Onze zoon is lid geweest van een judoclub en zodoende ook van de judobond. Een keer per jaar betaalde we contributie voor de judobond en verder hadden we er niets mee van doen; mijn zoon deed ook niet mee aan wedstrijden.
Mijn zoon heeft per 1 oktober jl. zijn lidmaatschap bij de judoclub opgezegd en op 18 september ook de judobond. Het jaarlidmaatschap loopt van oktober tot oktober. Nu hadden we het lidmaatschap van de judobond maar liefst 6 weken van tevoren moeten opzeggen. Door op dat moment vervelende omstandigheden hadden we er niet aan gedacht en ja, we waren inderdaad laat met opzeggen, maar ruim voordat het jaarabonnement weer inging. Nu hangen we een jaar vast aan de bond, terwijl we al weten dat we er niets aan hebben. Inmiddels hebben we een 2e herinnering ontvangen waarin de boete bij niet tijdig betalen het jaarbedrag bijna verdubbeld. Kun je verplicht worden om voor iets te betalen waarvan je geen gebruik gaat maken en dat ook voor aanvang van het nieuwe jaar hebt aangegeven?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betalen voor onnodig lidmaatschap
Re: Betalen voor onnodig lidmaatschap
Ja, u hebt niet op tijd opgezegd, kijk maar naar de voorwaarden.Kun je verplicht worden om voor iets te betalen waarvan je geen gebruik gaat maken en dat ook voor aanvang van het nieuwe jaar hebt aangegeven?
@jan. Dat heb ik inderdaad al toegegeven. Maar is het niet onredelijk om te moeten betalen voor een te bewijzen tegenprestatie van nihil?!
Een opzegtermijn van 6 weken is niet onredelijk.MariaJ schreef:@jan. Dat heb ik inderdaad al toegegeven. Maar is het niet onredelijk om te moeten betalen voor een te bewijzen tegenprestatie van nihil?!
U kunt gebruik maken van hun diensten, alleen dat wil (uw zoon) niet.
@Crazyme. Nee, als je niet op een sportclub zit, heb je ook niks aan de bond. Dat is het hem nou net! We moeten betalen voor niks en hebben dat twee weken tevoren aangegeven.
Als je je auto verkoopt en geen nieuwe terug koopt en je geeft dit twee weken voor het ingaan van het nieuwe jaar aan bij de ANWB, dan wil je toch ook niet nog een jaar lid zijn van de ANWB, alleen omdat je het 6 weken van tevoren moet opgeven?! Je betaalt voor niks. Dat de voorwaarden zo zijn begrijp ik en dat ik te laat was (door omstandigheden) ook, maar redelijk is het niet!
Als je je auto verkoopt en geen nieuwe terug koopt en je geeft dit twee weken voor het ingaan van het nieuwe jaar aan bij de ANWB, dan wil je toch ook niet nog een jaar lid zijn van de ANWB, alleen omdat je het 6 weken van tevoren moet opgeven?! Je betaalt voor niks. Dat de voorwaarden zo zijn begrijp ik en dat ik te laat was (door omstandigheden) ook, maar redelijk is het niet!
Na telefonisch contact zonet zou de factuur toch geannuleerd worden. Dat is netjes! Als dit inderdaad gaat gebeuren, dan verdienen ze de warme douche
-
Dat is zeker netjes, en heel coulant. Zo zie je maar weer dat praten en initiatief nemen heel vaak tot een oplossing kan leiden.
Overigens is het voorbeeld van de ANWB de verkeerde; als je op wil zeggen moet het voor 15 november, daar helpt geen lieve moederen aan. Ook niet als je je auto al drie jaar geleden verkocht hebt.
Overigens is het voorbeeld van de ANWB de verkeerde; als je op wil zeggen moet het voor 15 november, daar helpt geen lieve moederen aan. Ook niet als je je auto al drie jaar geleden verkocht hebt.