LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Ik heb vandaag á €30,- met bonuskaart een AH Prepaid Internet Dongel gekocht met standaard 5 euro tegoed, na het installeren werd er wel date verzonden maar niet ontvangen omdat de DNS server niet werkt dus was internetten via de Dongel onmogelijk. Wat echter mijn verbazing wekte is dat de 5 euro tegoed ineens op was, ik heb dus even een screenshot gemaakt om te laten zien dat er geen verbinding was hoe kan men dan 5 euro tegoed wegschrijven als de Dongel zelf zegt dat hij geen verbinding heeft.

Volgens mij valt dit soort praktijken gewoon onder oplichting en is dus strafbaar of je nu AH bent of niet als bedrijf je steelt immers geld van klanten en levert er niets voor. Heb een bijlage toegevoegd maar weet niet of deze zichtbaar is voor derden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door ciske »

Een dongel vreet gewoon , als je goed wil internetten moet je echt geen dongel nemen. Het is zo op.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:Een dongel vreet gewoon , als je goed wil internetten moet je echt geen dongel nemen. Het is zo op.
Ja en hoe wil je dan het internet op?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door ciske »

Wat dacht je van een pc of al die andere zooi?

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door Prolix »

Da's geen slim antwoord ciske. Er zijn momenten dat je geen pc in de buurt hebt. Bijvoorbeeld in de auto. Dan moet er wel een dongel in laptop of in je tablet. En als je UMTS hebt ingebouwd dan moet de de sim plaatsen, maar je begrijpt het welnu denk ik.
Overigens is je opmerking dat het tegoed in no-time verbruikt is wèl correct.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ciske schreef:Wat dacht je van een pc of al die andere zooi?
Volgens mij heb je werkelijk geen idee waar dit onderwerp over gaat en ga je maar antwoorden geven omdat je antwoorden wilt geven.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door ciske »

Bijvoorbeeld in de auto
Als bestuurder?? Lijkt mij toch niet, :lol:

By the way....mensen moeten toch eens zonder internet kunnen? Als je van huis bent heb je toch geen pc nodig?

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door Prolix »

ciske schreef:
Bijvoorbeeld in de auto
Als bestuurder?? Lijkt mij toch niet, :lol:

By the way....mensen moeten toch eens zonder internet kunnen? Als je van huis bent heb je toch geen pc nodig?
Maar dat was niet de vraag. En je staat verbaasd wat mensen allemaal gebruiken achter het stuur.

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Als je bijvoorbeeld in een ziekenhuis ligt wil je niet online bankieren via een open wifi netwerk van het ziekenhuis dus is een dongel wel degelijk handig in sommige gevallen. Wat AH echter doet is geld innen zonder een werkend DNS server, dit betekend dus dat jij data zendt maar niets terug ontvangt er is dus geen sprake van enig internet verkeer en toch schrijft men geld af het tegoed. Opwaarderen met 30 euro betekend dat je 90 euro krijgt als bonus maar als je geen internet hebt en de bonus plus het nieuwe tegoed verdwijnt kun nog niets en bovendien ben al voor niet werkend internet een 1 euro per 3 minuten kwijt mocht je dus onverhoopt wel online kunnen zal de 90 euro bij het openen van je startpagina op zijn. De klantenservice werkt met noreply dus contact alleen via de site of á 22 cent per minuut plus de normale kosten van je telefoon, daarnaast weten ze niet welke UMTS nummers ze uitgeven(06....) en ze kunnen lezen lukt deze kneuzen club ook al niet.

Nu heb ik de neiging even bij AH langs te gaan en in de winkel te roepen dat ze de klanten oplichten omdat ik niet het idee heb dat ze weten waarover ze praten, DNS server wat is dat verhaal.

Trouwens een hoop zielige figuren hier op het forum, simpele zielen en lageropgeleiden blijkbaar Sesamstraat gemist want onze arme ciske ageert en reageert op haar/zijn dom gezwets.....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door crazyme »

Kun je aantonen darde dns server offline was ?

Het kan ook gewoon een configuratiefout zijn door de gebruiker...
(Zelf een verkeerd vast dns adres ingegeven)

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door Moraalridder »

crazyme schreef:Kun je aantonen darde dns server offline was ?

Het kan ook gewoon een configuratiefout zijn door de gebruiker...
(Zelf een verkeerd vast dns adres ingegeven)

Klopt, heb een screenshot gemaakt dus kan inderdaad aantonen dat de DNS server offline was.
Nadat ik alleen aan verzenden was en geen retour data ontving heb de DNS server bekeken en die deed niks, vandaag mail gehad van AH met de mededeling dat het nummer onbekend was terwijl deze toch in een geseald pakket door hun verkocht is.

Ik heb meerdere screenshots gemaakt om het een en ander te kunnen aantonen, trouwens als je geen retour data ontvangt is geen internetverkeer mogelijk en kan er dus geen tegoed worden afgeschreven omdat er connectie is met de DNS server die AH gebruikt.

Nog even dit, een dongel installeert zichzelf en configureert zichzelf je hoeft alleen nog maar op verbinden te klikken.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door Prolix »

maar
als de DNS offline was, zoals jij beweert, dan moeten dus veel meer AH-InternetDongel-klanten een probleem hebben gehad. Of sterker nog, ze moeten dat allemaal hebben gehad tenzij ze een open-DNS gebruikten. Maar vooralsnog lijk jij de enige met een probleem...ergo> het lag niet aan de DNS maar aan de config. Blijkbaar was de samenwerking dongel<>hardware niet foolproof...

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Prolix schreef:maar
als de DNS offline was, zoals jij beweert, dan moeten dus veel meer AH-InternetDongel-klanten een probleem hebben gehad. Of sterker nog, ze moeten dat allemaal hebben gehad tenzij ze een open-DNS gebruikten. Maar vooralsnog lijk jij de enige met een probleem...ergo> het lag niet aan de DNS maar aan de config. Blijkbaar was de samenwerking dongel<>hardware niet foolproof...

Onzin, ik kan namelijk niet bij anderen op de laptop/tablet kijken of ze de zelfde problemen hebben ondervonden bovendien zie eerdere beschrijving configureert een dongel zichzelf doordat deze de benodigde software installeert. Het lag niet aan config. (DNS server is offline of niet aanwezig) dus je zend data uit maar krijgt niks retour, daarnaast heb ik regelmatig dongels gehad zonder problemen zo ook in het buitenland, uiteraard heb ik screenshots gemaakt. KPN, Vodafone, T-Mobile en diverse buitenlandse dongels werken zonder problemen vreemde conclusie dat de hardware dan hardware dan tekort schiet.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door Prolix »

Moraalridder schreef:
Onzin, ik kan namelijk niet bij anderen op de laptop/tablet kijken of ze de zelfde problemen hebben ondervonden bovendien zie eerdere beschrijving configureert een dongel zichzelf doordat deze de benodigde software installeert. Het lag niet aan config. (DNS server is offline of niet aanwezig) dus je zend data uit maar krijgt niks retour, daarnaast heb ik regelmatig dongels gehad zonder problemen zo ook in het buitenland, uiteraard heb ik screenshots gemaakt. KPN, Vodafone, T-Mobile en diverse buitenlandse dongels werken zonder problemen vreemde conclusie dat de hardware dan hardware dan tekort schiet.
Onzin? Het is je eigen "conclusie" dat de DNS offline was. Dus nu ben je het ook weer met jezelf oneens? En als je zoveel dongels hebt gehad... dan kunnen de drivers elkaar behoorlijk in de weg zitten. Maar dat vind jij ongetwijfeld ook onzin omdat.. "het altijd heeft gewerkt"..
En zonder DNS zou je wel kunnen telnetten. Zeker niet geprobeerd? Weet je eigenlijk wel wat een DNS is en wat-ie doet?

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Prolix schreef:
Moraalridder schreef:
Onzin, ik kan namelijk niet bij anderen op de laptop/tablet kijken of ze de zelfde problemen hebben ondervonden bovendien zie eerdere beschrijving configureert een dongel zichzelf doordat deze de benodigde software installeert. Het lag niet aan config. (DNS server is offline of niet aanwezig) dus je zend data uit maar krijgt niks retour, daarnaast heb ik regelmatig dongels gehad zonder problemen zo ook in het buitenland, uiteraard heb ik screenshots gemaakt. KPN, Vodafone, T-Mobile en diverse buitenlandse dongels werken zonder problemen vreemde conclusie dat de hardware dan hardware dan tekort schiet.
Onzin? Het is je eigen "conclusie" dat de DNS offline was. Dus nu ben je het ook weer met jezelf oneens? En als je zoveel dongels hebt gehad... dan kunnen de drivers elkaar behoorlijk in de weg zitten. Maar dat vind jij ongetwijfeld ook onzin omdat.. "het altijd heeft gewerkt"..
En zonder DNS zou je wel kunnen telnetten. Zeker niet geprobeerd? Weet je eigenlijk wel wat een DNS is en wat-ie doet?
Mijn eigen conclusie? Nee ik weet niets van computers of software heb geen idee waar DNS voor dient, ik mag dan vanaf 1993 in de computer wereld zitten bouw computers, repareer en verkoop van alles en maak gebruik van eigen ontwikkelde software maar van computers heb ik geen verstand.

Je gaat je eigen onzin geloven professor, vandaag Hema dongel gehaald zou volgens jou dan het zelfde probleem moeten geven inzake conflict met drivers niet dus die werkt wel gewoon waarom zou deze dan geen driver conflict hebben. Waarom zou ik telnetten als ik een dongel koop? En wat heeft altijd gewerkt de dongel lijkt me stug als ze bij AH niet eens het nummer hebben geregistreerd.

Indien je nog meer onzin weet te verkopen hoor ik dat uiteraard graag.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door Prolix »

Nou, bij deze dan. Want je gaat volledig aan mijn vragen voorbij. Dus lezen kun je niet. En iedereen hier is pas online sinds 1996 behalve jij en ik. En NickyLauda kon geen auto's repareren, hij kon er wel mee vliegen. Toch had hij nooit een grote mond tegen zijn crew. Dus je mag wat inbinden. Want als je DNS zogenaamd offline is dan probeer je als eerste of je wel kunt telnetten om te zien of je wel degelijk een verbinding met internet hebt. Daarom. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen. Je bent een expert en daarom zet je de vraag hier op TrosRadar. En dat drivers in conflict met elkaar kunnen raken begrijp je blijkbaar niet. Maar dat komt omdat ze vroeger geen USB hadden maar wel (mini)SCUSI. En daar had je nooit... nou ja, je kon er eigenlijk niks mee.. :lol:

Ergo: ik ben nog steeds van mening dat de fout aan jou is te wijten en niet aan de AH-dongel. En die screenshots..ik zie ze graag hier, als bewijsvoering dat je weet hoe de PRTSC-knop werkt .

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Prolix schreef:Nou, bij deze dan. Want je gaat volledig aan mijn vragen voorbij. Dus lezen kun je niet. En iedereen hier is pas online sinds 1996 behalve jij en ik. En NickyLauda kon geen auto's repareren, hij kon er wel mee vliegen. Toch had hij nooit een grote mond tegen zijn crew. Dus je mag wat inbinden. Want als je DNS zogenaamd offline is dan probeer je als eerste of je wel kunt telnetten om te zien of je wel degelijk een verbinding met internet hebt. Daarom. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen. Je bent een expert en daarom zet je de vraag hier op TrosRadar. En dat drivers in conflict met elkaar kunnen raken begrijp je blijkbaar niet. Maar dat komt omdat ze vroeger geen USB hadden maar wel (mini)SCUSI. En daar had je nooit... nou ja, je kon er eigenlijk niks mee.. :lol:

Ergo: ik ben nog steeds van mening dat de fout aan jou is te wijten en niet aan de AH-dongel. En die screenshots..ik zie ze graag hier, als bewijsvoering dat je weet hoe de PRTSC-knop werkt .

Ik ga er gemakshalve van uit dat je AH medewerker bent, waarom Telnet gebruiken met een dongel, waarom een TV kopen als je ook bij de buren kunt kijken of waarom überhaupt internet aanschaffen als je bij MacDonald wifi hebt. Software conflicten kunnen ontstaan hoeft niet eens aan de drivers te liggen maar heb precies de zelfde dongel van Huwei die geen problemen geeft.( mail ontvangen van AH om 21.15 DNS server was inderdaad onbereikbaar).

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door Prolix »

ja hoor, als je tegen de haren van TS instrijkt dan werk je gelijk bij het bedrijf waar TS problemen mee heeft. OP het hele Radarforum zie je dat, hier ook.
Nog steeds kom je niet met bewijzen dat het perse aan de AH ligt maar je brult wel heel hard. Telnetten is iets dat je als ras-IT-er gelijk even uitprobeert: het is immers een kleine moeite. En dan heb je zekerheid. Maar nee, je blijft maar brullen dat ik geen gelijk heb en jij wel maar dan zonder de bewijsvoering. En ik werk bij de AH. Wat dat er nou mee te maken heeft weet ik niet, maar ik heb mijn nieuwe bonuskaart al :shock:

Er is dus geen probleem, alleen TS heeft een probleem. Waar zou dat nou aan liggen? De DNS natuurlijk!

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Prolix schreef:ja hoor, als je tegen de haren van TS instrijkt dan werk je gelijk bij het bedrijf waar TS problemen mee heeft. OP het hele Radarforum zie je dat, hier ook.
Nog steeds kom je niet met bewijzen dat het perse aan de AH ligt maar je brult wel heel hard. Telnetten is iets dat je als ras-IT-er gelijk even uitprobeert: het is immers een kleine moeite. En dan heb je zekerheid. Maar nee, je blijft maar brullen dat ik geen gelijk heb en jij wel maar dan zonder de bewijsvoering. En ik werk bij de AH. Wat dat er nou mee te maken heeft weet ik niet, maar ik heb mijn nieuwe bonuskaart al :shock:

Er is dus geen probleem, alleen TS heeft een probleem. Waar zou dat nou aan liggen? De DNS natuurlijk!

Beweringen en conclusies baseren op je eigen hersenspinsels, je komt met Telnet maar vertelt niet waarom welke IT-er dan ook überhaupt Telnet zou moeten gebruiken bij een niet werkende dongel laat staan uitproberen, je hoort de klok maar hebt geen idee waar de klepel hangt en wat bewijsvoering betreft deze is als bijlage naar AH gestuurd en gelet op je reactie had ook niet anders verwacht dat je niet bij AH zou werken.

Nogmaals eerst lezen dan reageren en graag even vertellen waarom mensen Telnet moeten gebruiken/proberen bij een niet werkende dongel en als de DNS server offline is waarom het dan aan anderen ligt.

Gelet op de afhandeling van klachten bij AH ben ik inmiddels overgestapt naar Jumbo voor mijn boodschappen scheelt klachten over bepaalde zaken en oh ja en ook zo'n 14.000 euro per jaar aan omzet, kwestie van prioriteiten stellen lijkt me.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: AH Prepaid Internet Dongel pakketten

Ongelezen bericht door Prolix »

Als je net als hier zo onduidelijk bent tegen de Klantenservice van de AH, dan begrijp ik wel waarom je nog steeds zo lekker in je slachtofferrol zit. Het is onbegrijpelijk. iemand vraagt om enige vorm van bewijsvoering maar jij kaatst dan gewoon terug dat "het zo is" en dat jij het bewijs wel hebt maar niet mag delen met de rest van wereld. Ik vind dat je je niet sociaal maatschappelijk-verantwoord opstelt, ondanks je nick die anders zou kunnen doen vermoeden. Maar goed, je zoekt je heil inmiddels op de JumboDNS. Dank daarvoor :mrgreen:

Gesloten