LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LOI Drama

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Femke1988
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2013 14:12

LOI Drama

Ongelezen bericht door Femke1988 »

Mijn verhaal:

Tot en met mijn niveau 3 diploma was ik altijd 'n snelle leerling op het ROC. Ik haalde mijn certificaten voor het 3e jaar al in het 2e jaar en docenten vroegen zich af waarom ik überhaupt nog op hun school zat.

In augustus 2011 heb ik mij daarom aangemeld bij het LOI om het laatste stukje voor mijn niveau 4 diploma te halen. Op een gemiddeld ROC duurt dit inclusief stage 1 schooljaar.
Voordat ik mij heb ingeschreven heb ik een aantal keer gebeld om dingen bij het LOI duidelijk te krijgen, en deze op papier laten zetten.
Hier beginnen dan ook alle loze beloftes;

Na een aantal keer gebeld te hebben, bleek het zo te zijn dat ik bij het LOI mijn diploma kon behalen door examen te doen in de vakken Nederlands, Engels en rekenen. In december 2011 heb ik deze examens vervolgens behaald.
Hierna heb ik mijn diploma aangevraagd maar kwam naar boven dat ze nooit vrijstelling hadden mogen verlenen voor de stage. Na bezwaar van mijn kant moest ik de stage lopen omdat het een wettelijke eis is.

De focus weer volledig terug op het MBO-diploma, want als ik het nu moest gaan halen via het ROC zou ik toch weer meer tijd en geld kwijt zijn.
Het eerste punt was verzorgen dat mijn werkplaats erkend zou worden als stageplaats, want dit waren zij nog niet. Nadat dit is gelukt heb ik van het LOI na wat heen en weer bellen uiteindelijk de nog uit te voeren opdrachten mogen ontvangen. Deze heb ik vervolgens gedaan en ingezonden. Helaas, het werd niet nagekeken want er waren nog aanvullende opdrachten nodig. Weer protest vanuit mijn kant, maar helaas, dus weer braaf gemaakt.

Dan het praktijkexamen. De meneer die dit moest afnemen had wat privé-problemen. Wederom heb ik weken te lang moeten wachten tot hij dit eindelijk kwam afnemen. Nadat hij dit had gedaan zijn er weken overheen gegaan voordat meneer heeft kunnen verklaren dat ik het examen met een voldoende had afgesloten.

Vervolgens heb ik (jawel) wederom mijn diploma aangevraagd. Het zou uiterlijk 6 weken duren voordat ik deze zou ontvangen. Omdat mijn vertrouwen verre van goed is in het LOI, heb ik na 3,5 week het LOI opgebeld om te vragen of er nog problemen waren. De dame van de klantenservice vertelde mij dat ik geduld moest hebben. Heel zuur, maar een halve week daarna kreeg ik te horen dat het wederom niet goed genoeg was. Ik bleek nog een mondeling examen Nederlands te doen, terwijl ik mijn certificaat al in mijn handen had?! Reden: De wet is veranderd in schooljaar 2013/2014, maar als hun hadden opgeschoten was ik op tijd geweest!

Na dit te hebben gehoord heb ik een boze mail teruggezonden. Het hele verhaal gaat weer naar de klachtencommissie (want daar heeft het nooit gelegen natuurlijk). Hier staan 5(!!!!!) weken voor. Dit houdt in dat ik op 14 december 2013 antwoord krijg.

Inmiddels heb ik ook een uitnodiging gehad om mijn mondeling te komen doen op 3 december 2013. Uiteraard doe ik dit, want ik wil na 2,5 jaar geneuzel heel graag mijn diploma hebben. Maar iets steekt mij. Waarschijnlijk wordt mijn klacht afgehandeld met de afgifte van mijn diploma, want tegen de tijd dat de klacht moet zijn afgehandeld staat er niks meer in de weg....hoop ik....

Met heeel veel geluk mag ik mijn diploma in 2014 in ontvangst nemen. Maar hoe kan ik er nou trots op zijn dat op mijn cv staat dat ik in 2011 ben begonnen en in 2014 klaar was met mijn laatste jaar??? Nergens is meer aan te zien dat ik op het normale ROC zo snel was. Op het normale ROC had ik inmiddels zowel de richting bedrijfsadministrateur als Loonadministrateur kunnen afhandelen. Nu, hier bij het LOI ben ik nog niks verder dan in juli 2011.

Wat ik wil is een redelijke schadevergoeding. Dit gaat inmiddels niet meer over geld terug, maar daadwerkelijk geleden schade die erg lastig is aan te tonen, uitgekeerd te krijgen. Dat dit mij overkomt is één grote schande. Het LOI kan keer op keer op keer hun eigen beloftes niet nakomen. Met alle liefde van de wereld zou ik mensen willen behoeden voor deze organisatie!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: LOI Drama

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Misschien de klacht of vraag even kort en bondig samenvatten. Deze lap tekst zal niet door veel mensen worden gelezen, dus de kans op een bruikbaar antwoord is niet zo groot.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: LOI Drama

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wat ik wil is een redelijke schadevergoeding. Dit gaat inmiddels niet meer over geld terug, maar daadwerkelijk geleden schade die erg lastig is aan te tonen, uitgekeerd te krijgen. Dat dit mij overkomt is één grote schande. Het LOI kan keer op keer op keer hun eigen beloftes niet nakomen.
Je zegt het zelf al: daadwerkelijk geleden schade die erg lastig aan te tonen is.
Maar je verhaal is idd geen reclame voor LOI. :?

Femke1988
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2013 14:12

Re: LOI Drama

Ongelezen bericht door Femke1988 »

Op verzoek het verhaal in het kort;

LOI heeft meerdere malen vrijstellingen verleend die zij niet na kunnen komen.

Mede hierdoor ben ik al vanaf 2011 bezig met het laatste MBO jaar van mijn opleiding. Bij een normaal ROC duurt dit 1 schooljaar.

Nu wederom mijn diploma aangevraagd, de wettelijke regels zijn veranderd met betrekking tot het vak Nederlands, en dus wordt mijn certificaat gewoon even nietig verklaard.

Over het opnieuw halen van mijn certificaat maak ik mij geen zorgen, maar over het tijdsbestek dat op mijn cv staat des te meer(dat wordt dus 2011-2014 over 1 schooljaar). Dit is iets dat niet terug te draaien is, en zal altijd uitleg nodig hebben. In deze tijd krijg je vaak niet de kans om dit uit te leggen.

Daarom wil ik voor die gapende gat graag een schadevergoeding....maar HOE?!

Webcare Team LOI
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mei 2012 10:14

Re: LOI Drama

Ongelezen bericht door Webcare Team LOI »

Geachte heer/mevrouw ,

Wij hebben uw bericht met belangstelling gelezen.

Graag willen wij contact met u opnemen; wilt u zo vriendelijk zijn om uw contactgegevens te mailen/sturen naar: [email protected]

We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groeten,

Webcare Team Leidse Onderwijsinstellingen

Femke1988
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2013 14:12

Re: LOI Drama

Ongelezen bericht door Femke1988 »

Jammer maar helaas...

Ik heb vrijdag direct een email gestuurd met mijn leerling nummer.

Het mag niet baten, want ook LOI Webcare reageert niet binnen de door hunzelf gestelde termijn van 1 werkdag....

Femke1988
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2013 14:12

Re: LOI Drama

Ongelezen bericht door Femke1988 »

Nou, ik heb een uitnodiging gehad en op 3 december mijn mondeling mogen doen voor Nederlands.

Dan denk je, prima, kunnen we het afronden. Welneeeeee, ze moeten nog 6 weken erover nadenken of het wel voldoende was.

Wel krijg ik vanmiddag als het goed is bericht betreffende mijn klacht. (heb ik mij laten vertellen door het callcenter)

gergebergte
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2014 02:48

Re: LOI Drama

Ongelezen bericht door gergebergte »

Ik ken het probleem, ik heb eerst via de klachten commissie een klacht ingediend (die na 15 weken nog niet beantwoord is). Daarna via klacht.nl weer de zelfde klacht ingediend, en kreeg dezelfde dag nog een mail dat de LOI de klacht in behandeling had genomen. Nu is het inmiddels 4 weken geleden dat de klacht in behandeling genomen zou moeten hebben, maar nog steeds geen antwoord.
Het ergste is dat het bedrijf waar ik werk mij deze opleiding aangeboden heeft, en die willen eindelijk resultaat zien. Aangezien de opleiding via een roc binnen een jaar gehaald kan worden ben ik van mening dat het na 2,5 jaar wel eens tijd wordt dat ik mijn examens zou moeten kunnen doen. maar ze weten nog steeds niet wanneer ik die kan afleggen.

Nederland wordt steeds slimmer? het enige wat ik van de LOI heb opgestoken is dat ik nooit meer een opleiding bij de LOI doe. En hoop stiekum dat de onderwijsinspectie de onderwijslicentie intrekt.

Ik ben op zoek naar mensen die de zelfde problemen hebben zodat ik daar een rechtzaak van kan maken en zo afdwingen dat ze beter gaan presteren of dat de onderwijsinspectie de licentie intrekt.

rover60
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2014 13:13

Re: LOI Drama

Ongelezen bericht door rover60 »

hallo ,
ik heb op 26 mei 2014 examen nieuwe stijl gedaan voor de cursus , budget coach .
nieuwe stijl betekent waar en wanneer je zelf examen wilt doen , en zo schrijft het loi (citaat )
zo is de uitslag snel bekend , ideaal .
na 8 weken wachten een klacht ingedient , als rede gaf men aan dat er een systeem fout was met het koppellen van diegene die het examen moeten nakijken . mijn examen is nu naar de eerste nakijker gestuurd , na 10 weken dus , als het mee zit dan heb ik in september mijn uitslag .de tweede nakijker is op vakantie ???
bij middelbaar onderwijs heb je binnen 4 weken je uitslag , bij de loi dus 16 weken .
door dit op onthoud ben ik te laat met inschrijven met een vervolg opleiding .
als ik dit geweten had dan was ik nooit bij de loi begonnen . waar ze wel vlug in zijn is met hun rekeningen . sorry maar wat een slecht opleidings instituut .

bezin voordat men begint is hier van toepassinghttps://forum.www.trosradar.nl/posting.php?mode=reply&f=88&t=139713#

Gesloten