LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobiel bellen bij Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hwhardiek

Mobiel bellen bij Vodafone

Ongelezen bericht door hwhardiek »

Geen verbinding en toch het starttarief rekenen.
Als je belt en er word niet opgepakt ,krijg je een dame aan de lijn die zegt geen verbinding mogelijk probeert u het later nog eens.Dit kost dus het starttarief ,hoppa kost €0,87 in het buitenland ,zo heb ik dat 20x gehad in die maand dat ik het buitenland zat.
Dit is zo bij Vodafone ik denk ook bij alle anderen

Chocomelk

Re: Mobiel bellen bij Vodafone

Ongelezen bericht door Chocomelk »

hwhardiek schreef:Geen verbinding en toch het starttarief rekenen.
Als je belt en er word niet opgepakt ,krijg je een dame aan de lijn die zegt geen verbinding mogelijk probeert u het later nog eens.Dit kost dus het starttarief ,hoppa kost €0,87 in het buitenland ,zo heb ik dat 20x gehad in die maand dat ik het buitenland zat.
Heb je Vodafone paspoort ook aan staan ?

Als je een voicemail eraan krijgt zou ik het normaal vinden maar in deze situatie
vind ik het niet echt normaal dat je dan toch het starttarief moet betalen....zal wel
normaal zijn. :shock:

hwhardiek

Maar dit is toch van de zotte dit moet niet kunnen,ik denk dat het bij veel mensen niet opvalt bij de rekening ,mobiel bellen werd goedkoper ,maar zo kunnen ze het mooi compenseren .
Dus oplichters !

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

hwhardiek schreef:Maar dit is toch van de zotte dit moet niet kunnen,ik denk dat het bij veel mensen niet opvalt bij de rekening ,mobiel bellen werd goedkoper ,maar zo kunnen ze het mooi compenseren .
Dus oplichters !
Goed onderbouwd ook...

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

hwhardiek schreef:Geen verbinding en toch het starttarief rekenen.
Welk buitenland hebben we het hier over? Binnen de EU zijn er regels aan gesteld, de laatste daarvan worden medio 2014 van kracht, maar daar buiten is het een ander verhaal.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

hwhardiek schreef:Maar dit is toch van de zotte dit moet niet kunnen,ik denk dat het bij veel mensen niet opvalt bij de rekening ,mobiel bellen werd goedkoper ,maar zo kunnen ze het mooi compenseren .
Dus oplichters !
Waar is de oplichterij? Vodafone krijgt een rekening van de roaming partners en berekent die kosten door aan de klant.

harley68

Ongelezen bericht door harley68 »

Je belt vanuit het buitenland een nummer in Nederland. Het toestel is in gesprek en die provider van dat toestel maakt de verbinding en zegt tegen jou.... in gesprek. Tsja, dat zijn kosten die jij moet betalen.

Niets raars aan.

hwhardiek

Ik krijg de rekening van Vodafone en niet van de roaming partners en ik heb geen contact met het nummer gehad dat ik bel omdat die uitstaat.wie geeft opdracht dat ik dan dame aan de lijn krijg Vodafone toch.
Lees het begin verhaal is goed! Gjvdz

Prolix

hwhardiek schreef:Ik krijg de rekening van Vodafone en niet van de roaming partners en ik heb geen contact met het nummer gehad dat ik bel omdat die uitstaat.wie geeft opdracht dat ik dan dame aan de lijn krijg Vodafone toch.
Je mag wel wat aardiger zijn hoor. Je begrijpt niet hoe de telefoonrekening werkt als je in het buitenland bent, dat is te merken. Hier in Nederland is het alleen over laten gaan van een telefoon gratis. Maar als je met die telefoon in het buitenland bent, dan gaat het signaal van buitenland ( roamingpartner) naar Nederland ( eigen provider, maar 2e switch ) weer terug naar het buitenland ( 2e roamingpartner en 3e switch ).. En het klinkt heel lullig, en ja, dat vind ik ook, maar het wordt wèl gefactureerd. Zonder dat je iemand hebt kunnen spreken dus.

sjohie

hwhardiek schreef:Ik krijg de rekening van Vodafone en niet van de roaming partners en ik heb geen contact met het nummer gehad dat ik bel omdat die uitstaat.wie geeft opdracht dat ik dan dame aan de lijn krijg Vodafone toch.
Er moeten een aantal acties gedaan worden, en die zijn hetzelfde, tot aan het punt dat de telefoon over gaat, jij een ingesprektoon hoort, of de mededeling hoort dat de telefoon uit staat. Daar willen ze geld voor hebben.

Stel je voor dat ik tegen jou zeg dat je plinten moet schilderen bij persoon x, op adres y, en dat ik je betaal per geverfde plint. Echter, ik neem weliswaar aan dat er iemand thuis is, maar er is geen afspraak, je moet er op eigen kosten heen rijden, en ik betaal alleen per daadwerkelijk geverfde plint. Zou jij dat accepteren?

hwhardiek

Wat een zwetsverhaal je snapt het niet of je wilt het niet!
En de telefoon gaat niet over!
Er zit mee een dame op de lijn!

sjohie

hwhardiek schreef:Wat een zwetsverhaal je snapt het niet of je wilt het niet!
En de telefoon gaat niet over!
Er zit mee een dame op de lijn!
Er moeten simpelweg een aantal dingen gedaan worden, voordat jij hoort of een telefoon opgenomen wordt, in gesprek is, of niet te bereiken is. Verdiep je anders eerst even in hóe GSM precies werkt, dat praat wat makkelijker. :D

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het is "Lees het begin verhaal EENS goed!"

Maar jij maakt gebruik van een dienst en daar moet je voor betalen. Daar is niets raars aan.

hwhardiek

Ik maak daar geen gebruik van ik bel een nummer en als die uit en voice mail aan heeft staan ,verwacht ik niemand aan de lijn ,bovendien gaat de tel niet over.ze is er meteen en daar vraag ik niet om!

Prolix

hwhardiek schreef:Ik maak daar geen gebruik van ik bel een nummer en als die uit en voice mail aan heeft staan ,verwacht ik niemand aan de lijn ,bovendien gaat de tel niet over.ze is er meteen en daar vraag ik niet om!
Je komt met vreemde uitspraken om je "probleem" te onderbouwen of uit te leggen. Ik begrijp in ieder geval dat jij er niet veel van wil begrijpen. Doe ik gewoon nog een poging>

Omdat jij met je Nederlandse simkaart in het buitenland belt naar een nummer moet jouw signaal via een aantal zendmasten van andere providers dan die van je eigen. UIteindelijk komt jouw signaal aan bij het gebelde nummer, maar die heeft geen voicemail en neemt niet op. Daarna komt de "computermevrouw" die jou even meldt dat er geen contact met het gebelde nummer mogelijk is. Die mevrouw is van een buitenlandseprovider en de totale data overdracht van jou naar die mevrouw wordt gezien als een "start". Vandaar de factuur.
Andersom kan ik het ook uitleggen. Want vroegâh haalde ik mijn collegae altijd op in de hele vroege ochtend. Uurtje of 3:30h Dan heb je geen zin in praten aan de telefoon. Twee keer laten overgaan en men wist dat ik er binnen een kwartier was. Als zij de telefoon bij mij 2 keer lieten overgaan dan hoefde ik ze niet op te halen en drie keer over laten gaan was een ander adres. Vooral handig in het buitenland.. kostte toen inderdaad niets. SMS-en kostte toen ook niets, alleen kon niet elke telefoon dat. En omdat dat soort akties wel stroom en dataverkeer kosten zien de providers dat wel erg graag betaald. Jij snap ut is?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Nee, niet 'jouw' Vodafone. Die 'dame' is een dame van de provider van degene die gebeld wordt. Je hebt dus in feite wel contact gehad met het door jou gekozen nummer. Alleen was dat nummer zodanig ingesteld door (de provider van) degene die jij belt, dat je niet de stem krijgt van degene die je belt, of de voicemail van degene die je belt, maar van de 'dame' van de provider van diegene die jij belt.

'Jouw' Vodafone heeft hier dus de zelfde kosten aan als bij een gewoon gesprek of bij een voicemail. Sterker nog, Vodafone kan misschien niet eens herkennen of het gaat om een echt gesprek of om een voicemail of om deze 'dame' en zij kúnnen dus misschien niet eens een ander tarief hanteren.

Prolix

[quote="kweenie"...Sterker nog, Vodafone kan misschien niet eens herkennen of het gaat om een echt gesprek of om een voicemail of om deze 'dame' en zij kúnnen dus misschien niet eens een ander tarief hanteren.[/quote]

Nou, reken er maar op dat ze dat wel gewoon kunnen zien hoor. Maar het is een bedrijf dat geld wil verdienen, net zoals elk ander bedrijf.

Gesloten