LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING Bank Fout op Fout

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Johan1968

ING Bank Fout op Fout

Ongelezen bericht door Johan1968 »

Bij ons ING internetbankieren stonden opeens de namen dubbel gekopieerd met daarbij dan wel onbekende rekeningnummers eronder. Hierdoor 50 euro foutief overgeboekt. Dit gemeld en hierna ontstaat een fout op fout contact met de ING.
Telefonisch werd gemeld dit kan niet (ik heb er foto's van) vervolgens mailtjes ontvangen waaruit blijkt dat onze vraag niet werd begrepen. Tussendoor 40 euro van een andere bank teruggekregen onder inhouding van 10 euro kosten ivm verkeerde overboeking. Uiteindelijk na nog een paar mailtjes waaruit blijkt dat men de vraag/probleem niet begrijpt een brief ontvangen dat men bezig is met IBAN nummers en dat wij het verkeerde IBANnr hadden ingevuld. LET OP nu komt de grap in die brief met onze naam en adres staat een rekeningnummer wat niet van ons is met onze naam erboven. Daarop weer gebeld en gemaild met als antwoord dat de ING langer tijd nodig heeft om eea uit te zoeken. Inmiddels zijn we bijna een maand verder hoeveel tijd heeft de ING nodig. Ik heb meer het idee hier dat ze een LEK hebben wat ze willen doodzwijgen. Al met al geen fijn idee en nog steeds mijn geld niet volledig terug.

Jolijn

Re: ING Bank Fout op Fout

Ongelezen bericht door Jolijn »

Kijk hier een, geen ING maar Rabo:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... o#p1896461
Blijkbaar kan er zo nu en dan iets mis gaan met het overzetten.

Johan1968

Ok ja idd lijkt eea op elkaar. Waarvoor mijn dank. Het gekke blijf ik vinden, er kunnen overal fouten worden gemaakt, dat de ING de fout gewoon niet toegeeft en vervolgens er voor zorgt dat het geld volledig wordt teruggeboekt. En niet zoals nu om de zaak heen draaien geen antwoorden of verkeerde antwoorden geven. Hallo zeg we hebben het hier over een bank. ING= Is Niet Goed of Is Nooit Goed ;-)

Johan1968

Ik zie dat mijn onderwerp inmiddels vaak is gelezen. Ik ga er vanuit dat dit niet alleen bij ons gebeurd graag reacties van mensen die hier ervaring mee hebben cq van horen zeggen. Daarnaast adviseer ik u uw adressenbestand bij internetbankieren eens goed door te nemen bij ons was het alleen bij de letters a, b, c en d. We hebben inmiddels de adressen allemaal voor de zekerheid gewist. Overstappen is een optie die we overwegen, maar dan meer om de reactie (lees geen reactie cq verkeerde antwoorden) van de ING Bank dan de oorzaak. Ons inziens kan dit bij alle banken gebeuren. Overigens opgegeven voor de koude douche voor de reactie en oplossing van de ING Bank. Graag vragen wij van u ook een reactie. Alvast bedankt.
Wellicht als overbodige vergelijking: Stel u belt naar een bekende en drukt op zijn naam maar krijgt een vreemde aan de lijn dan vindt u dat gek. Zeker als bij meerdere bekenden een verkeerd nummer staat. Nu is dit hetzelfde probleem maar dan met banknummers, maar de ING Bank zegt wij onderzoeken t maar geeft verkeerde antwoorden en momenteel geen antwoorden. Graag goede tips in deze.

Gesloten