LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkeerd afgegeven exploot

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
kremers78

verkeerd afgegeven exploot

Ongelezen bericht door kremers78 »

Hallo allemaal,

In mijn, naar het lijkt, eeuwige strijd om schoon schip te maken heb ik wat vragen, wellicht ben ik hier verkeerd, laat me dat aub weten.
Door een falende budgetcoach is mijn financiele situatie aardig complex geworden. Doordat deze persoon niet haar werk deed zit ik nu met nog meer problemen dan daarvoor, maar gelukkig is er een uitweg.

Vandaag is door deze situatie een beslag gelegd op mijn loon. Ik wist dat dit eraan zat te komen, dus helemaal onverwachts was het niet.
Wat mij echter op viel is dat het afgegeven exploot niet klopt. Er staat een hoger bedrag op dan het daadwerkelijk, proceskosten zijn dubbel gerekend, etc, etc.
Ik heb hier meteen over gebeld, ze gaan het uitzoeken.
Echter, wat ik mijzelf nu afvraag, is een dergelijk (foutief en aantoonbaar foutief) exploot nog wel rechtsgeldig?

ArneLH
Contacteer:

Re: verkeerd afgegeven exploot

Ongelezen bericht door ArneLH »

Totdat je een executiegeschil begint tegen de schuldeiser en de civiele (voorzieningen)rechter oordeelt dat het exploot nietig was gaat de executie gewoon door.

kremers78

Dank je voor de reactie.
Ik snap heel goed dat dit eerst bij de rechter zou moeten komen, dat dit via een executiegeschil zou gaan was me onbekend, dank daarvoor!

Ik ben meer op zoek naar een kans van slagen hierin. Niet dat ik een executiegeschil start op grond van een foutief afgegeven exploot (ondertussen al 3x verkeerd afgegeven vanwege foutief inhoudelijke bedragen, en daarnaast een welgemeende excuses van deze deurwaarder hieromtrent), om vervolgens er niets mee te bereiken...

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Als de deurwaarder niets met die informatie doet en het is duidelijk dat er onjuiste bedragen worden aangehouden, dan kun je ook overwegen om een klacht bij de tuchtrechter van de Rechtbank Amsterdam in te dienen. Voor een executiegeschil bij de 'gewone' civiele rechter heb je als eisende partij wél een advocaat nodig helaas, hoewel sommige kantonrechter zich ook bevoegd achten kennis te nemen van executiegeschillen (zie bijvoorbeeld de jurisprudentie die ik hier aanhaal).

kremers78

Ik ga maar eens een klacht indienen bij die tuchtcommissie. Dank je voor de link!

Gesloten