LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] overname internet/telefoon Tele 2
overname internet/telefoon Tele 2
Hoi ik heb een vraag 22-10 kreeg ik een mail van tele2 dat op mijn verzoek mijn abbo wordt overgenomen per 04-11 en aangezoen hij nog loopt moet ik een boete betalen van 536 euro. Alleen heb ik daar nooit om gevraagd en is er geen nieuwe provider.
Heb ze uiteraard gebeld en dan krijg je een zeer vaag verhaal het nieuwe contract staat niet op mijn naam maar ze mogen geen namen doorgeven ook niet van de provider want dat valt onder de privacywet. Maar ik moet zelf even gaan navragen maar ik kan niets doen want krijg geen naam.
Ik heb het idee dat er daar iets fout gegaan is en zij zelf geen idee hebben wat. Heb al via fb een bericht gestuurd maar ze reageren nu niet meer. Iemand een idee ga toch echt geen 536 euro betalen voor een fout van hun.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Heb ze uiteraard gebeld en dan krijg je een zeer vaag verhaal het nieuwe contract staat niet op mijn naam maar ze mogen geen namen doorgeven ook niet van de provider want dat valt onder de privacywet. Maar ik moet zelf even gaan navragen maar ik kan niets doen want krijg geen naam.
Ik heb het idee dat er daar iets fout gegaan is en zij zelf geen idee hebben wat. Heb al via fb een bericht gestuurd maar ze reageren nu niet meer. Iemand een idee ga toch echt geen 536 euro betalen voor een fout van hun.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Re: overname internet/telefoon Tele 2
Ik zou ze even schriftelijk laten weten dat jij dit niet in gang hebt gezet, dat het een administratieve dwaling van hun kant is, en dat jij gewoon wilt blijven genieten van je abonnement. Hierbij zou ik dan een kopie van je originele contract doen, en een kopie van (bij voorkeur) je id-bewijs wat je ook gebruikt hebt voor het afsluiten van dat contract.cilla56 schreef:Hoi ik heb een vraag 22-10 kreeg ik een mail van tele2 dat op mijn verzoek mijn abbo wordt overgenomen per 04-11 en aangezoen hij nog loopt moet ik een boete betalen van 536 euro. Alleen heb ik daar nooit om gevraagd en is er geen nieuwe provider.
Heb ze uiteraard gebeld en dan krijg je een zeer vaag verhaal het nieuwe contract staat niet op mijn naam maar ze mogen geen namen doorgeven ook niet van de provider want dat valt onder de privacywet. Maar ik moet zelf even gaan navragen maar ik kan niets doen want krijg geen naam.
Ik heb het idee dat er daar iets fout gegaan is en zij zelf geen idee hebben wat. Heb al via fb een bericht gestuurd maar ze reageren nu niet meer. Iemand een idee ga toch echt geen 536 euro betalen voor een fout van hun.
Alvast bedankt voor het meedenken.
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21
Re: overname internet/telefoon Tele 2
voor je overgenomen wordt krijg je altijd een e-mail of brief en meestal een termijn tot 10 werkdagen om te reageren. indien je op die brief of mail niet reageert zullen ze overgaan tot overname, dan is het te laat. Dit weet ik omdat ik zelf bij een provider werk en dit probleem herken. Je eigen provider kan dit niet ongedaan maken je moet dan zijn bij de nieuwe provider die is de nieuwe eigenaar van de lijn en bepaald alles. Vind het wettelijk zeer slecht geregeld, iedereen kan een aanvraag doen op iemand zijn lijn en dus zijn abonnement laten opzeggen tenzij die persoon reageert binnen de termijn die gesteld wordt. dan wordt het tegen gehouden
Re: overname internet/telefoon Tele 2
Ik heb tele2 gebeld maar de nieuwe provider weet ik niet en tele2 welgert deze ook door te geven. Dus ik kan de nieuwe provider niet melden dat het een onterechte overname is.choocomell schreef:voor je overgenomen wordt krijg je altijd een e-mail of brief en meestal een termijn tot 10 werkdagen om te reageren. indien je op die brief of mail niet reageert zullen ze overgaan tot overname, dan is het te laat. Dit weet ik omdat ik zelf bij een provider werk en dit probleem herken. Je eigen provider kan dit niet ongedaan maken je moet dan zijn bij de nieuwe provider die is de nieuwe eigenaar van de lijn en bepaald alles. Vind het wettelijk zeer slecht geregeld, iedereen kan een aanvraag doen op iemand zijn lijn en dus zijn abonnement laten opzeggen tenzij die persoon reageert binnen de termijn die gesteld wordt. dan wordt het tegen gehouden
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: overname internet/telefoon Tele 2
Tele2 handelt hier onrechtmatig. Ze mogen geen boete opleggen van 536 euro. Daar zijn al meerdere rechterlijke uitspraken maar die lapt Tele2 aan zijn laars.
Verder moet Tele2 bewijzen dat jij hebt opgezegd. En dat kunnen ze niet.
Je kan het beste een e-mail sturen naar Tele2 Webcare en je emailcorrespondentie goed bewaren. Geef aan dat ze dit zelf moeten oplossen en dat je anders een geschil tegen Tele2 aanspant bij de www.sgc.nl
De hele situatie lijkt op slamming: http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... s-slamming
Verder moet Tele2 bewijzen dat jij hebt opgezegd. En dat kunnen ze niet.
Je kan het beste een e-mail sturen naar Tele2 Webcare en je emailcorrespondentie goed bewaren. Geef aan dat ze dit zelf moeten oplossen en dat je anders een geschil tegen Tele2 aanspant bij de www.sgc.nl
De hele situatie lijkt op slamming: http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... s-slamming
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21
Re: overname internet/telefoon Tele 2
Tele2 handelt mogelijk niet fout, bij contractbreuk (waar dit onder waarschijnlijk valt) betaal je degelijk boete. Check je inbox cilla56
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: overname internet/telefoon Tele 2
Je kan hier wel van alles beweren, maar je onderbouwing ontbreekt.
https://www.jurofoon.nl/nieuws/4132-one ... en-telfort
https://www.jurofoon.nl/nieuws/4132-one ... en-telfort
Re: overname internet/telefoon Tele 2
bij contractbreuk (waar dit onder waarschijnlijk valt) betaal je degelijk boete.
En wie breekt het contract dan?
Niet TS.
En wie breekt het contract dan?
Niet TS.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: overname internet/telefoon Tele 2
Sterker nog: bij alle reguliere providers die deelnemen aan de overstapservice moet je je 10 cijferige contractnummer van je oude provider doorgeven. Dit is een extra veiligheidsmaatregel die dit soort ellende moet voorkomen.
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21
Re: overname internet/telefoon Tele 2
Dat is niet meer van toepassing, steekt tegenwoordig heel anders in mekaar. Als een telco verzoek krijgt om de bestaande lijn op te zeggen ivm overname dan zal dit ook uitgevoerd moeten worden (wettelijk zo geregeld). Daarom krijg je een email of brief met daarop de melding dat je lijn opgezegd/overgenomen wordt en of dit terecht is. Zo niet kan je dit laten stoppen. Indien je over die termijn bent die gesteld wordt, kan het niet meer teruggedraaid worden(tot vorige jaar nog wel). Vaak betaal je dan een boete of betaal je door tot je contract afloopt, dit verschilt per provider. Echter cilla56 succes hoop dat je wat met de info kunt.
Laatst gewijzigd door choocomell op 24 okt 2013 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: overname internet/telefoon Tele 2
Bob Schurkjens schreef:Sterker nog: bij alle reguliere providers die deelnemen aan de overstapservice moet je je 10 cijferige contractnummer van je oude provider doorgeven. Dit is een extra veiligheidsmaatregel die dit soort ellende moet voorkomen.
Dit wat Bob zegt , is zeker nog van toepassing, zelf ook nog gehad.
Re: overname internet/telefoon Tele 2
Je moet ze de opdracht geven de lijn opnieuw te laten inschieten. Omdat de lijn werd gekaapt. Da's reden genoeg. En dan maar hopen dat je een goede klantenservice medewerker aan de telefoon krijgt die het begrijpt...cilla56 schreef:Hoi ik heb een vraag 22-10 kreeg ik een mail van tele2 dat op mijn verzoek mijn abbo wordt overgenomen per 04-11 en aangezoen hij nog loopt moet ik een boete betalen van 536 euro. Alleen heb ik daar nooit om gevraagd en is er geen nieuwe provider.
Heb ze uiteraard gebeld en dan krijg je een zeer vaag verhaal het nieuwe contract staat niet op mijn naam maar ze mogen geen namen doorgeven ook niet van de provider want dat valt onder de privacywet. Maar ik moet zelf even gaan navragen maar ik kan niets doen want krijg geen naam.
Ik heb het idee dat er daar iets fout gegaan is en zij zelf geen idee hebben wat. Heb al via fb een bericht gestuurd maar ze reageren nu niet meer. Iemand een idee ga toch echt geen 536 euro betalen voor een fout van hun.
Alvast bedankt voor het meedenken.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: overname internet/telefoon Tele 2
Tele2 is een ontzettende rukprovider die je expres niet per e-mail kan bereiken (en dat voor een internetprovider!).
Zo kun je nooit een klachtdossier opbouwen en dat is ook precies de bedoeling.
Zo kun je nooit een klachtdossier opbouwen en dat is ook precies de bedoeling.
Re: overname internet/telefoon Tele 2
Bob Schurkjens schreef:Tele2 is een ontzettende rukprovider die je expres niet per e-mail kan bereiken (en dat voor een internetprovider!).
Zo kun je nooit een klachtdossier opbouwen en dat is ook precies de bedoeling.
en na een vreselijke chatsessie.. nog steeds geen mailadres of webformulier... Heel apart.Klantenservice consumenten
0900-2411602 (€7,5 ct p/gesprek)*
Maandag t/m zaterdag - 09.00 t/m 21.00 uur
*Zondag - 12.00 t/m 19.00 uur (Alleen voor Televisie, Internet en/of Bellen klanten)
En Martens... tijdens de lijnkaping staat gewoon je telefoonnummer bij je provider op de ACM site. Beetje een vreemd advies, of bedoel je er iets anders mee?
Re: overname internet/telefoon Tele 2
TS is dus verplicht de komende tijd haar brievenbus in de gaten te houden? In de 'hoop' dat er ook echt een brief of mail komt? Alleen maar omdat iemand anders dan zij het contract verbreekt?choocomell schreef:Daarom krijg je een email of brief met daarop de melding dat je lijn opgezegd/overgenomen wordt en of dit terecht is. Zo niet kan je dit laten stoppen. Indien je over die termijn bent die gesteld wordt, kan het niet meer teruggedraaid worden(tot vorige jaar nog wel). Vaak betaal je dan een boete of betaal je door tot je contract afloopt, dit verschilt per provider.
Waarom zou TS een boete moeten betalen als zij het contract niet verbreekt?
Vlgs mij klopt hier geen h*l van.
Kan ook nog zijn dat Tele2 aan de verkeerde persoon (TS dus) de mail heeft gestuurd?
Re: overname internet/telefoon Tele 2
Jolijn schreef:TS is dus verplicht de komende tijd haar brievenbus in de gaten te houden? In de 'hoop' dat er ook echt een brief of mail komt? Alleen maar omdat iemand anders dan zij het contract verbreekt?choocomell schreef:Daarom krijg je een email of brief met daarop de melding dat je lijn opgezegd/overgenomen wordt en of dit terecht is. Zo niet kan je dit laten stoppen. Indien je over die termijn bent die gesteld wordt, kan het niet meer teruggedraaid worden(tot vorige jaar nog wel). Vaak betaal je dan een boete of betaal je door tot je contract afloopt, dit verschilt per provider.
Waarom zou TS een boete moeten betalen als zij het contract niet verbreekt?
Vlgs mij klopt hier geen h*l van.
Kan ook nog zijn dat Tele2 aan de verkeerde persoon (TS dus) de mail heeft gestuurd?
Nee dat is al nagekeken op dit moment is het wachten op 04-11 om te zien wat er gebeurd.
Re: overname internet/telefoon Tele 2
Dat is vrij helder: je wordt afgesloten door de providercilla56 schreef:Jolijn schreef:TS is dus verplicht de komende tijd haar brievenbus in de gaten te houden? In de 'hoop' dat er ook echt een brief of mail komt? Alleen maar omdat iemand anders dan zij het contract verbreekt?choocomell schreef:Daarom krijg je een email of brief met daarop de melding dat je lijn opgezegd/overgenomen wordt en of dit terecht is. Zo niet kan je dit laten stoppen. Indien je over die termijn bent die gesteld wordt, kan het niet meer teruggedraaid worden(tot vorige jaar nog wel). Vaak betaal je dan een boete of betaal je door tot je contract afloopt, dit verschilt per provider.
Waarom zou TS een boete moeten betalen als zij het contract niet verbreekt?
Vlgs mij klopt hier geen h*l van.
Kan ook nog zijn dat Tele2 aan de verkeerde persoon (TS dus) de mail heeft gestuurd?
Nee dat is al nagekeken op dit moment is het wachten op 04-11 om te zien wat er gebeurd.
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21
Re: overname internet/telefoon Tele 2
en wat is het gevolg gaan ze het terugdraaien ? werkt alles weer ?
Re: overname internet/telefoon Tele 2
Alles werkt nog en tele2 heeft een verzoek gedaan om alles terug te draaien. De overname is bedoeld voor de buurvrouw en deze heeft ook gebeld met telford. Dus we zien a.s. maandag anders weer bellen met alle maar de boete hoef ik niet te betalen omdat het niet mijn verzoek is.choocomell schreef:en wat is het gevolg gaan ze het terugdraaien ? werkt alles weer ?
Re: overname internet/telefoon Tele 2
gooi maar in m,n pet, de buurvrouw belt en ts heeft een probleem,cilla56 schreef:Alles werkt nog en tele2 heeft een verzoek gedaan om alles terug te draaien. De overname is bedoeld voor de buurvrouw en deze heeft ook gebeld met telford. Dus we zien a.s. maandag anders weer bellen met alle maar de boete hoef ik niet te betalen niet mijn verzoek is.omdat hetchoocomell schreef:en wat is het gevolg gaan ze het terugdraaien ? werkt alles weer ?