LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opgelicht met scooter
-
opgelicht met scooter
Ik heb in april 2012 een nieuwe scooter gekocht bij de firma Motor en Scootercentrum C.Bos en Zn (mc-bos) in Utrecht op de Amsterdamsestraatweg. De scooter is nu 1.5 jaar oud en ik heb al voor ruim 500 euro reparatiekosten gehad. Wat ik erg vreemd vind voor een nieuwe scooter die tot nu toe pas 6200 km heeft gereden. Alle dingen die gemaakt zijn, vallen volgens de firma mc-bos niet onder de garantie.
Nu wil ik vandaag de scooter verkopen. Niet bij de firma mc-bos, dat lijkt me logisch. Ik kom dus bij een andere winkel terecht, die mij prima helpt. Nu blijkt de scooter niet van 2012 te zijn maar van 2009. Sterker nog ik ben de tweede eigenaar. De eerste eigenaar blijkt een spareribs bedrijf te zijn. Met mijn kenteken is gesjoemeld. Er staat een stempel van april 2012 op, maar als je goed kijkt zie je daaronder nog een stempel staan van juni 2009. De scooter is dus al 3 jaar oud op het moment dat ik hem voor nieuw koop. Op de aankoopfactuur staat kenteken deel 1, 28-4-2012. Ik ben dus op een vreselijke manier opgelicht. Nu begrijp ik dat ik geen garantie meer had op de scooter, waar normaal gesproken 2 jaar garantie op zit. De firma waar ik mijn nieuwe scooter heb gekocht was zo vriendelijk mij een uitdraai te geven van de RDW gegevens, waar ik normaal gesproken geen inzage in heb.
Nu wil ik vandaag de scooter verkopen. Niet bij de firma mc-bos, dat lijkt me logisch. Ik kom dus bij een andere winkel terecht, die mij prima helpt. Nu blijkt de scooter niet van 2012 te zijn maar van 2009. Sterker nog ik ben de tweede eigenaar. De eerste eigenaar blijkt een spareribs bedrijf te zijn. Met mijn kenteken is gesjoemeld. Er staat een stempel van april 2012 op, maar als je goed kijkt zie je daaronder nog een stempel staan van juni 2009. De scooter is dus al 3 jaar oud op het moment dat ik hem voor nieuw koop. Op de aankoopfactuur staat kenteken deel 1, 28-4-2012. Ik ben dus op een vreselijke manier opgelicht. Nu begrijp ik dat ik geen garantie meer had op de scooter, waar normaal gesproken 2 jaar garantie op zit. De firma waar ik mijn nieuwe scooter heb gekocht was zo vriendelijk mij een uitdraai te geven van de RDW gegevens, waar ik normaal gesproken geen inzage in heb.
-
Re: opgelicht met scooter
Pff, wat belachelijk zeg! (van die 1e firma hè) Hebt u al contact gezocht met de eerste firma? En mij lijkt dat de teller dan ook nog eens teruggedraaid zou moeten zijn, ik neem aan dat die op '0' stond toen u de scooter kocht?Peterge1969 schreef:Ik heb in april 2012 een nieuwe scooter gekocht bij de firma Motor en Scootercentrum C.Bos en Zn (mc-bos) in Utrecht op de Amsterdamsestraatweg. De scooter is nu 1.5 jaar oud en ik heb al voor ruim 500 euro reparatiekosten gehad. Wat ik erg vreemd vind voor een nieuwe scooter die tot nu toe pas 6200 km heeft gereden. Alle dingen die gemaakt zijn, vallen volgens de firma mc-bos niet onder de garantie.
er is voor iedereen toegang tot kenteken gegevens betreffend het voertuig www.rdw.nl
daar is niets geheim aan. De teller is makkelijk te vervangen voor een nieuwe klok. het geheel moet dus in nieuw staat verkeren anders valt dat op, maar is wel spraken van oplichting?
bij de meeste scooterbedrijven zijn er modellen die langer dan 2 jaar kunnen staan voordat die verkocht wordt. het bouwjaar (productie fabrieksdatum) heeft niets met het kenteken te maken. dus de scooter kan nieuw zijn maar 2 jaar of mee of minder na inkoop worden verkocht en komt er een stempel van kentekenregistratie er op maar is niet het bouwjaar. daar is ook niets mis mee als ook de dealer verteld dat die overjarig model is. Tenaamstelling en eerste afgifte kenteken kan inderdaad door vergissing of afgezegd zijn of welk reden dan ook het uitvegen van de stempel is niets bijzonders aan gebeurt wel meer. Er is geen bewijs dat hier spraken van oplichting is, als de scooter uiterlijk en innerlijk nieuw is, indien aantoonbaar wel zal ik zeker mijn recht gaan halen via de rechter na eerst met de bewijslasten de dealer aan te spreken. het hier neer zetten betreffende oplichting kan vreemde gevolgen voor u hebben. maar ik begrijp u wel.
daar is niets geheim aan. De teller is makkelijk te vervangen voor een nieuwe klok. het geheel moet dus in nieuw staat verkeren anders valt dat op, maar is wel spraken van oplichting?
bij de meeste scooterbedrijven zijn er modellen die langer dan 2 jaar kunnen staan voordat die verkocht wordt. het bouwjaar (productie fabrieksdatum) heeft niets met het kenteken te maken. dus de scooter kan nieuw zijn maar 2 jaar of mee of minder na inkoop worden verkocht en komt er een stempel van kentekenregistratie er op maar is niet het bouwjaar. daar is ook niets mis mee als ook de dealer verteld dat die overjarig model is. Tenaamstelling en eerste afgifte kenteken kan inderdaad door vergissing of afgezegd zijn of welk reden dan ook het uitvegen van de stempel is niets bijzonders aan gebeurt wel meer. Er is geen bewijs dat hier spraken van oplichting is, als de scooter uiterlijk en innerlijk nieuw is, indien aantoonbaar wel zal ik zeker mijn recht gaan halen via de rechter na eerst met de bewijslasten de dealer aan te spreken. het hier neer zetten betreffende oplichting kan vreemde gevolgen voor u hebben. maar ik begrijp u wel.
Dat de verkoper niet helemaal fris is geloof ik wel. Maar kom op zeg, een scooter die drie jaar gebruikt is door een pizza/sparerib koerier, dan moet je toch zien dat het geen nieuwe is.
-
Ik heb de scooter voor nieuw gekocht in de winkel. Helemaal spik en span met 0 km op de teller. Waarschijnlijk is de scooter op naam en kenteken gezet maar helemaal nooit afgenomen of gebruikt.
Op basis hiervan is de scooter na 3 jaar wederom voor nieuw verkocht en gesjoemeld met het kenteken deel 1. Zonet bij de politie geweest. Ik moet eerst mc-bos confronteren met hun praktijken en daarna aangifte doen van oplichting is het advies van de politie. Oh ja, Mc-bos is ook nog eens lid van de Bovag. Wat mij betreft niet lang meer. Als ik alleen al op tros radar kijk hoeveel klachten er over mc-bos zijn.
Op basis hiervan is de scooter na 3 jaar wederom voor nieuw verkocht en gesjoemeld met het kenteken deel 1. Zonet bij de politie geweest. Ik moet eerst mc-bos confronteren met hun praktijken en daarna aangifte doen van oplichting is het advies van de politie. Oh ja, Mc-bos is ook nog eens lid van de Bovag. Wat mij betreft niet lang meer. Als ik alleen al op tros radar kijk hoeveel klachten er over mc-bos zijn.
zo als ik al zij.
wens je veel succes en of je wat aan de BOVAG hebt ? juist door lid te zijn gaat de consument er van uit dat alles goed is of gaat, geloof mij maar het gaan alleen hun om de inkomsten.
wens je veel succes en of je wat aan de BOVAG hebt ? juist door lid te zijn gaat de consument er van uit dat alles goed is of gaat, geloof mij maar het gaan alleen hun om de inkomsten.
Hoe ben je er trouwens achter gekomen wie de eerste eigenaar was? Heeft er iemand uit de school geklapt? Deze info vind je echt niet op de site van RDW.nl.
-
Ik afgelopen zaterdag een nieuwe scooter gekocht. De winkel waar ik hem in ging ruilen kwam erachter toen ze het kenteken invoerde in het systeem van het RDW. Ik heb overal een uitdraai van gekregen en ga aankomende dinsdag MC-bos met de RDW gegevens confronteren. Eigenlijk is dit wel een leuk item voor het programma opgelicht. toch?
Ook voor bedrijven zijn de tennaamstelling gegevens niet zichtbaar in het systeem van de RDW, dit s slechts voorbehouden aan een select gezelschap! En die zullen dit echt niet aan jouw geven.
Het bouwjaar is eenvoudig te achterhalen uit de vincode: google daar maar eens op, maar de datum op het kb deel 1 geeft alleen de datum eerste toelating in NL aan.
Het bouwjaar is eenvoudig te achterhalen uit de vincode: google daar maar eens op, maar de datum op het kb deel 1 geeft alleen de datum eerste toelating in NL aan.
-
Dit is niet correct. De winkel waar ik de nieuwe scooter heb gekocht heeft mij mee laten kijken in het RDW systeem. Daar zie je wel degelijk de te naam gestelde met datum en al staan.pima schreef:Ook voor bedrijven zijn de tennaamstelling gegevens niet zichtbaar in het systeem van de RDW, dit s slechts voorbehouden aan een select gezelschap! En die zullen dit echt niet aan jouw geven.
Als RDW erkende met heel veel mogelijkheden kan ik je uit de mond van de RDW instantie verklaren dat dit onmogelijk is. Alleen de laatste datum tenaamstelling is bekend. Indien u dit volhoud lijkt het mij heel verstandig de naam van het bedrijf te openbaren waar u die gegevens hebt gekregen anders kunt u mogelijk laster en smaad verwachten indien het desbetreffende benadeelde bedrijf hier wordt geconfronteerd. Ook ik heb lastige klanten waarvan ik de eigenaar graag wil trakteren op een huisbezoekje dus als die mogelijkheid er is wil ik weten hoe.Peterge1969 schreef:Dit is niet correct. De winkel waar ik de nieuwe scooter heb gekocht heeft mij mee laten kijken in het RDW systeem. Daar zie je wel degelijk de te naam gestelde met datum en al staan.pima schreef:Ook voor bedrijven zijn de tennaamstelling gegevens niet zichtbaar in het systeem van de RDW, dit s slechts voorbehouden aan een select gezelschap! En die zullen dit echt niet aan jouw geven.
-
Ik heb vandaag de Bovag gesproken. Ook zij bevestigde dat ik de tweede eigenaar ben. Zij zien wie de eerste eigenaar is maar mogen dat niet vertellen. Wel kon ze het bevestigen toen ik zelf met de naam van de eerste eigenaar kwam. Dus het klopt niet om te zeggen dat de RDW gegevens niet in te zien zijn.
RDW bevestigt dat alleen een instantie (politie) deze gegevens voor onderzoek kosteloos kunnen en zonder toestemming kunnen krijgen. Andere buiten de politie kunnen tegen vergoeding van 7,50 deze informatie krijgen nadat de eigenaar is aangeschreven en schriftelijk toestemming heeft gegeven voor bekent maken de kenteken gegevens adressering enz. Indien dit niet het geval is de aanvrager kansloos en zijn geld kwijt. u heeft van dit alle geen kenbaarheid gegeven. Indien de RDW deze regel overschrijd heeft deze instantie een probleem met de rechter. dus mogelijke bekendmaking is dus volgens de regels illegaal verkregen, dat is wat ik weet en indien wettelijk anders leg ik mij daarbij neer, maar zal er zeker werk van maken omdat het hier om schending van mensen rechten gaat. BOVAG zal zich ook moeten gaan verantwoorden en die lezen hier ook mee. net als de RDW en politie enz. Daarnaast is de BOVAG nog verplicht de dealer eerst te informeren voordat u enige toekenning gegeven wordt. Een BOVAG lid heeft de recht op deze daar betalen hun 800 euro per jaar voor. indien BOVAG de consument zulke ideeën gaat geven adviseer ik elke BOVAG lid zijn lidmaatschap op te zeggen met reden wanvertrouwen.Peterge1969 schreef:Ik heb vandaag de Bovag gesproken. Ook zij bevestigde dat ik de tweede eigenaar ben. Zij zien wie de eerste eigenaar is maar mogen dat niet vertellen. Wel kon ze het bevestigen toen ik zelf met de naam van de eerste eigenaar kwam. Dus het klopt niet om te zeggen dat de RDW gegevens niet in te zien zijn.
Even ter verduidelijking waarom RDW / BOVAG / Politie / Verzekering / uiterst voorzichtig moeten zijn.
Indien op welke manier uit hun systeem (RDW) adresseringen kunnen worden gelicht kan dit voor een volgende probleem zorgen waarvoor de RDW dan aansprakelijk gesteld kan worden.
1. Indien er een verkeerssituatie zich voordoet en jij je verhaal wil verhalen.
2. Indien jij de auto goed voor je handel vind.
3. Indien jij haar of hem een lekker ding vind.
4. Om hem of haar te kunnen chanteren .
5. Hem of haar overspoelen met reclame.
6. In te breken indien de auto aan de ander kant van het land staat geparkeerd .
7. Anders ook mogelijk.
Indien op welke manier uit hun systeem (RDW) adresseringen kunnen worden gelicht kan dit voor een volgende probleem zorgen waarvoor de RDW dan aansprakelijk gesteld kan worden.
1. Indien er een verkeerssituatie zich voordoet en jij je verhaal wil verhalen.
2. Indien jij de auto goed voor je handel vind.
3. Indien jij haar of hem een lekker ding vind.
4. Om hem of haar te kunnen chanteren .
5. Hem of haar overspoelen met reclame.
6. In te breken indien de auto aan de ander kant van het land staat geparkeerd .
7. Anders ook mogelijk.
Ik vind dit een raar verhaal.
Ook ik heb bij Motor en Scootercentrum C.Bos en Zn een nieuwe scooter gekocht (meerdere zelfs).
Het betrof een overjarig model die al eerder op kenteken was gezet door het bedrijf zelf, volgens zeggen dat een scooter snel geleverd kon worden als ie werd verkocht.
De scooter die ik dus kocht kreeg ik met 20 procent korting omdat deze dus al 2 jaar op kenteken stond zonder ook maak een kilometer te hebben gereden.
Ook op mijn kentekenbewijs stond een stempel van de datum waarop ik em kocht en ook ik was nu dus de tweede eigenaar van een scooter die 0 kilometer had gereden.
Nu vertel je ook dat de scooter 6200 kilometer heeft gereden en dat er reparaties aan zijn geweest, ik weet niet om wat voor reparaties het ging.
Waren het normale slijtage delen (banden, rollers, accu, bougie, etc.)
Ook is het van belang dat de scooter zijn regulieren onderhoudsbeurten heeft gehad, ook dit lees ik niet terug in je relaas.
Ikzelf heb nog nooit problemen ondervonden bij de firma Bos en ben er al vele jaren klant, en naar volle tevredenheid mag ik wel zeggen.
Als je op tijd onderhoud laat plegen en zorgt voor een goede stalling dan heb je jaren lang plezier van je tweewieler, ongeacht of het een overjarig model is of het allernieuwste.
Ook ik heb bij Motor en Scootercentrum C.Bos en Zn een nieuwe scooter gekocht (meerdere zelfs).
Het betrof een overjarig model die al eerder op kenteken was gezet door het bedrijf zelf, volgens zeggen dat een scooter snel geleverd kon worden als ie werd verkocht.
De scooter die ik dus kocht kreeg ik met 20 procent korting omdat deze dus al 2 jaar op kenteken stond zonder ook maak een kilometer te hebben gereden.
Ook op mijn kentekenbewijs stond een stempel van de datum waarop ik em kocht en ook ik was nu dus de tweede eigenaar van een scooter die 0 kilometer had gereden.
Nu vertel je ook dat de scooter 6200 kilometer heeft gereden en dat er reparaties aan zijn geweest, ik weet niet om wat voor reparaties het ging.
Waren het normale slijtage delen (banden, rollers, accu, bougie, etc.)
Ook is het van belang dat de scooter zijn regulieren onderhoudsbeurten heeft gehad, ook dit lees ik niet terug in je relaas.
Ikzelf heb nog nooit problemen ondervonden bij de firma Bos en ben er al vele jaren klant, en naar volle tevredenheid mag ik wel zeggen.
Als je op tijd onderhoud laat plegen en zorgt voor een goede stalling dan heb je jaren lang plezier van je tweewieler, ongeacht of het een overjarig model is of het allernieuwste.
[quote][/quote]Ik heb vandaag de Bovag gesproken. Ook zij bevestigde dat ik de tweede eigenaar ben. Zij zien wie de eerste eigenaar is maar mogen dat niet vertellen. Wel kon ze het bevestigen toen ik zelf met de naam van de eerste eigenaar kwam. Dus het klopt niet om te zeggen dat de RDW gegevens niet in te zien zijn.
Als dit zo is, zal de betreffende functionaris heel wat uit te leggen hebben, met de kans van ontslag op staande voet. Ook degene, die vertelde wie de eerste eigenaar was zal vandaag of morgen zichzelf moeten verantwoorden, aangezien elke raadpleging van het kentekenregister wordt vastgelegd, maw een zeer domme actie.
Als dit zo is, zal de betreffende functionaris heel wat uit te leggen hebben, met de kans van ontslag op staande voet. Ook degene, die vertelde wie de eerste eigenaar was zal vandaag of morgen zichzelf moeten verantwoorden, aangezien elke raadpleging van het kentekenregister wordt vastgelegd, maw een zeer domme actie.
De BOVAG heeft mij schriftelijk bevestigt een onderzoek te starten, maar heb na deze laatste niets meer vernomen. RDW is hierbij ook ingelicht maar blijft voet bij stuk volhouden dat dit niet kan. Geen enkel bedrijf met een RDW erkenning kan gegevens (persoon) inzien zonder daarvoor te betalen en eerst de kentekenhouder te zijn ingelicht voor toestemming. Dus gewoon *** koek. Begrijp ook nog steeds niet dat bedrijven op deze manier aan een schandpaal genageld kunnen worden zonder dat TrosRader daar voor verantwoordelijk voor gesteld worden. Oké waar rook is moet vuur zijn. Maar dan nog.
RDW heeft net gereageerd 29-11-2013 11;49 en zoals al geschreven totaal onzin er zijn een paar, dat kunnen inlezen en die uitlezing staan dan ook geregistreerd bij de RDW juist om deze onzin te voorkomen. Het lijkt mij wel zo netjes dit verhaal totaal te verwijderen of te melde wie hier uit de schoolbank klapt. Verders denk ik dat de genoemde bedrijf die uiteraard zich niet meld hier een aangifte moet doen zijn advocaat kan namelijk hier deze gegevens (Ip- gegevens) uitlaten zoeken.
BOVAG heeft net bericht dat deze zaak is opgelost de Consument en dealer zijn naar elkaar toegetreden voor een oplossing. Bovag erkende met nadruk dat er geen RDW persoonsgegevens bekent zijn gemaakt VIA Hun en onmogelijk via de RDW. zo u ziet er is altijd een uitweg.