LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] foute reis datum door site storing van Vliegfabriek.nl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
benvandewal
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2013 16:20

foute reis datum door site storing van Vliegfabriek.nl

Ongelezen bericht door benvandewal »

zondag 12 mei 10.40 uur geld overgemaakt naar De Vliegfabriek voor de boeking naar Bankok 14 juli t/m 7 aug. Ik krijg een bevestiging met onjuiste data's. We hebben gebeld naar het boekings kantoor Van Woustraat 91, 1074 AE Amsterdam, we krijgen medewerker Laurents aan de lijn die werkzaam bij Vliegfabriek.nl en die bevestigt mij dat er een systeem fout was op de site van Vliegfabriek.nl. Laurents bevestigde mij er al meerdere klachten waren binnen gekomen met het zelfde probleem. We zouden graag willen dat hij de juiste datum op de boeking wilde zetten maar dat ging niet zei Laurents en hij heeft mij belooft het geld per direct terug te laten storten. Helaas tot op heden, na elke dag 30 a 40 min. aan de telefoon lijn te hebben gehangen, is het geld nog steeds nog niet terug gestort. Er werd mij verteld door Laurents dat hij opdracht had gegeven voor de terug boeking. Wij zouden terug gebeld worden door de eigenaar en manager de heer Sherif Moustava maar hebben nog steeds geen contact gehad. Ik wil de reis nog steeds maken maar er is niemand van dat kantoor die me verder helpt. Ik heb hier een jaar voor gespaard om deze reis te kunnen maken en ik kan nu geen kant meer op. Wat kan ik nu doen of zijn er nog andere mogelijkheden om mijn geld terug te krijgen? :( Vriendelijke groet Lou van de Wal

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: foute reis datum door site storing van Vliegfabriek.nl

Ongelezen bericht door Barman »

Je hebt 4 dagen geleden geld overgemaakt en klaagt nu al dat je het nog niet terug hebt? :shock:

geengast
Berichten: 593
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: foute reis datum door site storing van Vliegfabriek.nl

Ongelezen bericht door geengast »

Geen ANVR, Geen SGR......en dan besluit u 'Hé, DAAR ga ik boeken!'

****zucht****

JanDael
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2012 15:29

Re: foute reis datum door site storing van Vliegfabriek.nl

Ongelezen bericht door JanDael »

First of all: Dit is echt gewoon dikke pech. Bij Cheaptickets worden klantgegevens gelekt, bij WTC betaal je altijd teveel en alle andere overbodige vliegticketaanbieders hebben ook wel wat. Sterker nog, ook de 'oude vertrouwde KLM-website' ligt er wekelijks uit.

Maar, waar fouten worden gemaakt, moeten deze ook worden opgelost. Het is dus al goed dat ze het geld gaan terugstorten. Maar natuurlijk, dat kan even duren. Meestal (bij grote bedrijven) worden alle betalingen in een administratiesysteem gezet en éénmaal per week of zelfs per maand (en bij echt grote bedrijven per kwartaal) drukt de afdeling 'financiën' op de knop uitbetalen.

Ik begrijp je ongeduldigheid, maar geef ze nog heel even de tijd. Beter was natuurlijk geweest om alsnog het door jouw gewenste ticket te boeken. Maar goed, ik weet niet precies wat er aan de hand was en welke vlucht je wilde natuurlijk.

Dan nog even de opmerking van 'GEENGAST': Wel of geen ANVR of SGR wil absoluut niets zeggen. Wij hebben zelf een reisbedrijf en zijn weliswaar bij beide organisaties aangesloten, maar dit is puur vanwege de 'dreiging' uit de ANVR en SGR omdat ze ja anders op een zwarte lijst zetten.

De ANVR is niets anders dan een kartelvormende organisatie die zoveel mogelijk rechten en zo weinig mogelijk plichten in de wetgeving laat opnemen in de voorwaarden. En je moet gewoon betalen en dan mag je het logo voeren, verder is er niets van kwaliteit of betrouwbaarheid. Om nog maar te zwijgen over de SGR. De SGR is niets meer dan een 'Stichting Derdengelden Rekening' die ook elk advocaten en notariskantoor heeft. Alleen ze noemen het SGR.

De ANVR en SGR zijn vorig jaar zelfs zo ver gegaan om reisorganisaties op de zwarte lijst te zetten als ze niet bij hen waren aangesloten. Niet aangesloten zijn bij de ANVR is puur een commerciële beslissing van de reisonderneming. Het aangesloten zijn bij de SGR is absoluut niet nodig. Wat wel zeer verstandig is, is om zelf een derdengeldenrekening te hebben waar de bedragen van de boekingen op binnen komen en waarmee debiteuren worden betaald. Zodat, als je op reis gaat je zeker bent dat jouw reisagent/touroperator ook daadwerkelijk de reis heeft betaald.

Dus ik vind uw opmerking over de ANVR/SGR iets te kort door de bocht.

wtkoos
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2012 12:41

Re: foute reis datum door site storing van Vliegfabriek.nl

Ongelezen bericht door wtkoos »

@ JanDael.

KAN een reisbureau uberhaupt een 3e gelden rekening opzetten als zelfstandige rechtspersoon? De ING doet dit alleen voor advocaten en notarissen. Moet je dan als reisbureau een aparte stichting derdegelden optuigen??

Gesloten