LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beslag leggen op bezittingen dexia europa

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

kunnen gedupeerden geen geld halen bij dexia europa?

ja
0
Geen stemmen
neen
3
100%
weet niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Gast

beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door Gast »

aan allemaal,

ik denk dat het tijd wordt dat advocaten een (voorlopige)beslaglegging gaan uitvoeren op de bezittingen van dexia europa

er zijn er op dit forum die denken dat dexia garant staat voor betalingen aan gedupeerden die door de rechter wordt gevorderd.

als het massaal wordt is dexia niet thuis ! denk daarom

dexia is m.i al bezig met de sterfhuisconstructie !!

zij wordt dan via een ingenieuze constructie opgeheven zodat het moederbedrijf niet aansprakelijk is.

kom nou niet met verhaal (kwast,berendjan luidens,hollander) dat dat niet kan !!
bewijzen te over


pechvogel
Laatst gewijzigd door Gast op 06 aug 2004 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door Hollander »

bewijzen te over
Nou, kom maar op met die bewijzen dan!

Gast

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door Gast »

vergat u naam heer hollander ,hoort bij dat rijtje

bewijzen?

zoek maar op internet faillisementen ,denk oa aan spaarselect ,is inmiddels onder andere naam opgestart .

de gedupeerden hebben het nakijken! wedden!!

als het zo ver komt? dan zul je zien hollander dat ik gelijk krijg.
"geen geld voor de gedupeerden dexia debacle" koppen de kranten dan!

waarvan akte

heuve319
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2003 08:54

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door heuve319 »

In principe kan een (voorlopige) beslaglegging natuurlijk nooit kwaad, als is het maar om de druk een beetje op te voeren. Bovendien, zeker is zeker! Dexia is ook de beste niet, en zal er zeker alles op verzinnen om er onderuit te komen.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door Hollander »

En jij wou beweren dat de Internationale Dexia Groep failliet gaat door dit gebeuren en onder een andere naam weer opstart?

Wat jij doet is het nodeloos bang maken van de gedupeerden. Leedvermaak, ten koste van diegenen die al zo bang zijn dat hun geld via een faillisement verdwijnt. Heel erg vuil om zo op die angst in te spelen met zo’n slap bericht.

Gelukkig geef je zelf ook wel toe dat het eigenlijk onzin is: je zegt dat er bewijzen genoeg zijn, en als ik om die bewijzen vraag zeg je: kijk maar op internet. Meer niet te zeggen? Dan weet je dus zelf ook geen antwoord op de vraag naar bewijzen!

Gast

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door Gast »

nee hollander je leest niet goed!

dexia europa gaat niet failliet!

dexia nederland wel! en dan vul de rest maar in.

je hebt wel gelijk dat ik zo gauw buiten spaarselect om,geen andere bedrijven kan benoemen.

maar iedere niet naieve nederlander weet inmiddels hoe de vlag erbij staat.

in deze tijd (spreek maar curatoren)is 40 % van de faillisementen niet in orde.

daar is uberhaupt geen geld te halen.

in het geval dexia ligt het uiteraard iets anders.

maar met mijn ervaring als europa ganger !! zegt mij ,dat als dexia de miljarden zou moeten terugbetalen ! dat dexia europa dat niet over zijn kant laat gaan.

dus ik houdt mijn waarschuwing in stand!

vrgr

pechvogel

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door Hollander »

De moedermaatschappij staat garant voor de betalingen die Dexia Nederland moet verrichten (uiteraard moet eerst de rechter die veroordeling uitspreken). Dus Dexia Nederland kan wel failliet gaan, maar dan betaalt de internationale Dexia groep.

Voor Spaarselect is dat anders: er is geen moedermaatschappij die een garantiestelling heeft afgegeven.

Gast

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door Gast »

hollander schijnbaar wil je niet lezen !

of je bent van dexia.

het is toch duidelijk: de garantie stelling is een achterhaald item
zie mijn eerdere berichten maanden geleden al


kortom u bent naief!

pechvogel

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door Hollander »

Probleem is waarschijnlijk dat ik wel kan lezen. Ik heb die garantiestelling gelezen.

Die debiele beschuldiging "je zal wel van Dexia zijn", dat iedereen die gewoon normaal nadenkt en eens een keer NIET tegen Dexia is gelijk zo'n dom verwijt krijgt, dat geeft al aan dat je weinig hersens hebt. Maar goed, ga lekker door met je naieve gedrag.

trouble
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 feb 2004 19:40

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door trouble »

jan ben jij pechvogel

``waarvan akte´´

Gast

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door Gast »

voor de laatste keer!!

de garantie stelling stelt niets voor!!!

SADE
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2004 12:24

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door SADE »

HALLO. IK BEN DE MOEDER VAN EEN GEDUPEERSE.
TOEN MIJN DOCHTER MET SPAREN BEGON. EN ZO VERTELDE ZIJ DAT OOK AAN DE TUSSEN PERSOON,DIE TOEN BIJ ONS AAN HUIS KWAM. IS HAAR NOOIT ERBIJ VERTELD DAT ZIJ GELEEND GELD MOEST GAAN TERUG BETALEN.EN DAT ZE DAT GELEEND GELD GINGEN BELEGGEN. MIJN DOCHTER WILDE SPAREN. EN NIET LENEN.
ALS DAT ZO VERTELD WAS AAN HAAR. DAN KUN JE JE WEL VOORSTELLEN DAT ZIJ ER NIET AAN WAS BEGONNEN. MAAR HET WERD HAAR ALLEMAAL TE MOOI VOORGESPIEGELD. HET ENIGE WAT ZE ZEI WAS. NOU ALS HET RENDEMENT NIET ZO HOOG MOCHT ZIJN ALS WORD VOORGEPIEGELD, DAN HEB IK IN IEDERGEVAL TOCH MIJN GESPAARD GELD. MISCHIEN MET WAT MINDERE RENTE.

SADE

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door Dubio »

Heeft u uw dochter dan niet opgevoed als een gemiddeld geïnformeerd omzichtig consument?

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

Dubio, hou die kletspraat ergens anders.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door Hollander »

Ach, dat gezwets van pechvogel is ook kletspraat, maar dan zo alsof het serieus lijkt. Als ik straks mijn geld claim dan ligt via de garantiestelling de weg naar Dexia internationaal open.

Scheveninger
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2003 02:30

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door Scheveninger »

Sorry Pechvogel, ik heb zeker niet de wijsheid in pacht maar probeer wel alles wat ik hier lees objectief te blijven zien en onderzoek te doen voordat ik iets beweer, maar voor één keer moet ik zeggen dat je naar mijn mening nu onzin vertelt. Je bedoelt het goed maar je draaft nu door.

Dubio, hoe kun je zo'n reaktie geven op zo'n mevrouw ?
Je moest je schamen.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door Joshua »

Heeft Dexia voldoende garantie?
Wie is verantwoordelijk voor TOETSING VAN SOLVABILITEIT
Zalm?
Alle bedrijven die in aandelen handelen hebben toezicht houder
Wie is dit bij Dexia?
zie bericht
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/webl ... cien/rtlz/
zie ook topic garantie dexia
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=19273

Abma
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jul 2004 16:44

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door Abma »

Ik stem op pechvogel.
Hij heeft gelijk, Dexia nederland heeft maar een balanstotaal van 11 mjn euro, bij lange na niet genoeg om de claim te betalen.

Daarna kunnen jullie ze in Luxemburg of Belgie gaan dagvaarden naar buitenlands recht. Bruneel lacht zich helemaal dood en met hun enorme vermogen bombarderen ze jullie net zolang tot je helemaal niets meer hebt om mee te procederen.

De toezichthouder op Dexia is - inderdaad - de AFM, die een grote hoeveelheid boter op z'n hoofd heeft. Ze hadden natuurlijk allang moeten ingrijpen.

Daarom heb ik vandaag een brief naar Zalm en Donner geschreven waarin ik mijn misnoegen over de gang van zaken heb geuit.
Ik heb de heren verzocht of het nu eindelijk een tijd wordt dat alle overheidsorganen zich niet meer achter elkaar verschuilen maar dat het tijd wordt om actie te ondernemen. Later meer!

Wij (tussenpersoon Concept Aegon bank intermediar)hebben vandaag een rechtszaak tegen de AFM gewonnen. Een smadelijke afgang na al het geknoei en de eerste dreun voor meneer Aegon. Er zullen nog vele volgen.

Cabdriver from Hell.
Wordt vervolgd.

Scheveninger
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2003 02:30

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door Scheveninger »

Joshua / Abma,

Los van de bepaling van de solvabiliteit van Dexia; als Dexia Nederland niet kan betalen en het moederbedrijf zou niet voor ze garant staan en de vestiging failliet laten verklaren, verliest het bedrijf in Europa zo veel aanzien (ook als ze van naam veranderen) dat investeerders en beleggers zich wel drie keer bedenken voordat ze met Dexia in zee gaan. Dat kan zelfs Dexia zich niet veroorloven.

Verder is er ook nog een Europese rechter en heeft Dexia geen belang bij een decennia-lang lopend conflict. De stelling dat ze dus door zouden gaan procederen tot St. Juttemis houdt daarom geen stand.

Mvg
Scheveninger.

Abma
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jul 2004 16:44

Re: beslag leggen op bezittingen dexia europa

Ongelezen bericht door Abma »

Dexia wil zo veel mogelijk verdagen en vertragen om ondertussen de rechtszaak tegen Aegon te winnen en de aankoop van labouchere terugdraaien :P
Waarna de hele zooi terecht komt waar het hoort n.l. op het bordje van Aegon. Ik denk dat directievoorzitter -X- dan wel z'n langste tijd gehad heeft wegens het ontplooien van activiteiten die niet in het belang van Aegon zijn geweest.
Cabdr.......

Gesloten