LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vlucht gemist door onredelijk grondpersoneel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
mooiebaas

vlucht gemist door onredelijk grondpersoneel

Ongelezen bericht door mooiebaas »

Beste mensen,

Ik had laatst een vlucht geboekt via cheaptickets, met transavia. Ik was op tijd aangekomen voor de vlucht, enkel mijn bagage paste net, net niet in de box die de maximale afmetingen mat. Daarom heb ik een extra trui eruit gehaald en aangetrokken, en 2 boeken op a5 formaat in mijn jaszakken gestoken. Toen paste mijn bagage wel. Helaas was mevrouw van de kaartjes erg kinderachtig en zei dat ik het in mn tas moest stoppen. Ik vertelde haar dat ik volgens de wet zelf mag bepalen wat ik op mijn persoon draag. Als een kind zo blij met haar macht stuurde ze me de rij uit om het maar te regelen. ik ben opnieuw in de rij gaan staan, en na veel gezeik liet ze me uiteindelijk door. Echter werd toen omgeroepen dat ik nog 1 minuut had om me te melden bij de gate. Uiteraard wilde de security nog even in mijn bagage rommelen en mij fouilleren. Het was 2-3 minuten voor vluchttijd en ze wilden me niet meer toelaten. Ze reageerden erg onbegripvol en concludeerden dat ik te laat aankwam, zonder te luisteren naar mijn verhaal. Ze zeiden in eerste instantie dat het vliegtuig al vertrokken was. Nadat ik heb gesmeekt roepten ze het vliegtuig nog op of ik er nog in kon. Maar nee, de deuren waren net gesloten. Dankzij hun leugen dat het vliegtuig gesloten was.

Ik werd weggestuurd door het gatepersoneel en heb gemaild en gebeld met transavia. Niet hun verantwoordelijkheid, maar van viggo, het grondpersoneel van Eindhoven airport. Ook mag ik annuleringskosten gaan betalen voor de terugvlucht.

Lang verhaal kort: Ik ben door een kinderachtig mens dat ter plekke nieuwe regels zat te verzinnen, belemmerd tot instappen van de vlucht. Vakantie verpest, veel stress, heb een nacht niet geslapen om de vlucht te kunnen halen dus volgende dag lag ik er af.
Het leuke was dat ze niet eens haar werk heeft verricht, ze heeft mijn kaartje niet gescand toen ik doorliep. Waarschijnlijk wist ze al dat ik de vlucht niet ging halen.

Wat moet ik nu doen?
1. Kan ik bij de luchtvaartautoriteit aankloppen voor een specifiek geval? Ik was technisch gezien niet helemaal op tijd bij de gate, namelijk 3 minuten voor vertrek.
2.Krijg ik een boete als ik niet kom opdagen?
3. Hoeveel kans maak ik als ik een rechtzaak start, op gronde van onbillijk handelen van de kaartjesknipster voor:
- niet gebruik kunnen maken van vlucht
- reiskosten
- tijdverlies
- emotionele schade
- vakantie niet kunnen doen (wellicht te scharen onder hierbovengenoemd punt)
Het lastige is dat ik met 2 partijen te maken heb. Viggo & Transavia. Viggo is in eerste instantie degene die fout zat, maar transavia geeft mij de vlucht. Klacht & schadeclaim richten aan viggo?

sjohie

Re: vlucht gemist door onredelijk grondpersoneel

Ongelezen bericht door sjohie »

mooiebaas schreef:Beste mensen,

Ik had laatst een vlucht geboekt via cheaptickets, met transavia. Ik was op tijd aangekomen voor de vlucht, enkel mijn bagage paste net, net niet in de box die de maximale afmetingen mat. Daarom heb ik een extra trui eruit gehaald en aangetrokken, en 2 boeken op a5 formaat in mijn jaszakken gestoken. Toen paste mijn bagage wel. Helaas was mevrouw van de kaartjes erg kinderachtig en zei dat ik het in mn tas moest stoppen. Ik vertelde haar dat ik volgens de wet zelf mag bepalen wat ik op mijn persoon draag. Als een kind zo blij met haar macht stuurde ze me de rij uit om het maar te regelen. ik ben opnieuw in de rij gaan staan, en na veel gezeik liet ze me uiteindelijk door. Echter werd toen omgeroepen dat ik nog 1 minuut had om me te melden bij de gate. Uiteraard wilde de security nog even in mijn bagage rommelen en mij fouilleren. Het was 2-3 minuten voor vluchttijd en ze wilden me niet meer toelaten. Ze reageerden erg onbegripvol en concludeerden dat ik te laat aankwam, zonder te luisteren naar mijn verhaal. Ze zeiden in eerste instantie dat het vliegtuig al vertrokken was. Nadat ik heb gesmeekt roepten ze het vliegtuig nog op of ik er nog in kon. Maar nee, de deuren waren net gesloten. Dankzij hun leugen dat het vliegtuig gesloten was.

Ik werd weggestuurd door het gatepersoneel en heb gemaild en gebeld met transavia. Niet hun verantwoordelijkheid, maar van viggo, het grondpersoneel van Eindhoven airport. Ook mag ik annuleringskosten gaan betalen voor de terugvlucht.

Lang verhaal kort: Ik ben door een kinderachtig mens dat ter plekke nieuwe regels zat te verzinnen, belemmerd tot instappen van de vlucht. Vakantie verpest, veel stress, heb een nacht niet geslapen om de vlucht te kunnen halen dus volgende dag lag ik er af.
Het leuke was dat ze niet eens haar werk heeft verricht, ze heeft mijn kaartje niet gescand toen ik doorliep. Waarschijnlijk wist ze al dat ik de vlucht niet ging halen.

Wat moet ik nu doen?
1. Kan ik bij de luchtvaartautoriteit aankloppen voor een specifiek geval? Ik was technisch gezien niet helemaal op tijd bij de gate, namelijk 3 minuten voor vertrek.
3. Hoeveel kans maak ik als ik een rechtzaak start, op gronde van onbillijk handelen van de kaartjesknipster voor:
- reiskosten
- tijdverlies
- emotionele schade
Het lastige is dat ik met 2 partijen te maken heb. Viggo & Transavia. Viggo is in eerste instantie degene die fout zat, maar transavia geeft mij de vlucht. Klacht & schadeclaim richten aan viggo?
Je had gewoon ruim op tijd, zoals ze duidelijk adviseren op hun website en tijdens het boeken, aanwezig moeten zijn. Als het op een paar minuten aankomt, heb je gewoon te weinig tijd ingecalculeerd. En hoe werkt die leugen precies, als zij na je aandringen contact opnemen met de cockpit en horen dat de deuren dicht zijn? Wat dus bevestigd wat ze je al vertelden. Hebben ze, gewoon om jou te pestten, toen je aan kwam lopen snel even gemeld dat die deuren dicht moesten ofzo?

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Bij Transavia moet de handbagage voldoen aan maten en gewicht, er spullen uithalen en in de hand meenemen en in het vliegtuig erweer instoppen zal wel een veelkomend probleem zijn.
Een van de vereiste is 2 uur voor vertrek in te checken

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Lijkt net op zo'n Easy Jet verhaal wat als serie op TV was; te laat komen en er echt van alles bijhalen. Dat zo'n gate gesloten is en blijft: tja, dat is logisch. En verhaal kun je wel gaan halen, is niemand die je dat belet, maar gelijk krijgen: nee, dacht het niet. En emotionele schade? Dat krijg je al helemaal niet. Daarom hebben de meeste mensen eigenlijk de pest aan vliegen: je moet zo lang rondhangen voor je aan boord kan gaan. Die dus ruim op tijd zijn!

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

mooiebaas schreef:Beste mensen,

Ik had laatst een vlucht geboekt via cheaptickets, met transavia. Ik was op tijd aangekomen voor de vlucht, enkel mijn bagage paste net, net niet in de box die de maximale afmetingen mat. Daarom heb ik een extra trui eruit gehaald en aangetrokken, en 2 boeken op a5 formaat in mijn jaszakken gestoken. Toen paste mijn bagage wel. Helaas was mevrouw van de kaartjes erg kinderachtig en zei dat ik het in mn tas moest stoppen. Ik vertelde haar dat ik volgens de wet zelf mag bepalen wat ik op mijn persoon draag.
Ik denk dat u zelf ook wel beseft dat als een tas te groot is, die te groot is (een dan dus vaak ook te zwaar).
Om dan spullen uit uw tas te halen, op uw persoon mee te dragen en na de douane weer lekker in de tas te proppen, is in mijn ogen van u kinderachtig.
Mevrouw heeft keurig haar werk gedaan.
Kans maken met een rechtszaak doet u niet, u was niet alleen veel te laat op het vliegveld, maar negeerde ook nog eens de instructies van het personeel (of interpreteerde ze wel érg creatief) en geeft vervolgens een ander de schuld en claimt emotionele schade te hebben.
Gelukkig wonen we in Nederland en niet in Amerika.

tenormin

@VioletPrue, zelfs in de States gaan ze, zoals in bovengenoemd topic, niet zover hoor. Echt zeker weten.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

@VioletPrue, zelfs in de States gaan ze, zoals in bovengenoemd topic, niet zover hoor. Echt zeker weten.
Oh jawel hoor, net andersom meegemaakt , een vlucht waar je 2 stuks bagage mee mocht nemen en ik had een plastic tasje bij me met 1 boek wat ik net gekocht had, dat wat item #3 volgens de security man. Boek uit t tasje gepakt, in mn jaszak gestoken, plastic tasje in de vuilnisbak en "probleem" opgelost.

Voor mij geen consequenties omdat ik er voor zorg om op intercontinentale vluchten 3 uur vantevoren en op ander vluchten 2 uur vantevoren aanwezig te zijn.

tenormin

bprosman schreef:
Oh jawel hoor, net andersom meegemaakt , een vlucht waar je 2 stuks bagage mee mocht nemen en ik had een plastic tasje bij me met 1 boek wat ik net gekocht had, dat wat item #3 volgens de security man. Boek uit t tasje gepakt, in mn jaszak gestoken, plastic tasje in de vuilnisbak en "probleem" opgelost.

Voor mij geen consequenties omdat ik er voor zorg om op intercontinentale vluchten 3 uur vantevoren en op ander vluchten 2 uur vantevoren aanwezig te zijn.
Nee Bob, ik bedoel dat ze zelfs daar geen "smartengeld" gaan uitbetalen voor emotionele schade, geleden door de TS. Ja, natuurlijk ben je lang van tevoren op zo'n beroerde luchthaven: dat weet iedere boeren l*l, dacht ik. :mrgreen:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Vlucht gemist door onredelijk grondpersoneel,
was u niet gewoon erg aan de late kant !

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

mooiebaas schreef:...enkel mijn bagage paste net, net niet in de box die de maximale afmetingen mat. Daarom heb ik een extra trui eruit gehaald en aangetrokken, en 2 boeken op a5 formaat in mijn jaszakken gestoken.
Eigenlijk is dit de essentie van het verhaal. U had natuurlijk ook voor zo'n €15 die koffer kunnen inchecken als ruimbagage maar nee, ons ben zunig en we zullen wel eens even laten zien dat we de boel kunnen omzeilen.

Type mede-passagier waar menig frequent flyer als vanzelf een grondige hekel aan gaat krijgen en die, éénmaal in het toestel, zowat de hele bagagebak voor zichzelf claimen om daar een halve hutkoffer in te proppen.

Welk deel van "als het niet past, is het géén handbagage" begreep u precies niet? het grondpersoneel heeft zijn werk prima gedaan, deden ze dit maar wat vaker, en de luchtvaartmaatschappij gaat uiteraard niet op kosten gejaagd worden omdat u zonodig ruzie moet zoeken om €15 te besparen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Mooi om te horen dat er een luchtvaartmaatschappij die zich aan hun eigen regels houdt. De meeste anderen schrijven ook voor hoe groot de handbagage mag zijn maar controleren helemaal niets met als gevolg dat er mensen met 2 of 3 tassen de bagagevakken vullen en mensen die zich aan de afspraken houden hun tas ergens anders in de cabine mogen laten opbergen...

Roadtrip

Ongelezen bericht door Roadtrip »

newmikey schreef:
mooiebaas schreef: Type mede-passagier waar menig frequent flyer als vanzelf een grondige hekel aan gaat krijgen en die, éénmaal in het toestel, zowat de hele bagagebak voor zichzelf claimen om daar een halve hutkoffer in te proppen.

Welk deel van "als het niet past, is het géén handbagage" begreep u precies niet? het grondpersoneel heeft zijn werk prima gedaan, deden ze dit maar wat vaker, en de luchtvaartmaatschappij gaat uiteraard niet op kosten gejaagd worden omdat u zonodig ruzie moet zoeken om €15 te besparen.
Dit inderdaad! Het is ongelofelijk irritant wanneer mensen die, eigenlijk al te kleine, overhead bins vol proppen met veel te grote bagage.

Mevrouw heeft in deze situatie twee dingen verkeerd gedaan. Ze is te laat gekomen op het vliegveld, en had een te grote carry-on bij zich.

Natuurlijk maakt iedereen wel eens een foutje. Ook niet iedereen heeft het begrip te zien hoe hun gedrag overkomt op andere reizigers. Om echter de schuld op de vliegmaatschappij af te schuiven is zeer zielig. Ik had laatst bijvoorbeeld een probleem in Italië. Door een probleem met de computers duurde het inchecken 1,5 uur. Ik had er echter rekening met uitloop gehouden, en alles was goedgekomen.

Het probleem had heel makkelijk vermeden kunnen worden. Ze had kunnen kiezen voor een niet-budget vliegmaatschappij waar je wel gratis bagageruimte hebt, en een betere service wanneer je de vlucht mist. Ze had eerder op het vliegveld kunnen zijn. Ze had van te voren kunnen kijken hoe groot haar tas mocht zijn.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Moeilijk om niet hetzelfde te schrijven als mijn voorgangers.
Dus ik zal mij proberen te beperken tot het beantwoorden van de vragen.
Wat moet ik nu doen?
Waarschijnlijk niet, te laat is te laat. Daar is weinig specifieks aan.

Denk het niet; de stoel is betaald, er zat alleen niemand in. Lijkt me niet dat daar nog verdere consequenties aan vast zitten.

Kun je objectief bewijzen dat de kaartjesknipster onbillijk handelde? Het is jouw woord tegen het hare.

- reiskosten
Zie vorige punt.

- tijdverlies
Zie vorige punt.

- emotionele schade
Kom op zeg... Verder: Zie vorige punt.

Zie vorige punt

Kun je bewijzen dat Viggo fout zat? Nee? Dan is er ook geen probleem met 2 partijen.
Succes ermee.

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

Je zocht zelf de grenzen op. Aan de late kant komen met net iets te grote handbagage en weigeren te betalen voor bagageruimte.

En dan full service te eisen, vanwege je eigen nadelige beslissingen. Zij stellen een duidelijke grens, geen coulance. Er is een reden dat die tickets zo goedkoop zijn. Ja en meebuigen met cliënten die de grenzen op zoeken en er over heengaan kosten een vliegtuigmaatschappij meer dan je denkt. Zij zijn ook gebonden aan keiharde deadlines en kosten van de luchthaven. Los van de extra perstoneelkosten die het met zich meebrengt.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Misschien moest er in de aanhef wel staan "vlucht gemist door redelijk grondpersoneel" foutje is snel gemaakt.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:Lijkt net op zo'n Easy Jet verhaal wat als serie op TV was; te laat komen en er echt van alles bijhalen. Dat zo'n gate gesloten is en blijft: tja, dat is logisch. En verhaal kun je wel gaan halen, is niemand die je dat belet, maar gelijk krijgen: nee, dacht het niet. En emotionele schade? Dat krijg je al helemaal niet. Daarom hebben de meeste mensen eigenlijk de pest aan vliegen: je moet zo lang rondhangen voor je aan boord kan gaan. Die dus ruim op tijd zijn!
Als de NS hun klanten zo zou behandelen als de vliegmaatschappijen de hunne, waren de treinen leeg geweest volgens mij. :wink:

Gesloten