LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simyo hoge rekening internetverbruik

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mowgli89

Simyo hoge rekening internetverbruik

Ongelezen bericht door Mowgli89 »

Ik heb een rekening van bijna 400 euro voor het verbruiken van internet op mijn mobiel in november. Ik zit al jaren bij simyo en heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Ik heb nog nooit eerder buiten mijn bundel voor internet gezeten.

Volgens een mw van de klantenservice (tel gesproken) heeft mijn telefoon automatische updates uitgevoerd. Dit kon ze concluderen door de tijdstippen waarop ik de kosten gemaakt heb: 08:00 en 00:00. Het blijkt ook dat ik voor deze maand (december) hetzelfde probleem heb, ditmaal kosten van rond de 170 euro voor internet.

Ik heb meteen mijn internet op mijn telefoon uitgeschakeld en ook via de website van simyo.

De medewerkster gaat overleggen met haar leidinggevende of er wat gedaan kan worden, maar ze ziet het niet rooskleurig in.

Zijn er anderen die dit eerder meegemaakt hebben? Tot wat voor oplossing zijn jullie gekomen? Wat kan ik het beste doen?

sephora30

Re: Simyo hoge rekening internetverbruik

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ja er zijn anderen, het internet staat er vol mee.

Mowgli89

http://www.nu.nl/gadgets/2859631/smsje- ... ernet.html

Waarom doen ze dit niet allang al...

parapetje

Ongelezen bericht door parapetje »

Hoi
Mij is het zelfde overkomen in november 2012. Ik heb 3 bel en sms abonnementen bij simyo en moest ineens ook veel meer betalen door plotseling internetgebruik in oktober. Heb toen op mijn profiel gekeken en wat blijkt? Ze zetten standaard internetgebruik voor je aan terwijl ik bewust alleen een bel en sms abonnement had afgesloten voor mijn dochter (14) en zoon (11). Ik heb toen het internet uit gezet op alle 3 abonnementen. Helaas was het leed toen al geleden want je krijgt pas 1 mnd later de rekening. De volgende rekening over de maand November voor het abonnement van mijn zoon bleek ik 207,45 aan dataverkeer te hebben gebruikt. Voor die tijd nooit meer hoeven te betalen dan de kosten van het abonnement 5,00 euro en heel soms iets meer voor bellen en sms maar nooit meer dan 10,00 euro p.mnd.
Op 17-11-2012 om 00.00 uur begon het met 60002kb, 00.15 uur 60001kb, 00.50 uur 60001kb en om 01.10 18647 kb. Mijn zoon ligt om die tijd al 3 uur te slapen en mag van ons nooit de mobiel mee naar bed nemen. Vreemde is dat na 17-11-2012 er geen enkel internet verbruik is geweest terwijl daar voor er gezien de rekening af en toe tussen de 8 en 30 kb verbruikt werd. Telefoon werd afgesloten zonder mij daar over te informeren. Daar kwam ik op 02-12-2012 achter want mijn zoon heeft zijn telefoon alleen bij zich als hij ergens naar toe moet en toen bleek dat hij ons niet kon bellen. Ik heb toen gebeld met simyo en toen werd mij dood nuchter verteld dat eerst de rekening betaald moest worden en dan pas de telefoon weer werd ingeschakeld. Heeft hij dus de hele tijd met een niet werkende telefoon gelopen, stel je voor als er wat met hem gebeurd zou zijn en ons niet kon bereiken. Nooit ben ik op de hoogte gebracht van het plotselinge hoge verbruik, geen sms of e-mail niets. Ze laten de rekening gewoon oplopen en bedenken niet wat dat voor impact heeft op een huishouden. Service verlenen kennen ze niet en oplossingen al helemaal niet. Enige wat ze willen zijn je centen, ik vind het pure oplichting en bedrog en ik vind dat ze hier voor berecht zouden moeten worden. Wetgeving hier omtrent zou er met spoed moeten komen om gezinnen niet in de problemen te laten komen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

parapetje schreef:Hoi
Mij is het zelfde overkomen in november 2012. Ik heb 3 bel en sms abonnementen bij simyo en moest ineens ook veel meer betalen door plotseling internetgebruik in oktober. Heb toen op mijn profiel gekeken en wat blijkt? Ze zetten standaard internetgebruik voor je aan terwijl ik bewust alleen een bel en sms abonnement had afgesloten voor mijn dochter (14) en zoon (11). Ik heb toen het internet uit gezet op alle 3 abonnementen. Helaas was het leed toen al geleden want je krijgt pas 1 mnd later de rekening. De volgende rekening over de maand November voor het abonnement van mijn zoon bleek ik 207,45 aan dataverkeer te hebben gebruikt. Voor die tijd nooit meer hoeven te betalen dan de kosten van het abonnement 5,00 euro en heel soms iets meer voor bellen en sms maar nooit meer dan 10,00 euro p.mnd.
Op 17-11-2012 om 00.00 uur begon het met 60002kb, 00.15 uur 60001kb, 00.50 uur 60001kb en om 01.10 18647 kb. Mijn zoon ligt om die tijd al 3 uur te slapen en mag van ons nooit de mobiel mee naar bed nemen. Vreemde is dat na 17-11-2012 er geen enkel internet verbruik is geweest terwijl daar voor er gezien de rekening af en toe tussen de 8 en 30 kb verbruikt werd. Telefoon werd afgesloten zonder mij daar over te informeren. Daar kwam ik op 02-12-2012 achter want mijn zoon heeft zijn telefoon alleen bij zich als hij ergens naar toe moet en toen bleek dat hij ons niet kon bellen. Ik heb toen gebeld met simyo en toen werd mij dood nuchter verteld dat eerst de rekening betaald moest worden en dan pas de telefoon weer werd ingeschakeld. Heeft hij dus de hele tijd met een niet werkende telefoon gelopen, stel je voor als er wat met hem gebeurd zou zijn en ons niet kon bereiken. Nooit ben ik op de hoogte gebracht van het plotselinge hoge verbruik, geen sms of e-mail niets. Ze laten de rekening gewoon oplopen en bedenken niet wat dat voor impact heeft op een huishouden. Service verlenen kennen ze niet en oplossingen al helemaal niet. Enige wat ze willen zijn je centen, ik vind het pure oplichting en bedrog en ik vind dat ze hier voor berecht zouden moeten worden. Wetgeving hier omtrent zou er met spoed moeten komen om gezinnen niet in de problemen te laten komen.
Het zijn nou niet echt hoeveelheden data die alarmbellen af doen gaan bij een provider, 60Mb per keer is een paar youtube filmpjes, en een paar app updates, niet veel meer dan dat. En als je telefoon OTA (Over The Air) firmware updates kan ontvangen, is 60Mb helemaal niks. Verder zijn er periodes, vaak als er een nieuwe versie van Android of iOS (apple) uitkomt, dat er veel apps geupdate worden, dat kan er zomaar voor zorgen dat er de ene maand wel verkeer is, en de andere maanden veel minder.

Mowgli89

Ik heb goed nieuws. Simyo heeft de eerste rekening van 400 voor november kwijtgescholden. De rekening van 170 euro voor december moet ik nog wel betalen.

Kaasie

Ongelezen bericht door Kaasie »

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik had altijd gewoon rekeningen van 34.95. Nu kreeg ik in Januari een rekening van 276,20 omdat ik buiten de databundel ben gegaan. Dat doe ik nooit. En de tijden waren idd erg vreemd. 6.10 3 uur s nachts en idd steeds 60002 60001kb
En die maanden daarna waren mijn kosten weer normaal.
Raar toch?
Hoe heb jij het opgelost en die kwijtschelding geregeld?

Groet
Karin

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Kaasie schreef:Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik had altijd gewoon rekeningen van 34.95. Nu kreeg ik in Januari een rekening van 276,20 omdat ik buiten de databundel ben gegaan. Dat doe ik nooit.
Recentelijk nieuwe apps geinstalleerd misschien?

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Zie ook dat het forum van Simyo behoorlijk gevuld is met deze problemen.

Denk ook aan eventuele synchronidatie's uit te zetten. Zoals whatsapp, mail, facebook etc etc et

Larie

Ongelezen bericht door Larie »

Ik heb hetzelfde probleem bij Simyo gehad.
Op dagen dat ik werkte ineens 60001 MB verbruiken terwijl ik hem op lock had staan.
een rekening van 360 euro!
terwijl ik normaal gesproken amper aan mijn 500 MB kom per maand!
ik kijk geen films, luister/download geen muziek. enige wat ik doe is watsapp, facebook app en mailen/bellen met de telefoon.

Gevraagd bij Simyo of ze konden zien waar het vandaan kwam maar ivm privacy redenen willen ze dat niet en zeggen ze het niet te kunnen inzien.
en ja ik moest gewoon het bedrag betalen! of ik het nu snapte of niet.

iemand enige tips wat ik hieraan kan doen om dit absurte bedrag terug te krijgen?!
automatische updates staan uit en synchronisaties ook!

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Larie schreef:Ik heb hetzelfde probleem bij Simyo gehad.
Op dagen dat ik werkte ineens 60001 MB verbruiken terwijl ik hem op lock had staan.
een rekening van 360 euro!
terwijl ik normaal gesproken amper aan mijn 500 MB kom per maand!
ik kijk geen films, luister/download geen muziek. enige wat ik doe is watsapp, facebook app en mailen/bellen met de telefoon.

Gevraagd bij Simyo of ze konden zien waar het vandaan kwam maar ivm privacy redenen willen ze dat niet en zeggen ze het niet te kunnen inzien.
en ja ik moest gewoon het bedrag betalen! of ik het nu snapte of niet.

iemand enige tips wat ik hieraan kan doen om dit absurte bedrag terug te krijgen?!
automatische updates staan uit en synchronisaties ook!

Zie vorige bericht......beter is om op het Simyo forum te melden. Daar is de webcare actief, hier amper tot niet

Kaasie

Ongelezen bericht door Kaasie »

Het is een Mafia!!! Ik kreeg bijna een jaar lang netjes rekening van standaart 30 euro opeens krijg in in december 2012 een rekening van 279,00!!!! Ik vroeg om een specificatie. Waarin stond dat ik op hele vreemde tijden midden in de nacht en ook vaak s ochtends om 6.00 extreem veel internet had verbruikt.
En nog meer van dat soort rare internet pieken. Dat klopt van geen kant.Ik heb geen apps gedownload op rare tijdstippen niks anders gedaan dan normaal. Ik gedraag me volgens mijn belprofiel dus eerst normaal en in December ga ik opeens op rare tijden uitzinnig internet gebruiken?!
Toevallig inderdaad 60001mb of 60002mb. Net als jij Teunbosseman!
En ik heb het inmiddels vaker gelezen op internet. Dezelfde data verbruik van rond 6000 MB en ook op rare tijden. Dit trucje flikken ze dus bij meerdere mensen.

Volgens simyo kan het gebeurd zijn dat mijn wifi het thuis niet deed en dat ik dus ongemerkt data verbruikte enz.
Toen ik zei dat ik dan nog de tijden een beetje raar vond zeiden ze niks meer en daar moest ik het mee doen.

STOP SIMYO!!! TRAP ER NIET IN!!! Goedkoop dacht ik ook. Duur grapje zal het zijn.

Dit was in Januari 2013. Ik heb niet betaald want ik laat me niet zo naaien. Ik kreeg een sms en een mail van IM Credit Managment. Ook een bijzonder bedrijf. Ze zeiden dat ik per omgaande €318,00 betalen. Ik had al gemaild dat ik dat bedrag niet in een keer kon betalen en of er een betalingsregeling mogelijk was. Als antwoord kreeg ik weer een mail dat ik het hele bedrag per omgaande moest betalen. Nadat ik weer mailde over een betalingsregeling hoorde ik niks meer. Dat was eind februari.
Opeens krijg ik vandaag een mail over de gevraagde betalingsregeling.

Rare en oneerlijke dingen gebeuren er bij Simyo en wederom bij hun incasso vrienden!! Iemand een soortgelijke ervaring? En hoe is het verder gegaan? Ik weiger namelijk me te laten naaien door deze schurken!

reneh

Ongelezen bericht door reneh »

Ik was vol lof over Simyo. Nog niet zo heel lang ben ik klant, en tot nu toe verliep alles prima. Tot zondag 27 oktober dan.

Ook ik heb opeens een data verbruik van 2 gb in een paar uur tijd?
Ik heb geen idee waar dit vandaan moet komen. Ik heb alles nagelopen, en kom tot de conclusie dat ik maar maximaal 100 mb verbruikt heb.

Ik kreeg pas naderhand 2 smsjes tegelijk dat mijn data bundel voor 75% verbruikt was, en in sms nummer 2 stond dat het voor 100% verbruikt was, om vervolgens een uur later een sms te krijgen dat ik geblokkeerd ben (uit voorzorg). Die smsjes kwamen pas toen het kwaad al geschied was.

Wat houdt die voorzorg in; Bij overschrijding van 75 euro binnen 24 uur wordt het nummer geblokkeerd, bij meer dan 250 euro in een week hetzelfde. Dit is mij uitgelegd door een medewerker via een e-mail. Een erg goede maatregel zou je denken, maar in de praktijk werkt het anders.

Het zou dus betekenen dat Simyo mij zou hebben afgesloten op het moment dat ik boven de 75 euro uit kwam. Echter is het bedrag opgelopen naar ruim 275 euro!
Waarom ben ik dan niet tijdig afgesloten? Deze maatregel heeft Simyo in het leven geroepen om dit soort gevallen te voorkomen?

Moet de consument de dupe worden van een systeem dat faalt, een traag systeem?
Dat lijkt mij toch niet?

Ik heb dit ook gemaild naar Simyo, en ik wil alle gegevens van Simyo ontvangen die ze van die dag hebben, ook de gegevens die Simyo volgens privacy niet mag inzien. Het zijn tenslotte mijn eigen gegevens.

Ik blijf het frappant vinden dat er steeds weer een zelfde patroon zichtbaar is bij elke consument die een hoge rekening heeft ontvangen. Opeens wordt er achter elkaar in een kort tijdbestek enorm veel data verwerkt, wat nog niet eerder is voorgekomen. Ook bij mij zijn het steeds "pakketten" van 60001mb of 60002mb, wel erg toevallig Simyo!

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

M.Martens schreef: Kijk dit anders is maar gaat dan over Vodafone.
Vertaald met Google Translate? Het is in ieder geval geen Nederlands.

marcelizeboud

Ongelezen bericht door marcelizeboud »

Ik merk dat SIMYO deze praktijk nog steeds doet. Bij een sim only abonnement met bellen en sms (geen internet) wordt gewoon automatisch mobiel internet aangezet. Kennelijk is SIMYO niet echt te vertrouwen. vervolgens hebben we nu alweer bijna 400 euro kosten, gewoon stiekem. Ik snap niet dat dit soort criminaliteit gewoon door mag gaan in Nederland. Sinds 2012 is nu dus al 3 jaar zonder dat er een instantie ingrijpt. Het begint op die bankenmaffia te lijken.
Maandag maar eens bellen met Simyo, want in het weekend zijn ze niet bereikbaar.

ms.blok

Ongelezen bericht door ms.blok »

Ook wij, helaas hebben dezelfde ervaring met Simyo. In maart 2016 abonnement afgesloten voor 300 min. bellen en € 7,00 per mand (zonder internet). Op 25 augustus even voor de week-end aangezet. Binnen 2 dagen (26/27 augustus) is er 22x een bedrag van € 8,79 per keer verrekent op de factuur (altijd het zelfde MB gebruik van 58,60). Bij Simyo nagevraagd, maar zij kunnen geen uitleg geven en weten niet wat het is. Ik kan niet begrijpen hoe dat kan dat een bedrijf een dienst aanbied en deze ook in rekening stelt maar niet weet voor wat...? Is het wettelijk geen mogelijkheid om deze tegen te gaan. Dit kan toch niet legaal zijn.
Weet iemand ev. instanties die hier verder kunnen helpen?

Simyo Webcare

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

Hoi allemaal,

Wat ontzettend vervelend dat het soms niet helemaal duidelijk is waar internetkosten door komen. Ik kan me goed voorstellen dat dat verwarrend is. Er is, tot dusver, nog niet gereageerd in dit topic. Mijn excuses daarvoor!

Bij Simyo kun je gemakkelijk een abonnement afsluiten zonder internetbundel. Niet iedereen heeft vaak het internet nodig, en een heleboel plekken bieden een stabiele wifi verbinding aan. Geen probleem, dus! Deze klanten hebben dus heel veel aan de optie 'Internet op je mobiel in Nederland'. Deze optie vind je als je inlogt op Mijn Simyo. Je kunt hiermee je connectie met het internet in,- of uitschakelen. Als je dus liever geen internet wilt verbruiken, kun je deze functie gerust uitzetten. Zodra je dit hebt gedaan, hoef je niet bang te zijn voor internetkosten. Je kunt immers geen verbinding maken met het internet!

Als je deze functie toch aan zet, ontvang je een sms waarin je gewaarschuwd wordt voor de extra kosten die dit met zich mee kan brengen. Niet alleen betaal je voor je bewuste internetverbruik, maar bovendien zou het kunnen dat je toestel deze mobiele dataverbinding gaat gebruiken om allerlei verversingen of updates uit te voeren. Dit wil je natuurlijk niet! Het is daarom ook verstandig om je eigen telefooninstellingen zodanig ingesteld te hebben om ervoor te zorgen dat hier geen sprake van kan zijn. De sms laat jou dus weten dat je geen internetbundel hebt, en dat daar kosten aan vast zitten.

Tevens ontvang je een welkomstmail zodra je een klant bent geworden. We laten je hierin weten dat we het heel leuk vinden om jou een klant te mogen noemen! Ook wordt er gezegd dat de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' voor je is ingeschakeld, maar dat je op elk moment deze optie uit kunt zetten.

Ik wil ook graag verhelderen waarom het niet mogelijk is om jou te vertellen waar je data aan verbruikt is. Dit komt omdat het wettelijk verboden is voor providers om inzicht te hebben in waar jij je data aan verbruikt. Dat zou namelijk onder privacy-schending vallen. We zijn hier zeer transparant over. Het is dus zeker geen kwestie van onwil om informatie met jou te delen! Die informatie is voor ons simpelweg niet beschikbaar.

Als je graag wilt dat we nader naar jouw situatie kijken, dan kun je ons benaderen via onze eigen kanalen!

Ik hoop dat ik hiermee helderheid geschept heb!

Met vriendelijke groet,
Simyo Webcare

Gesloten