Als ik dit zo lees, is dat niet helemaal het geval. En de oosterse uitwisselingsstudenten hier op Larenstein lopen allemaal met smartphones..doctorzorro schreef:Dat weet ik nog niet zo zeker. De trend in azië is op dit moment goedkope featurephones, nokia achtige basistelefoontjes die niks kosten maar allemaal gekke extra's hebben zoals enorme luidsprekers of rare vormen zoals vissen of vogeltjes. Het totaal tegenovergestelde van de gigantische glazen broodplanken die wij hier graag willen hebben. Dat heeft het daar nooit gehaald omdat de gemiddelde aziaat het niet ziet zitten om zo'n enorm ding mee te moeten slepen in het ov. Zie je het voor je, zo'n groepje japanse schoolmeisjes met een ding aan hun oor dat groter is als hun hoofd? Nee, die willen een telefoontje in de vorm van hello kitty, en precies dat krijgen ze daar dus ook. Knalrose hellokitty dumbphones, draaiend op symbian, voor het eerst gebruikt in mijn 7110. Cirkeltje rond.Chocomelk schreef:De Smartpfone..volgens mij ontkom je daar niet meer aan over
jaartje of 2.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oude telefoons en Vodafone
Re: Oude telefoons en Vodafone
-
In de vergelijking is het belangrijkste verschil voor mij de 1000 nummers geheugen van de 7110 tegen de 500 van de Nokia 100. Verder klopt die lijst niet, de 7110 heeft een standbytijd van zeker twee weken op een bps-2 accu, dat was destijds de accu met de meeste lading en die doet het nu nog steeds minstens een week. Een nieuwe kost nu nog steeds een tientje, inderdaad ongeveer hetzelfde bedrag als voor zo'n gooi en smijt nokia maar zeg eens eerlijk, denk je echt dat je voor een tientje net zo'n kwaliteitsproduct in handen krijgt als een Made-in-Germany top-end telefoon van 900 gulden?sjohie schreef:Je kan, net als TS zou kunnen doen, voor ~20 euro een nieuwe Nokia kopen. Die maken naast windows smartphones nog steeds prima niet-smart telefoons, met een accuduur van meerdere weken (en beduidend beter dan een 7110 welke TS zo ophemelt), en berekend op alle GSM frequenties. Sterker nog, zo'n nieuw toestel met accu, is vermoedelijk even duur als een fatsoenlijke vervangende accu voor zo'n oud toestel.Chocomelk schreef:De Smartpfone..volgens mij ontkom je daar niet meer aan over
jaartje of 2.
Die accu's daar kun je veel over schrijven maar de jeugd nu en ook de jongvolwassenen lopen
de hele dag met dat ding in de handen continue whats appen, pingen en weet ik wat allemaal.
Die accu kan niet lang meegaan met wat ze er allemaal mee doen.
de hele dag met dat ding in de handen continue whats appen, pingen en weet ik wat allemaal.
Niet alleen Duitse auto's, ook mijn peugeot 307 heeft een ingebouwde gsm telefoon/navigatie , het z.g. RT3 systeem. Geen gedoe met bluetooth incompatibiliteit, sim kaart erin en hoppa bellen maar.sjohie schreef:
Een carkit zendt uit de op de frequentie van de aangesloten telefoon, dus dat is marketing quatch natuurlijk. Tenzij ze het over compleet ingebouwde GSM-modules hebben, zoals de grote Duitse zakenauto's hebben als kneiterdure optie, maar dat is pas sinds de laatste 5 à 7 jaar, zeg maar de helft van de leeftijd van jouw telefoon.
En dan nog, dit is in de 2e week van oktober breeduit in de pers aan bod geweest, dus afhankelijk van wanneer je je sim-only hebt afgesloten, had je dit ook gewoon kunnen weten.
Ik realiseer me net dat er ook een sim van Vodafone in zit.
Gelukkig prepaid, dus mocht hij straks niet meer werken dan kopen we wel een andere sim...
-
Lees dit bijvoorbeeld maar eens, de dumbphone is nog lang niet klaar en zal nog vele, vele jaren verkrijgbaar zijn:sjohie schreef:Als ik dit zo lees, is dat niet helemaal het geval. En de oosterse uitwisselingsstudenten hier op Larenstein lopen allemaal met smartphones..doctorzorro schreef:Dat weet ik nog niet zo zeker. De trend in azië is op dit moment goedkope featurephones, nokia achtige basistelefoontjes die niks kosten maar allemaal gekke extra's hebben zoals enorme luidsprekers of rare vormen zoals vissen of vogeltjes. Het totaal tegenovergestelde van de gigantische glazen broodplanken die wij hier graag willen hebben. Dat heeft het daar nooit gehaald omdat de gemiddelde aziaat het niet ziet zitten om zo'n enorm ding mee te moeten slepen in het ov. Zie je het voor je, zo'n groepje japanse schoolmeisjes met een ding aan hun oor dat groter is als hun hoofd? Nee, die willen een telefoontje in de vorm van hello kitty, en precies dat krijgen ze daar dus ook. Knalrose hellokitty dumbphones, draaiend op symbian, voor het eerst gebruikt in mijn 7110. Cirkeltje rond.Chocomelk schreef:De Smartpfone..volgens mij ontkom je daar niet meer aan over
jaartje of 2.
http://www.extremetech.com/computing/11 ... rikes-back
-
En voor de échte researchers een thesis over het fenomeen shanzai, goedkope simpelfoontjes verkleed als pakjes sigaretten of stripfiguurtjes, gemaakt door namaakfabrieken die hun eigen modellen losgelaten hebben op de ontwerpen van nokia enzo. Half china loopt met een telefoontje dat eruitziet als een niet bestaand nokia model omdat ze de echt eniet kunnen krijgen en een iphone veel te duur is.
https://publications.theseus.fi/bitstre ... aviour.pdf
https://publications.theseus.fi/bitstre ... aviour.pdf
-
Wat ik ook deed, ook al zette ik alle apps, 3g en wifi/bluetooth uit, dan nog kwam het ding niet verder als anderhalve dag. Alleen het scherm aanzetten om de tijd te lezen kost al meer stroom als een kwartier bellen met een nokia. Dit gaat dan over een sony xperia, op zich geen slecht apparaat maar bij gemiddeld gebruik haalt ie net het begin van de avond en dan moet je als een soort junk op zoek naar een oplader en een uur wachttijd voordat je weer door kan met je zogenaamd mobiele telefoon.Chocomelk schreef:Die accu's daar kun je veel over schrijven maar de jeugd nu en ook de jongvolwassenen lopen
Hoe anders is het met m'n oude nokia:
Ook bij stevig de hele dag bellen is er hooguit 1 streepje van m'n accumeter af en is de tijd tussen twee laadbeurten consequent een week. Donderdag is oplaaddag. Niet dat hij dan echt leeg is maar onder de 3 streepjes vertrouw ik het niet meer...
Je zit appels met peren te vergelijken, een 13 jaar nieuwere smartphone met een vele malen groter (kleuren)scherm, sneller en harder werkende processor, en weet ik wat al niet meer. Overigens is de PS-2 accu, niet de standaard nokia accu voor dat model, dus Je blijft maar dingen erbij halen om jezelf van je gelijk te overtuigen, terwijl je dat volgens de objectieve (je contract) en subjectieve (consensus hier van users) omstandigheden gewoon niet hebt.doctorzorro schreef:Wat ik ook deed, ook al zette ik alle apps, 3g en wifi/bluetooth uit, dan nog kwam het ding niet verder als anderhalve dag. Alleen het scherm aanzetten om de tijd te lezen kost al meer stroom als een kwartier bellen met een nokia. Dit gaat dan over een sony xperia, op zich geen slecht apparaat maar bij gemiddeld gebruik haalt ie net het begin van de avond en dan moet je als een soort junk op zoek naar een oplader en een uur wachttijd voordat je weer door kan met je zogenaamd mobiele telefoon.Chocomelk schreef:Die accu's daar kun je veel over schrijven maar de jeugd nu en ook de jongvolwassenen lopen
Hoe anders is het met m'n oude nokia:
Ook bij stevig de hele dag bellen is er hooguit 1 streepje van m'n accumeter af en is de tijd tussen twee laadbeurten consequent een week. Donderdag is oplaaddag. Niet dat hij dan echt leeg is maar onder de 3 streepjes vertrouw ik het niet meer...
Heb niet alles door gelezen. maar dan ben ik beniwud wat er nog wel bij vodaphone zou werken. (ben er al een tijd weg hoor) want een smartphone wil je gewoon niet. gebruik zelf nog simpele nokia 6300 dacht ik. En die toestelen zijn goed genoeg voor mobiel. Smartphone wil je toch niet om meer redenen, vooral omdat ze niks toe voegen.
Zou slechte zaak zijn bij vodaphobe, trouwens als je en sim only koopt, mag je er vanuit gana dat het gewoon werkt in ene mobiele telefoon. mits het op de verpakking duidelijk staat.
Zou slechte zaak zijn bij vodaphobe, trouwens als je en sim only koopt, mag je er vanuit gana dat het gewoon werkt in ene mobiele telefoon. mits het op de verpakking duidelijk staat.
Vereiste nr. 1 van een telefoon: bellen en gebeld worden.
Al het andere is extra.
Al het andere is extra.
-
Juistem. Des te vreemder dat vodafone dan uitgerekend dat veranderd en de rekening bij mij legt.Jolijn schreef:Vereiste nr. 1 van een telefoon: bellen en gebeld worden.
Al het andere is extra.
welke rekening |??doctorzorro schreef:Juistem. Des te vreemder dat vodafone dan uitgerekend dat veranderd en de rekening bij mij legt.Jolijn schreef:Vereiste nr. 1 van een telefoon: bellen en gebeld worden.
Al het andere is extra.
Uiteraard verandert er de komende jaren veel op gebied van mobiele telefonie, de ontwikkeling staat niet stil, de :: oude phones :: zullen tzt niet meer bruikbaar zijn
Mag iedereen dit voor zichzelf uitmaken?Jolijn schreef:Vereiste nr. 1 van een telefoon: bellen en gebeld worden.
Al het andere is extra.
Met deze redenatie zou namelijk een bakkelieten telefoon met een draadje ook prima voldoen ( de basisfunctie werkt namelijk ). En toch neemt niemand hier meer genoegen mee... Eisen passen zich dus aan aan de tijd..
Exact, maar je zal altijd mensen houden die toch terug willen naar die goede oude tijd.Har06 schreef:welke rekening |??doctorzorro schreef:Juistem. Des te vreemder dat vodafone dan uitgerekend dat veranderd en de rekening bij mij legt.Jolijn schreef:Vereiste nr. 1 van een telefoon: bellen en gebeld worden.
Al het andere is extra.
Uiteraard verandert er de komende jaren veel op gebied van mobiele telefonie, de ontwikkeling staat niet stil, de :: oude phones :: zullen tzt niet meer bruikbaar zijn
Net zoals de overgang naar digitale tv niet door iedereen gewaardeerd wordt.. Ook daar zal op een gegeven moment een keer een deel van de tv's niet meer werken.
Als je met een mobiele telefoon/smartphone niet meer kunt bellen/gebeld kan worden, kan het apparaat beter anders genoemd worden. Dan kan zo'n ding niet wat je van de naam zou verwachten.angel1978 schreef:Mag iedereen dit voor zichzelf uitmaken?Jolijn schreef:Vereiste nr. 1 van een telefoon: bellen en gebeld worden.
Al het andere is extra.
Met deze redenatie zou namelijk een bakkelieten telefoon met een draadje ook prima voldoen ( de basisfunctie werkt namelijk ). En toch neemt niemand hier meer genoegen mee... Eisen passen zich dus aan aan de tijd..
Het ding werkt toch gewoon?Jolijn schreef:Als je met een mobiele telefoon/smartphone niet meer kunt bellen/gebeld kan worden, kan het apparaat beter anders genoemd worden. Dan kan zo'n ding niet wat je van de naam zou verwachten.angel1978 schreef:Mag iedereen dit voor zichzelf uitmaken?Jolijn schreef:Vereiste nr. 1 van een telefoon: bellen en gebeld worden.
Al het andere is extra.
Waarom dan anders noemen?
Vlgs mij praten we langs elkaar heen.angel1978 schreef:Het ding werkt toch gewoon?Jolijn schreef:Als je met een mobiele telefoon/smartphone niet meer kunt bellen/gebeld kan worden, kan het apparaat beter anders genoemd worden. Dan kan zo'n ding niet wat je van de naam zou verwachten.angel1978 schreef: Jolijn schreef:
Vereiste nr. 1 van een telefoon: bellen en gebeld worden.
Al het andere is extra.
Mag iedereen dit voor zichzelf uitmaken?
Waarom dan anders noemen?
Ik bedoel in het algemeen dat je met een mobiele telefoon/smartphone moet kunnen bellen/gebeld worden. Als dat niet meer kan, bijv. door de goeie nieuwe tijd waarin niemand meer gaat bellen, maar whaptsappen enz., dan kun je de telefoon beter anders noemen (gezien de betekenis van het woord telefonie).
En de Nokia van TS doet het idd nog wel, maar binnenkort niet meer bij Vodafone.
Ik heb het idee dat een smartphone toch al een aangepaste naam is ( voor de extra functies ).Jolijn schreef:
Vlgs mij praten we langs elkaar heen.
Ik bedoel in het algemeen dat je met een mobiele telefoon/smartphone moet kunnen bellen/gebeld worden. Als dat niet meer kan, bijv. door de goeie nieuwe tijd waarin niemand meer gaat bellen, maar whaptsappen enz., dan kun je de telefoon beter anders noemen (gezien de betekenis van het woord telefonie).
En de Nokia van TS doet het idd nog wel, maar binnenkort niet meer bij Vodafone.
Dat de ts een andere telefoon wil gebruiken dan in 1e instantie bedoeld is, is de keuze van de TS.
De combinatie van provider, abonnement en telefoon zijn allemaal keuzes waarvan de verantwoordelijkheid bij de TS ligt. Deze wil alleen daarna het niet werken ( uitkomst van de eigen keuzes ) op een ander afschuiven.
Ja, smartphone lijkt mij ook een aangepaste naam voor al die extra functies. Toch extra. De belfunctie (ook al staat die niet op nr. 1 bij veel - de meeste ?- gebruikers) zal er toch op moeten blijven om de naam te rechtvaardigen.
Toen TS de keuze maakte om betr. contract af te sluiten, kon dat contract nog gebruikt worden voor de telefoon waar hij de laatste maanden mee belde.
Dat de ts een andere telefoon wil gebruiken dan in 1e instantie bedoeld is
Bedoeld waarvoor?
Een Sim-only ( ook die van Vodafone) is toch niet specifiek voor niet 900 telefoons?
Toen TS de keuze maakte om betr. contract af te sluiten, kon dat contract nog gebruikt worden voor de telefoon waar hij de laatste maanden mee belde.
Bedoeld waarvoor?
Een Sim-only ( ook die van Vodafone) is toch niet specifiek voor niet 900 telefoons?
Ook als GSM telefonie niet meer wordt ondersteund kan je nog altijd telefoneren: Skype, Google Talk, etc.Jolijn schreef:Ja, smartphone lijkt mij ook een aangepaste naam voor al die extra functies. Toch extra. De belfunctie (ook al staat die niet op nr. 1 bij veel - de meeste ?- gebruikers) zal er toch op moeten blijven om de naam te rechtvaardigen.
Bedoeld waarvoor?