LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kymco Agility 16" of People S

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Raymondhs

Kymco Agility 16" of People S

Ongelezen bericht door Raymondhs »

Ik ben 65 en weeg ongeveer 118 kg, ben 1.87 m , ik zou graag een snorscooter willen kopen.

Het zou voor mijn postuur een flinke scooter moeten worden.

Ik zit te twijfelen tussen een Kymco Agility 16 of People S, deze hebben grote wielen en zien er stevig uit.

Er zit een prijs verschil van 400,00 euro tussen deze twee modellen, maat ik kan bij de technische specificaties alleen een verschil vinden in de cockpit, dus de meters enz.

Is het de moeite waart om de 400,00 euro meer te betalen voor de People S, of zijn er nog meer kwaliteits verschillen tussen deze twee modellen ?
Laatst gewijzigd door Raymondhs op 14 sep 2013 10:37, 2 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Kymco Agility 16" of People S

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je zelf en de verkoper geen voordelen ziet zou ik voor de voordeligste gaan....

Alleen bij 2 winkels kun je ook nog naar de aangeboden service kijken, want die heb je volgend jaar ook nodig om het rijdende te houden.

1JanV

Ongelezen bericht door 1JanV »

Tja voor kwaliteit te gaan kiezen is niet nodig, deze twee modellen hebben de laatste jaren vele verbeteringen ondergaan. het gaat nu om de uitvoering en kleur, maar er rijden meer agilitys rond dus ervaring met deze type scooter moet er voldoende zijn. onderhoud is wel van belang daaraan moet je geen probleem van maken. hoe gaat de dealer met je wensen om, hoe is de werkplaats, hoe is de service. dit kan je een hoop gezeur voorkomen. de prijs is overal het zelfde. kijk niet op een paar kilometer verder te rijden om te vinden wat jij wil. :wink:

Raymondhs

Zijn er geen mensen die ervaring hebben met de Agility of People S?

Waar komt het prijsverschil van 400,00 vandaan tussen deze twee modellen?

Als ik het goed heb zijn ze toch alle twee van de Kymco fabriek?

Moedt

Ongelezen bericht door Moedt »

Kymco Agility

Technische specificaties
Manufacturer Kymco
Type Agility 12" 25
Uitvoering snor,brom
Motortype 4-takt
Tankinhoud 5,0
Lengte 183 cm
Breedte 69 cm
Hoogte 113 cm
Cilinderinhoud 49
Bandenmaat 130/70x12"
Beschikbare kleuren zwart, grijs, blauw/zilver

Kymco People S:

Manufacturer Kymco
Type People S 25
Uitvoering snor,brom
Motortype 4-takt
Tankinhoud 6,5
Lengte 201 cm
Breedte 72 cm
Hoogte 130 cm
Cilinderinhoud 49
Bandenmaat 120/80x16"
Beschikbare kleuren blauw, grijs, rood, zwart

1JanV

prijzen worden over het algemeen bepaald door gebruik van materialen de maten enz. doen er niet toe. ook de ontwikkelaar heeft een prijs gevraagd waar aan die goed verdiend anders gaat het modeltekening naar een ander. verder moet je jezelf niets afvragen waarom het is gewoon de prijs die hun of wie dan ook willen hebben. anders kun je ook wel afvragen waarom de ene hamer en de andere hamer die uit de zelfde fabriek komt toch bij piet 10 euro kost en bij kees 12 euro. je geeft het er voor uit of niet.

oo4load

Ongelezen bericht door oo4load »

De people komt uit Taiwan en de agility uit China. Andere goedkopere fabriek en ook andere goedkopere onderdelen.

1JanV

oo4load schreef:De people komt uit Taiwan en de agility uit China. Andere goedkopere fabriek en ook andere goedkopere onderdelen.
klopt was ik vergeten.

bartsscooterservice

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

PeopleS is wat beter in elkaar gezet. De TS zal inmiddels wel bij de verkoper geweest zijn.

WebEngine

Ongelezen bericht door WebEngine »

Raymondhs schreef:Ik ben 65 en weeg ongeveer 118 kg, ben 1.87 m , ik zou graag een snorscooter willen kopen.

Ik zit te twijfelen tussen een Kymco Agility 16 of People S, deze hebben grote wielen en zien er stevig uit.
Hoi Raymondhs,

voor op gesteld een Kymco met grote wielen (16inch) wat beide modellen hebben is zoiezo een
zeer goede beslissing,
dit omdat scooters met deze grote wielen in de regel net iets langer doen met bandjes en remmerij,
en daarnaast ook nog eens een perfecte wegligging hebben.

De P.S. wordt idd. in Taiwan gemaakt en voor de Agility City heeft Kymco een fabriek in China staan,
Kymco heeft trouwens wel in meer lage loon-landen een fabriek staan... een Philips tv komt tenslotte ook al 35 jaar niet meer uit Eindhoven.
Dit alles opzich is voor ons gunstig want dat levert o.a. aanschaf voordeel op!
Beide scooters doen overigens voor elkaar niet onder, en met periodiek onderhoud kun je ze beiden zo door de 50.000km heen rijden.

De P.S. heeft wat meer mee gespoten kappen en ook een luxe ogende cockpit, alsook een flitsend achterlicht dat heeft de Agility City allemaal niet.
De Agility City heeft standaard weer wel een 12Volt stopcontact in het dashboardkastje,
dit zit dan weer niet op de P.S.

De grootste verschillen zul je bemerken in de zit, de P.S. heeft een rechttoe rechtaan zadel, en de
Agility City heeft een iets aflopend zadel.
Het is aan jou om te bepalen welke zit je het lekkerst vindt.

Nu de ham vraag welke heb ik zelf: Kymco Agility City 16" met km stand 20.000 en loopt als een naaimachientje, ik heb een goede kennis en die heeft er nu 35.000 opstaan en nog een bekende
van mij die nu op de 49.000 staat. waarbij ik wel nog wil opmerken dat we onderhoud serieus nemen!
De uitdaging is natuurlijk om 100.000 op zo'n Kymco te zetten haha.

Overigens wel jammer dat je voor een snor versie kiest, het gevaar speelt zich vaak af op het fietspad,
met een brommer versie mag je daar in tegen tegenwoordig best veel op de weg rijden, en das wel lekker safe met een hoofddeksel op.

Succes gewenst met je keuze als je die nog niet had gemaakt.

oo4load

Ongelezen bericht door oo4load »

ALs je even een rondje rijdt op beide scooters dan zal je merken dat het zitcomfort van de People S veel hoger is dan van de spijkerharde Agility City zitplank. Daarnaast maakt de People S in het algemeen een luxere indruk.
Ik rijd wel eens op beide typen scooters en ik zou zonder twijfel die 400 euro erbij leggen.

Raymondhs

Het is een People S geworden, een gebruikte van een paar maanden oud met 4000 km op de teller.

In snor uitvoering, omdat ik het heerlijk vind om zonder helm te rijden.

Met koffer en een heerlijk groot scherm.

Deze bevalt verder uitstekend, heb er reeds 1500km mee gereden.

Iedereen, nog bedankt voor de reacties.

bartsscooterservice

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

WebEngine schreef:
Raymondhs schreef:Ik ben 65 en weeg ongeveer 118 kg, ben 1.87 m , ik zou graag een snorscooter willen kopen.

Hoi Raymondhs,

voor op gesteld een Kymco met grote wielen (16inch) wat beide modellen hebben is zoiezo een
zeer goede beslissing,
dit omdat scooters met deze grote wielen in de regel net iets langer doen met bandjes en remmerij,
en daarnaast ook nog eens een perfecte wegligging hebben.

De P.S. wordt idd. in Taiwan gemaakt en voor de Agility City heeft Kymco een fabriek in China staan,
Kymco heeft trouwens wel in meer lage loon-landen een fabriek staan... een Philips tv komt tenslotte ook al 35 jaar niet meer uit Eindhoven.
Dit alles opzich is voor ons gunstig want dat levert o.a. aanschaf voordeel op!
Beide scooters doen overigens voor elkaar niet onder, en met periodiek onderhoud kun je ze beiden zo door de 50.000km heen rijden.

De P.S. heeft wat meer mee gespoten kappen en ook een luxe ogende cockpit, alsook een flitsend achterlicht dat heeft de Agility City allemaal niet.
De Agility City heeft standaard weer wel een 12Volt stopcontact in het dashboardkastje,
dit zit dan weer niet op de P.S.

De grootste verschillen zul je bemerken in de zit, de P.S. heeft een rechttoe rechtaan zadel, en de
Agility City heeft een iets aflopend zadel.
Het is aan jou om te bepalen welke zit je het lekkerst vindt.

Nu de ham vraag welke heb ik zelf: Kymco Agility City 16" met km stand 20.000 en loopt als een naaimachientje, ik heb een goede kennis en die heeft er nu 35.000 opstaan en nog een bekende
van mij die nu op de 49.000 staat. waarbij ik wel nog wil opmerken dat we onderhoud serieus nemen!
De uitdaging is natuurlijk om 100.000 op zo'n Kymco te zetten haha.

Overigens wel jammer dat je voor een snor versie kiest, het gevaar speelt zich vaak af op het fietspad,
met een brommer versie mag je daar in tegen tegenwoordig best veel op de weg rijden, en das wel lekker safe met een hoofddeksel op.

Succes gewenst met je keuze als je die nog niet had gemaakt.
En je maakt ff een account aan om 1 post te doen onder de naam webengine ? mmm...
50k op een 4t 50cc is in 9/10 niet mogelijk in de praktijk ( uitzonderingen daargelaten ), de meeste zijn onder de 15.000 km al op, omdat onderhoud heel slecht wordt uitgevoerd in NL. Ook controleren van oliepeil gebeurt zowat nooit.

1JanV

bedoel je dat deze twee de zelfde zijn
:?: WebEngine schreef:

Raymondhs schreef:
of bedoel dat het iemand is die hier onder een andere naam zit/zat

WebEngine

Ongelezen bericht door WebEngine »

Het zal allemaal wel Bart haha gekkie die je der bent, voor de mensen die het wel willen geloven
een fotootje bij gevoegd.
Deze kennis van mij is onlangs daadwerkelijk door de 50.000 heen gereden.

Afbeelding

1JanV

Moet kunnen als je goed onderhoud uitvoert. :wink:

Evert100

Ongelezen bericht door Evert100 »

ik de scooter eind september 2014 gekocht, vanaf het begin af niets als problemen , het eerste probleem toen ik van de dealer weg reed trilde de hele scooter weer terug , een andere vario er op gezet door de dealer toen was de trilling bijna weg .
de 2de en de 3de en de 4de reparatie waren steeds dat de riem knapte dus weer met de ww naar de dealer , de importeur er bij geweest en het zou aan de koppeling liggen , nieuwe koppeling er op , heb 60 km gereden weer de riem stuk,balen
de scooter heeft meer bij de dealer gestaan als ik er op heb gereden , ook is het een hele trage scooter .
door mijn ervaring met Kymco geen scooter meer van dat waardeloze merk
net 1000km op de teller dan kunnen we toch niet spreken van een deugdelijk product volgens mijn en de garantie wet heb ik recht op een nieuwe scooter

Gesloten