LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ARKE

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dnomzz

ARKE

Ongelezen bericht door dnomzz »

Onlangs (31 augustus) een klacht ingediend bij Arke, vandaag reactie hierop (19 oktober). Deze bevalt mij allerminst dus ben ik gedwongen om verdere actie te ondernemen.

Om het verhaal niet te uitgebreid te maken: Wij hebben onze zomervakantie dit jaar via de website van Arke geboekt. Bij het boeken viel ons op dat er een 2-persoonskamer en een 2-persoonskamer voordeel werd aangeboden. Verschil was 100 euro en ook was de omschrijving van de 2-persoonskamer veel uitgebreider dan die van de 2-persoonskamer voordeel. Zo werd er onder andere een föhn aangeboden.

Bij aankomst bleek de föhn er helemaal niet te zijn. De kamer zelf was nou ook weer niet zo denderend. Bij navraag aan de receptie was het bij men niet bekend dat touroperators verschillende 2-persoonskamers krijgen van hun. Hierbij direct contact opgenomen met de contactpersoon van Arke op de vakantiebestemming.

Ik heb mevrouw het verhaal uitgelegd: “Wij hebben ruim 100 euro extra betaald voor een normale kamer in plaats van een voordeelkamer, maar wij zien hier in onze hotelkamer niets van terug”. Mevrouw zei tegen mij dat het inderdaad klopt dat alle kamers hetzelfde zijn. Op de vraag waarom wij dan 100 euro extra hebben betaald zei mevrouw (letterlijk): “U heeft 100 euro extra betaald om de garantie te krijgen dat de hotelmanager rekening KAN houden met het feit dat u meer heeft betaald, en dat de hotelmanager u daarom een betere kamer KAN geven”.

Mevrouw zei verder ook dat er bij de indeling van gasten rekening wordt gehouden met de ligging van de kamer; zo zouden wij een rustigere plek moeten hebben gekregen dan de mensen met een voordeelkamer. Mevrouw vroeg zich dan ook af waar onze kamer zich bevond: “Zeker aan de binnenkant van het hotel, met zicht op de zwembaden van het hotel”? “Nee mevrouw, wij zitten aan de straat. Van een rustige kamer is dus ook geen sprake”. Mevrouw gaf aan dat wij in het centrum van Salou zaten en dat het logisch is dat er lawaai wordt gemaakt, en dat we daar dus eigenlijk niet over zouden mogen klagen. Ik heb mevrouw toen gewezen op het feit dat wij helemaal geen last hebben van het lawaai, maar dat zij suggereerde dat wij een rustigere kamer zouden hebben gekregen ten opzichte van de voordeelkamers en dat dit dus blijkbaar ook niet het geval is.

Mevrouw bood aan om met de receptie te overleggen of wij overgeplaatst konden worden. Dit kon; na het weekend én tegen betaling van 20 euro. Mevrouw heeft niet aangeboden om dit namens Arke te vergoeden, iets wat ik wel had verwacht. Ik heb meermaals getracht om er nu achter te komen waarvoor wij nu precies 100 euro extra hebben betaald ten opzichte van een voordeelkamer, maar mevrouw bleef herhalen dat ik daardoor de garantie kreeg dat de hotelmanager rekening KAN houden met het feit dat er meer is betaald, en dat de hotelmanager ons daardoor een betere kamer KAN geven. Over het ontbreken van de föhn was mevrouw duidelijk: “Dit heb ik onlangs doorgegeven aan Arke maar het is helaas nog niet op de site aangepast”, en daar moet je het dan maar mee doen.

dnomzz

Re: ARKE

Na terugkomst van onze vakantie zijn wij langs de vestiging van Arke in het centrum van Enschede gegaan. Ook hier heb ik het verhaal uitgelegd. Mevrouw Keizer heeft mij daar duidelijk gemaakt dat er GEEN verschil zit tussen een ‘normale’ 2-persoonskamer en een 2-persoonskamer ‘voordeel’, en dat wij dus eigenlijk gewoon een voordeelkamer hadden moeten boeken omdat wij dan precies dezelfde kamer zouden hebben gekregen als nu. Hierop vroeg ik mevrouw: “Dus wij hebben ruim 100 euro extra betaald – voor niks?”. “Dat klopt”, zei mevrouw Keizer. Hierop vroeg ik haar of wij onze ruim 100 euro nog terug kunnen verwachten, aangezien wij teveel hebben betaald en daarvoor niets hebben teruggekregen. “Nee” was het antwoord.

Hierop direct een klacht ingediend via de e-mail. Ontvangstbevestiging ontvangen met het verzoek tot geduld, want de afhandeltijd bedraagt momenteel 8(!) weken. 8 weken voor het afhandelen van klachten?!

Vandaag dus de brief mogen ontvangen. Hierin claimt Arke dat op de website duidelijk vermeld staat dat de voordeelkamer gelijk is aan de standaard kamer, tenzij anders vermeld. Maar beste Arke, het was anders vermeld. Er stond namelijk zelfs een föhn bij de omschrijving van onze kamer, die niet bij de voordeelkamer stond vermeld, en die gewoon niet aanwezig was.

Ook geeft Arke aan dat het kan voorkomen dat voordeelkamers een minder gunstige ligging hebben. Wij hadden zo’n beetje de minst gunstige locatie van allemaal, namelijk op de eerste verdieping aan de straatkant. En zoals hierboven vermeld ging de contactpersoon van Arke er ook al vanuit dat wij aan de binnenkant van het hotel zaten, met zicht op de zwembaden en evenementen van het hotel. NIET dus.

Arke sluit af met de dappere woorden: "U hebt de geboekte kamer ontvangen, waardoor wij niet overgaan tot het aanbieden van een vergoeding". Hier ben ik het niet mee eens, en hier zal ik het ook niet bij laten.

Boek NIET via Arke. Als men al 8 weken nodig heeft om te reageren op een vrij simpele klacht, dan moet je je afvragen of je wel met zo’n maatschappij in zee wilt gaan.

FransRos

Ongelezen bericht door FransRos »

U zeurt !!!

sombody

Ongelezen bericht door sombody »

FransRos schreef:U zeurt !!!
Dit vind ik altijd zo makkelijk ,u zeurt.

Bent u erbij geweest ,de touroperators maken zich soms wel erg makkelijk af met antwoorden in hun voordeel.

Maken die geen fouten,dus ik vind dat je niet zo snel iets als zeuren af mag doen ,als Arke iets beloofd ,moeten zei het nakomen.

Wat ik wel weet dat de operators geen inzicht in kamerdeling hebben ,zo kan je boeken met balkon en later bij aankomst nog eens voor het balkon oeten betalen ,is ook een voorbeeld wat gebeurt!

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

sombody schreef:
Dit vind ik altijd zo makkelijk ,u zeurt.

Bent u erbij geweest ,de touroperators maken zich soms wel erg makkelijk af met antwoorden in hun voordeel.

Maken die geen fouten,dus ik vind dat je niet zo snel iets als zeuren af mag doen ,als Arke iets beloofd ,moeten zei het nakomen.

Wat ik wel weet dat de operators geen inzicht in kamerdeling hebben ,zo kan je boeken met balkon en later bij aankomst nog eens voor het balkon oeten betalen ,is ook een voorbeeld wat gebeurt!
Wat dat laatste betreft, is dat jou daadwerkelijk overkomen, of is dat iets wat u user FransRos in de eerste alinea verwijt? :wink:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

En wat betreft die reactietijden, die zijn weliswaar wat aan de langere kant, maar dit alles speelde zich natuurlijk wel af in het hoogseizoen, wat voor hun met afstand de drukste periode is..

sombody

Ongelezen bericht door sombody »

Vind de lange termijn van onderzoek helemaal niet zo`n probleem,ik denk dan laat ze goed onderzoeken.

Wat dat balkon betreft ,dat gebeurt echt ,maar is 15,00 ,en te verwaarlozen,maar het item u zeurt stoort mij id

dia

Ongelezen bericht door dia »

Awel ik vind het ook een hoop gezaag, als we zo gaan beginnen kan iedereen klacht indienen. Als je zelf boekt en toch nog de schuld op een ander afwenden vind ik straf zenne

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

“U heeft 100 euro extra betaald om de garantie te krijgen dat de hotelmanager rekening KAN houden met het feit dat u meer heeft betaald, en dat de hotelmanager u daarom een betere kamer KAN geven”.

Dat is toch geen garantie? :shock:

maar dat zij suggereerde dat wij een rustigere kamer zouden hebben gekregen ten opzichte van de voordeelkamers en dat dit dus blijkbaar ook niet het geval is.

Mevrouw bood aan om met de receptie te overleggen of wij overgeplaatst konden worden. Dit kon; na het weekend én tegen betaling van 20 euro.

Je had toch al €100 extra betaald?

Hierop vroeg ik mevrouw: “Dus wij hebben ruim 100 euro extra betaald – voor niks?”. “Dat klopt”, zei mevrouw Keizer. Hierop vroeg ik haar of wij onze ruim 100 euro nog terug kunnen verwachten, aangezien wij teveel hebben betaald en daarvoor niets hebben teruggekregen. “Nee” was het antwoord.

Je zeurt helemaal niet, je hebt gewoon gelijk.
Ik denk ..... dat tot alles volgeboekt is, iedereen de mogelijkheid krijgt om voor €100 extra voor een 2 persoonskamer te boeken ( dus niet de voordeelkamer). :roll:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Vanwege dit soort dingen ben ik al jaren geleden gestopt met het boeken van vakanties via reisorganisaties. Gewoon zelf alles regelen gaat een stuk beter. En als je goed zoekt is het helemaal niet duurder vaak zelfs goedkoper plus dat je veel flexibeler bent.

dnomzz

Jolijn schreef:Je zeurt helemaal niet, je hebt gewoon gelijk.
Je slaat de spijker op z'n kop met je post, en haalt precies de punten eruit waar het mij om gaat. Jammer dat er andere gebruikers zijn die de handelswijze van Arke blijkbaar heel normaal vinden.

Gesloten