LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

Een speciaalzaak is een winkel waar ze verstand hebben van computers. Bij Mediamarkt hebben ze totaal geen verstand van computers of er moet toevallig iemand werken die er wel verstand van heeft

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

als de makers nou eens stoppen met rotzooi maken hadden we deze discussie niet :wink:

resp0014931

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door resp0014931 »

Ik heb mijn computer gekocht bij een computerzaak in mijn woonplaats. Ze hebben ook nog 2 vestigingen elders in de provincie.
Maar denk je dat je goed zit, NOU MOOI NIET, val van de ene storing in de andere en services verlenen? Ho maar !!!! Waardeloos gewoon.Had al na 3 maand problems met mijn moederbord en batterij, maar krijg na heel veel telefoontjes eindelijk ander bord erin, maar dit "nieuwe moederbord"blijkt een ruim 2 jaar oud bord te zijn en wordt niet eens meer gemaakt bij de fabriek. En als ik vraag om hetzelfde merk bord te plaatsen doen ze het af met'''deze is veel beter dan de vorige'""dus U moet niet zeuren. Nou ik vind dus dat dit echt niet kan, oh ja vorig bord had 6 USB poorten en deze maar 2 USB poorten en ze vertikken het om er 4 bij te plaatsen.
Dus bij een PC zaak kom je ook van de kouwe Kermis thuis.
Betreft Computer2000!!!!!!![/u]

extreme

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door extreme »

heb vorig jaar zelf een pc samengesteld en was daar 800 euro voor kwijt en nooit problemen gehad!! http://www.gistron.com

dus onder 1000 kan niet????? echt wel!!!!

Gemili
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:27

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gemili »

Ik heb bij Dell een Dimension gekocht..

Ben tevreden goede helpdesk en de prijs is gewoon niet te duur en ik weet zeker dat ik geen oude rotzooi krijg..die word in de fabriek gemaakt.

Vooruit betalen komt hard aan maar in de winkel moet ik toch ook meteen betalen..

Ik vin het leuker om later te betalen maar hoop dat de prijzen dan niet hoger worden daar moet toch weer personeel voor komen..dus meer kosten..

Ik weet niet of HCC daar over heeft nagedacht..

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo met HCC natuurlijk heb ik erover nagedacht, wat denk je dan, dat ik er niet over nagedacht heb, natuurlijk denk ik er aan, het is voor jou en dan denk ik dat ik denk dat ik erover na moet denken . liefde is een gevoel als je een gevoel voelt om er eens over na te denken. wat denk je dan dat ik geen gevoel voel als er geen gevoelens meer zijn na ik dacht om er over te denken.

For you from you.

barto

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door barto »

als je beetje slim bent dan koop je geen pc maar maak je er eentje

spaart 100de euros uit en je hoeft ook niet naar dat gez*ik van die verkopers te luister (die denken dat ze verstand van computers hebben) ... + je kan je eigen merken kiezen

zelf pc maken stelt niks voor t is vooral t feit dat mensen t gewoon niet ff aan willen leren en lekker op hun luie stoel blijven hangen... ach ja betaal dan maar lekker paar 100 euro meer voor low budget rotzooi ...
het is niet mijn geld :P En ja bedoel hier ook aldi pcs mee... meestal zit er wel ok hardware in maar zelf bouwen = altijd goedkoper ....

ik zal wel ff voorbeeldje gevan alternate :

Athlon 64 3000+ (2.0 GHz) CPU (goede krachtige cpu...)
(OPGA, "Newcastle", Boxed) 128/512 KB 800 MHz EUR 249,00

K8N nForce3 Moederbord (onboard sound.. de meeste mensen die merken computer gewend zijn weten toch niet beter..)
(voor AMD Athlon 64) nVidia nForce3 150 ATX 800 MHz EUR 89,00

DIMM 512 MB Geheugen
-voor PC
-PC3200
EUR 84,00

DiamondMax Plus 9 (80 GB) HDD (Koop nooit IBM of Hitachi tegewoordige ibm das de grootste rotzooi die je kan kopen.. naar die death stars (deskstars) moet je beter weten
(6Y080P0) 9/8192/7200 U-133 IDE EUR 69,00

NEC ND-2510A DVD RW (met dvd rw.. heb je niks anders meer nodig...)
(Bulk, Dual Layer) 8/4/12x, 16/16/40x DVD±R/±RW/DL, CD-R/-RW 2048 KB ATAPI EUR 79,00

Asus Videokaart (tja je kan beter n ati 9800 pro kopen maar de meeste mensen die dit lezen zijn toch oud en gamen amper... waarom iets kopen dat je nooit gebruikt ? ait 9800 pro kost tegewoordig 180 euro of zo en dan heb je prime videokaartje)
Radeon 9600SE/TD
128 MB
EUR 79,00

En daar heb je je systeempje.... totaal 649 euro....

met atx kast zeg maar 679 euro en met betere videokaart ati 9800 pro nog steeds onder de 800 euro.... neem aan dat je nog wel ergens een keyboard en n ps 2 muis hebt liggen zo niet dan kan je die 2 ook wel voor 10 euro ergens op de kop tikken, kan nog wel goedkoper als ik ff de moeite had gedaan om ff op prijscheck te kijken en de koopjes af te speuren...

Zo en nou niet meer huilen hier kinders... goede computer bouw jezelf...

Jeffrey

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Jeffrey »

Niet iedereen heeft die kennis en wil geen gedoe! Dus gaan ze naar een winkel waar ze een al dan niet brakke pc krijgen aangesmeerd, al moet ik zeggen dat ik tevreden ben over de eerlijkheid van dixons! Het merk sky doet het zeker goed!

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

Barto: Jij bent de man, jij snapt hoe het moet. hulde aan barto Mafkees!!!! Dus iemand die net om de hoek komt kijken moet zelf maar een pc bouwen? Of zou dit soms meer voor ervaren gebruikers zijn?

Ik wordt altijd zo moe van die rare figuren die altijd maar roepen dat je beter zelf kan bouwen, dat het makkelijk is en dat je ongelofelijk veel geld uitspaart. Bij bijvoorbeeld Dynabyte of Dixons heb je een soort gelijk systeem voor bijna hetzelfde geld. Zonder bouwen, zonder problemen. Maar jij weet het veel beter want jij bent de man.

Je bent toch wel de verliezer hier, met je "niet huilen kinders". EERST NAKIJKEN OF JE GELIJK HEB MET WAT JE ZEGT, DAN DE STOERE MAN GAAN UITHANGEN MET JE RARE GELAL.

barto

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door barto »

zal wel n dixons verkoper zijn die hiervoor had gepost :P

hoezo nakijken of ik gelijk heb..

ik heb gewoon gelijk...!!! :D

probeer jij maar ns n dixons pc te kopen voor onder de 700 euro met die capiciteiten dan :P (gare speciaal gemaakte kostenbesparende merk troep, met gare moederborden met 2 pci slots en zo.... en ******* geheugen waar je niks mee kan, onboard sound... en ga zo maar door)

100% zeker dat t niet lukt : )


nu niet
morgen niet
nooit niet

dixons = te veel op geld belust.. de bonussen die die mensen krijgen zijn ook niet mis... hebzucht is het motto.. daarom proberen ze je ook meteen n garantie aan te smeren van 200+ euro.. voor iets dat t gewoon n paar jaar goed moet doen...(als je alles los koopt krijg je zowiezo op de meeste dingen 1~3 jaar garantie zonder dat je daarvoor nog ns 200 + euro moet betalen) en niet alleen bij dixons maar dat geld bijna voor alle computerbedrijven.


bouw je pc zelf... ben je n stuk beter af... het is even leren maar als je het eenmaal kan wil je niks anders meer... en ook geen sky : )

en niet meer huilen nu he... :D

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

toevallig kan ik daarover mee praten,maar dit terzijde.

vanmorgen was ik bij een computer bedrijfje die net bezig was met een compaq desktop eind jaren 90.

ik ken de man goed en vroeg wat er aan mankeerde.

hij vertelde dat de hd het begeven had(pc was niet door hem geleverd)

enfin een nieuwe hd er ingezet van 80gb (momenteel zo'n beetje de kleinste die te verkrijgen is) de compaq herkende hem niet.

ik opperde even van internet een nw bios downloaden ?
hij keek me aan en zuchte,weet je hoeveel verschillende types ,modellen etc er van compaq zijn gemaakt .

kortom op de site van hp(heeft compaq overgenomen) zijn we (ik zocht mee) een 15 a 20 minuten aan het zoeken geweest en bingo.

moraal van dit verhaal > kom hier eens om bij de ah aldi ,dan kun je de pc weggooien,kortom voor mij de (goede) computer boer om de hoek.

rekening is alleen de nieuwe hd ! ten slotte geworden.
Laatst gewijzigd door Gast op 04 aug 2004 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeffrey

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Jeffrey »

Ik kan niet klagen over sky, danwel dixons. Ik heb geen problemen gehad, maar onze vorige sky had wel een probleem. Werd bij dixons nagekeken door gecertificeerd personeel en een uurtje later kon ik em weer ophalen, en ik weet het, dat doet jouw computerboer ook wel. Bovendien is een sky geheel zelfbouw. Hij is opgebouwd uit componenten die wij hadden opgegeven! Drie weken wachten kostte het en ik heb alles, maar dan ook echt alles gecheckt. Sky levert dus een geweldige service af, en ik loop niet het risico dat ik iets zelf fout doe (al had ik de pc wellicht zelf kunnen bouwen). Sky/dixons is een perfecte combinatie met veel knowhow en scherpe prijzen (en ja, als je het zelf doet kan het goedkoper, maar daar moet je maar zin in hebben ;))

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

Sky/dixons is een perfecte combinatie met veel knowhow en scherpe prijzen
Dixons en scherpe prijzen?????????????
Dit is geheel nieuw voor me, pas geleden wezen kijken voor een extra HD, voor een stuk mindere kwaliteit HD durfden ze 30 euri meer te vragen dan elke andere winkel!!!!!!!!!!
En die Knowhow weten ze dan wel erg goed te verbergen, als je vraagt of de HD 8MB cache heeft kijken ze je aan of dat een lampje is op de HD :cry:

en voor een ieder die een nieuwe pc wil kopen, bedenk dan eerst eens wat je er mee wil doen, staar je niet blind op het nieuwste van het nieuwste, want al je de winkel uitloopt, loop je al weer achter...

dus als je niet de zwaarste programma's / spellen speelt kan je je erg veel geld besparen

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

Hij is opgebouwd uit componenten die wij hadden opgegeven!
je kon merken opgeven??????????????

Jeffrey

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Jeffrey »

Voor een consumentenwinkel hebben ze vrij scherpe prijzen en mss hebben jullie dan gewoon een domblondjes filiaal ofzo, want hier hebben ze kennis van zaken!

Ik kon merken opgeven die ik wilde hebben, nu heeft sky het tegenwoordig wel wat drukker dus ik weet niet in hoeverre dat nog kan.....

Newweb
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jan 2004 10:31

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Newweb »

sky zou willen dat ze het drukker hadden...

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

sky is gewoon een 3e rangs merk man, dan kan je nog beter naar de lidl of de aldi gaan

Jeffrey

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Jeffrey »

Sky levert prima pc's hoor, en ook aldi en lidl leveren goede pc's. We hebben van alledrie 1 pc in huis en nooit, maar dan ook nooit problemen! T zijn stuk voor stuk goede pc's, maar geloof maar in de blauwe ogen van een pc bouwer, ook die mensen kunnen je keihard naaien

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

Jeffrey heeft dus 3 veel te zware en dus te dure computers in huis????

Wat wil je hiermee nou zeggen Jeffrey???????

Dat je beetje dom bent????????

Of heb je eigenlijk spelletjes computers????????

Had je beter een nintendo kunnen kopen :!: :!: :!:

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

[/quote]zal wel n dixons verkoper zijn die hiervoor had gepost

hoezo nakijken of ik gelijk heb..

ik heb gewoon gelijk...!!!

probeer jij maar ns n dixons pc te kopen voor onder de 700 euro met die capiciteiten dan (gare speciaal gemaakte kostenbesparende merk troep, met gare moederborden met 2 pci slots en zo.... en ******* geheugen waar je niks mee kan, onboard sound... en ga zo maar door)

100% zeker dat t niet lukt : )


nu niet
morgen niet
nooit niet

dixons = te veel op geld belust.. de bonussen die die mensen krijgen zijn ook niet mis... hebzucht is het motto.. daarom proberen ze je ook meteen n garantie aan te smeren van 200+ euro.. voor iets dat t gewoon n paar jaar goed moet doen...(als je alles los koopt krijg je zowiezo op de meeste dingen 1~3 jaar garantie zonder dat je daarvoor nog ns 200 + euro moet betalen) en niet alleen bij dixons maar dat geld bijna voor alle computerbedrijven.


bouw je pc zelf... ben je n stuk beter af... het is even leren maar als je het eenmaal kan wil je niks anders meer... en ook geen sky : )

en niet meer huilen nu he...

Ik ben zeker geen dixons verkoper maar gewoon iemand die objectief rondkijkt.

1. Speciaal gemaakte kostenbesparende merktroep??? Belachelijk. Ik weet niet wanneer je dat verzonnen heb maar dit bestaat niet.
2. Speciaal moederbord?? Belachelijk. Gewoon normaal ingekocht moederbord.
3. Geheugen waar je niets mee kan. Wat voor geheugen zit er dan in. Speciaal ontwikkeld geheugen soms??? Speciaal gefabriceerd alleen in te bouwen in die speciale moederborden van Sky??? Erg zielig hoor!
4. Onboard sound. Kan me vergissen maar in je vorige post was dat weer niet zo belangrijk volgends jou. Ik kan me best voorstellen dat je je eigen tegenspreekt. Het is moeilijk je gelijk te halen als je fout zit.

Hebzucht en geld verdienen is toch wat ze in de meeste winkels proberen te doen. Softwarepakketje, printertje, kabeltje, etc. In die superwinkel waar jij je bende koopt draaien ze soms geen winst???? En tegenwoordig gaan er steeds meer fabrikanten over op 2 tot 3 jaar standaard garantie.

Ik ben zeker niet tegen zelfbouw. Ik vind alleen dat dit niet voor iedereen is weggelegd en dat het zeker niet zo simpel is alsdat jij zegt. Voor jou is het vast heel simpel, De allmighty weet tenslotte waar ie mee bezig is, maar jij weet ook donders goed dat een aantal mensen gewoon een kant en klare pc moet kopen om problemen te verkomen.

En nou voortaan fftjes nadenken voordat je wat typt. Kereltje kan er natuurlijk af en toe naast zitten. Maakt niet uit hoor. zielig kereltje

Gesloten