LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pronorm

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
gastig

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door gastig »

16again,

Ik verwijt Christa helemaal niets!
Daarentegen de lokale keukenboer wel!

Ik schrijf daarom ook
Jammer dat zo'n slecht geinformeerde concurrent dit soort verhalen vertelt aan consumenten.
Zoals je ziet heb ik het over concurrent en niet over consument.

Dit forum is inderdaad voor informatie en ervaringen uitwisselen.
Dus nogmaals, Christa verwijt ik niets. Hooguit dat zij niet begrijpt waarom ik mij hier zo druk over maak.
Het gaat mij om een keukenhandelaar die dit soort zaken wereldkundig maakt die helemaal nergens op slaan.

Het verbaast mij ook dat Pronorm hier niet even een berichtje achterlaat.
Klinki is op de hoogte dus zou een kleine moeite zijn.
Waarschijnlijk vinden ze het zo belachelijk dat ze niet eens willen reageren op dit soort KLETSKOEK.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Tros Radar,

Kan deze topic op slot. ProNorm is niet failliet en nu gaat het alleen maar om het gelijk halen van een uitspraak die door iemand is uitgesproken.

Niets in deze topic is dus mer relevant!

winkelier

Ongelezen bericht door winkelier »

Ik zit met dit mooie weer deze site te lezen maar een ding moet ik even kwijt:
Waar haalt "de gastronoom"het lef vandaan om DMG te noemen als bedrijf wat maar even door het slijk wordt gehaald?
Is het normaal dat een of andere dwaas een bedrijf via internet voor schut mag zetten zonder bewijs of aanwijzingen?
Weet "de gastronoom"wel wat voor gevolgen dit kan hebben voor het bedrijf DMG?
Een gastronoom is een kenner van eten maar ik betwijfel of hij van iets anders verstand heeft! Denk eerst en dan pas iets doen!!!!
En om discussie te voorkomen: Ik zit niet in de keukens, ben geen werknemer van DMG maar heb zelf een zaak en weet wat er kan gebeuren als dit zomaar allemaal maar gebeurt!
Mee eens of niet?
Uit U zich ook eens en zet het mar onder mijn bericht!!

Gast

zeker warm he winkelier

want volgens mij is gastronoom zelfs erg pro dmg ,en trouwens dmg heeft helemaal geen mensen nodig om door het slijk te worden getrokken ,dat kunnen ze best zelf(lees de rest van de topics)

Gast

Winkelier die te lang in de zon heeft gezeten? Zonnesteek? :D

winkelier

De winkelier heeft niet te lang in de zon gezeten en is niet van mening dat DMG zichzelf door het slijk haalt.
Ik ben wel van mening dat er op deze site dingen worden gezegd en geschreven die kant noch wal raken en die zeer beledigend c.q. slecht zijn voor mensen en/of bedrijven zonder dat ze worden beargumenteerd!
En verder, schelden jullie maar lekker door!

Gast

Winkelier
Ook wij hebben deze ervaring. Wij hebben ons afgevraagd hoe wij zo stom hebben kunnen zijn om een "offerte" te ondertekenen, maar je zit in de showroom, je wordt lekker gemaakt, de keuken is naar tevredenheid en ze hadden een aktie met graits montage en onder iedere keukenkoper werd een keuken verloot. We zijn er gewoon in meegegaan en dat is onze eigen schuld.

Later zijn we terug geweest voor het aanpassen van kleuren en om 3 kasten als een buffetkast bij te bestellen. Toen kregen we prijzen voorgeschoteld. We voelde ons belazerd. De prijs om kleuren te veranderen was abnormaal hoog, terwijl als we in dezelfde prijsgroep zouden blijven, dit geen prijsverhoging met zich mee zou brengen. Die verkoper presteerde het om alleen voor de kleuren ongeveer 900,- te rekenen.

Daarna bleek dat onze kleur, vanuit de offerte, niet meer leverbaar was, want deze was door de fabrikant uit produktie gehaald. Of wij dan maar 900,- bijbetaalde, was het probleem opgelost.

Na veel stress is de keuken uiteindelijk kosteloos geannuleerd, maar idt eens maar nooit meer!

Mandemakers uit Zwolle, niet bedankt!
Oordeel zelf, maar deze topic gaat over ProNorm. Andere topics gaan over DMG.

winkelier

Neem me nou niet kwalijk, wie zegt nou dat hij niet weet dat hij een order tekent. IEDEREEN weet toch dat je een offerte niet hoeft te ondeertekenen en een order wel.
Zo kan ik wel honderd topics volmaken.
Mensen moeten weten wat ze doen en niet nadien gan klagen op internet!

gastronoom

Ongelezen bericht door gastronoom »

Jammer dat zo'n slecht geinformeerde concurrent dit soort verhalen vertelt aan consumenten. Christa heeft vast een offerte van een pronorm keuken van een concurrent (onderdeel DMG ) van eerdergenoemde keukenboer en deze denkt op deze wijze simpel en goedkoop te kunnen scoren.

Wat een naar mannetje.
Niet uitgaan van eigen kracht maar afgeven op de concurrent.
Daar zou ik nou nooit een keuken meer willen kopen.

Beste winkelier,

Beter lezen svp!
Ik haal DMG helemaal niet door het slijk.
Ik geef juist aan dat ik bij een keukenboer, die probeert zijn concurrent in een kwaad daglicht te zetten door te stellen dat zijn toeleverancier failliet is, nooit een keuken zou willen kopen.
Daar pronorm hoofdleverancier is van DMG is de kans groot dat die keukenboer probeert DMG door het slijk te halen.

Maar het topic mag inderdaad op slot.
Het ging over faillissement Pronorm. En dat slaat nergens op.
En verder is het alleen maar reactie op reactie en heeft het niets meer met het topic te maken.

Zal ook niet meer reageren op dit topic.
Ga lekker een gastronomische maaltijd verorberen.

winkelier

ook ik maak fouten.
Sorry Gastronoom, je hebt gelijk!

Gast

Neem me nou niet kwalijk, wie zegt nou dat hij niet weet dat hij een order tekent. IEDEREEN weet toch dat je een offerte niet hoeft te ondeertekenen en een order wel.
Zo kan ik wel honderd topics volmaken.
Mensen moeten weten wat ze doen en niet nadien gan klagen op internet!
Mijn oprechte excuses aan de winkelier. Mijn oprechte excuses omdat deze mensen DOM zijn. Mijn oprechte excuses dat er nog DOMME mensen zijn in Nederland. Mijn oprechte excuses dat ik ook een DOM mens ben.

Er is ooit een voetbaltrainer geweest die zich afvroeg of hij zo slim was of dat de rest zo DOM was. Nu hebben een winkelier!

Gast

Daar pronorm hoofdleverancier is van DMG is de kans groot dat die keukenboer probeert DMG door het slijk te halen.
mischien mag die eerste keukenzaak gewoon geen pronorm meer leveren omdat dmg gewoon het alleenrecht heeft genomen

Christa1975

Ongelezen bericht door Christa1975 »

Even een vraagje...

Jullie hebben het over DMG....concurrent.....waar hebben jullie het precies over....

Ik ga na de bouwvak absoluut die keukenleverancier bellen.
Het gekke is dat hij verder niks zei over Pronorm. Hij verwees met zelf naar keukenstarttpagina.....waar mogelijk nog losse onderdelen te krijgen zijn.

Die man is zich volgens mij van geen kwaad bewust.

Plien

Ongelezen bericht door Plien »

Hallo Christa,

Heb je al bij een andere keukenleverancier geprobeerd pronorm kasten te
bestellen?
Heb zelf nog geen bericht van mijn keukenzaak over leveringsproblemen \faillisement gehad.
Dus ga ervan uit dat ik volgende maand een nieuwe keuken heb, en niet overhaast een alternatief moet zoeken

Gast

plien waar heb jij gekocht

Plien

Gast,

Wat doet het ertoe waar ik gekocht heb?
Alle keukenzaken die verschillende merkproducten verkopen hebben bijna allen pronorm. Alleen vaak onder een eigen merknaam.

Zal èèn tipje van de sluier oplichten. "Mijn"zaak valt niet onder de DMG.

Gast

plien ik wil alleen graag wten waar in nederland je een pronorm keuken kan kopen.jij had een goede ervaring vandaar m,n vraag.
mischien heeft crista hier ook wat aan

Plien

Hoi Gast,

Pronorm wordt in bijna alle keukenzaken door heel nederland verkocht.
Ik heb gewoon naar Pronorm gevraagd.
Staat wel in alle winkels onder een andere eigen merknaam.
Maar je krijgt gewoon een typenummer op de offerte waardoor je bij verschillende zaken een vergelijking kunt maken.

Maar even voor de duidelijkheid, ik heb "nog"geen goede ervaring met dit merk, omdat de keuken nog geplaatst moet worden.

Vond de opstellingen in de winkels er wel mooi uitzien en de prijs is scherp, dus heb er een goed gevoel over.

Ze hebben ook een website www.pronorm.de

Gast

Beste allemaal,

Als PRONORM dealer kan ik van deze topic maar een ding zeggen.
Als jullie niet weten waar je over praat zeg dan liever niets en laat je
eerst eens goed informeren.

Voor iedereen die graag een PRONORM keuken wil of een eventuele uitbreiding kijk maar even op www.brouwer-eerbeek.nl

Roger Klinkenberg

Ongelezen bericht door Roger Klinkenberg »

Beste lezers,

Ik heb met enige verbazing het bericht van pronorm faillisement gelezen.

Ik kan eenieder hierover geruststellen, pronorm is niet failliet, starker nog, pronorm is een onderdeel van de Nobia groep SA Zweden.

Pronorm is een kwaliteits leverancier van aanbouwkeukens.

voor verdere informatie kunt u terecht op onze internetside
www.pronom.de

Ik hoop dat ik deze internet discussie hiermee teneinde is!

met vriendelijke groet,

Roger Klinkenberg pronorm Einbauküchen GmbH

Gesloten