LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Teleplan reparatie oplichters?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 nov 2013 13:27
Teleplan reparatie oplichters?
Hallo,
Graag wil ik het volgende vermelden en tevens vragen of er meer mensen zijn met deze klacht.
Het volgende; Op 6-10-2013 heb ik in de Telfort winkel te Nijmegen mijn nog geen jaar oude Samsung S3 aangeboden ter reparatie. Mijn telefoon waar ik altijd erg zuinig op ben geweest lag op de salon tafel (in een cover). Ik pakte mijn telefoon omdat ik een berichtje binnen kreeg en drukte op de knop van display aan/tonen. Tot mijn verbazing zag ik dat mijn scherm in tweeën was gedeeld. De ene kant groen van kleur en de andere kant alle kleuren van de regenboog foute boel dus. Voor de duidelijkheid er zaten geen barsten of scheuren in het scherm. Geen nood dacht ik, ik heb garantie en omdat ik altijd erg zuinig met mijn toestel ben omgegaan en dus ook niet bang was op druk of val schade (wat buiten de garantie valt).
Aangekomen in Nijmegen bij de Telfort winkel werd ik vriendelijk geholpen. Ik deed mijn verhaal tegen de verkoper en deze zei tegen mij dat als het defect buiten de garantie valt er €39 euro onderzoeks kosten in rekening worden gebracht. Ik vond dit geen probleem omdat ik geen zichtbare schade had en er tenslotte van alles mis mee kon zijn wat wel binnen de garantie zou vallen.
Ik vroeg aan de verkoper in hoeverre het betrouwbaar was dat de gestelde diagnose juist zou zijn omtrent de garantie voorwaarde val,stoot en water schade worden niet in de garantie mee begrepen.
Daarop kreeg ik niet echt een antwoord wat mij al verontrusten.
Maar goed zo heb ik ook niks, dus toch maar opgestuurd met alle vertrouwen dat het eerlijk behandeld zou gaan worden.
3 a 4 weken later gekeken op Teleplan via het IMEI nummer wat de status van de telefoon was; Status "prijsopvraag" Ojee het zal toch niet waar zijn schiet er door mijn hoofd heen.
Geprobeerd om Telfort Nijmegen te bellen niet te pakken te krijgen. Je moet via 0800 1707 bellen dan kom je in de telefoonboom terecht met 10 tallen menu's maar niemand die me kan door verbinden met Telfort Nijmegen laat staan wat ze over de status van de telefoon kunnen zeggen.
Het bevreemd me dan ook dat een telefoon aanbieder niet eens hun vestigingen kunnen bereiken met een eigen telefoonnummer.
Nog eens goed gekeken op web pagina van Teleplan. Na wat speuren kreeg ik uitleg over het defect van mijn telefoon. Uitleg met foto's.
"Stootschade" blablablabla kortom een heel verhaal.
Er stonden ook twee foto's van een toestel (aanvankelijk dacht ik dat het om een voorbeeld ging).
Je zag namelijk een foto van de achterkant van een toestel en een van de voorkant maar op deze foto zag ik dat er diverse barsten in het scherm zaten en die had ik niet. MAAR TOEN!!, toen ik goed keek op de eerste foto las ik in de achterkant de gegevens van mijn telefoon (het IMEI nummer). Het zweet brak uit en gevoel van woede kwam op!! Het zal toch niet waar zijn, het geen waar ik al bang voor was. En jawel mijn telefoon die ik punk gaaf instuurde zit nu helemaal vol barsten!!! En die had ik voorheen niet!! Teleplans conclusie stootschade en valt niet binnen de garantie. Ja hoor!
U begrijpt wel dat ik hier dus absoluut niet mee eens ben en die €39 dus ook niet ga betalen.
Waarom zou ik een toetsel opsturen met barsten in het scherm en even €39 neer moet leggen om vervolgens te laten concluderen dat het inderdaad stootschade betreft en dus niet binnen de garantie valt. Als ik inderdaad een barst in mijn scherm zou hebben ga ik toch geen €39 uitgeven als ik al van tevoren weet dat stoot schade niet vergoed wordt. In dat geval zou ik de telefoon wel naar een reparateur brengen die je op elke hoek van de straat kunt vinden en voor weinig een schermpje vervangt.
Wie heeft zoiets ook al mee gemaakt met het fantastische bedrijf Teleplan. En wat kan ik hier tegen doen. Ik heb het gevoel dat het nu mijn woord tegen hun woord gaat worden. En ja helaas leg je als consument dit vaak af.
Help!!
Vriendelijke groet,
Graag wil ik het volgende vermelden en tevens vragen of er meer mensen zijn met deze klacht.
Het volgende; Op 6-10-2013 heb ik in de Telfort winkel te Nijmegen mijn nog geen jaar oude Samsung S3 aangeboden ter reparatie. Mijn telefoon waar ik altijd erg zuinig op ben geweest lag op de salon tafel (in een cover). Ik pakte mijn telefoon omdat ik een berichtje binnen kreeg en drukte op de knop van display aan/tonen. Tot mijn verbazing zag ik dat mijn scherm in tweeën was gedeeld. De ene kant groen van kleur en de andere kant alle kleuren van de regenboog foute boel dus. Voor de duidelijkheid er zaten geen barsten of scheuren in het scherm. Geen nood dacht ik, ik heb garantie en omdat ik altijd erg zuinig met mijn toestel ben omgegaan en dus ook niet bang was op druk of val schade (wat buiten de garantie valt).
Aangekomen in Nijmegen bij de Telfort winkel werd ik vriendelijk geholpen. Ik deed mijn verhaal tegen de verkoper en deze zei tegen mij dat als het defect buiten de garantie valt er €39 euro onderzoeks kosten in rekening worden gebracht. Ik vond dit geen probleem omdat ik geen zichtbare schade had en er tenslotte van alles mis mee kon zijn wat wel binnen de garantie zou vallen.
Ik vroeg aan de verkoper in hoeverre het betrouwbaar was dat de gestelde diagnose juist zou zijn omtrent de garantie voorwaarde val,stoot en water schade worden niet in de garantie mee begrepen.
Daarop kreeg ik niet echt een antwoord wat mij al verontrusten.
Maar goed zo heb ik ook niks, dus toch maar opgestuurd met alle vertrouwen dat het eerlijk behandeld zou gaan worden.
3 a 4 weken later gekeken op Teleplan via het IMEI nummer wat de status van de telefoon was; Status "prijsopvraag" Ojee het zal toch niet waar zijn schiet er door mijn hoofd heen.
Geprobeerd om Telfort Nijmegen te bellen niet te pakken te krijgen. Je moet via 0800 1707 bellen dan kom je in de telefoonboom terecht met 10 tallen menu's maar niemand die me kan door verbinden met Telfort Nijmegen laat staan wat ze over de status van de telefoon kunnen zeggen.
Het bevreemd me dan ook dat een telefoon aanbieder niet eens hun vestigingen kunnen bereiken met een eigen telefoonnummer.
Nog eens goed gekeken op web pagina van Teleplan. Na wat speuren kreeg ik uitleg over het defect van mijn telefoon. Uitleg met foto's.
"Stootschade" blablablabla kortom een heel verhaal.
Er stonden ook twee foto's van een toestel (aanvankelijk dacht ik dat het om een voorbeeld ging).
Je zag namelijk een foto van de achterkant van een toestel en een van de voorkant maar op deze foto zag ik dat er diverse barsten in het scherm zaten en die had ik niet. MAAR TOEN!!, toen ik goed keek op de eerste foto las ik in de achterkant de gegevens van mijn telefoon (het IMEI nummer). Het zweet brak uit en gevoel van woede kwam op!! Het zal toch niet waar zijn, het geen waar ik al bang voor was. En jawel mijn telefoon die ik punk gaaf instuurde zit nu helemaal vol barsten!!! En die had ik voorheen niet!! Teleplans conclusie stootschade en valt niet binnen de garantie. Ja hoor!
U begrijpt wel dat ik hier dus absoluut niet mee eens ben en die €39 dus ook niet ga betalen.
Waarom zou ik een toetsel opsturen met barsten in het scherm en even €39 neer moet leggen om vervolgens te laten concluderen dat het inderdaad stootschade betreft en dus niet binnen de garantie valt. Als ik inderdaad een barst in mijn scherm zou hebben ga ik toch geen €39 uitgeven als ik al van tevoren weet dat stoot schade niet vergoed wordt. In dat geval zou ik de telefoon wel naar een reparateur brengen die je op elke hoek van de straat kunt vinden en voor weinig een schermpje vervangt.
Wie heeft zoiets ook al mee gemaakt met het fantastische bedrijf Teleplan. En wat kan ik hier tegen doen. Ik heb het gevoel dat het nu mijn woord tegen hun woord gaat worden. En ja helaas leg je als consument dit vaak af.
Help!!
Vriendelijke groet,
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Teleplan reparatie oplichters?
@kacmmtheunissen,
Graag gaan we het gesprek met jou aan. In een privébericht kun je jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer kenbaar maken.
Daphne
Graag gaan we het gesprek met jou aan. In een privébericht kun je jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer kenbaar maken.
Daphne
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 nov 2013 13:27
Re: Teleplan reparatie oplichters?
Beste Daphne,
Alvast bedankt voor je reactie.
mijn gegevens zijn in een persoonlijk bericht naar u toegezonden:
Noot:
Ik heb het toestel ingeleverd bij de Telfort shop in Nijmegen Burchtstraat.
Ik zou telefonisch gebeld worden als er iets gerepareerd moest gaan worden.
vanaf 21 oktober staat de telefoon op status afwachting prijs opvraag. Tot op heden nog niks gehoord van de Telfort shop.
U begrijpt mij wel dat ik enorm gefrustreerd ben over het feit dat ik een toestel inlever zonder barsten en nu wordt afgewimpeld met een toestel vol barsten.
Ik wil graag een nieuw toestel terug. Gewoon de Samsung S3 die ik al had. Geen slechtere of nieuwere gewoon de Samsung S3.
Ik vermoed dat dit een moeilijke zaak gaat worden. Waar ligt de verantwoordelijkheid. Teleplan zal zeggen "nee meneer toestel hebben wij zo binnen gekregen" Telfort gaat waarschijnlijk zeggen " De ontstane schade kan tijdens transport zijn gebeurd". Het kastje naar de muur principe.
Ik ga er van uit dat ik een nieuwe Samsung S3 in gesealde doos kan ontvangen.
Of anderzijds ontbind in de koopovereenkomst waar ik juridisch gezien mijn geld terug krijg.
Ik hoop dat u met een passende oplossing voor mij komt.
Ik hoor graag van u.
vriendelijke groet,
Alvast bedankt voor je reactie.
mijn gegevens zijn in een persoonlijk bericht naar u toegezonden:
Noot:
Ik heb het toestel ingeleverd bij de Telfort shop in Nijmegen Burchtstraat.
Ik zou telefonisch gebeld worden als er iets gerepareerd moest gaan worden.
vanaf 21 oktober staat de telefoon op status afwachting prijs opvraag. Tot op heden nog niks gehoord van de Telfort shop.
U begrijpt mij wel dat ik enorm gefrustreerd ben over het feit dat ik een toestel inlever zonder barsten en nu wordt afgewimpeld met een toestel vol barsten.
Ik wil graag een nieuw toestel terug. Gewoon de Samsung S3 die ik al had. Geen slechtere of nieuwere gewoon de Samsung S3.
Ik vermoed dat dit een moeilijke zaak gaat worden. Waar ligt de verantwoordelijkheid. Teleplan zal zeggen "nee meneer toestel hebben wij zo binnen gekregen" Telfort gaat waarschijnlijk zeggen " De ontstane schade kan tijdens transport zijn gebeurd". Het kastje naar de muur principe.
Ik ga er van uit dat ik een nieuwe Samsung S3 in gesealde doos kan ontvangen.
Of anderzijds ontbind in de koopovereenkomst waar ik juridisch gezien mijn geld terug krijg.
Ik hoop dat u met een passende oplossing voor mij komt.
Ik hoor graag van u.
vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door kacmmtheunissen op 07 nov 2013 13:54, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 nov 2013 13:27
Re: Teleplan reparatie oplichters?
Vandaag naar de Telfort shop in Nijmegen geweest.
Ik werd door een erg vriendelijke meneer te woord gestaan.
Deze beaamde mij dat de telefoon inderdaad schade (visueel) vrij was bij inlevering op de Telfort shop.
Deze verkoper aarzelde geen moment en zocht contact met Teleplan (e-repair).
De verkoop medewerker kreeg te horen zoals ik al wist via de foto's dat er inderdaad barsten in het scherm zitten stoot of druk schade dus. De verkoop medewerker beaamde dat de telefoon visuele schade vrij op de Telfort shop is ingeleverd. En hoe het kon dat de telefoon nu wel visuele schade heeft. Daar wist E-repair ook niets op te zeggen behalve dat het hun woord tegen de Telfort zou gaan worden. Kortom de klant is de duppen gaf de verkoop medewerker aan.
De verkoop medewerker van Telfort vond dat e-repair raar klonk aan de telefoon ondanks dat ze een samenwerkings verband hebben tonen ze weinig sympathie en begrip. Jammer dat de verstand houding tussen e-repair en Telfort zo is. A
Ik werd door een erg vriendelijke meneer te woord gestaan.
Deze beaamde mij dat de telefoon inderdaad schade (visueel) vrij was bij inlevering op de Telfort shop.
Deze verkoper aarzelde geen moment en zocht contact met Teleplan (e-repair).
De verkoop medewerker kreeg te horen zoals ik al wist via de foto's dat er inderdaad barsten in het scherm zitten stoot of druk schade dus. De verkoop medewerker beaamde dat de telefoon visuele schade vrij op de Telfort shop is ingeleverd. En hoe het kon dat de telefoon nu wel visuele schade heeft. Daar wist E-repair ook niets op te zeggen behalve dat het hun woord tegen de Telfort zou gaan worden. Kortom de klant is de duppen gaf de verkoop medewerker aan.
De verkoop medewerker van Telfort vond dat e-repair raar klonk aan de telefoon ondanks dat ze een samenwerkings verband hebben tonen ze weinig sympathie en begrip. Jammer dat de verstand houding tussen e-repair en Telfort zo is. A
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 nov 2013 13:27
Re: Teleplan reparatie oplichters?
Zojuist gebeld door de vriendelijke verkoopmedewerker vanuit de Telfort shop Nijmegen.
De prijsopgave vanuit E-repair Teleplan kan ik als niet gestuurd beschouwen.
De telefoon zal gerepareerd gaan worden. Eigenlijk ben ik blij maar spring geen gat in de lucht.
Eerst nog zien of dat de reparatie gebeurt en of dit wel naar behoren gebeurt.
Ik houd jullie op de hoogte van de situatie.
De prijsopgave vanuit E-repair Teleplan kan ik als niet gestuurd beschouwen.
De telefoon zal gerepareerd gaan worden. Eigenlijk ben ik blij maar spring geen gat in de lucht.
Eerst nog zien of dat de reparatie gebeurt en of dit wel naar behoren gebeurt.
Ik houd jullie op de hoogte van de situatie.
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Teleplan reparatie oplichters?
@kacmmtheunissen,
Fijn dat je samen met mijn collega's eruit bent gekomen. Dank voor de terugkoppeling!
Daphne
Fijn dat je samen met mijn collega's eruit bent gekomen. Dank voor de terugkoppeling!
Daphne
Re: Teleplan reparatie oplichters?
maar weer een slechte zaak dat de webcare er weer achteraan hobbelt en weer niks doet anders dan hier posten. Je verdient geen punten, Daphne
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 nov 2013 13:27
Re: Teleplan reparatie oplichters?
hoho ik ben er nog niet uitgekomen!!!
mijn status op e-repair is nog steeds in afwachting op "prijsopgave"
Ik geloof er namelijk geen barst van dat e-repair dit gaat oplossen.
eerst zien dan geloven!!
mijn 20 dagen zijn bijna voorbij, als ik mijn toestel kapot terug geleverd krijg, ga ik andere stappen ondernemen.
Een daarvan is aangifte van vernieling. Dit omdat Telfort Nijmegen beaamt dat toestel heel is binnen gekomen.
Maar zover hoeft het van mij niet te komen.
Of Telfort stuurt mij een nieuwe S3 op, Telfort regelt het maa metr Teleplan hoe ze dit gaan oplossen.
Telfort heeft namelijk een onderhouds contract met Teleplan en daar zijn de klanten van Telfort de duppen van.
Noot: ik ben ook een topic aan het aanzwengelen op http://www.telfort.nl
mijn status op e-repair is nog steeds in afwachting op "prijsopgave"
Ik geloof er namelijk geen barst van dat e-repair dit gaat oplossen.
eerst zien dan geloven!!
mijn 20 dagen zijn bijna voorbij, als ik mijn toestel kapot terug geleverd krijg, ga ik andere stappen ondernemen.
Een daarvan is aangifte van vernieling. Dit omdat Telfort Nijmegen beaamt dat toestel heel is binnen gekomen.
Maar zover hoeft het van mij niet te komen.
Of Telfort stuurt mij een nieuwe S3 op, Telfort regelt het maa metr Teleplan hoe ze dit gaan oplossen.
Telfort heeft namelijk een onderhouds contract met Teleplan en daar zijn de klanten van Telfort de duppen van.
Noot: ik ben ook een topic aan het aanzwengelen op http://www.telfort.nl
Re: Teleplan reparatie oplichters?
Bijna zelfde verhaal.
Eind september mijn HTC One X afgeleverd bij KPN winkel te Harderwijk, met de klacht dat mijn WiFi ontvangst slecht is en simkaarthouder af en toe spontaan naar buiten komt.(en dan ben je ook niet bereikbaar)
Verhaal mbt WiFi is bekent bij HTC, zou een productiefout zijn, en men zou met een oplossing komen.
Toestel netjes werkend en onbeschadigd af gegeven in de winkel!
Binnen een week een bericht dat er "val schade" zou zijn en dat het dus niet onder garantie valt...
mooi fotootje erbij van een beschadiging, maar weet pertinent zeker dat dat niet door mij is gebeurt.
Aangegeven dat ik niet akkoord ga met de reparatiekosten van € 270,- en een oplossing wil. Na 4 weken maar weer eens gaan bellen, maar toestel kwijt. Zou bij HTC Belgie zijn, toen weer niet, toen weer wel.
Na meerdere telefoontjes met Teleplan, eindelijk na ongeveer 8 weken bericht dat ik mijn toestel op kon halen.
Aangekomen in de KPN winkel, krijg ik mijn toestel terug, en wat zien ik.
De aan/uit schakelaar is kompleet naar binnen gedrukt, met resultaat dat het toestel niet meer aan kan, en dus nu geheel onbruikbaar is.
KPN medewerker belt netjes met Teleplan, maar zeggen ijskoud: jammer dan en doen verder niets.
De KPN medewerker neemt daarna kontakt op met zijn leidinggevende, en na weer een week wordt er niks concreets gedaan. Sterker nog ik moet mijn toestel maar weer inleveren voor reparatie..
Ik ben dus weer een aantale weken waarschijnlijk mijn toestel kwijt.
Ronduit belachelijke gang van zaken.
wordt vervolgd....
Eind september mijn HTC One X afgeleverd bij KPN winkel te Harderwijk, met de klacht dat mijn WiFi ontvangst slecht is en simkaarthouder af en toe spontaan naar buiten komt.(en dan ben je ook niet bereikbaar)
Verhaal mbt WiFi is bekent bij HTC, zou een productiefout zijn, en men zou met een oplossing komen.
Toestel netjes werkend en onbeschadigd af gegeven in de winkel!
Binnen een week een bericht dat er "val schade" zou zijn en dat het dus niet onder garantie valt...
mooi fotootje erbij van een beschadiging, maar weet pertinent zeker dat dat niet door mij is gebeurt.
Aangegeven dat ik niet akkoord ga met de reparatiekosten van € 270,- en een oplossing wil. Na 4 weken maar weer eens gaan bellen, maar toestel kwijt. Zou bij HTC Belgie zijn, toen weer niet, toen weer wel.
Na meerdere telefoontjes met Teleplan, eindelijk na ongeveer 8 weken bericht dat ik mijn toestel op kon halen.
Aangekomen in de KPN winkel, krijg ik mijn toestel terug, en wat zien ik.
De aan/uit schakelaar is kompleet naar binnen gedrukt, met resultaat dat het toestel niet meer aan kan, en dus nu geheel onbruikbaar is.
KPN medewerker belt netjes met Teleplan, maar zeggen ijskoud: jammer dan en doen verder niets.
De KPN medewerker neemt daarna kontakt op met zijn leidinggevende, en na weer een week wordt er niks concreets gedaan. Sterker nog ik moet mijn toestel maar weer inleveren voor reparatie..
Ik ben dus weer een aantale weken waarschijnlijk mijn toestel kwijt.
Ronduit belachelijke gang van zaken.
wordt vervolgd....