Wij hadden via booking.com een huisje geboekt op de Canarische eilanden. Onverwachts stuurde booking.com ons het bericht dat de boeking was geannuleerd. Na telefonisch contact bleek dat dit gebeurde omdat booking.com het contract met de accommodatie had opgezegd. Een alternatief huisje was nog beschikbaar, maar €100 duurder. Booking.com stelt dat zij (omdat zij slechts bemiddelaar zijn) deze extra kosten niet hoeven te vergoeden.
Verwijzing naar de ANVR heeft geen zin, daar zijn zij niet bij aangesloten. Omdat we al vliegtickets geboekt hebben, hebben we geen echte keuze en de boeking voor het andere huis inmiddels gemaakt. maar in hoeverre is het terecht dat booking.com geen aansprakelijkheid aanvaardt? Hun disclaimer is echt dramatisch....geen enkele verantwoordelijkheid bij hun lijkt het.
Weet iemand wat onze rechten zijn? Of heeft iemand eenzelfde ervaring?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Annulering door booking.com Wat zijn mijn rechten?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 23 okt 2012 10:05
- Contacteer:
Re: Annulering door booking.com Wat zijn mijn rechten?
Beste Annecaro,
Het spijt me om te horen dat uw reservering is geannuleerd omdat wij niet meer samenwerken met de verhuurder van het door u gehuurde huisje. Ik zou hier graag nog even naar willen kijken. Zou u uw reserveringsnummer kunnen e-mailen naar [email protected], met een link naar dit bericht?
Met vriendelijke groet, Angela
Booking.com Team
Het spijt me om te horen dat uw reservering is geannuleerd omdat wij niet meer samenwerken met de verhuurder van het door u gehuurde huisje. Ik zou hier graag nog even naar willen kijken. Zou u uw reserveringsnummer kunnen e-mailen naar [email protected], met een link naar dit bericht?
Met vriendelijke groet, Angela
Booking.com Team
Re: Annulering door booking.com Wat zijn mijn rechten?
U heeft een overeenkomst gesloten en dit geeft voor beide partijen bepaalde verplichtingen. Booking.com kan daar niet zomaar onderuit. U heeft dus gewoon recht om voor het originele prijs op reis te gaan.
Re: Annulering door booking.com Wat zijn mijn rechten?
Inmiddels heeft booking.com gereageerd nadat ik nav bovenstaand bericht contact op heb genomen.
Zij bieden aan €50 van de extra kosten te betalen. Echter, dit doen zij bij wijze van goede wil, zij hebben namelijk geen enkele verantwoordelijkheid in deze....Letterlijk staat in hun emailbericht:
"Zodra u een boeking gemaakt heeft gaat u een (legaal) bindend contract aan met de accommodatie en hierdoor word u een klant van de accommodatie en niet van Booking.com.
Via Booking.com maakt u zoals eerder vermeld direct een reservering bij een accommodatie en zij zullen verantwoordelijk zijn voor het nakomen van de reservering. Hoewel wij niet aansprakelijk zijn en hiervoor geen verantwoordelijkheid hoeven te dragen hebben wij u aangeboden om 50% van de meerkosten aan te bieden (50EUR). Dit is echter als een gebaar van goede wil gedaan. Voor dit moment zal ik de zaak als afgehandeld zien en zullen deze enkel opnieuw openen als u akkoord gaat met de tegemoetkoming van 50EUR."
Na jaren tevreden klant te zijn, is dit voor ons een goede les. Als alles gaat zoals op de webiste vermeld, heb je een goede aan dit bedrijf, maar wanneer er iets "tegen zit" (zoals in ons geval waarbij booking.com het contract met een accommodatie opzegt) heb je bij booking.com geen recht op schadevergoeding bij extra kosten. De volgende keer dat wij los een ticket en hotel boeken stappen wij liever naar een bedrijf wat gewoon conform ANVR handelt.
Zij bieden aan €50 van de extra kosten te betalen. Echter, dit doen zij bij wijze van goede wil, zij hebben namelijk geen enkele verantwoordelijkheid in deze....Letterlijk staat in hun emailbericht:
"Zodra u een boeking gemaakt heeft gaat u een (legaal) bindend contract aan met de accommodatie en hierdoor word u een klant van de accommodatie en niet van Booking.com.
Via Booking.com maakt u zoals eerder vermeld direct een reservering bij een accommodatie en zij zullen verantwoordelijk zijn voor het nakomen van de reservering. Hoewel wij niet aansprakelijk zijn en hiervoor geen verantwoordelijkheid hoeven te dragen hebben wij u aangeboden om 50% van de meerkosten aan te bieden (50EUR). Dit is echter als een gebaar van goede wil gedaan. Voor dit moment zal ik de zaak als afgehandeld zien en zullen deze enkel opnieuw openen als u akkoord gaat met de tegemoetkoming van 50EUR."
Na jaren tevreden klant te zijn, is dit voor ons een goede les. Als alles gaat zoals op de webiste vermeld, heb je een goede aan dit bedrijf, maar wanneer er iets "tegen zit" (zoals in ons geval waarbij booking.com het contract met een accommodatie opzegt) heb je bij booking.com geen recht op schadevergoeding bij extra kosten. De volgende keer dat wij los een ticket en hotel boeken stappen wij liever naar een bedrijf wat gewoon conform ANVR handelt.