LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Moet een mobiel nummer altijd in quarantaine?
Moet een mobiel nummer altijd in quarantaine?
Moet een mobiel nummer altijd in quarantaine na een nummerwijziging?
Dat wat ik graag wil lijkt bij Vodafone onmogelijk te zijn!!
- Een nummerwijziging (nieuw nummer) op mijn huidige (enkele maanden geleden verlengde) privé abonnement.
- En een nieuw zakelijk abonnement met mijn huidige nummer
OF
- Een contract wijziging mag ook, mijn huidige abo wijzigen naar sim-only zakelijk, en een nieuw abo met dezelfde specificaties als mijn huidige abo. Dat is administratief gezien anders, misschien een optie als een nummerwijziging niet mogelijk is maar het komt voor mij op hetzelfde neer.
OF
- Ook een nummerwijziging met daarnaast een jaar lang een voicemail op mijn huidige nummer met een verwijzing naar mijn vaste zakelijke nummer zou prima zijn
Al het bovenstaande mag of kan niet, na een nummerwijziging wordt het 'oude nummer' verplicht in quarantaine gezet. De quarantaine begrijp ik na lastig gevallen te zijn of als mijn nummer ingezet gaat worden voor een nieuwe klant maar niet als ik zelf vraag om een nummerwijziging!!
Mij lijkt het een kleine handeling en Vodafone krijgt er zelfs een extra abonnement bij maar het kan niet!
Waarom wil ik dit? Ik zal het uitleggen:
Mijn mobiele nummer heb ik al heel lang, ik ben al Vodafone klant sinds de Libertel tijd. Dit nummer noemen we voor het gemak 06-123
06-123 is mijn privé nummer, dit is bekend bij veel vrienden en kennissen maar heb ik ook doorgegeven aan klanten en zakenrelaties. Het staat op veel visitekaartjes die nog in omloop zijn. Ik ben zelfstandig ondernemer, 06-123 wil ik dus niet graag kwijt.
Maar ik wordt steeds vaker zakelijk gebeld en ik wil de controle graag terug!
Mijn huidige mobiele telefoon is gloednieuw toestel, ik heb net een nieuw abonnement.
Ik zou dit mobieltje als ik een nieuw (onbekend) nummer heb altijd bij me kunnen hebben zodat vrienden en mijn vrouw me altijd kunnen bellen. Een extra toestel met 06-123 kan ik dan eindelijk eens uitzetten als we uit eten zijn.
1) Ik ben tot nu toe een tevreden Vodafone klant maar baal er van dat dit niet kan. Technisch lijkt het mij geen enkel probleem (ik ben eigenaar van een Techisch adviesburo! en notabene zelf o.a. reseller van internet & telefonie)
2) Weet iemand of dit bij een andere provider wel zou kunnen?
3) Is het echt (wettelijk) verplicht dat een nummer 1 jaar in quarantaine moet na een nummerwijziging? Dat begrijp ik na lastig gevallen te zijn maar ik vraag nu zelf om een wijziging.
Dat wat ik graag wil lijkt bij Vodafone onmogelijk te zijn!!
- Een nummerwijziging (nieuw nummer) op mijn huidige (enkele maanden geleden verlengde) privé abonnement.
- En een nieuw zakelijk abonnement met mijn huidige nummer
OF
- Een contract wijziging mag ook, mijn huidige abo wijzigen naar sim-only zakelijk, en een nieuw abo met dezelfde specificaties als mijn huidige abo. Dat is administratief gezien anders, misschien een optie als een nummerwijziging niet mogelijk is maar het komt voor mij op hetzelfde neer.
OF
- Ook een nummerwijziging met daarnaast een jaar lang een voicemail op mijn huidige nummer met een verwijzing naar mijn vaste zakelijke nummer zou prima zijn
Al het bovenstaande mag of kan niet, na een nummerwijziging wordt het 'oude nummer' verplicht in quarantaine gezet. De quarantaine begrijp ik na lastig gevallen te zijn of als mijn nummer ingezet gaat worden voor een nieuwe klant maar niet als ik zelf vraag om een nummerwijziging!!
Mij lijkt het een kleine handeling en Vodafone krijgt er zelfs een extra abonnement bij maar het kan niet!
Waarom wil ik dit? Ik zal het uitleggen:
Mijn mobiele nummer heb ik al heel lang, ik ben al Vodafone klant sinds de Libertel tijd. Dit nummer noemen we voor het gemak 06-123
06-123 is mijn privé nummer, dit is bekend bij veel vrienden en kennissen maar heb ik ook doorgegeven aan klanten en zakenrelaties. Het staat op veel visitekaartjes die nog in omloop zijn. Ik ben zelfstandig ondernemer, 06-123 wil ik dus niet graag kwijt.
Maar ik wordt steeds vaker zakelijk gebeld en ik wil de controle graag terug!
Mijn huidige mobiele telefoon is gloednieuw toestel, ik heb net een nieuw abonnement.
Ik zou dit mobieltje als ik een nieuw (onbekend) nummer heb altijd bij me kunnen hebben zodat vrienden en mijn vrouw me altijd kunnen bellen. Een extra toestel met 06-123 kan ik dan eindelijk eens uitzetten als we uit eten zijn.
1) Ik ben tot nu toe een tevreden Vodafone klant maar baal er van dat dit niet kan. Technisch lijkt het mij geen enkel probleem (ik ben eigenaar van een Techisch adviesburo! en notabene zelf o.a. reseller van internet & telefonie)
2) Weet iemand of dit bij een andere provider wel zou kunnen?
3) Is het echt (wettelijk) verplicht dat een nummer 1 jaar in quarantaine moet na een nummerwijziging? Dat begrijp ik na lastig gevallen te zijn maar ik vraag nu zelf om een wijziging.
-
Re: Moet een mobiel nummer altijd in quarantaine?
Wat wil je nu eigenlijk?
het onmogelijke.witte angora schreef:Wat wil je nu eigenlijk?
Nummer A is zijn huidige privenummer op zijn naam.
Nummer B is er nog niet, maar wordt zakelijk.
Nummer A moet naar zakelijk abo, maar dat kan niet geporteerd worden omdat het op een net verlengd contract zit. ( en da's de killer in het verhaal )
Nummer B maakt dan niet uit, het wordt dan het privenummer en zal afgeschermd blijven.
Probleem is dat op het lopende abo het nummer niet weggeporteerd mag/kan worden omdat het abo dan onbruikbaar is. Maar moet dan wel betaald worden, want contract èn portaties zijn altijd op klantverantwoording. Staat idd in de AV.
Nummer A kan dus wel weg, maar dan heeft TS weer een ander probleem. En da's ook niet de bedoeling. En ook...het is de "schuld" van TS dat de zakelijke relaties zijn nummer A kennen en gebruiken. Misschien moet TS daar de verantwoording maar eens voor nemen en zelf de zakelijke relaties bewegen voortaan het zakelijke nummer te gebruiken. En niet van zijn probleem een groot probleem voor zijn provider maken, die er dan weer op zijn beurt een mega-probleem voor TS van maakt.
Alle processen en IT systemen zijn ingesteld op het in quarantaine zetten van nummers. Het is praktisch dus onmogelijk om in een individueel geval daarvan af te wijken, tenzij je bereid bent alle bijkomende kosten van een handmatige migratie op je te willen nemen.... En ik kan je vertellen: die kosten zijn hoog. De boel moet in een keten van applicaties en systemen worden gewijzigd en ook nog eens tijdens nachtelijke service windows omdat anders het risico te groot is.
Welnee, het stelt geen bal voor. Het probleem is meer dat er een abo overblijft zonder telefoonnummer. Daar moet dùs een nummer aan gekoppeld worden en dat is waarschijnlijk het grootste probleem voor de provider. Maar het nummerportatieproces zelf is gewoon goed te regelen. Binnen een uur. En met voldoende rechten kan een procesmedewerker alles werkend hebben binnen een dag. Maar dan moet er wel zo'n persoon zijn, of wat meestal het probleem is: de klantenservicemedewerker(s) zijn totaal niet op de hoogte van dit proces en blijven dus ( begrijpelijkerwijs) hangen bij hetgeen ze geleerd is.GJvdZ schreef:Alle processen en IT systemen zijn ingesteld op het in quarantaine zetten van nummers. Het is praktisch dus onmogelijk om in een individueel geval daarvan af te wijken, tenzij je bereid bent alle bijkomende kosten van een handmatige migratie op je te willen nemen.... En ik kan je vertellen: die kosten zijn hoog. De boel moet in een keten van applicaties en systemen worden gewijzigd en ook nog eens tijdens nachtelijke service windows omdat anders het risico te groot is.
Beste Mensen,
Ik wil helemaal nergens een groot probleem van maken maar ik vond het vooral vreemd dat het niet kan, het 'lijkt' een kleine handeling.
1) Nummerwijziging op mijn huidige abonnement, dat is een standaard handeling
2) Mijn huidige nummer (Nummer A) komt vrij maar wordt in quarantaine geplaatst
3) Ik krijg een nieuw nummer (nummer B) op mijn abonnement
4) Ik ben bereid om te betalen om nummer A vrij te geven, DIT IS DE ENIGE BIJZONDERE HANDELING
5) Een nieuwe Sim-Only o.i.d. met nummer A aanvragen
---------------------
Dat mijn privé nummer bij zakenrelaties bekend is komt doordat ik in 5 jaar tijd gelijkmatig van loondienst naar zelfstandig ondernemerschap ben gegaan, steeds een dag minder in loondienst en steeds vaker werken voor een paar eigen klanten. Af en toe belde ik met mijn eigen mobieltje naar een klant en toen het eenmaal bekend was heb ik het ook zakelijk gebruikt, vanaf nu wil graag zakelijk en privé beter kunnen scheiden.
@Prolix, ben je werkzaam voor een mobiele provider?
@Prolix, je spreekt jezelf wel een beetje tegen... eerst zeg je dat ik het onmogelijke wil en dat het qua processen niet kan en daarna zeg je dat het geen bal voorstelt.... maar ik begrijp dat het technisch gewoon kan (en dat had ik zelf ook bedacht) maar dat het qua proces (administratief) een 'probleem' is.
----
Ik denk dat ik het beste een extra simcard kan kopen, mijn nieuwe toestel unlock en daar mijn privé toestel van maak. Dat gaat me dan wel 300 euro extra kosten voor dat abonnement met internet maar dat lijkt me het handigste. Ik had het gewoon iets eerder moeten bedenken, voordat ik mijn abonnement ging verlengen maar je kan niet alles vooraf weten helaas........
Bedankt allemaal !
Ik wil helemaal nergens een groot probleem van maken maar ik vond het vooral vreemd dat het niet kan, het 'lijkt' een kleine handeling.
4) Ik ben bereid om te betalen om nummer A vrij te geven, DIT IS DE ENIGE BIJZONDERE HANDELING
---------------------
Dat mijn privé nummer bij zakenrelaties bekend is komt doordat ik in 5 jaar tijd gelijkmatig van loondienst naar zelfstandig ondernemerschap ben gegaan, steeds een dag minder in loondienst en steeds vaker werken voor een paar eigen klanten. Af en toe belde ik met mijn eigen mobieltje naar een klant en toen het eenmaal bekend was heb ik het ook zakelijk gebruikt, vanaf nu wil graag zakelijk en privé beter kunnen scheiden.
@Prolix, ben je werkzaam voor een mobiele provider?
@Prolix, je spreekt jezelf wel een beetje tegen... eerst zeg je dat ik het onmogelijke wil en dat het qua processen niet kan en daarna zeg je dat het geen bal voorstelt.... maar ik begrijp dat het technisch gewoon kan (en dat had ik zelf ook bedacht) maar dat het qua proces (administratief) een 'probleem' is.
----
Ik denk dat ik het beste een extra simcard kan kopen, mijn nieuwe toestel unlock en daar mijn privé toestel van maak. Dat gaat me dan wel 300 euro extra kosten voor dat abonnement met internet maar dat lijkt me het handigste. Ik had het gewoon iets eerder moeten bedenken, voordat ik mijn abonnement ging verlengen maar je kan niet alles vooraf weten helaas........
Bedankt allemaal !
Alsje al 5 jaar bezig bent met stapsgewijs steeds meer zelfstandige te worden, dan zal er de afgelopen maanden weinig in de situatie vranderd zijn. Waarom was het bij de verlenging geen probleem en moet je nu ineens op stel en sprong een ander abonnement?Ik had het gewoon iets eerder moeten bedenken, voordat ik mijn abonnement ging verlengen maar je kan niet alles vooraf weten helaas........
Omdat ik de laatste tijd steeds vaker op idiote tijden gebeld wordt door klanten, zondagochtend om 7 uur, midden in de nacht, tijdens feestdagen enz. Bij een grote storing is dat geen probleem maar het betreft vaak ook vragen zonder spoed.Alsje al 5 jaar bezig bent met stapsgewijs steeds meer zelfstandige te worden, dan zal er de afgelopen maanden weinig in de situatie vranderd zijn. Waarom was het bij de verlenging geen probleem en moet je nu ineens op stel en sprong een ander abonnement?
Sinds kort heb ik een geweldige Voip telefooncentrale waarop ik tijden, menu's, belgroepen e.d. kan instellen zodat men na sluitingstijd automatisch een melding krijgt dat mijn bedrijf gesloten is. Men kan dan eventueel op de 5 drukken voor spoed of een bericht inspreken. De klanten denken dan wel even na of de vraag echt spoed heeft als men te horen krijgt dat er een speciaal spoed tarief is!
Ik wil dus vanaf nu al mijn telefoonverkeer via de centrale en niet meer rechtstreeks op mijn mobiele nummer. De centrale laat automatisch mijn vaste en tegelijk mijn (nieuwe) mobiele nummer overgaan zonder dat de klanten dit mobiele nummer dienen te weten.
Volgens mij is het trouwens ook een veel algemener probleem. Als je al jaren nummer A hebt en je wilt naar een ander abonnement, eventueel bij een andere provider, en het nummer meenemen, dan kun je volgens mij nooit een nieuw/ander nummer op je bestaande contract krijgen. Dus als je een prepaid met nog flink wat beltegoed hebt, dan raak je dat zomaar kwijt. En als je een eenvoudig goedkoop abo hebt, dan kun je dat ook niet simpel aan iemand anders geven (bv je kinderen).
Of zie ik dit verkeerd?
Of zie ik dit verkeerd?
Kun je niet je oude nummer / abbo omzetten naar een goedkoop SIM Only abbonementje (bij een andere provider) en voor je nieuwe "Prive" nummer een nieuw abbonement afsluiten ?
Bprosman, als het abo net verlengd is, geeft dat waarschijnlijk een fikse boete.
Ik neem aan dat je geen dual-sim telefoon hebt, dat zou het leven nl. erg simpel maken.
Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat je een nieuw goedkoop abo of prepaidnummer neemt voor privé en dat zo instelt dat de telefoontjes die daarop binnenkomen naar je oude nummer worden doorgeschakeld. In je nieuwe telefoon maak je vervolgens belgroepen aan voor mensen die je mogen bellen (bv de doorgeschakelde privé telefoontjes) en wie niet (de rest). Zo kun je het relatief eenvoudig instellen dat alleen de doorgeschakelde (privé) telefoontjes overgaan. En eventueel de doorgeschakelde spoed-telefoontjes (met een andere ringtone...).
Zo'n simpel belabonnement heb je al voor een paar euro per maand, inclusief een hoop belminuten.
Ik neem aan dat je geen dual-sim telefoon hebt, dat zou het leven nl. erg simpel maken.
Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat je een nieuw goedkoop abo of prepaidnummer neemt voor privé en dat zo instelt dat de telefoontjes die daarop binnenkomen naar je oude nummer worden doorgeschakeld. In je nieuwe telefoon maak je vervolgens belgroepen aan voor mensen die je mogen bellen (bv de doorgeschakelde privé telefoontjes) en wie niet (de rest). Zo kun je het relatief eenvoudig instellen dat alleen de doorgeschakelde (privé) telefoontjes overgaan. En eventueel de doorgeschakelde spoed-telefoontjes (met een andere ringtone...).
Zo'n simpel belabonnement heb je al voor een paar euro per maand, inclusief een hoop belminuten.
@Bprosman, De boete voor het omzetten naar sim-only of andere party is ruim 700 euro, dat is geen optie dus
@Kweenie, dual-sim had ik ook al bedacht maar bij mijn kort geleden verlengde abonnement heb ik gekozen voor de Galaxy-Note-2, dat is een luxe en duur toestel, als ik nu een dual-sim, bijvoorbeeld van de Aldi ga kopen kost me dat dus weer 300 euro en ga ik er qua specificaties op achteruit. Ik zou misschien wel mijn Galaxy-Note-2 kunnen verkopen en een dual-sim-toestel kunnen kopen, daar heb ik ook al over nagedacht.
@Kweenie, dual-sim had ik ook al bedacht maar bij mijn kort geleden verlengde abonnement heb ik gekozen voor de Galaxy-Note-2, dat is een luxe en duur toestel, als ik nu een dual-sim, bijvoorbeeld van de Aldi ga kopen kost me dat dus weer 300 euro en ga ik er qua specificaties op achteruit. Ik zou misschien wel mijn Galaxy-Note-2 kunnen verkopen en een dual-sim-toestel kunnen kopen, daar heb ik ook al over nagedacht.
Maar als je met twee mobiele nummers wil werken (een voor privé en een voor zakelijk), dan zit je sowieso vast aan ofwel dualsim ofwel een nieuwe gsm, toch? Of zie ik dat verkeerd?
Ik wil juist niet meer met 2 mobiele nummers werken, daarvoor heb ik nu de voip centrale (hiervan ben ik dealer dus ik heb onbeperkte mogelijkheden qua instellingen)
Als iemand belt naar mijn vaste zakelijke lijn gaat de telefoon op 3 locaties tegelijk over (afhankelijk van de menukeuze en tijd):
- Kantoor aan huis
- Kantoor
- Mobiel (via voip Softphone) of indien niet bereikbaar kosteloze doorschakeling (fup) naar mijn privé mobiele nummer (onzichtbaar voor de beller)
Nummer-A zou ik kunnen opnemen als ik de sim in een 'oud' mobieltje doe maar daarop staat een voicemail met het verzoek in het vervolg altijd naar mijn vaste zakelijke lijn te bellen.
Nummer-B wordt mijn nieuwe (afgeschermde) prive nummer op mijn huidige abonnement (tenminste, dat was de bedoeling)
Als iemand belt naar mijn vaste zakelijke lijn gaat de telefoon op 3 locaties tegelijk over (afhankelijk van de menukeuze en tijd):
- Kantoor aan huis
- Kantoor
- Mobiel (via voip Softphone) of indien niet bereikbaar kosteloze doorschakeling (fup) naar mijn privé mobiele nummer (onzichtbaar voor de beller)
Nummer-A zou ik kunnen opnemen als ik de sim in een 'oud' mobieltje doe maar daarop staat een voicemail met het verzoek in het vervolg altijd naar mijn vaste zakelijke lijn te bellen.
Nummer-B wordt mijn nieuwe (afgeschermde) prive nummer op mijn huidige abonnement (tenminste, dat was de bedoeling)
Een telefoonnummer is persoonsgebonden. En van jou naar jou, dat accepteert het systeem niet. Zou handmatig moeten gebeuren en daar steekt het probleem. Mensen die niet weten hoe het precies werkt hebben het ook heel anders geleerd en daar blijft je poging hangen. Het probleem is gewoon dat het ene abo nummerloos raakt en dàt moet worden opgelost. Is te doen, maar alleen door iemand die weet hoe het werkt en de rechten ervoor heeft. En dat is hetgeen ik je duidelijk probeer te maken.
Waarom gelijk de vraag of je dan voor een provider werkt... jemig, ik reageer er niet meer op.
Waarom gelijk de vraag of je dan voor een provider werkt... jemig, ik reageer er niet meer op.
@prolix
Oeps, sorry.... Ik bedoel er niets mee hoor, gewoon benieuwd of je deze kennis hebt omdat je bij een mobiele provider werkt. Ik ben helemaal neutraal, ik heb niets tegen mobiele providers of werknemers. Ben nieuwsgierig van aard en mag graag weten waarom bepaalde processen gaan zoals ze gaan en ik vind het jammer dat soms iets technisch wel kan maar door regels moeizaam gaat. Daar loop ik in mijn werk zeer regelmatig tegenaan.Waarom gelijk de vraag of je dan voor een provider werkt... jemig, ik reageer er niet meer op
Door het nummerportatie-proces ( dat inmiddels bij wet is vastgelegd ) is het voor providers erg lastig interne NP's door te voeren. Lastig, niet onmogelijk. En je nummerloze abo zou gewoon een nieuw nummer moeten krijgen, maar dat is weer een ander proces bij een hele andere afdeling. Om je zin te krijgen, want ja: het kàn, zul je met alle geweld iemand moeten kunnen spreken van de Admins aldaar. Vaak zijn die via het Klachtenteam te bereiken. En een Klachtenteam hebben is verplicht voor de provider als deze bij de Geschillencommissie is aangesloten.Xirilius schreef:@prolix
Oeps, sorry.... Ik bedoel er niets mee hoor, gewoon benieuwd of je deze kennis hebt omdat je bij een mobiele provider werkt. Ik ben helemaal neutraal, ik heb niets tegen mobiele providers of werknemers. Ben nieuwsgierig van aard en mag graag weten waarom bepaalde processen gaan zoals ze gaan en ik vind het jammer dat soms iets technisch wel kan maar door regels moeizaam gaat. Daar loop ik in mijn werk zeer regelmatig tegenaan.Waarom gelijk de vraag of je dan voor een provider werkt... jemig, ik reageer er niet meer op
Succes, want de gemiddelde Klantenservicemedewerker is hier allemaal niet van op de hoogte òf wordt door het systeem ernstig belemmerd het uit te laten voeren. Ik ben dus inderdaad benieuwd of je het proces doorgaat en dan ben ik ook benieuwd naar het verloop. Helaas ken ik werkelijk niemand bij Vodafone maar heb zelf redelijk goede ervaringen met het mailteam daar. Meestal moet ik daarvoor wel eerst een week of twee,drie schelden/vloeken/razen en tieren. Maar daarna komt er iemand die ook gewoon iets kan.
Bedankt voor toch nog een reactie !!
Oke, dus het zijn inderdaad regels lees ik nu, zelfs bij de wet vastgelegde regels. Dan begrijp ik dat de NP bij Vodafone lastig gaat worden maar het kan dus wel zoals ik al dacht.
Maar op 1 punt praten of denken we misschien langs elkaar heen.
Als ik een nummerwijziging laat uitvoeren op mijn huidige abonnement met op dit moment nummer-A krijg een nieuw nummer (nummer-B) dus het abonnement is niet nummerloos. Het nieuwe nummer krijgen is geen probleem, een nummerwijziging is een standaard handeling.
Het probleem is juist dat ik het nummer dat vrijkomt na de nummerwijziging weer opnieuw wil gebruiken in plaats van 1 jaar in quarantaine wil laten zetten, ik wil graag een sim-only, prepaid, tijdelijke voicemail of nieuw (goedkoop) abonnement met dat nummer (nummer-A) maar volgens Vodafone MOET een nummer na nummerwijziging altijd in quarantaine.
Als je het nummer gaat wijzigen omdat je lastig gevallen bent oke, maar daar is geen sprake van.
Ik wil graag het onderstaande, punt 4 & 5 zou misschien mogelijk zijn door er 115 euro voor te betalen. Ik mag dag zelf een 'mooi nummer' uitzoeken. Maar dan kies ik geen mooi nummer maar mijn eigen oude nummer-A. Ik ga opnieuw (voor de 5e keer) contact zoeken met Vodafone.
Oke, dus het zijn inderdaad regels lees ik nu, zelfs bij de wet vastgelegde regels. Dan begrijp ik dat de NP bij Vodafone lastig gaat worden maar het kan dus wel zoals ik al dacht.
Maar op 1 punt praten of denken we misschien langs elkaar heen.
Als ik een nummerwijziging laat uitvoeren op mijn huidige abonnement met op dit moment nummer-A krijg een nieuw nummer (nummer-B) dus het abonnement is niet nummerloos. Het nieuwe nummer krijgen is geen probleem, een nummerwijziging is een standaard handeling.
Het probleem is juist dat ik het nummer dat vrijkomt na de nummerwijziging weer opnieuw wil gebruiken in plaats van 1 jaar in quarantaine wil laten zetten, ik wil graag een sim-only, prepaid, tijdelijke voicemail of nieuw (goedkoop) abonnement met dat nummer (nummer-A) maar volgens Vodafone MOET een nummer na nummerwijziging altijd in quarantaine.
Als je het nummer gaat wijzigen omdat je lastig gevallen bent oke, maar daar is geen sprake van.
Ik wil graag het onderstaande, punt 4 & 5 zou misschien mogelijk zijn door er 115 euro voor te betalen. Ik mag dag zelf een 'mooi nummer' uitzoeken. Maar dan kies ik geen mooi nummer maar mijn eigen oude nummer-A. Ik ga opnieuw (voor de 5e keer) contact zoeken met Vodafone.
Natuurlijk reageer ik. Ik moet. Kan mezelf niet inhouden, je kent het wel
Als je AboA met NummerA een nummerwijziging wil laten ondergaan dan moet je wel weten wat dat eigenlijk betekent. En daar begrijpen wij elkaar verkeerd, met de kanttekening dat jij de voordeligste manier bedenkt en ik helaas weet wat de werkelijke manier inhoudt.
Je doet namelijk afstand van je NummerA. Officieel zelfs, want je zult er een formuliertje voor moeten ondertekenen. En als je er afstand van doet... dan gaat NummerA inderdaad een jaar in "quarantaine" en zal nooit meer de jouwe zijn.
Je wil dus omnummeren. NummerA porteren naar aboB en nummerB vervalt dan. Da's makkelijk te regelen. Maar aboA blijft dùs nummerloos achter. En zoals ik al de hele tijd zeg: dat hoeft geen probleem te zijn, maar dat wordt het wèl. Puur door het systeem en dat jij geen goede communicatie kunt voeren met degeen die het kan. SuperFrustrerend: check. Belachelijk: check.
Als je AboA met NummerA een nummerwijziging wil laten ondergaan dan moet je wel weten wat dat eigenlijk betekent. En daar begrijpen wij elkaar verkeerd, met de kanttekening dat jij de voordeligste manier bedenkt en ik helaas weet wat de werkelijke manier inhoudt.
Je doet namelijk afstand van je NummerA. Officieel zelfs, want je zult er een formuliertje voor moeten ondertekenen. En als je er afstand van doet... dan gaat NummerA inderdaad een jaar in "quarantaine" en zal nooit meer de jouwe zijn.
Je wil dus omnummeren. NummerA porteren naar aboB en nummerB vervalt dan. Da's makkelijk te regelen. Maar aboA blijft dùs nummerloos achter. En zoals ik al de hele tijd zeg: dat hoeft geen probleem te zijn, maar dat wordt het wèl. Puur door het systeem en dat jij geen goede communicatie kunt voeren met degeen die het kan. SuperFrustrerend: check. Belachelijk: check.
Zo leer ik weer iets bij op een doordeweekse late avond achter de pc...
Ach ja, dat ken ik, ik moet ook altijd doorgaan qua perfectioneren van computer zaken
--------
Maar jij kan dus wel communiceren met de juiste persoon begrijp ik?
Mits je een ingang hebt bij Vodafone
Ach ja, dat ken ik, ik moet ook altijd doorgaan qua perfectioneren van computer zaken
--------
Maar jij kan dus wel communiceren met de juiste persoon begrijp ik?
Mits je een ingang hebt bij Vodafone