Ook is er een speciale link/icoontje voor Kerst?16again schreef:Alfatrion,
Uit je link _http://blog.iusmentis.com/2008/01/22/ty ... webwinkel/
En dat is dus de hamvraag!Het zou natuurlijk een mooie boel worden als iedereen maar vanalles kan aanbieden en dan zeggen dat hij het eigenlijk niet zo bedoeld heeft. Vandaar dat artikel 3:35 BW zegt dat als er gerechtvaardigd vertrouwen aan de kant van de koper is opgewekt, de verkoper niet meer onder de overeenkomst uit kan. Wanneer is er gerechtvaardigd vertrouwen?
Hier is geen bestelling gedaan voor het tarief van een gewone door-de-weeks dag , dan zou iedereen immers dienen te beseffen dat voor kerst een speciaal tarief kan gelden.
Er is hier al geboekt voor het speciale tarief dat op volgens de oude website op zon- en feestdagen geldt.
Lijkt mij dus dat koper erop kon vertrouwen dat voor het correcte bedrag gereserveerd is, en ondernemer is dus gewoon leverplichtig.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Steengrillen 1e kerstdag opeens duurder!
Re: Steengrillen 1e kerstdag opeens duurder!
De website is weldegelijk aangepast.eleven schreef: Ook is er een speciale link/icoontje voor Kerst?
http://www.bowlingwesterpark.nl/index.p ... bbqgourmet
Hier staat oude tekst nog:
http://web.archive.org/web/201205312254 ... bbqgourmet
Wat aangetoond moet worden is wat er op de website stond op het moment dat TS boekte. Dit kun je niet doen door aan te komen met wat er nu staat.tenormin schreef:Is toch aangetoond dat er met de Kerst andere prijzen gelden en mag hij, zoals de TS dat zelf schrijft, cancellen.
TS schrijft telefonisch geboekt te hebben voor 30 euro per volwassene en 15 euro per kind. Jij geeft de ondernemers card blanc om iedere overeenkomst aan te passen, zolang je maar "gratis" kunt "cancelen". Als consument moet je dat niet in je hoofd halen.
Dat kun je alleen weten als je op het zelfde moment als TS de website hebt bezocht.eleven schreef:Dat zou kunnen, maar er was een icoontje extra voor Kerst en dat had TS moeten kiezen, dan was de echte prijs zichtbaar geweest.
De verkoper moet stellen en bij betwisting bewijzen (d.w.z. aannemelijk maken) dat hij de overeenkomst niet wilde sluiten (art. 3:33 BW) én dat het de tegenpartij ontbreekt aan gerechtvaardigd vertrouwen (art. 3:35 BW). Dat eerste maak je niet aannemelijk door te roepen dat je het eigenlijk niet zo bedoelt hebt.16again schreef:En dat is dus de hamvraag!Arnoud Engelfriet schreef:Het zou natuurlijk een mooie boel worden als iedereen maar vanalles kan aanbieden en dan zeggen dat hij het eigenlijk niet zo bedoeld heeft. Vandaar dat artikel 3:35 BW zegt dat als er gerechtvaardigd vertrouwen aan de kant van de koper is opgewekt, de verkoper niet meer onder de overeenkomst uit kan. Wanneer is er gerechtvaardigd vertrouwen?
Nog een argument is dat er telefonisch is geboekt. Er is kennelijk met menselijke ogen naar gekeken.16again schreef:Hier is geen bestelling gedaan voor het tarief van een gewone door-de-weeks dag , dan zou iedereen immers dienen te beseffen dat voor kerst een speciaal tarief kan gelden.
Er is hier al geboekt voor het speciale tarief dat op volgens de oude website op zon- en feestdagen geldt.
Ja veel restaurants rekenen op dat soort dagen absurde toeslagen. Ik snap het wel want personeel is ook duurder op die dagen. Mijn advies is dan ook ga lekker een andere dag en blijf met Kerst of een andere feestdag gezellig thuis.eleven schreef:Probeer eens "Google" Bowlingcenters, dan lees je dat dit bij alle zo is.alfatrion schreef:Dus zijn de prijzen elders relevant. Ik ken de gangbare prijzen niet voor steengrillen en een uurtje bowlen op 1e kerstdag. Ik geef dus ook geen oordeel of de verkoper de overeenkomst kan vernietigen op grond van oneigenlijke dwaling.
Trouwens zijn de prijzen in een restaurant/Wok enz. aan kerst overal hoger zijn, dan op een gewone zon- of feestdag.
Ik denk, dat TS de website niet goed heeft gelezen.
Misschien heb ik wel verder gekeken dan TS.alfatrion schreef:Dat kun je alleen weten als je op het zelfde moment als TS de website hebt bezocht.eleven schreef:Dat zou kunnen, maar er was een icoontje extra voor Kerst en dat had TS moeten kiezen, dan was de echte prijs zichtbaar geweest.
Ik weet niet, of sommige mensen echt onder een steen leven, maar het is toch al jaren zo, dat er met kerst een speciale prijs in wel in alle restaurant geldt.
Bij andere producten rinkelen de alarmbellen, als iets (te) goedkoop is, maar hier dan niet.
Maar heb je over de schouders van TS meegekeken?
Zie dat er veel reacties zijn! even wat dingen!
Op de site stond zoals paar berichten hierboven en feestdagen! en toen ik belde en navroeg of dit ook voor 1e kerstdag geld werd ja gezegd!
Ik heb helaas geen factuur omdat ik paar dagen later telefonisch te horen kreeg dat de prijs iets hoger ligt en is de site meteen aangepast! gelukkig heeft iemand hier screenshot ervan dat er dus wel degelijk stond en feestdagen! Ook stond er nog geen icoon voor kerst omdat ik dacht nou dat zijn in tarief want er staat en feestdagen!
Dus ja waar sta ik nu...?
Op de site stond zoals paar berichten hierboven en feestdagen! en toen ik belde en navroeg of dit ook voor 1e kerstdag geld werd ja gezegd!
Ik heb helaas geen factuur omdat ik paar dagen later telefonisch te horen kreeg dat de prijs iets hoger ligt en is de site meteen aangepast! gelukkig heeft iemand hier screenshot ervan dat er dus wel degelijk stond en feestdagen! Ook stond er nog geen icoon voor kerst omdat ik dacht nou dat zijn in tarief want er staat en feestdagen!
Eis met je screenshot, dat je voor dat geld wilt eten, tenminste als je na deze taferelen nog in dit restaurant met kerst wil verblijven.Danny S schreef:Zie dat er veel reacties zijn! even wat dingen!