| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] internet telfort
-
frieskenaam
internet telfort
we zitten sinds 2 maanden bij telfort.eerste maand werkte draadloos internet goed.na de 1e factuur te hebben betaald vloog
iedere keer draadloos eruit.dus iedere keer contact met telfort gezocht.om het kort te maken ze hebben zo in de
sleutelwoorden zitten te rotzooien dat het allemaal niet meer werkt draadloos.dan kunnen we alleen draadloos gebruiken en
dan weer alleen de kabel.we willen gewoon op de kabel en draadloos hebben.dit kan normaal gesproken ook.na tig keer te
hebben gebeld(wat ook nog een soort belkosten is)weten ze zelf niet meer wat de oplossing is en wordt het op de klant
afgeschoven dat het bij de klant ligt en niet bij telfort.ik weet heel goed wat een computer is doordat ik daar dag en
nacht mee bezig ben.wil een eigen bedrijf in computers beginnen dus weet heel goed hoe het werkt.ze willen niet meer verder
helpen en moeten het nu zelf maar gaan oplossen daar zijn zei toch voor op de oplossing te zoeken?
iedere keer draadloos eruit.dus iedere keer contact met telfort gezocht.om het kort te maken ze hebben zo in de
sleutelwoorden zitten te rotzooien dat het allemaal niet meer werkt draadloos.dan kunnen we alleen draadloos gebruiken en
dan weer alleen de kabel.we willen gewoon op de kabel en draadloos hebben.dit kan normaal gesproken ook.na tig keer te
hebben gebeld(wat ook nog een soort belkosten is)weten ze zelf niet meer wat de oplossing is en wordt het op de klant
afgeschoven dat het bij de klant ligt en niet bij telfort.ik weet heel goed wat een computer is doordat ik daar dag en
nacht mee bezig ben.wil een eigen bedrijf in computers beginnen dus weet heel goed hoe het werkt.ze willen niet meer verder
helpen en moeten het nu zelf maar gaan oplossen daar zijn zei toch voor op de oplossing te zoeken?
Re: internet telfort
Wat is de intentie van deze beginnende ondernemer met bericht ?
ze hebben zo in de sleutelwoorden zitten te rotzooien dat het allemaal niet meer werkt draadloos
Het eerste wat ik dan zou kopen bij jezelf is een toetsenbord met hoofdletters en een enter toetswil een eigen bedrijf in computers beginnen dus weet heel goed hoe het werkt
Wat betreft die sleutelwoorden ? Zegt het begrip "Reset to factory defaults" of "Terug naar fabrieksinstellingen" je iets ?. Dan zijn de sleutelwoorden weer teruggezet naar wat op de (bijgeleverde) stickers staat.
-
frieskenaam
Reset van het modem al een paar gedaan meestal kom je weer in het oude Terug naar fabrieksinstellingen.
en als de code invult die op het modem staat invult geeft het aan verkeerde sleutel. ga ik het modum zelf kijken staat de sleutel van modem daar wel maar draaidloos pakt hij niet. krijg ik mail van telfort hoe ik alles kan veranderen he ik gedaan nog niks dit heb ik na me toe gestuurt gekregen.
Er zijn dertien kanalen bruikbaar. Het kan zijn dat kanaal waar u modem nu op aangesloten is door meerdere mensen gebruikt wordt. Als er teveel gebruikers op één kanaal zitten, dan kan dit de verbinding slechter maken. U kunt het kanaal als volgt aanpassen:
- Log in op het modem. Typ de volgende url in de adresbalk van uw internetbrowser in:
http://192.168.2.254/
- Log in met inlognaam "admin" en wachtwoord "1234".
- Klik op “Start”. Kies vervolgens voor “WLAN”.
- Klik op "Settings" en kies een kanaal bij "Channel"
- Klik op “Apply” om de wijzigingen toe te passen.
en dan moet het goed wezen programma opgehaald.
Uit ervaring is gebleken dat kanaal 1, 6 en 11 het beste werken. U kunt eventueel het programma Inssider gebruiken om te zien welke kanalen u buren in gebruik hebben. U kunt dat programma downloaden via deze link: http://inssider.nl.softonic.com/
en nog nik je wordt er gek van dit hoor ik niet op telossen maar telfort
en als de code invult die op het modem staat invult geeft het aan verkeerde sleutel. ga ik het modum zelf kijken staat de sleutel van modem daar wel maar draaidloos pakt hij niet. krijg ik mail van telfort hoe ik alles kan veranderen he ik gedaan nog niks dit heb ik na me toe gestuurt gekregen.
Er zijn dertien kanalen bruikbaar. Het kan zijn dat kanaal waar u modem nu op aangesloten is door meerdere mensen gebruikt wordt. Als er teveel gebruikers op één kanaal zitten, dan kan dit de verbinding slechter maken. U kunt het kanaal als volgt aanpassen:
- Log in op het modem. Typ de volgende url in de adresbalk van uw internetbrowser in:
http://192.168.2.254/
- Log in met inlognaam "admin" en wachtwoord "1234".
- Klik op “Start”. Kies vervolgens voor “WLAN”.
- Klik op "Settings" en kies een kanaal bij "Channel"
- Klik op “Apply” om de wijzigingen toe te passen.
en dan moet het goed wezen programma opgehaald.
Uit ervaring is gebleken dat kanaal 1, 6 en 11 het beste werken. U kunt eventueel het programma Inssider gebruiken om te zien welke kanalen u buren in gebruik hebben. U kunt dat programma downloaden via deze link: http://inssider.nl.softonic.com/
en nog nik je wordt er gek van dit hoor ik niet op telossen maar telfort
Als de sleutel niet klopt zegt hij dat ook en volgens mij staat hij daar ook niet leesbaar dus lijkt me sterk dat je hem daar ziet staan, ben je niet in de war met het SSID ? . Let je daar wel op hoofd- en kleine letters bij je key ?ga ik het modum zelf kijken staat de sleutel van modem daar wel maar draaidloos pakt hij niet.
Als je PC draadloos ueberhaupt geen verbinding maakt heeft het wisselen van kanaal ook niet zoveel zin.
engels en nederlands door elkaar klutsen vind ik vervelender dan het missen van hoofdlettersbprosman schreef:Als de sleutel niet klopt zegt hij dat ook en volgens mij staat hij daar ook niet leesbaar dus lijkt me sterk dat je hem daar ziet staan, ben je niet in de war met het SSID ? . Let je daar wel op hoofd- en kleine letters bij je key ?Als je PC draadloos ueberhaupt geen verbinding maakt heeft het wisselen van kanaal ook niet zoveel zin.ga ik het modum zelf kijken staat de sleutel van modem daar wel maar draaidloos pakt hij niet.
Een WPA key denkt daar gelukkig anders over, die maakt het niet uit in welke taal het is, maar is wel hoofdlettergevoelig ofwel case-sensitive (dan heb je ze beiden Har
).
Wederom bedankt voor je inhoudelijke en uiterst behulpzame bijdrage, daar heeft TS echt wat aan.
Wederom bedankt voor je inhoudelijke en uiterst behulpzame bijdrage, daar heeft TS echt wat aan.
-
frieskenaam
ik weet wel wat SSID is en mijn wachtwoordt ook dat het gevoelig is maar als het wachtwoordt veranderd is door telfort of je doet het zelf in cijfers alleen dan kan het niet mis gaan denk je. telfort komen er zelf ook niet uit hoe dit komt het ligt nu aan mijn computers zeggen ze dat ik niet up to date ben en dat mijn compter of laptop niet draaidloos kunnen. werdt mij gister midag verteld. hier voor was ik bij upc en toen draaide mijn draaidloos ook altijd goed toen ik dit zij was het gesprek gauw af gelopen. daarna was hij niet meer vriendelijk.
Wat voor melding krijg je als je draadloos wil verbinden en je je key invoert ?
-
frieskenaam
ik heb een rode kruis achter mijn modem dan is weer 5 streepjes en als ik de goede code invul kan geen verbinding maken met het modem of verkeerde code een mede werker heeft de code ook al eens veranderd in 90459045 en de modem andere naam gegeven en nog geen verbinding ga ik met de laptop naar de buurman zit ik zo op internet van hem niks aan de hand ik heb mijn drivers wireless up to date. en
Hij zal ook wel weten dat de fout bij telfort ligt.hier voor was ik bij upc en toen draaide mijn draaidloos ook altijd goed toen ik dit zij was het gesprek gauw af gelopen. daarna was hij niet meer vriendelijk
Was een compleet ander modem dus daar kan die helpdeskmedewerker ook niet zoveel mee.hier voor was ik bij upc en toen draaide mijn draaidloos ook altijd goed
@Ciske, alleen als het modem defect is kan dit bij Telfort liggen, in alle andere gevallen kan Telfort er weinig aan doen dat iemand zijn PC niet kan verbinden met een modem.
-
frieskenaam
ik heb al een nieuwe modem kregen van telfort die van hun zijn maar daar werkte draaidloos ook niet
Denk even terug, en probeer te achterhalen wat er veranderd is na die eerste maand? En er staan 2 dingen op dat modem als ik het goed heb, het SSID, wat de naam van de WiFi verbinding is die je ziet op de aan te sluiten apparaten, en het bijbehorende wachtwoord. Als er in de buurt meer Telfort klanten zijn, kunnen er meerdere WiFi netwerken zichtbaar zijn, met bijna identieke SSID's. Een plausibele verklaring zou kunnen zijn dat je met je eigen wachtwoord op het verkeerde SSID inlogt?
En ik las ergens dat bij een P-2812HNU-F1 modem, het WPA2-PSK omzetten naar WPA-PSK in de wireless instellingen, de truc was.
En ik las ergens dat bij een P-2812HNU-F1 modem, het WPA2-PSK omzetten naar WPA-PSK in de wireless instellingen, de truc was.
-
frieskenaam
ik log in op het goede SSID inlogt met de goede wachtwoord
WPA2-PSK omzetten naar WPA-PSK werkt niet
-
Teunbosseman
- Contacteer:
frieskenaam schreef:ik log in op het goede SSID inlogt met de goede wachtwoord
Niet alleen in je modem / router omzetten maar ook in je pc.
Verwijder ook ff je netwerk in windows, daarna opnieuw aanklikken bij draadloze netwerken.
Anders blijft je pc een foutmelding geven opdat daar WPA2 staat ipv WPA.......je zou ook een melding moeten krijgen dat de instellingen niet overeen komen.
Onlangs bij kennis een KPN modem gereset opdat KPN deze op WPA had gezet terwijl de pc alleen WEP ondersteunde.
-
frieskenaam
netwerk in windows heb ik allemaal al verwijderd zelf heb ik mijn laptop nieuwe windows 7 ultemate op gezet.en alle update er op gezet nog geen draaidloos
Maar welke foutmelding krijg je dan ?nog geen draaidloos
Als je met de laptop via netwerkkabel wel internet hebt = foute WiFi instellingen op laptop
Als je met ander mobiel apparaat wel WiFi hebt = foute WiFi instelling op laptop
Als je met kabel en met WiFi geen internet hebt op meerdere apparaten = fout in modem
Foute WiFi instellingen kunnen zijn, verkeerde WPA/WPA2 keuze, verkeerd wachtwoord voor het SSID achterop het modem van Telfort, spatie in het wachtwoord-veld op je mobiele apparaat, dat geeft altijd een fout wachtwoord met knippen en plakken.
Modem terugzetten naar fabrieksinstellingen doe je als volgt. (LET OP, dat is dus iets anders dan even snel de stekker er in en weer uit)
Zyxel modem
Reset uw Zyxel modem door de resetknop achter op het modem 20 seconden ingedrukt te houden. Geef het modem vervolgens een paar minuten de tijd om op te starten. Het wachtwoord staat nu op ‘1234’. U kunt dan het wachtwoord weer wijzigen in een door uzelf gekozen wachtwoord.
Arcadyan modem
Probeer eerst een restart. Dit doet u als volgt: zet het modem uit en zet het modem na 10 minuten weer aan. Als dit de problemen niet oplost, reset dan het Arcadyan modem. Dit doet u als volgt: houd het gaatje achterop het modem 10 seconden ingedrukt.
Als je met ander mobiel apparaat wel WiFi hebt = foute WiFi instelling op laptop
Als je met kabel en met WiFi geen internet hebt op meerdere apparaten = fout in modem
Foute WiFi instellingen kunnen zijn, verkeerde WPA/WPA2 keuze, verkeerd wachtwoord voor het SSID achterop het modem van Telfort, spatie in het wachtwoord-veld op je mobiele apparaat, dat geeft altijd een fout wachtwoord met knippen en plakken.
Modem terugzetten naar fabrieksinstellingen doe je als volgt. (LET OP, dat is dus iets anders dan even snel de stekker er in en weer uit)
Zyxel modem
Reset uw Zyxel modem door de resetknop achter op het modem 20 seconden ingedrukt te houden. Geef het modem vervolgens een paar minuten de tijd om op te starten. Het wachtwoord staat nu op ‘1234’. U kunt dan het wachtwoord weer wijzigen in een door uzelf gekozen wachtwoord.
Arcadyan modem
Probeer eerst een restart. Dit doet u als volgt: zet het modem uit en zet het modem na 10 minuten weer aan. Als dit de problemen niet oplost, reset dan het Arcadyan modem. Dit doet u als volgt: houd het gaatje achterop het modem 10 seconden ingedrukt.
-
choocomell
je komt over als een kind van 11.
Maar wat voor type modem heb je? is dat de Arcadyan VGV ? Als dat het is, zou ik vragen of zij een ZyXEL modem op kunnen sturen. Spreek je uit als zeiksel(LOL). Mijn ervaring is dat die beter is op gebied van wifi. de V8 (arcadyan vgv) heeft behoorlijk slechte wifi kwaliteit en slechte bereik.
Maar wat voor type modem heb je? is dat de Arcadyan VGV ? Als dat het is, zou ik vragen of zij een ZyXEL modem op kunnen sturen. Spreek je uit als zeiksel(LOL). Mijn ervaring is dat die beter is op gebied van wifi. de V8 (arcadyan vgv) heeft behoorlijk slechte wifi kwaliteit en slechte bereik.