LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotelkamerveilingen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Kima
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2011 11:01

Hotelkamerveilingen

Ongelezen bericht door Kima »

Ik heb via hotelkamerveilingen een bon gewonnen (70 euro) voor een hotel. De advertentie bevatte: Hotel nabij A'dam. Echter ik probeer nu al 3 maanden lang een weekend te boeken zonder resultaat (voor A'dam niet als ook voor andere hotels niet). Nog nooit heb ik een groen vakje gezien. Ook de klantenservice kan me niet verder helpen alhoewel ze zich bewust zijn van het probleem. Ik moet tegen het einde van de hotelbon (maart 2012!!!) maar weer eens terugbellen. Ik vind dit zeer slechte service, met vakantieveilingen.nl heb ik dit probleem nooit eerder gehad. Dit is sowieso de laatste keer dat ik via hotelkamerveilingen mee doe aan een veiling.

Pure oplichting, gezien het feit je niet eens de kans krijgt om je waardebon te verzilveren.

Supporthkv
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2011 16:04
Contacteer:

Re: Hotelkamerveilingen

Ongelezen bericht door Supporthkv »

Beste Kima,

Wij willen graag met u in contact komen, om voor uw klacht een passende oplossing te vinden. Ons verzoek is om uw hotelkamerveiling usernaam via dit forum, via een mailtje naar [email protected] of via 0900 4584357 aan ons door te geven. Wij nemen dan binnen 24 uur contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Het het Hotelkamerveiling support team

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hotelkamerveilingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hoop dat je hier nog iets van je laat horen Kima of je
probleem is opgelost ja of nee.

Overigens gewonnen heb je niets hoor, je hebt die bon gewoon betaald. :wink:

mnvk
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:19

Re: Hotelkamerveilingen

Ongelezen bericht door mnvk »

Ik heb in het verleden veel gebruik gemaakt van Hotelkamerveiling. Vaak met veel plezier, maar ook regelmatig aangelopen tegen de problemen van niet te boeken hotels of hotelkamers die hun sterren niet waard zijn. Natuurlijk begrijp ik dat hotels liever een goed betalende klant hebben, maar als die klant er niet is, en je wilt je kamer nog niet geven aan een HKV gast dan moet je gewoon niet mee doen met de 1 euro -veiling. Zijn er voor deelnemende hotels ook regels, of gelden regels alleen voor de bieders? Ofwel de enige die zich een buil kan vallen aan deze transacties is de hotelgast, die al betaald heeft?

Kima
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2011 11:01

Re: Hotelkamerveilingen

Ongelezen bericht door Kima »

Hoi,

Ik kijk niet echt vaak op dit forum. Dus heb vandaag pas gereageerd. Ik ben benieuwd wat er voor passende oplossing gevonden gaat worden. De bon is 1 jr geldig en de klantenservice vertelde mij dat ik na het verstrijken van de geldigheidsdatum pas mijn geld terug zou krijgen mocht ik nog steeds niets hebben kunnen boeken. Maar alles zit de hele tijd gewoon vol. Dus van boeken is geen sprake. Jammer.

Ik laat het nog wel weten.

Groet,

Kima

irisismoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2011 12:54

Re: Hotelkamerveilingen

Ongelezen bericht door irisismoe »

Ik heb al een jaar frustraties met zo'n zelfde bon van hotelkamerveiling.nl. Al enkele maanden geleden aangegeven dat er nooit een kamer beschikbaar was en toen was de reactie dat het even een drukke periode was. Vorige maand nog gemaild, toen werd gezegd dat er kamers om 00:00 uur beschikbaar kwamen en die waren dan om 00:05 al weer op. En inderdaad de simpele reactie dat je verder maar contact op moet nemen als de bon nog maar 2 weken geldig is en dat dan wordt gekeken naar de mogelijkheden.
We zijn nu eindelijk zover, het is nog maar 2 weken geldig en wat is de oplossing die ze voorstellen: bon 3 maanden verlengen!
Al een jaar lang probeer ik tevergeefs een kamer te reserveren bij het Riverside hotel in Amsterdam, in het begin rechtstreeks (toen was dat online reserveren er nog niet via de site) en later via hotelkamerveiling.nl. Maar het is geheel onmogelijk, er is nooit een kamer beschikbaar in het weekend (doordeweeks overigens ook niet), en dan mag ik nu nog eens 3 maanden iedere week kijken of er een kamer beschikbaar is, en dat moet dan wel om middernacht....
Ik had zelfs al aangegeven wanneer ik beschikbaar ben, vrijwel ieder weekend, dan mogen zijn de reservering doen, maar nee, dat kunnen ze ook niet.

Een energie en een tijd dat dit kost, inmiddels al meer dan het hele weekendje weg! Maar dat lijkt precies de aanpak te zijn, dat je het uiteindelijk maar opgeeft en er het maar bij laat zitten. Maar dat gaat nu zeker niet meer gebeuren, niet na alle tijd en moeite die er al in is gaan zitten! Een uitgebreid excuus en een fatsoenlijk weekend weg is nu het minste wat ik verwacht. Tot deze bon was ik zeer tevreden met hotelkamerveiling.nl, maar nu zeker niet meer.
En hotel Tulip Inn/ Autogrill Riverside in Amsterdam zou zich ook moeten schamen, kamers zijn gewoon beschikbaar via hun eigen site! Ik vraag me werkelijk af of we ooit nog dat uitzicht over de rivier de Gaasp (dat stond in de titel van de veiling) nog gaan meemaken....

Dus kima: sterkte tot maart 2012, iedere week maar om middernacht gaan kijken op de site of je kan/mag reserveren en daarna mag je dat nog 3 maanden gaan doen....

ajr200
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2011 17:39

Re: Hotelkamerveilingen

Ongelezen bericht door ajr200 »

Ook ik ben zeer teleurgesteld in hotelkamerveiling. Ik heb ook al met de klantenservice contact gehad, maar daar word ik met allerlei onzinnige redenen om de tuin geleid.
Mijn probleem is dus dat ik veel veilingen heb gewonnen en altijd redelijk tevreden was. Alleen ik wilde graag een nachtje naar antwerpen dus ging daarop bieden. Een minimumbod was nodig van 56 euro, lager kon niet omdat 55 euro het beginbedrag was, geen probleem, maar ik hou het dus al weken in de gaten, en ik kan dus niet in het weekend boeken. Daar heb ik melding van gemaakt en hotelkamerveiling zegt dat mn bon nog 3 kwart jaar loopt en dat het wel in de weekenden te boeken is. Ik heb uitgezocht via het hotel zelf dat het onzin is. Ik heb mn geld teruggevraagd, of een bemiddeling tussen mij en hotel gevraagd, maar dit kan niet, of het is volgeboekt. Ik voel me belazerd, vooral omdat ze nieteens een goede klant behoorlijk kunnen helpen terwijl het duidelijk is dat het hotel de weekenden niet aanbied aan hotelkamerveilinggasten (bij andere hotels staat vaak: beperkt in weekenden, of extra toeslag in weekenden, bij dit hotel dus niet)
Ik heb ongeveer 15 tot 20 veilingen gewonnen in een jaar tijd, een goede klant behandelen ze zo... Ik heb er geen woorden voor!
Heeft iemand een oplossing voor mij? Ik hoor al een dag niets meer van hotelkamerveiling klantenservice.

irisismoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2011 12:54

Re: Hotelkamerveilingen

Ongelezen bericht door irisismoe »

Ik heb uiteindelijk mijn geld teruggekregen.
Zolang de bon nog een tijd geldig is doen ze niets.
De laatste paar weken vooral nog proberen hem te gebruiken en dan 2 weken voordat hij verloopt een lijstje sturen naar hotelkamerveiling met wat je geprobeerd hebt. Vervolgens verzoeken of zij alsnog een reservering kunnen regelen (wat voorstel data doen) en zo niet of je dan je geld terugkrijgt.
Hierop hebben ze bij mij uiteindelijk netjes mijn geld teruggestort.

Het is dus wel frustrerend dat je maar tevergeefs moet blijven proberen, evt dus om middernacht, maar als het dan echt niet lukt en je geeft aan wanneer je allemaal hebt geprobeerd dan krijg je in ieder geval wel gelukkig je geld terug.

En inderdaad, het is jammer dat het zo moet gaan, want ook wij hebben meerdere malen met veel plezier gebruikt gebruikt en anderen getipt over hotelkamerveiling. Maar bij zo'n situatie ga je toch twijfelen of je in de toekomst nog wel dat gedoe wil...

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Hotelkamerveilingen

Ongelezen bericht door sombody »

Heb wat bonnen gekocht bij hotel veilingen
daar Hotelkamerveiling .
ik wil plannen voor het jaar ,meeste zijn jaar geldig en mijn man beperkt is vawege zijn werk dacht ik leuk bij elkaar en even puzzelen,maar alles kan maar 5 dagen van te voren ,nou mensen boek maar een arragement dan ben je goedkoper uit benik bang
zie ook al meldingen dat mensen met bonnen blijven zitten er is niet te boeken ,ben bang dat mij dit ook gaat gebeuren.
kan toch gen vakantie plannen bij de baas en dan maar kijken of ik mijn bonnen kan verzilveren.
schiet niet op dus ,lekker HOTELKAMERVEILING duur grapje word het dan nog ,heb nu al spijt :evil: :!: :(

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Hotelkamerveilingen

Ongelezen bericht door sombody »

nog even wil ik melden dat het zin heeft dit bij consuwjzer te melden.

doe ik ook want mijn vakantie of een paar daagjes weg vallen in het water of ik wel weg kan immers :evil: :( :!: maar 5 dagen van te voren boeken ,heb 2 honden die ik moet plaatsen.
kan dat? is de persoon wel beschikbaar als deze dat maar 5 dagen van te voren weet,en ik geluk heb,gewoon belachelijk eigenlijk dit,wie verzint zoiets :!: :?:

veilingen verkopen jaar geldig en echt 5 dagen van te voren maar te boeken ,meestal gaat dit niet lukken.

laste minute heb je nog 14 dagen ,dit is schandalig en belachelijk ,net zo als de 7,50 die je aan de hotelkamerveiling moet betalen.

nooit meer!!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hotelkamerveilingen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sombody schreef:nou mensen boek maar een arragement dan ben je goedkoper uit benik bang
Als de kamer met deze veiling duurder wordt dan het gewoon boeken van een arrangement heeft de bieder teveel geboden. Men ziet het wel vaker, mensen gaan helemaal op in het bieden en kijken niet even op de site van het hotel ofoz wat de normale prijs is van zo'n arrangement.
sombody schreef: zie ook al meldingen dat mensen met bonnen blijven zitten er is niet te boeken ,ben bang dat mij dit ook gaat gebeuren.
Indien u met geen mogelijkheid gebruik kunt maken van de gekochte bonnen (u probeert verschillende keren te reserveren maar dit lukt niet) hoort het zo te zijn dat zij u het geld terug betalen. Maarja of dat makkelijk gaat, weet ik niet.

Dat u een bon maar 5 dagen van tevoren kunt boeken met de specifieke bon staat uitdrukkelijk in de voorwaarden bij het aangeboden arrangement. Heel makkelijk te vinden dus wel even lezen waar u op biedt. Dus ja het mag. Hotels proberen op deze wijze kamers die anders vrij zouden blijven tegen een gereduceerd tarief toch vol te krijgen, dat levert dan meer op dan een lege kamer. Dat mensen bijna tot de normale prijs boeken ligt aan de bieders. Consumenten zouden dan beter slimmer kunnen zijn en de ander de kamer gunnen tegen lagere prijs, er komen meer dan genoeg bonnen voorbij.

Als u niet flexibel genoeg kunt zijn met uw werk en huisdieren is dit concept niet geschikt voor u en kunt u beter niet meebieden. Deze problemen kunt u nu niet na eerst gekocht te hebben gaan afwentelen op de aanbieder van het product. Het is niet zo dat deze informatie niet te vinden is dus u had dit kunnen weten.

En nee, ik heb helemaal niets met wat voor veilingsite dan ook te maken en ook helemaal niets met de aangeboden diensten op producten.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Hotelkamerveilingen

Ongelezen bericht door sombody »

Bij bepaalde staat dit ook inderdaad.

maar het is bij allen ,heb de klantenservicee gemaild en kreeg een antwoord dat het met sommige hotels zo is .

maar het is met alles ,en achteraf veel duurder is het inderdaad niet eens met een weekendje weg ,waar je veel langer van te voren kan boeken .

maar het is een les ,maar je word er toch niet vrolijk van dat je zoveel moet opletten ,onderhand doe ik niets meer kopen op het internet

dat is de eind conclusie :!:

Supporthkv
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2011 16:04
Contacteer:

Re: Hotelkamerveilingen

Ongelezen bericht door Supporthkv »

Het is inderdaad zo dat een aantal van onze arrangementen, lang niet alle, maximaal 5 dagen voor de gewenste aankomstdatum boekbaar is. Dit is voor het hotel de manier om te kijken of ze nog kamers vrij hebben.
Wanneer deze voorwaarde van toepassing is op een arrangement staat dit altijd beschreven in het kopje "voorwaarden". Wij raden dan ook sterk aan om altijd de "voorwaarden" te lezen voordat u een bod plaatst op de veiling.

krur2008
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2013 15:53

Re: Hotelkamerveilingen

Ongelezen bericht door krur2008 »

Ik heb nu twee dagen het ptc hotel gevolgd en geprobeerd deze veiling te winnen maar.....
Dit riekt naar oplichting!

De veiling start soms met 1euro, maar na een 7tal uren verhoogd dit bedrag ineens naar 17 euro en vlak daarna naar 18 euro. Aan het eind van de veiling wordt je eruit gewipt omdat je zogenaamd door weer een derde nepaccount ruim bent overboden.

De veiling die altijd start met 33 euro win je altijd en dan met alle kosten erbij heb je voor 48 euro een kamer.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Hotelkamerveilingen

Ongelezen bericht door MMN16 »

Dat er maar tot 5 dagen vooraf geboekt kan worden ligt niet aan hotelkamerveiling,maar aan het hotel.

Ook ik heb het meegemaakt dat ik bijna een hele week van ellende tot 00.00 uur op bleef om ervoor te zorgen dat ik in ieder geval een kamer kon boeken.
Dat gaat niet lukken want klokslag 00.00 uur gaat het eerstvolgende vak al op rood dus het komt niet op groen te staan volgens mij,ik heb een vermoeden dat dit zo door hotels automatisch is ingesteld.

Ik heb van pure ellende contact gezocht met het hotel en bij hoge uitzondering werd het rode vak open gegooid zodat ik snel kon reserveren dus het hotel heeft hier invloed op.

Gesloten