 schreef:Een elektrische fiets van Aldi (SI-Zweirad) is na een paar honderd kilometer kapot.
Na minder dan 300 km deze fiets te hebben gebruikt was de aandrijving kapot. Aldi doet niets. Uiteindelijk kwam ik uit bij SI-Zweirad, maar de garantie was toen net verstreken. SI-Zweirad vind dit blijkbaar dusdanig normaal dat ze weigeren hun verplichtingen na te komen. Ook van anderen heb ik gehoord dat deze fietsen zeer slecht zijn, dus nooit kopen. Goedkoop is hier zeker duurkoop
Overigens kreeg ik na ~2,5 jaar zonder moeite kosteloos een nieuwe verende voorvork in mijn fiets, dit terwijl ik er helemaal geen klachten over had, maar het dus blijkbaar wel eentje was uit een terugroepactie van 6 maanden geleden. Dat is dus 1 van de voordelen van een A-merk fiets, gekocht bij een fatsoenlijke winkel, in plaats van een supermarkt.
@ Harry255,
Hoelang had je garantie op die fiets ?
Chocomelk schreef:@ Harry255,
Jolijn schreef:Aldi geeft toch doorgaans 3 jaar garantie op dit soort artikelen?
Dit advies had je moeten behartigen.Ook van anderen heb ik gehoord dat deze fietsen zeer slecht zijn, dus nooit kopen
Waarom zijn er mensen, welke een merkfiets kopen, dat meer dan dubbel zoveel kost?
Wij hebben 2 elektrische fietsen van Aldi 36 volt / 10 amp gekocht in 2010 het zijn super goede fietsen
Ook de garantie van service si zweirad is geweldig 3 jaar + 1 jaar op accu . Je belt gratis en na ongeveer 1 week komt er een goede monteur uit Duitsland met een grote bus en repareert alles . Onderdelen sturen ze gratis op . Geweldig voor een fiets van € 950. Dat is onze ervaring
Groet Jan
Ook de garantie van service si zweirad is geweldig 3 jaar + 1 jaar op accu . Je belt gratis en na ongeveer 1 week komt er een goede monteur uit Duitsland met een grote bus en repareert alles . Onderdelen sturen ze gratis op . Geweldig voor een fiets van € 950. Dat is onze ervaring
Groet Jan