LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaag telefoontje enquête wijn

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Caro85
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2013 17:14

Re: Vaag telefoontje enquête wijn

Ongelezen bericht door Caro85 »

Met dit soort dingen zou ik toch maar altijd uit kijken hoor. Iedereen weet best 'voor niets gaat de zon op'. En deze mensen zullen dus vaak een manier vinden om je toch geld afhandig te maken. Het beste is toch die hele afspraak niet maken! Gewoon niet op ingaan zo'n enquête. Voorkomen is beter dan achteraf al dat gezeik te hebben over wat je wel of niet gaat betalen. Nooit in intrappen in dit soort dingen!

malhy2
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 okt 2010 18:12

Re: Vaag telefoontje enquête wijn

Ongelezen bericht door malhy2 »

Vanmiddag komt ook bij mij een meneer langs om mij 3 witte en 3 rode wijnen te laten proeven.
Profiteer ervan zou ik zeggen waar kan dat tegenwoordig nog gratis.
Als er iets lekkers tussen zit en het is van de juiste prijs waarom zou je het dan niet doen.
De Buurtsuper wil ook graag wat verdienen zo-ook deze firma.
Als je wijn drinkt weet je al gouw wat een fles kost toch.

Ed

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Vaag telefoontje enquête wijn

Ongelezen bericht door plumber »

malhy2 schreef:Vanmiddag komt ook bij mij een meneer langs om mij 3 witte en 3 rode wijnen te laten proeven.
Profiteer ervan zou ik zeggen waar kan dat tegenwoordig nog gratis.
Als er iets lekkers tussen zit en het is van de juiste prijs waarom zou je het dan niet doen.
De Buurtsuper wil ook graag wat verdienen zo-ook deze firma.
Als je wijn drinkt weet je al gouw wat een fles kost toch.

Ed
Nou als je die dus op hebt vind je alles lekker en koop je een paar dozen.
Na de kater is alleen die meneer nog blij. :wink:

Astrid27
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2013 19:45

Re: Vaag telefoontje enquête wijn

Ongelezen bericht door Astrid27 »

Ik zou gewoon zeggen.... Doen!! Echt hartstikke leuk!! Ook ik ben een aantal weken geleden gebeld door een Duitstalige vrouw die me een aantal vragen stelde over wijn. Een paar dagen geleden werd ik gebeld door een Nederlandse mevrouw die een afspraak met me wou maken om een fles te bezorgen en een kleine wijnproeverij te houden. Uit nieuwsgierigheid heb ik toegestemd en heb er zeker geen spijt van gehad. Ze was er precies op de afgesproken tijd. Heel spontaan, zeker geen voet-tussen-de-deur-verkoop. Ze liet me een aantal wijnen proeven, vertelde er wat over en vroeg aan het eind of ik intresse had wat wijnen af te nemen. En ja, dat had ik zeker!! Ik ben klant geworden van het wijnhuis en heb van diverse wijnen een aantal dozen besteld. Het zijn heerlijke wijnen van goede kwaliteit, worden thuis afgeleverd, wat wil je nog meer!! Dus... geen zorgen, gewoon doen!!

Wimeijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2013 15:00

Re: Vaag telefoontje enquête wijn

Ongelezen bericht door Wimeijer »

Hebben wij ook gehad. Eerst die Duitse mevrouw die belde. Paar weken later telefoontje dat ze het flesje wijn willen komen aanbieden. Er kwam een gezette halfduitse man met een paar koffers met wijn. We konden proeven en aangeven waar we van hielden. Er kwam 1 wijn uit die we wel erg lekker vonden en wel wilden kopen. Dat kwam van onszelf en niets geen opdringerigheid van hem. Hij kon deskundig vertellen over de wijn. Wijn is prima, wel wat duurder dan supermarkt (9,50 per fles) maar blijft na opening bijna week goed en je weet zeker dat je hem lekker vindt. De wijn verkocht hij per doos van 12. Die kwamen ze een paar weken later brengen (na een telefoontje) en konden we betalen aan de chauffeur. Dus niks geen eng gedoe.
De wijn kwam van Ferdinand Pieroth in Tilburg.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Vaag telefoontje enquête wijn

Ongelezen bericht door pbarendse »

Even denken....
- Net geregistreerd
- Eerste bericht is meteen opvallend lovend
- In een topic dat al maanden dood was....

Volgens mij hoef ik niet uit te leggen waar we hier mee te maken hebben!

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Vaag telefoontje enquête wijn

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

pbarendse schreef:Even denken....
- Net geregistreerd
- Eerste bericht is meteen opvallend lovend
- In een topic dat al maanden dood was....

Volgens mij hoef ik niet uit te leggen waar we hier mee te maken hebben!
een gevalletje "ik kwam hier toevallig langs, en het is fantastisch!"

StephenFry
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2009 14:18

Re: Vaag telefoontje enquête wijn

Ongelezen bericht door StephenFry »

Zelf via mijn hoogbejaarde moeder ervaring opgedaan met deze babbeltruc. Hopelijk helpt deze aanvulling op het topic om anderen te behoeden voor ellende.

Helaas spreekt mijn moeder aardig Duits en verveelt zich genoeg om even "lekker te kletsen" met de dame van de enquete.

Waar ze mee heeft ingestemd kan ik niet meer nagaan, maar ga op deze "enquete" in hemelsnaam NIET IN. Gelijk ophangen.

Hoe het gesprek exact verlopen is, durf ik dus niet te zeggen, maar het gevolg is wel dat er kort na dit telefoontje te pas en te onpas op de meest uiteenlopende tijden twee Turkse heren bij haar aanbellen die wijn zeggen te hebben voor haar, als dank voor het meedoen aan de enquete.

Helaas kunnen ze die wijn niet zo geven, ze moeten wel eerst binnenkomen (!!!!!!)

Dit is dus gewoon een variant op de babbeltruc waarbij alleen wordt aangebeld. Hier probeert men een soortement vertrouwen te wekken door eerst op te bellen.
Het eindresultaat is hetzelfde, of nee, nog erger, want ik begrijp nu net dat men aan de telefoon ook vraagt wanneer een bezoekje zou schikken. Als je deze criminelen -want dat zijn het- vertelt wanneer je thuis bent, vertel je ze daarmee ook wanneer je NIET thuis bent. Handig om te weten voor bepaalde personen.

Enquetes over Duitse wijn en andere nonsens (volgende week gaat het gegarandeerd over iets anders willekeurigs, broodbeleg of tuingereedschap of zo) dus SNEL NEERLEGGEN. Zeg hooguit dat je niet waardeert dat je gebeld wordt en hang dan op.

Roland39
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2014 09:05

Re: Vaag telefoontje enquête wijn

Ongelezen bericht door Roland39 »

Ik ben ook gebeld om over wijn te praten . Ze vroeg of het in het Duits mocht
Toen ik zei dat ze niet Duits klonk maar oost Europees werd ze boos . Maar wilde tocht
Verder praten .
Daarna vroeg ik waarom hun juist mij belde en waarom
Daar draaide ze omheen . Toen heb ik maar opgehangen

C4th
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2008 09:47

Re: Vaag telefoontje enquête wijn

Ongelezen bericht door C4th »

Bedankt voor de waarschuwingen.
Net compleet overrompeld door die Duitse meneer die regelmatig met engelse woorden husselde.

Ik kreeg ook als dank een fles wijn aangeboden. Ik ben er verder niet op ingegaan, hem vriendelijk gegroet en neergelegd.
Ik weet dus dat als ze bellen om een afspraak te maken, dat ik dan even helemaal geen duits meer spreek :)

Moon01
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2015 16:44

Re: Vaag telefoontje enquête wijn

Ongelezen bericht door Moon01 »

Februari 2015 - Zojuist gebeld door slecht Duits sprekende vrouw die een enquette deed over wijn consumptie en noemde hierbij de naam van de plaats waarin wij wonen. Verder exact dezelfde vragen als hoeveel wijn drink je, waar koop je dat, etc.. Maar ook of mijn leeftijd boven of onder de 50 was of ik werkte en of ik bereikbaar was op dit nummer. Daarna zei ze dat ik een gratis fles wijn kreeg voor t meedoen aan de enquette en beeindigde heel snel het gesprek. Ik heb hier een heel naar gevoel bij en ben daarom gaan googlen en op dit forum uitgekomen. Deze 'wijn'praktijken gebeuren dus nog steeds - wees gewaarschuwd. Jammer dat ik dit niet eerder wist en me heb laten overrompelen.

ellen1108
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2015 13:32

Re: Vaag telefoontje enquête wijn

Ongelezen bericht door ellen1108 »

Hoe is het verder bij jullie afgelopen? Ben zojuist gebeld en het verliep hetzelfde als bij C4th, dus ben benieuwd.

Stevenstudent
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2016 11:21

Re: Vaag telefoontje enquête wijn

Ongelezen bericht door Stevenstudent »

Hallo,

Ik ben zojuist gebeld door Wijnhuis ... (kon ik niet verstaan) uit Tilburg. Een meneer met een buitenlands accent vroeg mij of ik een enquete wilde afnemen met hem. Ik vond het prima en dus vroeg hij me van alles. Hoe vaak drinkt u? Rood? Wit? Rose? Waar koopt u de wijn? etc. Ik vond niet dat er een duidelijke lijn was te vinden waar het onderzoek over moest gaan. Toen wilde hij me bedanken, en een gratis fles wijn aanbieden. Ik zei bedankt, maar nee. Ik heb geen adres achtergelaten. Het stinkt van alle kanten dus daarom meld ik het even!

Gesloten