LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help!! Wie heeft een goude tips voor me?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
KâmilAkyol

Help!! Wie heeft een goude tips voor me?

Ongelezen bericht door KâmilAkyol »

Mijn WV3D contract liep mei-2003 af. Ik heb het contract niet verleeng.
Mijn de rest schuld was € 11.500. In de maand September had ik 2 x van GGN incasso bureau brief/Acceptgiro gekregen en stond er in de brief dat ik de restant bedrag binnen 5 werkdagen in een keer moest betalen.
Ik belde op naar GGN en heb ik zowel telefonisch als schriftelijk duidelijk aangegeven dat het op dat moment een lopende rechtzaak is en heb ik ook aangegeven dat ik het eerst uitspraak van de rechter wilde wachten.
Toen de telefoniste tegen me gezegd dat ik binnen 3 weken een dagvaarding zal krijgen.
Tot nu toe heb ik helemaal niets gehoord en niets ontvangen. Gisteren
heb ik weer een brief van GGN INCASSO bureau gekeregen in die brief staat er op dat mijn schuld opgelopen van € 11.500 naar € 13.900 en in die brief vragen nog maals of ik binnen 5 werkdagen dat bedraag willen betalen.

Wie maar wie heeft een tips voor me. Wat kunnen ze doen. Wat zijn de volgende stappen van GGN kan zijn. Kan GGN INCASSO bureau komende dagen mijn huis in beslag nemen.
A.u.b. een tips en een idee. Wat moet ik, wat kan ik doen. Ik zal overspanning krijgen.

Graag reachtie,

cornelis

Re: Help!! Wie heeft een goude tips voor me?

Ongelezen bericht door cornelis »

Rustig,een incassoburo,kan in geen geval beslag leggen,laat je niet bang maken,kijk maar rond op het forum,er staat veel overgeschreven hoe om te gaan met incassoburo's.
En een goede tip betaal geen cent.

groetjes.

mali

Ongelezen bericht door mali »

Het incassobureau kan niets doen.
Alleen NA een rechtszaak kunnen ze beslag leggen, en dan alleen als ze de zaak gewonnen hebben.
Voor die tijd heeft een incassobureau geen enkele bevoegdheid.
Dus niet betalen.
Ik zou een advocaat in de arm nemen. Materie is redelijk complex en rechters zijn erg passief. Er mag niets ontbreken in je verweer tegen Dexia.
Inmiddels zijn er zo veel misstanden aan het licht gekomen dat het wel heel vreemd zou zijn als Dexia de volledige vordering krijgt toegewezen.

docent

Ongelezen bericht door docent »

Die incasso-buro's zijn slechts aasgieren die een graantje meepikken van andermans ellende. Onthoud goed dat ze dit slechts doen in opdracht van Dexia. Wanneer het niet lukt de schuld te innen, zal Dexia de opdracht terug krijgen.
Wat je te doen staat is het volgende:
1. zoek een goede advocaat die Dexia voor de rechter sleept. Om veel redenen is dit handig, maar de belangrijkste is wel dat de rechters onderling verdeeld zijn. Maw wanneer jij Dexia daagt, kun je zelf de plaats kiezen. Uiteraard kies je een plaats met een rechter die 'op onze handen' is.
2. zorg ervoor dat je alles schriftelijk aangeeft, stuur het aangetekend op.
3. Communiceer niet meer met het incassoburo; geeft veel onnodige stress.
4. Onderteken NIETS zonder overleg met je advocaat. Dexia zal bijv het "aanbod" doen je renteloos te laten afbetalen. Adder onder het gras is wel dat je afziet van eventuele juridische stappen.
5. Neem een dag de tijd dit forum door te lezen. Is veel info. vandaan te halen (tips, sites, ed)

Laat je niet op de kop zitten maar zoek de fromtale aanval!!!!

Succes!

mali

Ongelezen bericht door mali »

Docent geeft goede tips maar het is niet zo dat je zelf je rechtbank kan kiezen. Je kunt bij de rechtbank iin je eigen woonplaats gedagvaard worden als Dexia het voortouw neemt of je kunt Dexia in Amsterdam dagvarden. Meer keus is er niet.
Als je in Roermond of omgeving woont, kun je inderdaad beter Dexia actief gaan dagvaarden.

Voor wat betreft incassobureau: het is beter wel te reageren met en standaardbrief aan dexia te sturen, te vinden op het forum of op site van pay-back of van trosradar, waarmee je de overeenkomst vernietig. Daarna kun je tegen incassoburo briefg sturen dat er geen vordering is omdat de overeenkomst is vernietigd.

docent

Mali,

Dat van die rechtbanken wist ik niet. Ik dacht dat iedereen voor A'dam koos, omdat die rechtbank op onze handen (huurkoop) lijkt te zijn. Maw, nu Arnhem gezegd heeft dat de WVD onder het WCK valt, vermoedde ik dat er een verschuiving zou komen naar Arnhem. Maar goed, weer iets geleerd dus.

KâmilAkyol

Ongelezen bericht door KâmilAkyol »

Hartelijk bedankt iedereeen voor goede tips,

Bij deze wil ik toch even vragen, of ik naar GGN INCASSO bureau moeten bellen?
Even laten weten dat ik het eerste defenetieve uitspraak van de rechter wil wachten.

Wat vinden jullie hiervan? Of wat moet doen?

Alvast bedankt allemaal

docent

Ik zou de tip van Mali opvolgen: Eerst bij Dexia je contract vernietigen middels een aangetekende brief. Vervolgens kun je het incassoburo hiervan op de hoogte stellen.
Persoonlijk zie ik er geen heil in het incassoburo te bellen. Kost alleen maar geld. Bovendien ruiken die aasgieren je zwakke plekken en zullen ze niet schromen je een rotgevoel te geven de rest van de dag. Nergens voor nodig. Wanneer zij bellen meld je dat er helemaal geen contract is, aangezien die is vernietigd (ZIE PUNT 2)
Maar het belangrijkste: Zoek een goede advocaat en laat je daar informeren!!!!!! Het e.e.a. is namelijk erg afhankelijk van je persoonlijke situatie:
1. wat was je leeftijd yoen je tekende voor het contract,
2. had je geregistreerd partnetschap/getrouwd toen je tekende en heeft je partner niet getekend. IN DIT GEVAL KUN JE BETER JE PARTNER HET CONTRACT LATEN VERNIETIGEN BIJ DEXIA!!!!!!!!!!!!!!!!
3. welke constructie had je?
4. had je ervaring met belggen?
5. wat is je draagkracht?
6. etc. etc.
Kortom, een advocaat kan je door dit doolhof heen leiden.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Gewoon niks doen, en als je een oproep krijgt voor een dagvaarding ga je er heen en je zegt: Slaat nergens op allemaal, ik ben dom, ik heb geen geld, ik ben genaaid, en wat moet ik eten?
:twisted:

pallu

Ongelezen bericht door pallu »

aansluiten bij Payback en raad inwinnen bij Piet
of zelf een advocaat zoeken.

Gesloten