LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
erik91
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2013 10:23

heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door erik91 »

ik woon thuis en ik word over 3 maanden 23 dit betekend dat mijn inkomen bij het totaal huisinkomen
op geteld gaat worden. waardoor mijn vader dingen als uitkering, huurtoeslag enzovoort zal verliezen.

dit is pas het topje van de ijsberg het is te veel en te persoon om alles hier neer te zetten maar in het kort.

-ik heb woningen gezocht via woning net en andere sites er inschrijf tijden zijn te hoog ik reageer op het max wat kan ook loting maar nog nooit ook maar een bezichtiging kunnen doen. ben ook bij corporaties zelf geweest maar die wouden niet eens een gesprek aangaan.
-ik ben bij 4 maatschappelijk werkers geweest waarvan er 3 mij hebben doorverwezen en de laatste heel aardig was,maar eigenlijk niks voor mij kon betekenen.
-de sfeer in huis is slecht, het is nooit goed geweest maar de laatste tijd is het niet gezond meer, de "wraak acties" van mijn vader zijn niet leuk en een normaal gesprek kan je niet aangaan, dat kan niemand.

los hiervan heeft mijn vriendin ook nog een probleem

die is klaar met school en kan een baan bij haar oude stage bedrijf krijgen mits ze haar rijbewijs haalt, dat zal nog ongeveer een maandje duren. maar mijn vriendin woont nog bij haar moeder thuis en die heeft een uitkering dus als mijn vriendin gaat werken zal het van haar moeders uitkering afgaan.

ik heb al van alles geprobeerd, heeft het nut om een urgentie aan te vragen.
ik ben ten einde raad.
alle tips zijn welkom bedankt alvast.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door puma73 »

Op de door u aangedragen gronden krijgt u geen urgentieverklaring. Een urgentieverklaring wordt slecht afgegeven bij wijkrenovatie als de bewoners hun huis hiervoor moeten verlaten.

witte angora
Berichten: 31017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door witte angora »

Tips zijn er niet. En al zijn ze er wel: ik geef ze niet. Ik wacht al drie jaar op een woning in de regio Utrecht, maar zal nog minimaal 4 jaar moeten wachten, en dan krijg ik alsnog een kippenschuur met een huur van zo'n 600 euro. Ik wacht al een jaar op een woning in de regio Zuid-Limburg, maar ondanks de krimp daar zal ik nog minimaal een jaar of twee moeten wachten, en dan heb ik ook nog steeds niet veel bijzonders.

Waarom moet jij dan voorrang hebben? Je hebt toch, net als ik, een dak boven je hoofd? Er is gewoon een giga-woningtekort. Daar verander je niks aan, en ik zie, behoudens wat financiële (terechte overigens naar mijn mening) consequenties verder geen reden om jou eerder aan een woning te helpen dan een ander. Als je het echt zo slecht hebt thuis kun je ook op kamers gaan. Dat zal een van die maatschappelijk werkers je toch wel verteld hebben?

Jouw vriendin staat overigens helemaal los van jouw probleem, dat snap je wel, waarom draag je het hier dan aan?
Laatst gewijzigd door witte angora op 22 okt 2013 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

erik91
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2013 10:23

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door erik91 »

dus het beste kan ik gewoon wachten tot het gebeurd, vervolgens de rekeningen niet meer betalen en dan gewoon wachten tot de deurwaarden komt. eruit geschopt worden. en dan de urgentie aanvragen?
ik dacht dat voorkomen beter was dan genezen. dan heb ik het toch verkeerd begrepen al die jaren.

witte angora
Berichten: 31017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door witte angora »

erik91 schreef:dus het beste kan ik gewoon wachten tot het gebeurd, vervolgens de rekeningen niet meer betalen en dan gewoon wachten tot de deurwaarden komt. eruit geschopt worden. en dan de urgentie aanvragen?
ik dacht dat voorkomen beter was dan genezen. dan heb ik het toch verkeerd begrepen al die jaren.
Ik had in mijn vorige bericht even een aanpassing gemaakt: als je het echt zo slecht hebt thuis kun je toch ook gewoon op kamers?

Overigens snap ik deze post totaal niet. Je ouders wonen daar dan toch? Als jij hun niet de mogelijkheid geeft hun rekeningen te betalen zul je er inderdaad uitgeschopt worden, en terecht. Maar dan door je ouders. Maar dan krijg je nog steeds geen urgentie. Zelfs niet bij het Leger des Heils. Die bestaan ook nog namelijk, daar kun je ook nog terecht als je geen woonruimte hebt.

erik91
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2013 10:23

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door erik91 »

Overigens snap ik deze post totaal niet. Je ouders wonen daar dan toch? Als jij hun niet de mogelijkheid geeft hun rekeningen te betalen zul je er inderdaad uitgeschopt worden, en terecht. Maar dan door je ouders. Maar dan krijg je nog steeds geen urgentie. Zelfs niet bij het Leger des Heils. Die bestaan ook nog namelijk, daar kun je ook nog terecht als je geen woonruimte hebt.[/quote]


naar mijn weten is een urgentie voor als je buiten jou schuld om je woonplaats kwijtraakt. als ik er uitgetrapt word is het niet bepaald mijn schuld. en ik heb alleen nog een vader die geestelijk en lichamelijk is afgeschreven. en een zusje. voor de rest geen familie. en vrienden heb ik allemaal afstand van gedaan dat waren geen brave mensen

erik91
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2013 10:23

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door erik91 »

vogels schreef:
erik91 schreef:dus het beste kan ik gewoon wachten tot het gebeurd, vervolgens de rekeningen niet meer betalen en dan gewoon wachten tot de deurwaarden komt. eruit geschopt worden. en dan de urgentie aanvragen?
ik dacht dat voorkomen beter was dan genezen. dan heb ik het toch verkeerd begrepen al die jaren.
Ook dan krijg jij geen urgentie! Zijn trouwens genoeg kamers te huur als je goed zoekt.

kamer huren in amsterdam is net zo kansloos als woning net kan niet eens anti kraak vinden

witte angora
Berichten: 31017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, dit is voor mijn gevoel weer eens iemand die een beetje te gemakkelijk in de slachtofferrol kruipt.

Ooit, lang geleden, kreeg ik het advies het ouderlijk huis te verlaten, van iemand die dingen zeer goed doorhad. Via-via had ik binnen drie dagen een huisgenoot, om een woning te delen, en binnen een paar weken was dat ook rond en kon ik over.

Toen ik bij mijn ex wegging had ik een woonduur van anderhalf jaar, terwijl de minimale wachttijd 10 jaar was: binnen twee weken had ik al de sleutel van een anti-kraakwoning.

En zo heb ik nog wel zo'n situatie meegemaakt, alleen was niet ik degene die woonruimte zocht: probleem in de vriendenkring gegooid, binnen een week een kamer geregeld.

Mogelijkheden zat, als je maar wilt.

witte angora
Berichten: 31017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kan ook naar de kop van Noord-Holland. Daar is het aanzienlijk makkelijker om aan woonruimte te komen. Openbaar vervoer is prima, en met de auto ben je ook in een uurtje op het werk. En anders heb je nog Almere, Haarlemmermeer, Amstelveen, dat is allemaal verbonden met de regio Amsterdam. Kansen zat.

arthur2000

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Met een gezin antikraak wonen?
Serieus?
Serieus?

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door WilWil »

Ik weet niet welke uitkering je vader heeft, maar jou inkomen heeft daar geen invloed op. De huishoudtoets mbt bijstand is alweer even afgeschaft.

Zie deze link:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... e-bijstand

Voor huurtoeslag speelt jouw inkomen nu ook al mee. Tot 23 jaar is EUR 4627,00 in vrijgesteld.

Zie deze link:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ger_dan_65

Dus ja, het kan zijn dat je vader/ouders minder huurtoeslag ontvangen. Je kunt voorstellen dit aan te vullen, is goedkoper dan zelf een huis huren in Amsterdam.

Waarom niet gewoon op een kamer? Dan maar niet in Amsterdam. Als je het thuis niet naar je zin hebt, heb je een mooie leeftijd om op jezelf te gaan wonen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door ciske »

Waarom niet gewoon op een kamer? Dan maar niet in Amsterdam. Als je het thuis niet naar je zin hebt, heb je een mooie leeftijd om op jezelf te gaan wonen
In Amsterdam zijn er wel kamers, maar die te huur zijn , zijn peperduur.

Leeftijd van TS is wel normaal dat hij op zichzelf gaat wonen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door tenormin »

Erik91, zoals je leest: urgentie kan je schudden. Thuis is zwaar waardeloos, zo te lezen. Wat je inkomen is weet ik natuurlijk niet, alleen in de vrije sector kan je terecht, maar alweer, ook daar spant Amsterdam de kroon. Maar heb je helemaal geen vrienden met wie je een woonruimte kan huren? (Alweer, kom je alleen in de vrije sector aan bod). Als de nood zo hoog is kan je toch ook proberen een kamer te huren, niet leuk, maar beter dan thuis, toch? De woningnood zal nog wel heel wat jaren gaan duren; als ik jou was je wel overal waar mogelijk inschrijven (en 't verder vergeten).

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door tenormin »

@prolix, zelfs voor dit 'bouwwerk' krijg je in Nederland geen vergunning. Horizonvervuiling noemen ze dat.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

arthur2000 schreef:Met een gezin antikraak wonen?
Serieus?
Ik ken een gezin met 2 jonge kinderen, die er bewust voor hebben gekozen om antikraak te gaan wonen. Waarom precies weet ik niet, ze zouden best kunnen huren o.i.d., maar ze doen dit al een jaar of 5, en zonder problemen. Dus het kan wel.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door sombody »

witte angora schreef:Ach, dit is voor mijn gevoel weer eens iemand die een beetje te gemakkelijk in de slachtofferrol kruipt.

Ooit, lang geleden, kreeg ik het advies het ouderlijk huis te verlaten, van iemand die dingen zeer goed doorhad. Via-via had ik binnen drie dagen een huisgenoot, om een woning te delen, en binnen een paar weken was dat ook rond en kon ik over.

Toen ik bij mijn ex wegging had ik een woonduur van anderhalf jaar, terwijl de minimale wachttijd 10 jaar was: binnen twee weken had ik al de sleutel van een anti-kraakwoning.

En zo heb ik nog wel zo'n situatie meegemaakt, alleen was niet ik degene die woonruimte zocht: probleem in de vriendenkring gegooid, binnen een week een kamer geregeld.

Mogelijkheden zat, als je maar wilt.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens,in de Randstad zijn genoeg omgevingen waar je kunt wonen.
Denk dat je niets anders te kiezen hebt als jij zegt hoe de situatie is nu.

Alhoewel ik dit een vreemd verhaal vind,en urgent krijgt iemand niet zo snel,en dat is maar goed ook,uitzonderingen daar gelaten.

Waar jij mee zit is in heel nederland hetzelfde ,alleen als je zelf een uitkering hebt ,kan je Amsterdam niet uit ,je hoort veel dat dat geweigerd word.

witte angora
Berichten: 31017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door witte angora »

Als het echt zo onhoudbaar is ben je al blij met een kippenhok, sorry hoor. Dan ga je niet zitten vissen op een eensgezinswoning met voor- en achtertuin, en weet ik veel wat nog meer. Immers, dat is met urgentie ineens allemaal bereikbaar, waar anderen in Amsterdam minimaal 15-20 jaar moeten wachten. :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door ciske »

Nou kippenhok denk ik niet :lol: ,maar als starter krijg je echt geen eengezinswoning.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door sombody »

ciske schreef:Nou kippenhok denk ik niet :lol: ,maar als starter krijg je echt geen eengezinswoning.
Ciske dat ben ik niet helmaal met je eens,vind het erg krom ,maar in onze gemeente dus wel ,dat is woningbouw systeem beleid.

Kloppen vind ik het niet ,maar dat is een ander verhaal!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: heeft iemand nog tips i.v.m huur urgentie

Ongelezen bericht door ciske »

In Amsterdam toch echt niet hoor , trouwens kan helemaal geen kwaad als je eerst iets simpels krijgt. Waardeer je later dat je toch een leuk huis hebt.

Gesloten