LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Dijk Educatie

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Tasha1975

Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door Tasha1975 »

Ik wil mij graag uitspreken over de zeer slechte service van Van Dijk Educatie.

Mijn zoon en ik gaan beiden naar school. Ik heb onze boeken apart besteld. Wij hadden dezelfde boeken voor Nederlands nodig, maar later bleek dat ik de boeken toch niet nodig had. Mijn boeken heb ik eerder besteld dan die van mijn zoon. Ik dacht dus, als de boeken van mijn zoon binnen komen stuur ik die gelijk terug. Zodat ik mijn geld terug kan krijgen. De boeken kostten €37,50. Zo gezegd, zo gedaan. Zoals de boeken binnen zijn gekomen, zo heb ik ze weer in dezelfde doos ingepakt en terug gestuurd naar Van Dijk. Het ging om 2 boeken die samen in folie verpakt waren. Op de folie zat de licentie voor online Student. Niet echt slim (misschien is dit met voorbedachte raden), maar goed. Voor de duidelijkheid, de boeken waren niet nodig en zijn eigenlijk in de doos gebleven, waarin ze binnen zijn gekomen. Ik heb ze niet gebruikt of wat dan ook. Heb ze misschien 2 x in mijn handen gehad. Enfin. De porto kosten voor retourzending waren voor mij. Wat ik al niet echt service kan noemen. Ik heb netjes een bevestiging gekregen dat ze de boeken hebben ontvangen en dat er creditering zal plaatsvinden. Vervolgens krijg ik enkele weken later een mail dat ze de boeken niet volledig terug hebben ontvangen. De licentie voor Online Student ontbrak. Ze konden mij daarom niet het volledige bedrag terug geven. Ze hebben daarom de boeken getaxeerd op een bedrag van € 6,59. Ik kon kiezen of het taxatiebedrag accepteren of dat ik de boeken retour wilde ontvangen waar ze ook nog verzendkosten van € 3,40 in voor rekening brengen. Nou ik wist niet wat ik las. En heb ze natuurlijk gebeld. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik de boeken in de verpakking retour heb gestuurd. De licentie zat er op geplakt dus die kon onmogelijk ontbreken. Hier zou ik over terug gebeld worden, maar na een week wachten heb ik toch maar zelf weer gebeld. Er werd mij duidelijk gemaakt dat ze de boeken zonder de folie eromheen hebben ontvangen. En dat de dame die ik aan de telefoon had zelf met haar eigen ogen de boeken had gezien. Ik dacht nou je kan me nog meer wijs maken, maar ik weet dat ik de boeken zo volledig als ik ze heb ontvangen terug heb gestuurd. En wilde tocht echt mijn 37,50 euro terug. Het was helaas mijn woord tegen die van hun. Na lang halen en trekken heb ik uit frustratie maar aangegeven dat ik de boeken terug wil ontvangen. Ik had ook nog aangegeven dat ik dit echt een boevenstreek vindt. Ik weet niet wat er daar allemaal gebeurd, maar echt pluis is het niet. Ik ga toch niet met mijn gezonde verstand portokosten betalen voor zgn. "gebruikte boeken" die ik retour zend naar Van Dijk en weet dat ik er niet veel geld voor terug kan krijgen. Terwijl ik dan weet dat als ik ze tweedehands zou verkopen meer voor kon krijgen. Deze boeken hebben mij nu meer dan 37,50 gekost. De portokosten, telefoonkosten en nog eens verzendkosten. En ik krijg ze ook nog eens onvolledig terug. Je begrijpt dat ik totaal niet blij ben met dit bedrijf en zal er ook nooit meer wat bestellen. Over de klantenservice ben ik al helemaal niet te spreken. Ik ben nergens over te spreken en ben vreselijk boos. Maar dit kan Van Dijk totaal niks schelen. Zoals ik al de berichten hier op Radar lees, zijn er genoeg mensen die klachten hebben over hun. Ze deugen van geen kanten.

IK BESTEL NOOIT MEER BIJ VAN DIJK!!

okkies1970

Re: Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door okkies1970 »

Zie hieronder een klacht zoals ik die bij deze zichzelf noemende klantenservice heb neergelegd.Herkenbaar?

Beste "klantenservice",

Nogmaals de situatie. Wij bestellen een boek wat door van Dijk vanwege ondeugdelijke verpakking niet aangetekend wordt geleverd en daardoor breuk veroorzaakt. De fout begint dus bij van Dijk waardoor wij als klant een probleem hebben.
Het complete pakket boeken is door ons netjes voldaan voor levering.

Wij maken hier melding van en ons wordt gezegd dat een nieuwe exemplaar wordt verstuurd en dat de breuk retour mag. Geen probleem. Wij hoeven dit niet te betalen volgens de klantenservice die de bestelling verwerkt.

Vervolgens krijgen wij weken later het beloofde boek en is de breuk door ons zoals afgesproken op jullie verzoek retour gestuurd. Van Dijk geeft aan niets te hebben ontvangen en wij zorgen voor een vermissingsformulier bij PTT post.

Vervolgens zegt van Dijk dat er een factuur openstaat.

Wat ik merk dat van Dijk alle consequenties bij mij als klant legt en niet mee werkt aan een klantvriendelijk oplossing. Zij legt het risico volledig bij de klant en blijft star in haar procedure. Ik zie dit niet als klantenservice maar voel me slachtoffer van tegenwerking. Alle reacties n.a.v. het probleem geven mij als klant een gevoel van machteloosheid en niet gehoord worden. Daar heb ik als klant last van en volgens mij is dat niet de opzet van jullie "klantenservice"

Kortom, van Dijk veroorzaakt een probleem en de klant wordt bij van Dijk de dupe.

Omdat dit door van Dijk tot nu toe niet naar redelijkheid wordt opgelost en ik mijn vertrouwen als klant verlies heb ik inmiddels ervoor gekozen om met dit verhaal naar de klachtencommissie van een bekende consumentenbond te stappen. Het gaat mij puur om het principe dat ik als klant de dupe ben geworden van nalatigheid en onduidelijke communicatie.

Ik verwacht als reactie op deze mail alsnog een oplossing en geen standaard antwoord die vasthoud aan een openstaande factuur met dreigende incasso verhoging. Lukt dat?

ellemiekweidema

Ongelezen bericht door ellemiekweidema »

Ongelofelijk wat een nare organisatie! Ik heb ook zojuist gebeld met van Dijk en ze zeggen maar wat daar. Het ligt sowieso nooit aan hun. Ik krijg mijn geld niet terug en ik moet nog 3,40 porto betalen!! Nederland op zijn smalst! Zijn er alternatieven voor van Dijk? Met een. Monopoliepositie hoef je natuurlijk geen service te verlenen!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

ellemiekweidema schreef:Met een. Monopoliepositie hoef je natuurlijk geen service te verlenen!
Ik denk dat daar het probleem ligt.

Eigenlijk zijn alle schoolboeken onredelijk kostenverhogend.

Waarom geen licentiesysteem. Een school welke een bepaald boek voorschrijft betaalt per leerling licentiekosten aan de auteur (en incasseert dat bij de leerling). Vervolgens krijgt de leerling het e-book.

Dan hebben we geen van dijk meer nodig

Tasha1975

Ongelezen bericht door Tasha1975 »

Het doet wonderen om "Tros Radar" te gebruiken.

Ik heb ze alsnog een mail gestuurd dat ik wens het volledige bedrag terug te ontvangen. Na een aantal dagen kreeg ik een mail terug met als onderwerp 'u krijgt geld van ons' :shock: . En ja hoor het volledige bedrag. Geweldig!! Ik ben weer blij :D , maar ik ga volgend school heel erg mijn best doen om de schoolboeken voor mijn zoon niet bij Van Dijk te bestellen. Ik snap niet dat de scholen bij zo'n bedrijf zijn aangesloten. Maar goed....

Ontevredenvandijk

Ongelezen bericht door Ontevredenvandijk »

Ik heb digitale boeken besteld bij Van Dijk, echter geen activeringscodes ontvangen.
Van Dijk geeft zelf telefonisch aan dat de boeken nooit geactiveerd zijn dus
ik heb geen product afgenomen. Nu vraag ik om de codes maar dan moet ik
opnieuw de boeken gaan kopen want het had binnen dertig dagen bekend moeten zijn!?

Oorzaak is dat mijn zoon laat is ingestoken in de nieuwe opleiding en alles via een blackboard
leerde en laat ontdekte dat hij digitaal de boeken heeft. Echter codes hebben wij nooit ontvangen
en Van Dijk stelt dat die via de reguliere post zijn verstuurd!???? Zij kunnen dat niet aantonen en
via bellen en een klachtenformulier response laten zij weten dat dat dan pech is!!!!!!

Wat een slechte service, zakelijk met een jurist gesproken en die geeft aan dat dit juridisch niet juist is. Echter de kosten om dit aan te vechten zijn hoger dan de boekenprijs.

Wat een ongekend slechte behandeling van klachten bij Van Dijk, en mijn zoon is de dupe!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Uw zoon is de dupe, maar wanneer je weet dat je activeringscodes moet ontvangen, en je langer dan 30 dagen wacht voordat je reageert, dan moet je niet alleen naar een ander wijzen.

Aan de andere kant lijkt het mij een administratieve handeling om opnieuw de code te versturen, dus een gering bedrag aan administratiekosten lijkt mij redelijk.

Gesloten