LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Battery Samsung Galaxy Ace
Re: Battery Samsung Galaxy Ace
Na overleg met Vodafone is via hun winkel het Galaxy Ace toestel opgestuurd ter reparatie-controle, de instellingen zijn opgeslagen en worden teruggezet door de Vodafone winkel.
Indien bovenstaande niets oplost wordt het toestel omgeruild voor een andere Samsung gsm oa de S3.
Een zwaardere batterij behoort ook tot hun opties, tijdsduur reparatie nu tussen de 2 en 4 weken,we zijn benieuwd
Indien bovenstaande niets oplost wordt het toestel omgeruild voor een andere Samsung gsm oa de S3.
Een zwaardere batterij behoort ook tot hun opties, tijdsduur reparatie nu tussen de 2 en 4 weken,we zijn benieuwd
-
Met mijn Galaxy Ace in de standby stand, zonder telefoon- of internetgebruik, gaat de accu plotseling slechts ca. 8 uur mee. GPS is uitgeschakeld, wifi ingeschakeld.
Kort geleden was dat nog bijna 2 dagen met de nieuwe accu (Samsung, 1350 mAh), die ik enkele weken geleden kocht.
Dat accu van smartphone snel leeg is, is een bekend euvel, maar is dit niet supersnel? Wat kan de oorzaak zijn?
Kort geleden was dat nog bijna 2 dagen met de nieuwe accu (Samsung, 1350 mAh), die ik enkele weken geleden kocht.
Dat accu van smartphone snel leeg is, is een bekend euvel, maar is dit niet supersnel? Wat kan de oorzaak zijn?
Ik heb paar maanden geleden een Ace gekocht, had geen verstand van smartphones, nu weet ik beter, batterij heel snel leeg, ( 3 dagen bij weinig tot geen gebruik tot 4 uur bij intensief gebruik ),
Het meest storende van het toestel is het belachelijk kleine interne geheugen van het toestel!, een paar apps installeren en het toestel zit vol!, belachelijk natuurlijk, geheugen kost immers niks meer!, zo kun je van een redelijk toestel een slecht toestel maken!, jammer, het toestel is zijn geld niet waard, er zijn betere voor het geld,
Wanneer het toestel kapot gaat, niet repareren laten zo de prullenbak in, de miskoop van de maand!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Het meest storende van het toestel is het belachelijk kleine interne geheugen van het toestel!, een paar apps installeren en het toestel zit vol!, belachelijk natuurlijk, geheugen kost immers niks meer!, zo kun je van een redelijk toestel een slecht toestel maken!, jammer, het toestel is zijn geld niet waard, er zijn betere voor het geld,
Wanneer het toestel kapot gaat, niet repareren laten zo de prullenbak in, de miskoop van de maand!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Tsja, dat accuverbruik is normaal voor een smartphone, en dat RAM geheugen is wat duurder voor een GSM fabrikant, en anders dan een lukraak SD kaartje wat jij en ik zo kunnen kopen. 3x raden waar ze op een budgettoestel als de Ace op bezuinigen?Ulbe schreef:Ik heb paar maanden geleden een Ace gekocht, had geen verstand van smartphones, nu weet ik beter, batterij heel snel leeg, ( 3 dagen bij weinig tot geen gebruik tot 4 uur bij intensief gebruik ),
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Overigens is er ook een app die "app2sd" heet, waarmee je zoals de naam doet vermoeden, je apps naar het SD geheugen/kaartje van een telefoon kan verplaatsen, heb je dat al eens geprobeerd?
2 Weken geleden zat ik op een lokatie met slecht bereik en een "klapperende WiFi" en dan komt een iPhone 5 ook niet verder dan 4 uur per dag hoor, 's-morgens 100% vol en tijdens de lunch schakelde hij uit. Een Galaxy SIII deed het iets beter maar haalde ook niet de volle dag (uurtje of 5...6).3 dagen bij weinig tot geen gebruik tot 4 uur bij intensief gebruik
Dus het zijn meer de omstandigheden dan "budgettoestel".
geinstalleerd kan geen app van de phone naar de SD card verplaatsen, gebruiksaanwijzing ????sjohie schreef:Tsja, dat accuverbruik is normaal voor een smartphone, en dat RAM geheugen is wat duurder voor een GSM fabrikant, en anders dan een lukraak SD kaartje wat jij en ik zo kunnen kopen. 3x raden waar ze op een budgettoestel als de Ace op bezuinigen?Ulbe schreef:Ik heb paar maanden geleden een Ace gekocht, had geen verstand van smartphones, nu weet ik beter, batterij heel snel leeg, ( 3 dagen bij weinig tot geen gebruik tot 4 uur bij intensief gebruik ),
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Overigens is er ook een app die "app2sd" heet, waarmee je zoals de naam doet vermoeden, je apps naar het SD geheugen/kaartje van een telefoon kan verplaatsen, heb je dat al eens geprobeerd?
Rechtsonder in de app zit een contextmenu, met een helpfunctie van de app.Har06 schreef:geinstalleerd kan geen app van de phone naar de SD card verplaatsen, gebruiksaanwijzing ????sjohie schreef:Tsja, dat accuverbruik is normaal voor een smartphone, en dat RAM geheugen is wat duurder voor een GSM fabrikant, en anders dan een lukraak SD kaartje wat jij en ik zo kunnen kopen. 3x raden waar ze op een budgettoestel als de Ace op bezuinigen?Ulbe schreef:Ik heb paar maanden geleden een Ace gekocht, had geen verstand van smartphones, nu weet ik beter, batterij heel snel leeg, ( 3 dagen bij weinig tot geen gebruik tot 4 uur bij intensief gebruik ),
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Tsja, dat accuverbruik is normaal voor een smartphone, en dat RAM geheugen is wat duurder voor een GSM fabrikant, en anders dan een lukraak SD kaartje wat jij en ik zo kunnen kopen. 3x raden waar ze op een budgettoestel als de Ace op bezuinigen?sjohie schreef:[quote="Har06
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
[/quote]
geinstalleerd kan geen app van de phone naar de SD card verplaatsen, gebruiksaanwijzing ????[/quote]
Rechtsonder in de app zit een contextmenu, met een helpfunctie van de app. [/quote]
geinstalleerd: het app2sd programma geeft aan : kan geen enkele app verplaatsen
Het verplaatsen van Apps naar de SD werkt niet bij een Galaxy Ace.
Te oude android versie vermoed ik?nevermind schreef:Het verplaatsen van Apps naar de SD werkt niet bij een Galaxy Ace.
sjohie schreef:Te oude android versie vermoed ik?nevermind schreef:Het verplaatsen van Apps naar de SD werkt niet bij een Galaxy Ace.
Vanaf welke versie dan wel ?
Als ik het uit mijn hoofd goed zeg, Froyo, oftewel android v2.2. Maar daar draait de Ace op volgens mij. Ik denk dat de interne SD kaart, dus niet het postzegeltje wat je er zelf in kan plaatsen, ook al te klein is in dit geval.nevermind schreef:sjohie schreef:Te oude android versie vermoed ik?nevermind schreef:Het verplaatsen van Apps naar de SD werkt niet bij een Galaxy Ace.
sjohie schreef:Als ik het uit mijn hoofd goed zeg, Froyo, oftewel android v2.2. Maar daar draait de Ace op volgens mij. Ik denk dat de interne SD kaart, dus niet het postzegeltje wat je er zelf in kan plaatsen, ook al te klein is in dit geval.nevermind schreef:sjohie schreef:
Te oude android versie vermoed ik?
Mijn draait op 2.3, maar toch is het verplaatsen van het interne geheugen naar de SD kaart niet mogelijk.
Ook met het program app2sd niet.
Waarom, heb ik nog niet kunnen vinden.
Mijn draait op 2.3, maar toch is het verplaatsen van het interne geheugen naar de SD kaart niet mogelijk.
Waarom, heb ik nog niet kunnen vinden.[/quote]
Indien je het gevonden krijgt, zou ik het graag willen weten ik krijg continu een waarschuwing op het schern ivm te weinig intern geheugen.
Waarom, heb ik nog niet kunnen vinden.[/quote]
Indien je het gevonden krijgt, zou ik het graag willen weten ik krijg continu een waarschuwing op het schern ivm te weinig intern geheugen.
Har06 schreef:Mijn draait op 2.3, maar toch is het verplaatsen van het interne geheugen naar de SD kaart niet mogelijk.
Waarom, heb ik nog niet kunnen vinden.
Indien je het gevonden krijgt, zou ik het graag willen weten ik krijg continu een waarschuwing op het schern ivm te weinig intern geheugen.[/quote]
@Har
je hebt PB
Ik heb de app2sd geïnstalleerd,
Helaas werkt de app maar voor een deel, een klein deel van de apps op het toestel worden op de SD kaart gezet, de rest niet,
Het interne geheugen blijft vol staan, ondanks app2sd,
Miskoop dus, het "ouwe" ding,
Je schijnt het apparaat te kunnen "rooten" alleen weet ik niet hoe dit moet, en weet ook niet wat de garantie met een geroot apparaat doet,
Dan kun je het interne geheugen "partitioneren" met de SD kaart, en dan heb je natuurlijk genoeg geheugen, alleen weet ik niet wat het besturingsprogramma er mee doet,
Met Windows weet ik prima raad, met Android ben ik helaas niet bekend, het komt mij allemaal erg bekrompen over bij Android,
Wie mij handvaten kan geven met de boel updaten zou ik erg dankbaar zijn,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Helaas werkt de app maar voor een deel, een klein deel van de apps op het toestel worden op de SD kaart gezet, de rest niet,
Je schijnt het apparaat te kunnen "rooten" alleen weet ik niet hoe dit moet, en weet ook niet wat de garantie met een geroot apparaat doet,
Dan kun je het interne geheugen "partitioneren" met de SD kaart, en dan heb je natuurlijk genoeg geheugen, alleen weet ik niet wat het besturingsprogramma er mee doet,
Met Windows weet ik prima raad, met Android ben ik helaas niet bekend, het komt mij allemaal erg bekrompen over bij Android,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Ulbe schreef:Ik heb de app2sd geïnstalleerd,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Welkom in het bootje.
Ook met app2sd is bij de Samsung geen apps te verplaatsen naar de SD.
Ik heb er al zovell getest, maar dit werkt alleen, zoals je al hebt opgemerkt, als je het toestel root.
Hoe het werkt, is op vele sites op internet, zelf met filmpjes van Youtube , beschreven.
Ik heb het zelf nog niet gedaan, omdat ik nog garantie heb, maar daarna gaat het gebeuren.
Ik heb wel een firm update gedaan, en de melding "interne geheugen vol" is niet meer gekomen.
Het bootje moet nog 10 maanden drijven contractperiode bij Vodafone
-
Zelf hier een sterkere accu gevonden. http://chinadirectsale.nl 1500mah 4,95
-
Zelf hier een sterkere accu gevonden. http://chinadirectsale.nl 1500mah 4,95