LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Dexia betaalde bedragen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
pentagonia

Garantie Dexia betaalde bedragen

Ongelezen bericht door pentagonia »

Beste mensen,

nu een aantal voor gedupeerden positieve berichten in de media zijn terug te vinden begin ik mij zorgen te maken. Destijds heb ik de volledige schuld aan Dexia onder protest over gemaakt. Is er een mogelijkheid om een soort van garantie af te dwingen, dat Dexia, indien zij de rechtzaken verliest en eventuele terugbetalingen moet verrichten, zij deze betalingen ook daadwerklijk zal gaan doen?

croosjes

Re: Garantie Dexia betaalde bedragen

Ongelezen bericht door croosjes »

is al gedaan

justice man 007

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Bedoel je die bankgarantie van de moedermaatschappij van Dexia van een jaar of twee terug?

m.v.g. justice man

impact

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

pentagonia

Bedankt voor de reacties, maar dit geeft nog niet voldoende duidelijkheid. Ik ben niet ingegaan op het dexia aanbod, maar heb mijn restschuld "gewoon" onder protest voldaan. Nu is de vraag welke garantie er is getroffen, welke acties ik moet nemen om die garantie te laten gelden en op welk moment?

indy

Ongelezen bericht door indy »

Ik vraag mij af of mensen die net als ik zijn ingegaan op het aanbod nu voor een verloren zaak vechten, we hebben onder druk getekent omdat we het niet aan konden om met deurwaarders te maken te krijgen.
Wie weet of de rechtspraak ook voor ons geld als Dexia het geld terug moet betalen.

cornelis

Ongelezen bericht door cornelis »

Misschien ondanks dat we op het aanbod zijn ingegaan,toch niets betalen,worden we vanzelf gedagvaard,kunnen we alsnog ons verhaal doen.
groetjes.

indy

Ongelezen bericht door indy »

Ik durf dat niet zover te laten komen, al betaal ik wel heel onregelmatig en krijg aanmaningen.
Ik ben bang voor de deurwaarder omdat ik dan nog verder in de schulden kom door de deurwaarderskosten.
Heb indertijd dexia winstverdriedubbelaar genomen , juist om na 3 jaar andere schulden mee af te kunnen lossen, toen hadden we dus al veel schulden, daarom vindt ik het krom van dexia dat ze ons deze, voor hun lening, hebben aangeboden, want waar krijg je nou een lening als je zoveel schulden hebt, nergens toch.
Dus daar blijkt uit dat ze niet aan hun zorgplicht hebben voldaan.

killercat

Ongelezen bericht door killercat »

Ook wij hebben inmiddels onze restschuld betaald aan Dexia (van een Triple Effect afgesloten via PMA Consultancy), natuurlijk ook onder protest en onder behoudt van alle rechten (hopelijk is dat mogelijk). Wij hadden helaas geen keus, zitten midden in de aankoop van een nieuw huis en kunnen dus absoluut geen negatieve BKR registratie gebruiken. Helaas zagen wij geen andere optie.

Groeten

pentagonia

Nogmaals. Bedankt voor de reacties, maar dit geeft nog niet voldoende duidelijkheid. Ik ben niet ingegaan op het dexia aanbod, maar heb mijn restschuld "gewoon" onder protest voldaan. Nu is de vraag welke garantie er is getroffen, welke acties ik moet nemen om die garantie te laten gelden en op welk moment?

Scheveninger

Ongelezen bericht door Scheveninger »

Beste Pentagonia,

Het allerbeste wat jij nu kunt doen is volgens mij wachten. Wacht tot Dexia verloren heeft en ga dan je geld terugeisen. Natuurlijk heb je een probleem en je zult zeker niet de enige zijn die voor deze 'oplossing' gekozen heeft (vooral door dat geweldige advies van de SLV) maar bedenk je anderszijds dat anderen nu voor jou het werk opknappen en jij niet hoeft in te zitten over deurwaarders en restschulden die door incassokosten hoger en hoger oplopen. Ik hoop van harte voor je dat je je centjes terugkrijgt. Houd moed.

Verder aan iedereen die nog geen regeling met Dexia heeft getroffen: gisteren een nieuwe rekening geopend bij een bank en geen enkel probleem. Ja, wel mijn BKR-registratie tegengekomen maar toen ik het woord "Dexia" liet vallen zei de behandelend medewerker "o, laat dan verder maar zitten qua uitleg, u heeft groot gelijk dat u niet betaalt, een stelletje boeven zijn het".

pentagonia

Dank voor de opbeurende woorden, zowel in de zin van het opbrengen van geduld door het advies van SLV als ten aanzien van de BKR registratie. Het blijkt maar dat een dusdanig probleem is dat er maatschappelijke acceptatie ontstaat. Zijn er nog anderen met een advies?

Joshua

Ongelezen bericht door Joshua »

TOETSING VAN SOLVABILITEIT
De risico=s waarmee vandaag de dag elke beslissing op het gebied van financieel beleid gepaard gaat, zijn erg belangrijk: de geldbedragen die op het spel staan zijn hoog en men kan niet altijd vertrouwen op standvastige handelsrelaties op lange termijn noch over voldoende informatie omtrent de financieringsaanvrager, of het nu om een vennootschap of om een particulier gaat. Een fout in de informatieverwerving vóór de beslissing kan wezenlijke verliezen van geld en vertrouwen in degene of degenen die de verkeerde beslissing nemen tot gevolg hebben.

Voor de geldlener, gevolmachtigde of ondertekenaar die ervoor wil zorgen risico’s te minimaliseren levert Link Technologies uitgebreide kern- en achtergrondinformatie, inclusief informatie over persoonlijke en bedrijfsreputatie, financiële en professionele staat van dienst, registers van rechtsgeschillen, openstaande lasten, rechtszaken, sociaal en politiek klimaat en andere bestaande en/of potentiële problemen.

De nederlandse bank staat volgens mij garant voor geregistreerde banken.
Als het fout gaat betaald de staat wij met z'n allen dus.

http://www.dexia.com/n/docs/nl_prudential.pdf

KREDIET risico Dexia
Einde 2003 werden de volgende bedragen toegewezenaan de diverse metiers:
Financiële dienstverlening aan de publieke sector,financiering van projecten en credit enhancement:3,71 miljard EUR (ongewijzigd t.o.v. 31 december2002). De behoeften die te maken hebben met de groei van het metier worden gecompenseerd door de daling van de USD.
Financiële dienstverlening aan de retailcliënteel: 1,80 miljard EUR (tegen 1,75 miljard EUR op31 december 2002). Deze stabiele evolutieweerspiegelt de succesvolle integratie van deactiviteit van commerciële bank van BACOB Banken van de verzekeringsactiviteit.
Financieel beheer: 0,45 miljard EUR (tegen0,61 miljard EUR op 31 december 2002). Deze daling is het gevolg van een inkrimping van de activiteitenin Nederland en ook van de makelaardij (brokerage).
Thesaurie en financiële markten: 0,85 miljard EUR(tegen 1,18 miljard EUR op 31 december 2002).Deze daling is het gevolg van het bewustterugschroeven van de credit spread portfolio en vande stopzetting van het beheer voor eigen rekening.
Eigen vermogen dat niet aan de metiers werdtoegewezen: EUR 1,00 miljard (tegen 0,81 mil-jard EUR op 31 december 2002).
Het eigen vermogen is groter dan het economisch eigenvermogen dat vereist is voor de rampenscenario’swaarmee rekening wordt gehouden. Dit overschot is noodzakelijk voor het handhaven van de solvabiliteit ende rating van Dexia op het gewenste peil.

Ratings De hoge ratings wijzen op de financiëlesoliditeit van de groep Dexia. In 2003 handhaafden Moody’s en S&P’s hun rating en behield Fitch zijn rating AA+.De ratings van FSA en Dexia Municipal Agency zijn de beste die kunnen worden toegekend aan een tegenpartij (Aaa/AAA/AAA door Moody’s, Standard & Poor’s en Fitch). Dankzij deze ratings kan de Groep de middelen die zij nodig heeft, inzamelen tegen de best mogelijke voorwaarden inzake prijs en volume (zie financieel profiel).De kwaliteit van de activa blijft hoog: de dekkingsratio van de dubieuze of niet-invorderbare kredieten (0,44 %van het uitstaande brutobedrag) ligt zeer laag en dedekkingsratio weerspiegelt het voorzichtig beleid vanDexia m.b.t. de follow-up van genoemde kredieten.
Risicogewogen activa(in miljoenen EUR)2000200120022003Voor 20 % gewogen tegenpartijen23 48528 29729 67328 772Voor 50 % gewogen tegenpartijen5 8549 96810 10310 190Voor 100 % gewogen tegenpartijen38 38357 26761 20157 717Handelsportefeuille6 2868 1018 3889 861Totaal74 007103 633109 365106 540
Kwaliteit van de activa(in miljoenen EUR)2000 2001 (1) 2002 (1)2003 (1)Dubieuze kredieten 6661 0641 153991
Niet-invorderbare kredieten 239833789717
Waardeverminderingen(2)5881 2661 3201 243
Niet-invorderbare kredieten / uitstaande brutovorderingen 0,18 % 0,54 % 0,50% 0,44 %
Dekkingsratio 65,0% 66,7% 68,0% 72,80 %(1) Met inbegrip van Artesia BC.(2)
Zonder de algemene voorziening tot dekking van potentiële risico’s m.b.t. Legiolease-producten.
Bij ontstentenis van specifieke kapitaaltransacties in2003 is het eigen vermogen Tier 1 toegenomen met3,1 % dankzij de overgedragen winst.

De ratio m.b.t. de toereikendheid van het eigenvermogen en het kapitaal nemen fors toe. Dat heeft te maken met het groter relatief aandeel van de risico’s op de lokale besturen (die een kleinere weging hebben) inde verbintenissen van Dexia.R i s i c o b e h e e r

Kortom het doet pijn maar eigen vermogen voldoende.
LS
Nu ik het stuk over Dubieuze kredieten zie moest ik onbedoeld aan onze fanatieke Dubio denken.
Zou het zo zijn dat hij elke dag de toenemende Dubieuze kredieten moet tellen?
Warm he Dubio?
Laatst gewijzigd door Joshua op 06 aug 2004 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Scheveninger

Ongelezen bericht door Scheveninger »

Sterker nog: deze bankmedewerker vertelde me dat alle grote Nederlandse banken met het Dexia-verhaal in de maag zitten omdat daardoor het vertrouwen van de gewone man in het bankwezen aanzienlijk is afgenomen.

pentagonia

In de hoop nog een antwoord te krijgen waar ik mee verder kan.....

Math

Ongelezen bericht door Math »

Het enigste wat ik je kan zeggen is dat je je inleg kunt vergeten, de restschuld zal hoe het nu uitziet worden kwijtgescholden vooral voor de eegaleasers onder ons. En als het ooit tot terugbetaling van de inlegkomt dat trek je al lang van Drees ald die pot tenminste niet leeg is tegen die tijd.

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Geachte Pentagonia,

U kunt het ook zo zien, U hebt netjes betaald en daarmee aan al Uw wettelijke verplichtingen voldaan. Mocht Dexia op wat voor manier dan ook in gebreke zijn gebleven dan kan U niets verweten worden. Dat is een pluspunt!

Vr gr
Pluutje

Gesloten