LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Draadloos internet probleem Tele2

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
hebikweer2013
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jan 2013 12:56

Draadloos internet probleem Tele2

Ongelezen bericht door hebikweer2013 »

Even een kort voorafje:
Ik heb allerlei internet providers in de loop der jaren wel geprobeerd.
Altijd perfect draadloos internet gehad.
Inmiddels zit ik al 2 a 3 jaar bij Tele2 wat na wat opstootjes in het begin naar alle tevredenheid verloopt.

Sinds begin dit jaar heb ik ineens heel slecht verbinding met draadloos internet.
Alsof er 10 computers ineens allemaal tegelijk aan het downloaden zijn.
Hij heeft wel verbinding maar het lijkt wel of hij dat moet delen onder heel veel apparaten.
Mijn laptop staat al die jaren op dezelfde plaats dus ik ben zeker niet buiten het bereik gaan zitten.
Het lijkt soms wel alsof iemand iets aan zet dat mijn verbinding weg pikt en na enkele uren weer uitzet zodat ik weer internet heb en op een ander moment het weer aan zet zodat ik weer niks heb.
Soms gaat het dagen goed en soms niet.
Ik heb ook een nieuwe laptop aangeschaft omdat ik dacht dat mijn laptop op zijn einde liep.
Maar ook de nieuwe laptop heeft dit probleem, zo ook mijn smartphone en de nieuwe tablet van mijn vriend.

Ik heb ook diverse keren contact gehad met Tele2 waar ze mij op diverse frequenties hebben gezet.
Na telefoontje nummer zoveel en bijna een jaar verder is de conclusie van Tele2 dat er te veel mensen in mijn buurt wonen met draadloos internet.
Daardoor heb ik steeds storingen.

Ik woon niet in een dichtbevolkte buurt met veel flatgebouwen of zo.
Het zijn 2 rijtjes huizen van een huisje of 10 en ook deze staan er al jaren.
De oplossing van Tele2 is simpel.
Ik moet maar naar de Mediamarkt gaan en een versterker halen voor mijn draadloos signaal.
Dit word niet ondersteund door Tele2 en als het niet werkt dan ben ik gewoon €50,- kwijt.

Ik heb een aantal buren aangesproken en bij hen werkt alles prima.
Zij hebben wel allemaal of KPN of UPC.
Als er een "frequentie oorlog" zou zijn dan zouden anderen toch ook hinder moeten ondervinden?

Mijn telefoon en laptop zijn de enige apparaten die vrijwel continu verbinding hebben met draadloos internet.
De tab van mijn vriend is er één keer op geweest daarna nooit meer.
Sterker nog die komt hier niet eens meer in huis, de tab dan hé...
De verbinding met de telefoon verbreken heeft geen effect.
Dus het ook niet dat er te veel apparaten verbinding hebben.

De beveiliging heb ik vaak enorm aangescherpt in de instellingen van de modem.
Dit leek effect te hebben en dacht ik dat ik weer gewoon last had van parasiterende buurtbewoners/hangjeugd buiten.
Dit is mij bij KPN en XS4all regelmatig gebeurd.
Maar ook met de sterkere beveiliging ging het toch al snel weer mis.
Tele2 heeft nu mijn beveiliging weer op zijn laagst ingesteld, zonder effect uiteraard.

Heeft er iemand ervaring met dit probleem?
En misschien ook een oplossing?

Ik ben verder tevreden over Tele2.
Heb er ook televisie en vaste telefonie bij afgenomen.
Dat is in het begin echt een gekloot geweest en veel misverstanden.
Maar dat werkt nu allemaal prima.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Draadloos internet probleem Tele2

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dit kan. Als de buren deze problemen niet hebben kan het zijn dat de wifi access points in de KPN en UPC modems een sterker signaal uitzenden dat die in de Tele2 modems. Het probleem van conflicten met wifi zal de komende tijd alleen maar toenemen door de ongecoördineerde wildgroei van wifi. Het is letterlijk het recht van de sterkste.

hebikweer2013
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jan 2013 12:56

Re: Draadloos internet probleem Tele2

Ongelezen bericht door hebikweer2013 »

Dank voor je reactie.
Dus er is ook niets dat Tele2 hier aan kan veranderen/beteren?
En zou een versterker uitkomst bieden?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Draadloos internet probleem Tele2

Ongelezen bericht door sjohie »

Je kan eens met een programma als inSSIDer kijken welk kanaal het minste gebruikt wordt in de buurt, en deze als je eigen instellen? De meeste mensen zetten hun WiFimodem aan op de standaard instellingen, en kijken er verder niet meer naar om. Door een minder gebruikt kanaal te kiezen, kan je nog wel wat winst behalen.

hebikweer2013
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jan 2013 12:56

Re: Draadloos internet probleem Tele2

Ongelezen bericht door hebikweer2013 »

Goede tip.
Maar ik ben een leek.
Hoe werkt dat programma en waar haal ik dat?


hebikweer2013
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jan 2013 12:56

Re: Draadloos internet probleem Tele2

Ongelezen bericht door hebikweer2013 »

Dank je!!

hebikweer2013
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jan 2013 12:56

Re: Draadloos internet probleem Tele2

Ongelezen bericht door hebikweer2013 »

Ik heb het programma inmiddels geïnstalleerd.
En nu?

Misschien kijk ik verkeerd maar iedereen hier lijkt op 2,4 ghz te staan en op 5 ghz staat blijkbaar niemand.
Ik ben een beetje dom op dit gebied, sorry. :oops:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Draadloos internet probleem Tele2

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat zou best kunnen kloppen , overigens moet je PC het wel aankunnen, 5GHz is nog een stuk minder in gebruik.
Als je modem en je apparatuur dat ondersteunen zou je dat kunnen gebruiken.
Houdt er echter rekening mee dat 5GHz iets minder ver draagt in gebouwen. 2,4GHz gaat iets gemakkelijker door muren en plafonds.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Draadloos internet probleem Tele2

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb het al eens in ander topic geschreven
Ik heb ook jaren tele2 nooit wat aan de hand,ineens gaven ze bep leden een nieuw modem,toen begon de ellende( kwartje viel nog niet) paar mnd later wel,
2 x contact gehad en ze zouden nw modem opsturen....en idd ander type,deze werkt alweer denk..1,5 jr perfect...
Dus misschien toch bellen...en voorleggen,ja mij ook doorgemeten etc..ik zeg altijd al bij voorbaat,die toeters en bellrn hoeven niet,niks veranderd..

Ik zeg niet dat het bij jou zou is,maar het is te proberen!
Hier ook aardig wat op wifi in huis,tablets,tv,telefoons,laptops etc,,werkt perfect en snel...

Succes

16again
Berichten: 16165
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Draadloos internet probleem Tele2

Ongelezen bericht door 16again »

Zet in WiFI instellingen op je laptop, N-mode uit, zodat alleen B/G overblijft.

N is wel sneller, maar soms zijn stuurprogrammas niet goed , waardoor N-mode meer kwaad dan goed doet. Deze instelling kun je ook op modem doen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Draadloos internet probleem Tele2

Ongelezen bericht door sjohie »

hebikweer2013 schreef:Ik heb het programma inmiddels geïnstalleerd.
En nu?

Misschien kijk ik verkeerd maar iedereen hier lijkt op 2,4 ghz te staan en op 5 ghz staat blijkbaar niemand.
Ik ben een beetje dom op dit gebied, sorry. :oops:
2,4 GHz is de originele frequentie van WiFi, wat gewoon een soort radio is eigenlijk. Sinds een paar jaar kan WiFi ook via de 5 GHz frequentie werken, maar dat kan alleen werken als de zender (in dit geval je WiFi modem) en de ontvanger (je laptop, tablet of smartphone) beide dat kunnen. Dat zal in dit geval mogelijk niet zo zijn, en het uitzoeken is ook nog wel een klus voor gevorderden, dus ik zou die 5 GHz even links laten liggen.

Wat je met dat programma ook kan zien, is welke kanalen op de 2,4GHz frequentie het drukste zijn. Dat zijn getallen van 1 t/m 13 uit min hoofd, en meestal zijn 4 of 9 relatief rustig. Als je je modem daar op instelt, zou eea wel eens wat vlotter kunnen worden.

Hierstaat overigens een handige uitleg over dit hele verhaal.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Draadloos internet probleem Tele2

Ongelezen bericht door pima »

ik had altijd probleemloos wifi (3 etages), totdat ik nieuwe buren kreeg, met dezelfde provider (KPN), regelmatig uitval. Probleem opgelost door er een extender bij te plaatsen, sinds die tijd is mijn wifi overal in huis excellent en zelfs achter in de tuin zeer goed.

Gesloten