Graag wil ik het volgende aan jullie voorleggen en vragen om advies:
Gisteren hebben ik en mijn vriendin samen met nog een koppel een vakantiewoning geboekt bij topictravel.nl, kreeg hier direct een bevestiging van. In de bevestiging staat het volgende:
Wij gaan met z'n vieren in de auto naar Spanje en het andere koppel gaat na het weekje wat we hadden geboekt met het vliegtuig terug naar Nederland omdat ik en mijn vriendin (met z'n tweeën) verder met de auto naar Kroatië/Tsjechië gaan.Hartelijk dank voor uw boeking.
De factuur wordt u binnen enkele dagen toegestuurd.
Ter informatie:
Ca. 2 weken voor vertrek ontvangt u van ons het uitvoerige reisbescheidenpakket met o.a. de routebeschrijving, wegenkaarten en een informatieboekje met talloze wetenswaardigheden.
U heeft de volgende woning geboekt:
Aangezien er nergens in de bevestiging staat dat dit een voorlopige boeking betreft, heeft het andere koppel direct een vliegreis (enkele reis) geboekt. Nu ben ik zojuist gebeld dat de boeking is geannuleerd omdat de eigenaar geen jongeren in de woning wil hebben. Op zich begrijp ik het wel (vooral als je vervelende ervaring hebt met luidruchtige jongeren). Voorop gesteld, wij gaan daar heen om te relaxen en culturele dingen te doen (ook Barcalona). Wij zitten in een redelijk rustig gedeelte aan de Costa Brava, dit hebben wij gedaan omdat we eigenlijk geen zin hebben in Lloret de Mar ofzo. Verder was de prijs/kwaliteit verhouding ook goed. Op de site staan bij verschillende vakantiehuizen dat jongeren niet op prijs gesteld word, bij deze was dat NIET het geval.
Nu zitten wij de met een vlucht en hebben wij een aantal andere opties gekregen die ons niet echt aanspreken. Het appartement zag er goed uit (klein schalig, lekker rustig) en daarom hebben we het geboekt.
Eigenlijk ben ik van mening dat Topic Travel tekort heeft geschoten in haar communicatie (niet gezegd dat het de boeking niet definitief was) en overigens was de service aan de telefoon ook niet al te best. Nu hebben we overigens wel een andere vakantiewoning gezien die ongeveer vergelijkbaar was maar een stuk duurder.
Wat adviseren jullie mij?
(PS: Sorry voor het lange verhaal!)