LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Topic Travel boeking

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
CK-ngein

Topic Travel boeking

Ongelezen bericht door CK-ngein »

Beste Leden,

Graag wil ik het volgende aan jullie voorleggen en vragen om advies:

Gisteren hebben ik en mijn vriendin samen met nog een koppel een vakantiewoning geboekt bij topictravel.nl, kreeg hier direct een bevestiging van. In de bevestiging staat het volgende:
Hartelijk dank voor uw boeking.
De factuur wordt u binnen enkele dagen toegestuurd.

Ter informatie:
Ca. 2 weken voor vertrek ontvangt u van ons het uitvoerige reisbescheidenpakket met o.a. de routebeschrijving, wegenkaarten en een informatieboekje met talloze wetenswaardigheden.

U heeft de volgende woning geboekt:
Wij gaan met z'n vieren in de auto naar Spanje en het andere koppel gaat na het weekje wat we hadden geboekt met het vliegtuig terug naar Nederland omdat ik en mijn vriendin (met z'n tweeën) verder met de auto naar Kroatië/Tsjechië gaan.

Aangezien er nergens in de bevestiging staat dat dit een voorlopige boeking betreft, heeft het andere koppel direct een vliegreis (enkele reis) geboekt. Nu ben ik zojuist gebeld dat de boeking is geannuleerd omdat de eigenaar geen jongeren in de woning wil hebben. Op zich begrijp ik het wel (vooral als je vervelende ervaring hebt met luidruchtige jongeren). Voorop gesteld, wij gaan daar heen om te relaxen en culturele dingen te doen (ook Barcalona). Wij zitten in een redelijk rustig gedeelte aan de Costa Brava, dit hebben wij gedaan omdat we eigenlijk geen zin hebben in Lloret de Mar ofzo. Verder was de prijs/kwaliteit verhouding ook goed. Op de site staan bij verschillende vakantiehuizen dat jongeren niet op prijs gesteld word, bij deze was dat NIET het geval.

Nu zitten wij de met een vlucht en hebben wij een aantal andere opties gekregen die ons niet echt aanspreken. Het appartement zag er goed uit (klein schalig, lekker rustig) en daarom hebben we het geboekt.

Eigenlijk ben ik van mening dat Topic Travel tekort heeft geschoten in haar communicatie (niet gezegd dat het de boeking niet definitief was) en overigens was de service aan de telefoon ook niet al te best. Nu hebben we overigens wel een andere vakantiewoning gezien die ongeveer vergelijkbaar was maar een stuk duurder.

Wat adviseren jullie mij?

(PS: Sorry voor het lange verhaal!)

Topic Travel

Re: Topic Travel boeking

Ongelezen bericht door Topic Travel »

Direct nadat de klant contact met ons heeft opgenomen, is samen naar een oplossing gezocht. We zijn verheugd te kunnen melden dat de juiste oplossing ook is gevonden en dat deze klant alsnog op vakantie gaat naar één van onze mooie vakantiehuizen.

Topic Travel Vakantiehuizen
Laatst gewijzigd door Topic Travel op 28 feb 2013 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

En waarom vertelt de klant dat niet?

Joepie67

Ongelezen bericht door Joepie67 »

Ik herken de klachten over Topic Travel, en heb onlangs ook een klacht gemeld bij Topic Travel. Hoewel het bij mij om een ander probleem ging ervoer ik ook dat Topic onvoldoende service bood voor de prijs die ze rekenen. Het gaf mij het gevoel dat ze vooral vanuit zichzelf denken. De klant lijkt daarin niet zo belangrijk.

De oplossingen die ze mij boden waren vooral in hun eigen voordeel, en daar moest ik het maar mee doen. Mijn conclusie: de klant kan stikken bij Topic Travel. Het zou me inderdaad weinig verbazen als het bovenstaande niet naar tevredenheid is opgelost in de ogen van de aanmelder van dit probleem - en wel naar tevredenheid van Topic.

Burnie343

Ongelezen bericht door Burnie343 »

Ook ik herken de manier van afwimpelen. Wij hebben ongeveer 5 weken geleden ook een klacht ingediend n.a.v. een vakantie die we bij hen geboekt hadden. Na ruim een maand werd hier pas inhoudelijk op gereageerd door een dame aan de telefoon, die iedere verantwoordelijkheid van Topic Travel ontkende.
Ik ben het met mijn voorganger eens dat Topic Travel vooral uit is op hun eigen voordeel en niet echt aan de klant denkt. Bovendien zijn ze veel te duur voor wat ze feitelijk bieden: in ons geval een vakantieverblijf zonder een naar behoren werkende warmwater-voorziening.
Voor ons nooit meer Topic Travel!

ItsJoshua

Ongelezen bericht door ItsJoshua »

Yes! Mn ouders ff boerenbond bij TopicTravel. Zo veel reclames en populariteit dus we dachten, waarom niet TopicTravel? We hebben een leuk mooi huisje gehuurd met veel grote bergen en bos om over heen te kijken. Nou wat nu? Oh ja we kregen vandaag een telefoontje van TopicTravel dat we niet gingen... Daarna pas gingen die luie mensen alles aanpassen.. TopicTravel is niet eens up-to-date dus trap er niet in! Wij gaan nooit meer TopicTravel gebruiken! :evil: :evil: :evil:

Vos82

Ongelezen bericht door Vos82 »

Helaas, ook ik een vervelende ervaring met Topic Travel

Reis geboekt voor de eerste keer als gezin met twee kleine kinderen bij Topic Travel. Had goede service verwacht, maar helaas ging de boeking vooraf al moeizaam en de klantenservice achteraf was helemaal een ramp.
Vakantie geboekt, alles was gelukkig wel geregeld bij aankomst maar helaas hebben wij onze vakantie abrupt af moeten breken ivm het grote aantal insecten aanwezig op accommodatie. Topic travel hierover benadert, die gaven aan dat de klant een week later in behandeling genomen zou worden (vindt dat al vreemd) dan wordt je op vrijdagmiddag gebeld om 3 uur, helaas te laat met opnemen, wordt de voicemail ingesproken dat ze vanmiddag niet meer bereikbaar zijn maar het volgende wk weer proberen. Nu meer dan 3 wkn later toch maar eens gebeld. (Ik word binnenkort teruggebeld.) Dat is echte klantenservice, Dus niet.

voor ons geen topic travel meer. Stel je voor dat je direct hulp nodig had, nou dan bellen ze met een beetje geluk ooit terug.

O, ja en recensies van je vakantiebestemming moet je per post opsturen, kan niet online. Dan zetten hun de recensie bij je vakantie
Tja, dan is het niet moeilijk om goede recensies op de website te krijgen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Vos82 schreef:Helaas, ook ik een vervelende ervaring met Topic Travel

Reis geboekt voor de eerste keer als gezin met twee kleine kinderen bij Topic Travel. Had goede service verwacht, maar helaas ging de boeking vooraf al moeizaam en de klantenservice achteraf was helemaal een ramp.
Vakantie geboekt, alles was gelukkig wel geregeld bij aankomst maar helaas hebben wij onze vakantie abrupt af moeten breken ivm het grote aantal insecten aanwezig op accommodatie. Topic travel hierover benadert, die gaven aan dat de klant een week later in behandeling genomen zou worden (vindt dat al vreemd) dan wordt je op vrijdagmiddag gebeld om 3 uur, helaas te laat met opnemen, wordt de voicemail ingesproken dat ze vanmiddag niet meer bereikbaar zijn maar het volgende wk weer proberen. Nu meer dan 3 wkn later toch maar eens gebeld. (Ik word binnenkort teruggebeld.) Dat is echte klantenservice, Dus niet.

voor ons geen topic travel meer. Stel je voor dat je direct hulp nodig had, nou dan bellen ze met een beetje geluk ooit terug.

O, ja en recensies van je vakantiebestemming moet je per post opsturen, kan niet online. Dan zetten hun de recensie bij je vakantie
Tja, dan is het niet moeilijk om goede recensies op de website te krijgen.
Los van alle andere verhalen en ellende over deze club, is het wel gebruikelijk, en wordt dit doorgaans zelfs expliciet in de voorwaarden genoemd, dat klachten ter plaatse, bij de lokale vertegenwoordiging van de touroperator gemeld dienen te worden, zodat er eventueel iets aan gedaan kan worden als je er nog bent. Heeft die lokale vertegenwoordiger jullie geadviseerd om de vakantie af te breken?

Vos82

Ongelezen bericht door Vos82 »

Het weekend was net aangebroken, topic travel is dan niet bereikbaar.
Zelf hebben wij besloten om te gaan en daar staan we nog steeds achter. Als je een schorpioen in de slaapkamer aantreft en je reist met zeer jonge kinderen is de beslissing snel gemaakt.
Staat ook los van mijn ervaring, ik heb het over de service van topic travel voor de vakantie en vooral na afloop. Ik wil graag een klacht melden maar ze zijn niet bereikbaar....

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Vos82 schreef:Het weekend was net aangebroken, topic travel is dan niet bereikbaar.
Zelf hebben wij besloten om te gaan en daar staan we nog steeds achter. Als je een schorpioen in de slaapkamer aantreft en je reist met zeer jonge kinderen is de beslissing snel gemaakt.
Staat ook los van mijn ervaring, ik heb het over de service van topic travel voor de vakantie en vooral na afloop. Ik wil graag een klacht melden maar ze zijn niet bereikbaar....
Dit zeggen ze er zelf over op hun site

Wat doe ik als er tijdens mijn vakantie iets niet naar wens is?
Mocht er tijdens uw vakantie onverhoopt iets niet naar wens zijn, maak dit dan ten allen tijde kenbaar bij de contactpersoon ter plaatse (eigenaar en/of sleutelbeheerder). Kan hij/zij uw probleem niet verhelpen, neem dan contact op met Topic Travel via +31 70 416 8 416.

Kortom, jullie hebben de afgesproken procedure kortgesloten door zelf te beslissen om weg te gaan. Dan vind ik het niet sjiek om nu gelijk topic travel maar op de nek te springen. Ja ze maken fouten, en ja meer dan zou moeten mogen gezien dit topic en op andere plekken online, maar in dit geval hebben jullie hun lokale vertegenwoordiger niet eens de kans gegeven om iets op te lossen.

Wij hebben overigens ook wel eens een schorpioen zien lopen op vakantie in Frankrijk toen mijn zusje en ik kleiner waren. Die heeft mijn vader laten kennismaken met zijn schoenmaat 45, en we zijn doorgegaan met vakantie vieren. Om dan meteen maar een vakantie af te breken is wel erg kort door de bocht, dit is iets wat in de meeste warmere vakantielanden kan gebeuren, en een schorpioen is ook niet echt een dier wat indicatief is voor slechte hygiëne, zoals kakkerlakken of ratten/muizen.

Gesloten