LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Steengrillen 1e kerstdag opeens duurder!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Danny S

Steengrillen 1e kerstdag opeens duurder!

Ongelezen bericht door Danny S »

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag waar ik momenteel sta!

Wij willen met 1e kerstdag met onze familie gezellig steengrillen en bowlen bij Westerpark bowling in Zoetermeer. Nu ben ik op de site geweest en er stond 29.90 p.p en kinderen 15,- p.k. incl uur bowlen op weekenddagen en feestdagen.

Ik bel ze op en wil reserveren! Krijg iemand aan de lijn en vroeg ernaar! De mevrouw zegt dat dit klopt en ik reserveer voor 8 personen en 2 kinderen ( 3 jaar en 4 jaar ). Ik zal via de mail een bevestiging krijgen,

2 dagen later wordt ik opgebeld met de mededeling dat de gegevens op de site niet meer klopte en dat het voor de kerstdagen de prijzen iets duurder waren! Ik gaf aan waarom er eerst tegen mij gezegd wordt dat de prijzen correct waren op de site en nu opeens niet meer? Ze zei dat dit een fout was van de medewerker en dat de site nog niet is aangepast! Ze zei dat de prijs niet heel veel duurder waren dus ik zei nou is niet anders! Ik was meteen weer naar de site gegaan maar helaas hadden ze de beschrijving aangepast en feestdagen weggehaald.

5 dagen later krijg ik de factuur binnen en zijn de prijzen opeen 42,50 p.p. en 28,50 p.k.! en stijging van 42% en 90%!!!!!!!!!!!. Ik bel dus boos op of ze dit een beetje noemen! Ze boden hun excuses aan voor het ongemak en zeiden dat ik het eventueel gewoon kon cancellen!

Mijn vraag nu dus kunnen ze dit gewoon maar doen? en zo nee wat kan ik nu nog doen?

alvast bedankt!

puma73

Re: Steengrillen 1e kerstdag opeens duurder!

Ongelezen bericht door puma73 »

Danny S schreef:Hallo iedereen,

Wij willen met 1e kerstdag met onze familie gezellig steengrillen en bowlen bij Westerpark bowling in Zoetermeer. Nu ben ik op de site geweest en er stond 29.90 p.p en kinderen 15,- p.k. incl uur bowlen op weekenddagen en feestdagen.

Ik bel ze op en wil reserveren! Krijg iemand aan de lijn en vroeg ernaar! De mevrouw zegt dat dit klopt en ik reserveer voor 8 personen en 2 kinderen ( 3 jaar en 4 jaar ). Ik zal via de mail een bevestiging krijgen,

2 dagen later wordt ik opgebeld met de mededeling dat de gegevens op de site niet meer klopte en dat het voor de kerstdagen de prijzen iets duurder waren! Ik gaf aan waarom er eerst tegen mij gezegd wordt dat de prijzen correct waren op de site en nu opeens niet meer? Ze zei dat dit een fout was van de medewerker en dat de site nog niet is aangepast! Ze zei dat de prijs niet heel veel duurder waren dus ik zei nou is niet anders! Ik was meteen weer naar de site gegaan maar helaas hadden ze de beschrijving aangepast en feestdagen weggehaald.

5 dagen later krijg ik de factuur binnen en zijn de prijzen opeen 42,50 p.p. en 28,50 p.k.! en stijging van 42% en 90%!!!!!!!!!!!. Ik bel dus boos op of ze dit een beetje noemen! Ze boden hun excuses aan voor het ongemak en zeiden dat ik het eventueel gewoon kon cancellen!

Mijn vraag nu dus kunnen ze dit gewoon maar doen? en zo nee wat kan ik nu nog doen?

alvast bedankt!
Ja, dat kunnen ze gewoon doen. Met feestdagen zoals kerst nieuwjaarsdag, paasdagen en Pinksteren zij dit soort evenementen gewoon duurder dan normaal.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De verkoper kan de overeenkomst vernietigen wanneer a) hij aannemelijk kan maken dat hij deze overeenkomst niet wilde sluiten en b) u in de gegeven omstandigheden niet mocht aannemen dat hij dit wel wilde. Dan is de vraag wat steengrillen met een uurtje bowlen elders kost op 1e kerstdag.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ja, ben het wel met je eens dat het niet zo netjes is om te zeggen dat het iets duurder wordt, terwijl het 42% en 90%is.
Wat kun jij nu nog doen?

dat ik het eventueel gewoon kon cancellen!

Danny S

Ongelezen bericht door Danny S »

Dat begrijp ik maar op de site stond duidelijke weekend dagen en feestdagen!
puma73 schreef:
Danny S schreef:Hallo iedereen,

alvast bedankt!
Ja, dat kunnen ze gewoon doen. Met feestdagen zoals kerst nieuwjaarsdag, paasdagen en Pinksteren zij dit soort evenementen gewoon duurder dan normaal.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Nu ben ik op de site geweest en er stond 29.90 p.p en kinderen 15,- p.k. incl uur bowlen op weekenddagen en feestdagen.
Nu ben ik ook op de site wezen kijken en wat lees ik een icoontje: KERST

Ik klik erop en vind dan dit:

http://img30.imageshack.us/img30/5842/vtg0.jpg

Je wilde toch met kerst gaan.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

TS, heb je je niet vergist met de brunch? Die prijzen komen overeen met wat jij eerst op de site hebt gezien.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:De verkoper kan de overeenkomst vernietigen wanneer a) hij aannemelijk kan maken dat hij deze overeenkomst niet wilde sluiten en b) u in de gegeven omstandigheden niet mocht aannemen dat hij dit wel wilde. Dan is de vraag wat steengrillen met een uurtje bowlen elders kost op 1e kerstdag.
-Ondernemer kan niet aannemelijk maken dat hij overeenkomst niet wilde sluiten. Op de site stonden niet alleen tarieven, er werd zelfs vermeld dat het tarief op feestdagen geldig is. Heeft TS een uitdraai of email bevestiging van die reservering, dan dient er gewoon geleverd te worden.
-Prijzen elders lijken mij niet relevant. Prijsverschil is niet dusdanig dat consument had moeten beseffen dat prijzen niet klopten.

alfatrion

16again schreef:-Prijzen elders lijken mij niet relevant.
Prijzen elders zijn een cruciaal element.
http://blog.iusmentis.com/2008/01/22/ty ... webwinkel/

16again

alfatrion schreef:
In dat verhaal werd een LCD TV aangeboden voor 99,- , terwijl toen gangbare prijzen varieerden van 700,- tot 1300,-
Duidelijk dus fout geprijsd! Koper had dienen te beseffen dat een cijfer voor de 99 weg gevallen moest zijn.

Hier is overduidelijk geen sprake van typefout. Bij vermelde prijs stond zelfs vermeld dat die op zon- en feestdagen geldt.

alfatrion

Dus zijn de prijzen elders relevant. Ik ken de gangbare prijzen niet voor steengrillen en een uurtje bowlen op 1e kerstdag. Ik geef dus ook geen oordeel of de verkoper de overeenkomst kan vernietigen op grond van oneigenlijke dwaling.

eleven

alfatrion schreef:Dus zijn de prijzen elders relevant. Ik ken de gangbare prijzen niet voor steengrillen en een uurtje bowlen op 1e kerstdag. Ik geef dus ook geen oordeel of de verkoper de overeenkomst kan vernietigen op grond van oneigenlijke dwaling.
Probeer eens "Google" Bowlingcenters, dan lees je dat dit bij alle zo is.
Trouwens zijn de prijzen in een restaurant/Wok enz. aan kerst overal hoger zijn, dan op een gewone zon- of feestdag.

Ik denk, dat TS de website niet goed heeft gelezen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik snap de hele discussie niet. Als je dan (zoals TS) geen begrip voor menselijke fouten kan opbrengen dan ga je toch gewoon ergens anders heen. Als je na een halve ruzie pas je gelijk zou krijgen dan ga je daar toch ook niet meer voor je lol heen met Kerst?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

De prijzen die je noemt zie ik op de site staan onder de kop "Grill arrangementen* november 2013", en in het rood onderaan staat ook nog dat dit niet geldt op feestdagen? Beetje apart om die dan aan te zien als prijs voor een feestdag die normaliter toch echt in de maand december valt..

Of hebben ze dat allemaal even snel veranderd?

Maar goed, de keus is er, gewoon annuleren en ergens anders heen gaan.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

alfatrion schreef:
Blijf je nu telkens maar weer vergelijken met de TV van Otto? Word eentonig zeg.
De TS mag, als hij dat wil gratis annuleren.

@Danny S; als je wilt annuleren, dan maar snel doen en ook snel elders boeken want veel restaurants zitten met de Kerst al snel volgeboekt (weet ik uit ervaring).

alfatrion

tenormin schreef:Blijf je nu telkens maar weer vergelijken met de TV van Otto? Word eentonig zeg.
Acht als je inhoudelijk er niets tegen kunt in brengen, dan kun je nog altijd zeuren over de eentonigheid.
tenormin schreef:De TS mag, als hij dat wil gratis annuleren.
Dat is de omgekeerde wereld. De verkoper kan de overeenkomst niet zomaar eenzijdig aanpassen. Daar is nog altijd de instemming van TS voor nodig.

alfatrion

eleven schreef:Ik denk, dat TS de website niet goed heeft gelezen.
Waarom neemt het bedrijf dan het initiatief om de klant te bellen?

eleven

alfatrion schreef:
eleven schreef:Ik denk, dat TS de website niet goed heeft gelezen.
Waarom neemt het bedrijf dan het initiatief om de klant te bellen?
Ik was meteen weer naar de site gegaan maar helaas hadden ze de beschrijving aangepast en feestdagen weggehaald.
Dat zou kunnen, maar er was een icoontje extra voor Kerst en dat had TS moeten kiezen, dan was de echte prijs zichtbaar geweest.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

tenormin schreef:De TS mag, als hij dat wil gratis annuleren.
Dat is de omgekeerde wereld. De verkoper kan de overeenkomst niet zomaar eenzijdig aanpassen. Daar is nog altijd de instemming van TS voor nodig.[/quote]

Is toch aangetoond dat er met de Kerst andere prijzen gelden en mag hij, zoals de TS dat zelf schrijft, cancellen.

16again

Alfatrion,

Uit je link _http://blog.iusmentis.com/2008/01/22/ty ... webwinkel/
Het zou natuurlijk een mooie boel worden als iedereen maar vanalles kan aanbieden en dan zeggen dat hij het eigenlijk niet zo bedoeld heeft. Vandaar dat artikel 3:35 BW zegt dat als er gerechtvaardigd vertrouwen aan de kant van de koper is opgewekt, de verkoper niet meer onder de overeenkomst uit kan. Wanneer is er gerechtvaardigd vertrouwen?
En dat is dus de hamvraag!
Hier is geen bestelling gedaan voor het tarief van een gewone door-de-weeks dag , dan zou iedereen immers dienen te beseffen dat voor kerst een speciaal tarief kan gelden.
Er is hier al geboekt voor het speciale tarief dat op volgens de oude website op zon- en feestdagen geldt.
Lijkt mij dus dat koper erop kon vertrouwen dat voor het correcte bedrag gereserveerd is, en ondernemer is dus gewoon leverplichtig.

Gesloten