LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overname internet/telefoon Tele 2

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
cilla56
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 dec 2009 14:16

overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door cilla56 »

Hoi ik heb een vraag 22-10 kreeg ik een mail van tele2 dat op mijn verzoek mijn abbo wordt overgenomen per 04-11 en aangezoen hij nog loopt moet ik een boete betalen van 536 euro. Alleen heb ik daar nooit om gevraagd en is er geen nieuwe provider.

Heb ze uiteraard gebeld en dan krijg je een zeer vaag verhaal het nieuwe contract staat niet op mijn naam maar ze mogen geen namen doorgeven ook niet van de provider want dat valt onder de privacywet. Maar ik moet zelf even gaan navragen maar ik kan niets doen want krijg geen naam.

Ik heb het idee dat er daar iets fout gegaan is en zij zelf geen idee hebben wat. Heb al via fb een bericht gestuurd maar ze reageren nu niet meer. Iemand een idee ga toch echt geen 536 euro betalen voor een fout van hun.

Alvast bedankt voor het meedenken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door sjohie »

cilla56 schreef:Hoi ik heb een vraag 22-10 kreeg ik een mail van tele2 dat op mijn verzoek mijn abbo wordt overgenomen per 04-11 en aangezoen hij nog loopt moet ik een boete betalen van 536 euro. Alleen heb ik daar nooit om gevraagd en is er geen nieuwe provider.

Heb ze uiteraard gebeld en dan krijg je een zeer vaag verhaal het nieuwe contract staat niet op mijn naam maar ze mogen geen namen doorgeven ook niet van de provider want dat valt onder de privacywet. Maar ik moet zelf even gaan navragen maar ik kan niets doen want krijg geen naam.

Ik heb het idee dat er daar iets fout gegaan is en zij zelf geen idee hebben wat. Heb al via fb een bericht gestuurd maar ze reageren nu niet meer. Iemand een idee ga toch echt geen 536 euro betalen voor een fout van hun.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik zou ze even schriftelijk laten weten dat jij dit niet in gang hebt gezet, dat het een administratieve dwaling van hun kant is, en dat jij gewoon wilt blijven genieten van je abonnement. Hierbij zou ik dan een kopie van je originele contract doen, en een kopie van (bij voorkeur) je id-bewijs wat je ook gebruikt hebt voor het afsluiten van dat contract.

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door choocomell »

voor je overgenomen wordt krijg je altijd een e-mail of brief en meestal een termijn tot 10 werkdagen om te reageren. indien je op die brief of mail niet reageert zullen ze overgaan tot overname, dan is het te laat. Dit weet ik omdat ik zelf bij een provider werk en dit probleem herken. Je eigen provider kan dit niet ongedaan maken je moet dan zijn bij de nieuwe provider die is de nieuwe eigenaar van de lijn en bepaald alles. Vind het wettelijk zeer slecht geregeld, iedereen kan een aanvraag doen op iemand zijn lijn en dus zijn abonnement laten opzeggen tenzij die persoon reageert binnen de termijn die gesteld wordt. dan wordt het tegen gehouden

cilla56
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 dec 2009 14:16

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door cilla56 »

choocomell schreef:voor je overgenomen wordt krijg je altijd een e-mail of brief en meestal een termijn tot 10 werkdagen om te reageren. indien je op die brief of mail niet reageert zullen ze overgaan tot overname, dan is het te laat. Dit weet ik omdat ik zelf bij een provider werk en dit probleem herken. Je eigen provider kan dit niet ongedaan maken je moet dan zijn bij de nieuwe provider die is de nieuwe eigenaar van de lijn en bepaald alles. Vind het wettelijk zeer slecht geregeld, iedereen kan een aanvraag doen op iemand zijn lijn en dus zijn abonnement laten opzeggen tenzij die persoon reageert binnen de termijn die gesteld wordt. dan wordt het tegen gehouden
Ik heb tele2 gebeld maar de nieuwe provider weet ik niet en tele2 welgert deze ook door te geven. Dus ik kan de nieuwe provider niet melden dat het een onterechte overname is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tele2 handelt hier onrechtmatig. Ze mogen geen boete opleggen van 536 euro. Daar zijn al meerdere rechterlijke uitspraken maar die lapt Tele2 aan zijn laars.

Verder moet Tele2 bewijzen dat jij hebt opgezegd. En dat kunnen ze niet.

Je kan het beste een e-mail sturen naar Tele2 Webcare en je emailcorrespondentie goed bewaren. Geef aan dat ze dit zelf moeten oplossen en dat je anders een geschil tegen Tele2 aanspant bij de www.sgc.nl

De hele situatie lijkt op slamming: http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... s-slamming

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door choocomell »

Tele2 handelt mogelijk niet fout, bij contractbreuk (waar dit onder waarschijnlijk valt) betaal je degelijk boete. Check je inbox cilla56

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan hier wel van alles beweren, maar je onderbouwing ontbreekt.

https://www.jurofoon.nl/nieuws/4132-one ... en-telfort

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door Jolijn »

bij contractbreuk (waar dit onder waarschijnlijk valt) betaal je degelijk boete.

En wie breekt het contract dan?
Niet TS.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sterker nog: bij alle reguliere providers die deelnemen aan de overstapservice moet je je 10 cijferige contractnummer van je oude provider doorgeven. Dit is een extra veiligheidsmaatregel die dit soort ellende moet voorkomen.

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door choocomell »

Dat is niet meer van toepassing, steekt tegenwoordig heel anders in mekaar. Als een telco verzoek krijgt om de bestaande lijn op te zeggen ivm overname dan zal dit ook uitgevoerd moeten worden (wettelijk zo geregeld). Daarom krijg je een email of brief met daarop de melding dat je lijn opgezegd/overgenomen wordt en of dit terecht is. Zo niet kan je dit laten stoppen. Indien je over die termijn bent die gesteld wordt, kan het niet meer teruggedraaid worden(tot vorige jaar nog wel). Vaak betaal je dan een boete of betaal je door tot je contract afloopt, dit verschilt per provider. Echter cilla56 succes hoop dat je wat met de info kunt.
Laatst gewijzigd door choocomell op 24 okt 2013 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:Sterker nog: bij alle reguliere providers die deelnemen aan de overstapservice moet je je 10 cijferige contractnummer van je oude provider doorgeven. Dit is een extra veiligheidsmaatregel die dit soort ellende moet voorkomen.

Dit wat Bob zegt , is zeker nog van toepassing, zelf ook nog gehad.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door Prolix »

cilla56 schreef:Hoi ik heb een vraag 22-10 kreeg ik een mail van tele2 dat op mijn verzoek mijn abbo wordt overgenomen per 04-11 en aangezoen hij nog loopt moet ik een boete betalen van 536 euro. Alleen heb ik daar nooit om gevraagd en is er geen nieuwe provider.

Heb ze uiteraard gebeld en dan krijg je een zeer vaag verhaal het nieuwe contract staat niet op mijn naam maar ze mogen geen namen doorgeven ook niet van de provider want dat valt onder de privacywet. Maar ik moet zelf even gaan navragen maar ik kan niets doen want krijg geen naam.

Ik heb het idee dat er daar iets fout gegaan is en zij zelf geen idee hebben wat. Heb al via fb een bericht gestuurd maar ze reageren nu niet meer. Iemand een idee ga toch echt geen 536 euro betalen voor een fout van hun.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Je moet ze de opdracht geven de lijn opnieuw te laten inschieten. Omdat de lijn werd gekaapt. Da's reden genoeg. En dan maar hopen dat je een goede klantenservice medewerker aan de telefoon krijgt die het begrijpt...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tele2 is een ontzettende rukprovider die je expres niet per e-mail kan bereiken (en dat voor een internetprovider!).

Zo kun je nooit een klachtdossier opbouwen en dat is ook precies de bedoeling.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door Prolix »

Bob Schurkjens schreef:Tele2 is een ontzettende rukprovider die je expres niet per e-mail kan bereiken (en dat voor een internetprovider!).

Zo kun je nooit een klachtdossier opbouwen en dat is ook precies de bedoeling.
Klantenservice consumenten
0900-2411602 (€7,5 ct p/gesprek)*
Maandag t/m zaterdag - 09.00 t/m 21.00 uur
*Zondag - 12.00 t/m 19.00 uur (Alleen voor Televisie, Internet en/of Bellen klanten)
en na een vreselijke chatsessie.. nog steeds geen mailadres of webformulier... Heel apart.

En Martens... tijdens de lijnkaping staat gewoon je telefoonnummer bij je provider op de ACM site. Beetje een vreemd advies, of bedoel je er iets anders mee?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door Jolijn »

choocomell schreef:Daarom krijg je een email of brief met daarop de melding dat je lijn opgezegd/overgenomen wordt en of dit terecht is. Zo niet kan je dit laten stoppen. Indien je over die termijn bent die gesteld wordt, kan het niet meer teruggedraaid worden(tot vorige jaar nog wel). Vaak betaal je dan een boete of betaal je door tot je contract afloopt, dit verschilt per provider.
TS is dus verplicht de komende tijd haar brievenbus in de gaten te houden? In de 'hoop' dat er ook echt een brief of mail komt? Alleen maar omdat iemand anders dan zij het contract verbreekt?
Waarom zou TS een boete moeten betalen als zij het contract niet verbreekt?
Vlgs mij klopt hier geen h*l van.

Kan ook nog zijn dat Tele2 aan de verkeerde persoon (TS dus) de mail heeft gestuurd?

cilla56
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 dec 2009 14:16

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door cilla56 »

Jolijn schreef:
choocomell schreef:Daarom krijg je een email of brief met daarop de melding dat je lijn opgezegd/overgenomen wordt en of dit terecht is. Zo niet kan je dit laten stoppen. Indien je over die termijn bent die gesteld wordt, kan het niet meer teruggedraaid worden(tot vorige jaar nog wel). Vaak betaal je dan een boete of betaal je door tot je contract afloopt, dit verschilt per provider.
TS is dus verplicht de komende tijd haar brievenbus in de gaten te houden? In de 'hoop' dat er ook echt een brief of mail komt? Alleen maar omdat iemand anders dan zij het contract verbreekt?
Waarom zou TS een boete moeten betalen als zij het contract niet verbreekt?
Vlgs mij klopt hier geen h*l van.

Kan ook nog zijn dat Tele2 aan de verkeerde persoon (TS dus) de mail heeft gestuurd?

Nee dat is al nagekeken op dit moment is het wachten op 04-11 om te zien wat er gebeurd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door Har06 »

cilla56 schreef:
Jolijn schreef:
choocomell schreef:Daarom krijg je een email of brief met daarop de melding dat je lijn opgezegd/overgenomen wordt en of dit terecht is. Zo niet kan je dit laten stoppen. Indien je over die termijn bent die gesteld wordt, kan het niet meer teruggedraaid worden(tot vorige jaar nog wel). Vaak betaal je dan een boete of betaal je door tot je contract afloopt, dit verschilt per provider.
TS is dus verplicht de komende tijd haar brievenbus in de gaten te houden? In de 'hoop' dat er ook echt een brief of mail komt? Alleen maar omdat iemand anders dan zij het contract verbreekt?
Waarom zou TS een boete moeten betalen als zij het contract niet verbreekt?
Vlgs mij klopt hier geen h*l van.

Kan ook nog zijn dat Tele2 aan de verkeerde persoon (TS dus) de mail heeft gestuurd?

Nee dat is al nagekeken op dit moment is het wachten op 04-11 om te zien wat er gebeurd.
Dat is vrij helder: je wordt afgesloten door de provider

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door choocomell »

en wat is het gevolg gaan ze het terugdraaien ? werkt alles weer ?

cilla56
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 dec 2009 14:16

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door cilla56 »

choocomell schreef:en wat is het gevolg gaan ze het terugdraaien ? werkt alles weer ?
Alles werkt nog en tele2 heeft een verzoek gedaan om alles terug te draaien. De overname is bedoeld voor de buurvrouw en deze heeft ook gebeld met telford. Dus we zien a.s. maandag anders weer bellen met alle maar de boete hoef ik niet te betalen omdat het niet mijn verzoek is.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: overname internet/telefoon Tele 2

Ongelezen bericht door Har06 »

cilla56 schreef:
choocomell schreef:en wat is het gevolg gaan ze het terugdraaien ? werkt alles weer ?
Alles werkt nog en tele2 heeft een verzoek gedaan om alles terug te draaien. De overname is bedoeld voor de buurvrouw en deze heeft ook gebeld met telford. Dus we zien a.s. maandag anders weer bellen met alle maar de boete hoef ik niet te betalen niet mijn verzoek is.omdat het
gooi maar in m,n pet, de buurvrouw belt en ts heeft een probleem,

Gesloten